![]() |
|
![]() |
#691 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 05-02-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 1,405
|
adenium kokulumu serada 1 tane gördüm ciceksizdi cesaret edip alamadım . önce dersimizi calışıp öyle alalım ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#692 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 07-08-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 2,013
|
Kokulu türleri de var. Adenium obesum kokusuzdur. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#693 | |
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Tohumlar.net sitesi vardı ama bugün kontrol ettiğimde site aktif değildi. Belki geçici süreli bir sorun olabilir. Bol çeşit bulunuyor ve uygun fiatlı idi. Ben adenium tohumlarını almıştım. www.tohumlar.net adresinden bakabilirsiniz. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#694 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-07-2006
Şehir: Karabük
Mesajlar: 4,526
|
Çiçeği baya uzun kalıyor.15-20 gündür hala üzerinde solmadılar. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#695 |
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
http://www.tropicanursery.com/adenium/story.htm Adenium yetiştiren arkadaşlar. Adeniumla ilgili her şey burada var. Ah bir de tercüme eden bir arkadaş olsa ? |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#696 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 15-11-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 7
|
Herkese merhabalar; Adeniumlarda yukarıda da bahsi geçen sarı bitlerden var ancak bahçemdeki hiçbir bitki için kimyasal ilaç kullanmıyorum. Daha önce zararlılarla iki şekilde mücadele ettim. Biri sarımsaklı su, diğeri de acı biber ve pelin otunu kanatarak yapılan su. Bunları da bitkiyi yakabildikleri için adeniumlar üzerinde hiç denemedim, denemeye de çekiniyorum. Bu bitlerden kurtulmamızı sağlayacak doğal bir önerisi olan var mı? Şimdiden teşekkürler. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#698 | |
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
NeemAzal kullanarak sorunu çözdüm, size de tavsiye ederim. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#699 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
|
Alıntı:
Adeniumlar yakın zamana kadar nispeten nadir ve yüksek değerli sukkulentlerden biri olmuştur. Bunun sebebi kısmen soğuk koşullarda zor ve yavaş büyümelerinden kısmen de tohum oluşturabilmeleri için çapraz döllenmeye ihtiyaç duymalarındandır. Karmaşık çiçek yapısı araçları ve elle tozlama teknikleri açık değildir (?) Bu yüzden çeşitli türlerin elde edilebildiği Batı ülkelerinde yavaş büyüme ve kapalı seralar daha az tohum demekken, tohum oluşturmaya uygun tropik Asya'da uzun süre boyunca sadece tek bir çeşit, "Singapur" vardı.Tohum oluşturmaz sadece çelikle üretilirdi (sanırım bu çeşit erkekti) ve asıl kullanım alanı peyzajdı. Vahşi/doğal ortamdaki adeniumların tohum kalitesi zararlılar, kötü hasat zamanlaması ve yetersiz işleme sebebiyle kötüydü. 