![]() |
|
![]() |
#11 |
Aðaç Dostu
Giriş Tarihi: 29-10-2007
Þehir: Ankara
Mesajlar: 236
|
Sayýn pria, Samimi bir üslupla yazýldýðýný düþündüðüm yukarýdaki mesajýnýza karþý samimi bir þekilde aþaðýdakileri yazmak istiyorum. Benim çalýþtýðým tesislerin hiç birinde benim vicdanýmý sýzlatacak bir durum olmadý. En samimi duygularýmla yazacaðým. Çalýþtýðýmýz bir nehir santralý için bizi mahkemeye veren köylüler oldu. Bunlarýn elebaþýlýðýný yörede turistik oteli olan biri ve ayrýca o yörenin insaný olup Alaska’da yaþayan biri yapýyordu. Kaderin þu cilvesine bakýn ki o turistik tesis sahibi þimdi kendisi komþu bir havzada HES inþaatý yapýyor. Davacýlarýn (köylülerin) avukatýnýn yazdýðý dava dilekçesi tam bir demagoji örneðiydi. Dilekçesinde büyük patlama (Big Bang) sonucu evrenin baþlangýcýna dahi deðiniliyordu. Þirkette kendi aramýzda þakalaþýyorduk. Büyük patlamayý da bizim üstümüze mi yýkacak acaba diye. Doðal olarak biz karþý dilekçemizde bu tür iddialara ne cevap vereceðimizi þaþýrýyorduk. Mahkeme önce yürütmeyi durdurma kararý verdi. Birkaç kere bilirkiþi tayin etti ve sonunda inþaata izin verdi. Ýþin durdurulmasýnýn hem lisans sahibi þirket hem de ülke ekonomisi için bir kayýp olduðunu söylemeye gerek yok. Belki size ilginç gelecektir. Ýnþaat baþlama hazýrlýklarý yapýlýrken þirketin sýfýr km 4x4 pikabý geceleyin ateþe verildi ve yakýldý. Birkaç gün sonra þantiye binamýz kundaklandý ve yakýldý. Allahtan can kaybý olmadý. Dayanýþma adýna yapaný söylemediler. Þimdi kötü yapýlan HES ler var mýdýr sorusunun cavabý herhalde vardýr. Saklamaya filan çalýþmýyorum ben þahit olmadým. Doðu karadenizde bir yandan HES inþaatlarý devam ederken bir yandan karayolu inþaatlarý yapýlmakta. Vatandaþ karayolu inþaatýnýn tarumar ettiði çevreyi HES inþaatlarý yapýyor sanýyor. Gerçeði biliyorsa yol inþaatlarýna gýký çýkmýyor. Ben çoðunlukla barajlý HES ler için çalýþtým. Barajlý HES leri çok sevdiðimi saklamayacaðým. Dünyanýn en güzel yapýlarýndandýr barajlar. Barajlarda inþaat faaliyetleri 24 saat sürdürülür. Dolayýsýyla en az iki vardiya çalýþýlýr. Her vardiya günde 12 saat çalýþýr. Bu satýrlarýn yazarý da gençliðinde vardiya tutmuþ (15 gün gündüz, 15 gün gece) bir mühendistir ve yaptýðý iþten gurur duymaktadýr. Baraj inþaatlarýnda çalýþmak gerçekten fedakarlýk isteyen bir iþ olup herkesin katlanabileceði bir iþ deðildir. Çoðunlukla barajlý HES ler için çalýþtým ama yüzlerce sayýlabilecek nehir santralý ve barajlý HES gördüm. Bunlarýn bazýlarýnda mühendislik hatalarý vardý. Çevresel anlamda deðil. Yapýnýn daha etkin kullanýlmasýný önleyen hatalar yapýlmýþtý. Bu tür gözlemler doðal olarak beni üzmüþtür. Þimdi biz yaptýðýmýz iþten böyle gurur duyarken bizlerden için “manyaklar”, “rantçýlar”, “çevre katilleri”, “emperyalist maþalarý” gibi sýfatlarla bahsedilmesi doðal olarak bizleri üzüyor. Selamlar.. |
![]() |
![]() ![]() |
|
|