70'lerin sonunda bir değişiklik oldu ve Asya'da bir miktar tohum bulunabilmeye başladı. Elle tozlama teknikleri birçok makalede tarif edildi. (internet öncesi devirde olduğundan 80'lerde bile makalelerin kopyalarını bulmakta çok zorlandım) 80'lerde Hindistan'daki ve Tayland'daki pek çok yetiştirici (Madras'ta Mr.Mukundan ve Bombay'da ben) Adenium tohumları üretip satıyorlardı. Son 20 yılda muhtemelen milyonlarca tohum aramızda satılmıştır. İlk resmin notu: Taylandlı bir Adenium yetiştiricisi ile Vitoon (solda) ve dev bir Adenium arabicum örneği. Tüm dünyada çok fazla sayıda fidenin ortaya çıkması seçkin çeşitlerin ayıklanmasına (selection) sebep oldu. Amerika, Tayland, Tayvan ve Hindistan'da bu çeşitler arasında hibritleştirmeler başladı. Amerika'daki adenium üretimi başka yerlerde belgelenmiştir. Asya'daki üretim ve çeşitlerin seçilmesi çabalarının en yoğun olduğu yer muhtemelen "balon" ekonomide her yeni şeyin uçuk fiyatlar demek olduğu Tayland'dı. Taylandlı yetiştiriciler en iyi malzemeleri Amerika ve Tayvan'dan getirttiler ve adenium anaç fidelerine aşılama yapma gibi çok verimli bir çoğaltma yöntemiyle çalıştılar. İkinci resmin notu: Büyük bir Tayland fidanlığı: Bunlar gölgeleme örtüsü altında anaç olarak yetiştirilen Adenium fideleri. 1997'den sonra Tayland'da ekonominin çöküşü ve fiyatların yere basmasıyla herşey sakinleşti. Biraz güçlü bir ekonominin yeni hibritler için yüksek fiyatları desteklemesinden biraz da Çin pazarına erişim imkanından üretim ve seleksiyon (ayıklanma) Tayvan'da devam etti. Başlangıçtan itibaren 3 türün üretimi söz konusuydu: Adenium obesum, A. somalense var. somalense ve A. swazicum. Saf beyaz ırklar ve çeşitler bulundu ve çoğaltıldı. Taylandlılar birçok vasat türle beraber nerdeyse her yeni şeyi çoğalttılar. Tayvan ise para getirdiği için tamamen kırmızılar üzerine yoğunlaştı. (Çinliler adenium ve kırmızı rengin şans getirdiğini düşünür) En yeni ve en iyi kırmızılar hala Tayvan'dan gelir. Üçüncü resmin notu: Tamamen plastik sera altındaki bir Tayvan Adenium fidanlığı. Bitkilerin genel standardı (ölçünü) Tayvan'da çok daha iyidir, tabii fiyatlar da. Yakın zamanda Adenium somalense var. crispum türünün ortaya çıkışı hem çiçek rengi, deseni ve biçimine oldukça çeşitlilik hem de hibritlerine belli bir miktar sıkılık/yoğunluk (compactness?) kazandırdı. Şu anki seleksiyonlar (ayıklanma) daha küçük çiçeklere ve değişmesi gereken bir kötü biçime sahip olmaya başladı. A. s. var. crispum türü kullanılarak yapılacak çaprazlamalar gelecek için çok büyük umut vaadediyor. Gelecekte bizi ne bekliyor? İçinde eski A. obesum ve A. swazicum hibritlerinin kullanıldığı ikinci ve üçüncü nesil çaprazlamaların da olduğu bir sürü yeni malzeme var. A. obesum'un genetik cüce ırklarının bulunuşu bir takım çok yoğun (compact) hibritlere zemin hazırlayabilir. Şu anda dünya çapındaki Adenium ilgisi üretim ve seleksiyon çabalarını teşvik ediyor - işin ucunda para olmasa çoğu üretici de çaba göstermeyi bırakır. 4. resmin notu: Tayvan'dan yeni bir bol fırfırlı kırmızı. Bu bitki henüz Tayvan fidanlığından dışarı çıkmadı. 5. resmin notu: SG42: Yeni, dağıtılmamış, harika biçimli ve renkli bir crispum hibriti. Bu gelecekte elde edilmek istenen türlerden. Gelecekteki ciddi üretim muhtemelen özellikle Asya'daki daha sıcak bölgelerde olacak. Yüksek sıcaklık ve ucuz işçiliğimiz, ısıtılmış seralar ve batıdaki işçilik koşullarında inanılmaz pahalıya gelecek binlerce bitki büyütmemize imkan veriyor. Kaliteli malzeme sağlandığında ve müşteriler bitki yetiştirmede başarılı olduğunda hibrit adenium pazarının çok büyük olacağını düşünüyorum. Şu anda çoğu malzeme Tayland'da üretiliyor fakat tür çeşitliliği en iyilerden çok en kolay ve hızlı büyüyen hibritlerle sınırlı. Sağlıksız üretim uygulamaları yaygın virüs enfeksiyonları demektir. Avrupa ve Amerika'da Adeniumlar çiçekçiliğin ana kollarına henüz yeni giriş yapıyor. Wal MArt'ın adenium stokladığını duymama rağmen sıradan fidanlıklarda satılıp kolleksiyoncular dışındaki insanlar tarafından getirtilmeleri için çok fazla yapılması gereken iş var. Buradaki bitkilerin de çoğu fide halinde ve asla seçilmiş adeniumlara aşılanmış bitkilerin sonuçlarını veremezler. Bunun mümkün olması için önce üretimin verimli hale getirilmesi ve doğru çeşitlerin bitki çeşitliliğini koruyarak seçilmesi gerekli. Ama zaten bu yöne doğru gidiyoruz. 6. resmin notu: Avrupa'da serada büyüyen aşılanmış Adeniumlar, Adeniumu bir saksı bitkisi olarak çiçekçilikte sınamak için yapılan deneme nakliyatının bir parçası. En azından Avrupa'da, kaliteli aşılanmış Adeniumları kabul gören bitkilerden biri haline getirmeyi umuyoruz. 7. resmin notu: Bangok'ta Chatuchak haftasonu pazar yerinde satılan büyüklü küçüklü Adeniumlar. (bitki satışları genelde haftasonundan çok Çarşamba ve Perşembeleri yapılır.) Pazar sadece Amerika ve Avrupa değil. Çoğu kültür için Adenium'un şans getiren bitki olarak kabul edildiği Asya da bir pazar. Ilık ve sıcak bölgelerde potansiyeliyle büyütülen Adeniumlar Azalealarla güzellik ve daha karakterli bir çiçeklenmenin bitki biçimine etkisi ile yarışabilir. 8. resmin notu: Tayvan'da bir fidanlıkta yüzlerce böyle bitkiden biri, tam çiçeklenmiş bir Adenium hibriti. Bu harika örnekler 1000 Amerikan dolarına kadar satılabiliyor, düğünlerde ve büyük açılışlarda iyi şans getirmek üzere hediyelik olarak alınıyor. Düzenleyen verdoque : 28-07-2010 saat 14:24 Neden: çeviriye devam |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#700 | |
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
Alıntı:
Özellikle yetiştiricilik bölümü çok güzel bilgiler içeriyor. Ben tam çeviremiyorum. Çevirirseniz tüm yetiştiren arkadaşlar için çok büyük rehber olacak. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#701 |
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 09-07-2008
Şehir: Muğla
Mesajlar: 38
|
ADENIUM YETİŞTİRİCİLİĞİ (Adenium Cultivation) a-TEMEL BİLGİLER Adenium çeşitleri; tropikal kökenli, genelde uzun yaşayabilen, çok yıllık sukulentlerdir. Çöl bitkisi değildirler. Dahası, üretilen ıslah edilmiş türler, yabani türlerine göre kuru iklim şartlarına daha duyarlı olup sadece nemli koşullarda yetişebilmektedir. Adennium türlerinde, yetişmilş bir bitkiyi öldürmenin tek yolu ıslak ve soğuk bir ortam sağlamak ya da drenajı yetersiz bir ortamda aşırı sulamaktır. Gece sıcaklığının 10 derecenin altına düştüğü koşullarda bitkilerin bulunduğu ortam tamamen kuru olmalıdır yoksa bitki çürür. b-YETİŞTİRME ORTAMI (saksı harcı da denebilir) Adenium çeşitleri için en uygun yetiştirme ortamı çok iyi havalandırılmış nem tutma kapasitesi yüksek ortamlardır. Başarılı yetişme koşullarına örnek olarak şu 3 türü verebiliriz. 1-Tayland Usulü Yapışkan kil, domuz gübresi, hindistan cevizi kabugu lifleri, yarı kompostlaştırılmış yağmur ağacı yaprakları, cocopeat ve pirinç kabuğu hindistan cevizi kabuğu liflerinin su emici etkisi ve havalandırmayı sağlaması bu tür ortamın kendine has özelliğidir. Yarı kompostlaştırılmış yapraklar gerekli besini sağlarken kil ise bu besinlerin tutulup yavaş yavaş salınmasını sağlar. 2-TAIWAN USULÜ Hindistan cevizi liflerini bulmanın zor olması sebebiyle Tayland usulünden tamamen farklı olarak, %80 i taş kırıklarından oluşan, içerisinde cyathea medullaris -bir çeşit eğrelti otu- lifleri, ve biraz da cocopeat olan bir karışımdır. Ağır saksılara yol açan bu karışım hemen hemen bütün üreticiler tarafından kullanılmış ve başarılı sonuçlar vermiştir. (adenium grubundaki arasında kalın kum,pirinç kabuğu ve cam yünü(?) kullanılan bir alternatife de rastladım) 3-BİZİM USUL Uzun bir süredir yanmış sığır gübresi ağırlıklı olarak yerfıstığı kabuğu ve vermikulitten oluşan karışımı kullanıyorduk. Artık kullandığımız karışımı tamamen değiştirdik. Bitkinin bünyesine almış olduğu gübre (besin) miktarını kontrol altında tutabilmek için daha az beseyici bir ortam kulanmaya başladık. Karışım bileşenleri nem tutucu özelliği olanlar ve olmayanlar olarak ikiye ayrılıyor. Nem tutma özelliğini dengelemek için 2 tür bileşeni eşit miktarda kullanıyoruz. Havalandırmayı sağlamak için kullanacağımız bileşenleri eleyip hepsini uygun boyutlarda olmasını sağlıyoruz. Bu şartları sağlayarak bitkinin boyutu (filiz,yetişkin,numune) kullanım amacı (ithalat,damızlık anaç,satış) ve mevsime (kışın daha az nem tutan ortam) göre karışımı tekrar düzenliyoruz. Nem tutucu özelliği olan bileşenler: Cocopeat (3 ölçü) Sığır gübresi (1 ölçü) vermikülit (1 ölçü) Nem tutcu özelliği olmayan bileşenler: Strafor parçalanmış (2 ölçü) Yer fıstığı kabuğu parçalanmış (2 ölçü) Taş kırıkları (1 ölçü) Bu dengenin ne kadar önemli olduğunu ise şöyle farkettik: saksısı yeni değiştirilmiş değiştirilmiş aşılı bitkilerde normalden yüksek ölüm oranlarıyla karşılaştım. İlk önce yetiştirme ortamının enfekte olduğunu sanıp fungisit kullandım ancak düşük oranda başarılı olabildim. bir kaç hafta sonra değiştirlen saksılardaki karışımlarda parçalanmış strafor olmadığını farkettim. Hemen bu şekilde saksılanmış bitkileri diğerlerinden ayırdık. Saksılar daha seyrek yerleştirerek buharlaşmayı (terlemeyi) arttırdık ve bu bitkileri diğerlerine göre daha az suladık. Sıcak giden havalar da bize yardımcı oldu ve yetiştirme ortamı bitkinin kökleriyle dolana kadar başka problemlerle karşılaşmadık. Aslında, yetiştirme ortamı karışımlarını çevresel ve kültürel koşullara göre oluşturmak daha başarılı sonuçlar verir. Bu konuda detaylı bilgiyi bağlantıdaki makaleden edinebilirsiniz (Buradaki makalede genel olarak saksı harç materyallerinden bahsediyor. Organik,İnorganik,nem tutuculuk gibi özelliklerden bahsetmiş genelde. Bunun çevirisini de ayrıca yapmak gerekli) c-SAKSILAR özenle hazırlanmış iyi havalandırılmış harçlar ile ve sulama üzerinde kontrollü davranarak platic saksılar toprak saksılar kadar hatta daha iyi sonuçlar veriyor. Saksının şekli bitkinin büyümesine doğrudan etki edebiliyor. Derin saksılarda genç bitkilerin küçük saksılardakilerden daha erken büyüdüklerini keşfettik. Daha yetişkin bitkiler dar saksılardan fazla etkilenmiyor. Bunun sebebiyse genç bitkilerde ana kökten fışkıran çok sayıdaki kılcal kökler.Yetişkin bitkilerde ise yumru gövdeden çok sayıda kök kolaylıkla gelişir. Her saksı değişimde bitki toprak seviyesinde yükseltilirse kök dağılımı daha yayvan olacaktır böylelikle yeni yetişen kökler daha sığ saksılara dağılarak büyüyecekler. Tahliye delikleri yeterince bulunmalı ve engellenmemelidir. d-SULAMA Ne kadar sulamalı sorusunun cevabı basit: Bitki büyüme dönemindeyken toprak deliklerinden biraz su çıkana kadar ıslatılmalıdır. Kışın bitki dormansi (uyuma) dönemindeyken verilen su miktarı toprağın kuruyup sertleşmesinin engelemeye yetecek kadar azaltılmalıdır. Burada önemli nokta ne zaman ve ne sıklıkta sulamak gerektiğidir. Bu ise mevsim koşulları, Saksı harcı, çevre ve benzeri koşullara göre değişiklik gösterir. Büyüme dönemi: Adeniumlar aktif olarak gelişim gösterdikleri dönemlerde pek çok kişinin tahmin edebileceğinden daha fazla su kullanırlar. Bu dönemde az sulama bitkinin gelişimini olumsuz etkiler. Uyku dönemindeki (kışın) adeniumlar ise çok daha az neme ihtiyaç duyarlar. Adenium Arabicum tçeşidi ise tamamen kuru bir ortam ister. Çevre: Sıcak ve kuru mevsimlerde günde en az bir kere sulamak gereklidir. Soğuk kış koşullarında ise 7-10 günde bir sulamak uygun olacaktır. Saksı harcı: Taiwan usulü ve benzeri nem tutma kapasitesi düşük harçlarda daha düzenli -sık- bir sulama gerekirken, nem tutma kapasitesi yüksek saksı harçları seyrek sulamayı tolere edebilmektedir. Saksı boyutu: Büyük saksılar çabucak kurumayacakları için daha seyrek sulanabilir. Bitki gelişim dönemi: Gelişme dönemindeki genç bitkiler, yetişkin bitkilere göre daha sık sulanma ihtiyacı duyarlar. Büyüme kontrolü: Kademeli olarak azaltılan sulama ve gübreleme bitkinin gövdesinin sertleşmesine neden olur bu da bitkinin dayanıklılığını arttırır kışı daha rahat geçirmesinin sağlar. Diğer Faktörler: Saksısı değiştirilen bitki kökler düzelene ve gelişme tekrar başlayana dek dikkatli bir sulama gereklidir. Soğuk koşullarda yeni filizler geliştiği görülene dek su verilmemelidir. Bunu tam tersi olarak saksı değişimi gelen yaklaşan bitki daha sık sulamaya ihtiyac duyar. Bitkiyi sularken normalde yapraklarını ve çiçeklerini de ıslatmak gerekir. Bu şeklide sulamak hava nemliyse,yapraklar kalınlaşmışsa ve birçok çiçek açmışsa çok önemlidir. Özellikle de sabah saatlerinde bu şeklide yapılacak sulama yapraklardaki toz ve kiri temizler, Bitkinin sıcak ve kuru bir güne daha dinç bir şekilde girmesini sağlar. Şimdilik bu kadar yakında geri kalan yarısını da yapabilirim umarım. Çeviride olabilecek hatalardan dolayı şimdiden özür diliyorum. Bazı kısımların daha anlaşılabilir olması açısından yorum katarak çevirdim. Bazı kıımlarda ise bilmeden ortam kelimesine takılmışım sonradan farkettim onu saksı harcı şeklinde okursanız sanırım daha anlaşılır olacaktır. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#703 |
Ağaç Dostu
|
Harika...Nihayet nette gördüğümüz görüntüyü yakalamışsınız sayın Memet. Benimkilerde de tomurcuk var ama nedense hepsi birden eş zamanlı açmıyorlar, halbu ki, rengarenk açsalardı seyrine doyum olmazdı. Gördüğüm kadar budama yapmamışsınız, besin olarak ne veriyorsunuz? Düzenleyen Adalet Yağcı : 27-07-2010 saat 17:38 Neden: İlave cümle |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#704 |
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
İlk iki seferinde teker teker açtılar. Bu sefer böyle oldu. Gübre olarak MAP çinko ve potasyum veriyorum, ama bu karışımı bir uzmana danıştım. Suyum aşırı derece kireçli olduğu için önerdi bu karışımı. Budama yapmadım. Bu İzzet beyden aldığım biçimiyle duruyor. Arkada yerde duranlara budamalar yapıyorum ama, onlarda çiçek tomurcukları yok. Gübre dışında hümik asit, deniz yosunu ve EMA veriyorum. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#705 |
Ağaç Dostu
|
Doğrusu bu kadar itina gösterdiğinize değmiş, karşılığını güzel çiçeklerle vermişler. 2 yaşındaki bitkiler için saksı boyları ne kadar olmalıdır? 15-20 cm. boyundalar. Son bahar ve ya İlk baharda topraklarını değiştirmeyi düşünüyorum. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#706 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 05-02-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 1,405
|
adeniumu evde yetiştire bilirmiyim cok almak istedigim evde olmaz dedigim bir cicek sitedeki evde bakılanlar daha solgun gibi geldi ılıman iklim istedigide bir gercek istanbulda olurmu sizce olur derseniz hemen arayışa gecicem ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#708 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
|
Alıntı:
Çevre: Adeniumlar en iyi ılık, nemli ve güneşli koşullar altında büyür. SICAKLIK: Yüksek sıcaklıkta hiçbir sorun olmaz, özellikle nem de aynı anda artıyorsa. Bizde yazın sıcaklıklar 42 dereceye ulaşır, adeniumları daha yüksek sıcaklıklarda bile problem yaşamadan tuttuk. Ancak sıcak koşullarda çiçekler daha çabuk bozulur. Özellikle kırmızılar çabuk bozulma eğilimindedir. Düşük nemle birleştiğinde taç yaprakları kavrulabilir. (Şimdi bozulma ve kavrulmaya dayanıklı kırmızı çeşitler seçiyoruz) Alt sınır olarak kış akşamlarında en düşük 6 dereceye iniyoruz ama gündüzler hala ılık olur. Ilıman bölgelerdeki yetiştiricilik için güvenli olarak minimum 10 derece olmalıdır. NEM: Adeniumlar yüksek nemi sever ve yağmurlar sırasında en iyi duruma gelirler (ama plastik örtüyle korunarak). Düşük nemi de kaldırabilirler, hatta bir miktar kuraklığa da dayanabilirler. Ama fark ettik ki ırklar arasındaki çiçek rengi gibi çeşitlilikler kuru koşullar altında belirgin şekilde azalıyor. Bu sebeple kıyı kesimindeki Bombay'da iç kesimlerle karşılaştırıldığında çok daha fazla çeşitlilik görebiliyoruz. Nemi yükseltmek kolay, bütün bitkiler de plastik örtü altında olduğu için de pek problem yaşamıyoruz. GÜNEŞ IŞIĞI: Çoğu ortamda özellikle yeterli nem olduğunda Adeniumlar olabildiğince fazla güneşe dayanabilir ve bundan hoşlanır. Ancak düşük nemli çok sıcak yazlarımızda plastik örtünün üstünde gölgeleme isterler. Plastik ve örtü yoğun güneşin %25-30'unu keser. Tam sıcak güneşe maruz kalan caudex (kütük-bulboz gövde?) bazen yanar ve yaprak siperi onu gölgeleyemez. 1.Resmin notu: Adeniumlarımızı kaplayan plastik örtü üzerine ışık yoğunluğu ve ısınmayı azaltmak için yazın kireç spreylenir. Yağmurlar yavaş yavaş kireci yıkayarak bulutlu muson yağmurları döneminde ışığa izin vermeye başlar. Bazı beyaz renklenmiş Adeniumlar yüksek ışık seviyelerinde kavrulur ve fazladan gölgeye ihtiyaç duyar. İyi çiçeklenme için, çoğu Adenium çeşidi günlük en az 4-5 saat doğrudan güneş ışığına günün geri kalanında da aydınlık bir ortama ihtiyaç duyar. Bu koşullar balkonda, dışarıda veya doğu, batı veya güneye bakan bir pencerenin hemen içinde kolayca sağlanabilir. Daha az ışık verilerek yine çiçeklenecektir ama daha nadiren ve daha az çiçekle. YAĞMUR: Az miktarda yağış iyidir ve aslında Adeniumlar için güçlendiricidir. Öğleden sonraları sıklıkla yağmur duşu alan Bangok'ta Adeniumlar bütün yıl açıkta çok güzel büyür. Tayvan ve burada ise yağmurun kesintisiz günlerce yağdığı Muson mevsimi Adeniumları berbat eder, yaprak, gövde ve kök çürüklüğü çok sık görülür. Bu yüzden neredeyse bütün bitkileri yağmurdan korumak için basit plastik yapılar altında yetiştiriyoruz. http://www.tropicanursery.com/adeniu....htm#nutrition Gübreleme: Adeniumda gübrelemenin sırrı sık sık ve az az yapılmasıdır. Çünkü bitki en uygun şartlar altında şaşırtıcı derecede hızlı büyür, çok fazla azot ve diğer besin elementlerinden tüketir. Diğer yandan aşırı hızlı büyüyen bitki yumuşaktır ve çürümeye yatkındır, görünüş olarak da hoş değildir. Benim Adenium gübrelemesindeki tutumum bitkiyi takip etmektir: sürekli, düşük ama sabit seviyeli bir temel gübreleme, bitki büyümesi hızlandığında gübreyi arttırma. Gübreyi arttırırken neden ne kadar vereceğimiz yetiştirme ortamı, mevsim, bitki ile ilgili amaçlarımız (şişirip hızlıca çoğaltacağınız bir tür için saksıda çiçekli bitki olarak yetiştirilenden çok daha fazla gübre gerekir) gibi birçok etkene bağlıdır. Benzer şekilde tohum alınacak olan anaç bitkiler en iyi tohumları verebilmek için yüksek oranlarda özel besinlere ihtiyaç duyar. Gübre önerileri: Aşağıda anlatılan bizim Adeniumları besleme yolumuz ve oldukça başarılıdır. Şüphesiz iyileştirilebilir ve biz de her zaman daha iyi sonuçlar elde etmek için denemeye devam ediyoruz. Anlatılan yöntem bizim yetiştirme ortamımız, koşullarımız ve sistemlerimiz için geçerlidir. Diğer durumlar için değişiklik yapılması gerekir. Gübreleme hakkında daha detaylı bir makaleye www.hoscoindia.com adresinde saksı bitkilerinde gübreleme (Fertilizing Pot Plants) kısmından ulaşılabilir. Beslenme problemleri için beslenme problemleri (Nutritional Problems) kısmına bakınız. Organik Yavaş Salınımlı Gübre: Bol besinli bir yetiştirme ortamı ile başladığımız ve bir besin kartuşu eklemediğimiz için yavaş salınımlı bir gübreye ihtiyacımız var. Osmocote gibi çeşitli kaplanmış malzemeler burda pek bulunmuyor ya da çok pahalı oluyor. Kullandığımız şey şaşırtıcı derecede iyi sonuçlar veren paletlenmiş tavuk gübresi. Üst tarafa bir veya iki çorba kaşığı gübre eklemesi bitkiyi sonuna kadar destekler. Yetiştirme ortamına da karıştırma sırasında az miktarda eklenir. 2.Resmin notu: Paletlenmiş tavuk gübresi Tayvan'da toprak üstü örtüsü olarak sıkça kullanılır. Yetiştiriciler hiç kimyasal gübre kullanmadıklarının garantisini verdiler. Bunun kullanıldığını Tayvan'da özellikle en iyi yetiştiricilerden bazılarında gördüm, ki yetiştirme ortamları neredeyse kırılmış taştan ibaretti. Kimyasal gübreler: Şu aralar bütün makro besinler (azot, fosfor, potasyum, kalsiyum, magnezyum ve kükürt) ile beraber mikro besinleri de (demir, manganez, bakır, çinko, boron ve molibden) içeren bir sıvı besin kullanıyoruz. 1.5mS/cm iletkenlikte bir sulama ile kullanılıyor ve sadece kalsiyum ve potasyum nitrat içeren sıvı besinli eski sistemimizden daha iyi sonuç veriyor. Besin bileşenlerinin kesin oranları değiştirilebilir, biz de bunlarla oynayarak bizim şartlarımızdaki en iyi kombinasyonu bulmaya çalışıyoruz. Bu oranlar büyüme evresi ve mevsime göre de değişir. http://www.tropicanursery.com/adeniu...on.htm#pruning Budama: Budama adeniumlarda en az uygulanan yöntemdir. Çoğu yetiştirici asla budama yapmaz. Sınırlı büyüme koşullarında çeşitli türler yetiştirirken bunun sebepleri vardır. Ancak iyi koşullar altında adeniumlar uzayıp giden dallarda az sayıda çiçek açar. Aşağıdaki koşullarda adeniumlar budamaya cevap verir: Fideleri çimdiklemek (uç sürgününü almak): Fideler daha iyi dallanma sağlamak için tepe sürgününden budanabilir. Bu hızlı büyüme döneminde yapılmalıdır yoksa sadece tek bir dal büyür ve başladığınız yere dönersiniz. 3.Resmin notu: Tepe sürgünü alınan adenium arabicum fideleri: Bu sadece budamanın bitkiye nasıl bir biçim vereceğini görmek için bir denemeydi. Bu fideler 45 gün içinde çoklu dallanma gösterdi. Doğru zamanda yapıldığında bu faydalı bir yöntemdir ama bazen birçok küçük dal çıkmasıyla doğal olmayan bir görüntüye sebep olabilir. 4.Resmin notu: Budamanın ters gittiği bir durum: Ana sürgün kesildikten sonra bitki 10'dan fazla dal verdi, bana göre bu biçim adenium için kabul edilebilir değil. Gençleştirme: Yapraksız uzun dalları olan yaşlı bitkiler bitkiyi güçlendirmek ve iyileştirmek, çiçek açacak yeni dalların büyümesini teşvik etmek için baharda geriye doğru budanır. En iyisi bunu saksı ve toprak değişimiyle birleştirin. 5.Resmin notu: Bitki örneklerimiz her iki yılda bir sert budanır. Düzenleyen verdoque : 13-08-2010 saat 14:19 Neden: Çeviriye devam |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#710 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
|
Alıntı:
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#711 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 15-11-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 7
|
Herkese verdikleri bilgiler için teşekkür ederim. Ayrıca çeviriler de çok makbule geçti, teşekkürler... İki sayfa önce bahsi geçen Neem Azal sölüsyonunun internet üzerinden satın alınabileceği bir yer buldum, isteyenler ile adresini paylaşabilirim. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#713 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-07-2006
Şehir: Karabük
Mesajlar: 4,526
|
Adalet abla gerçekten çok güzel.Benim favorilerimden.Çiçek baya uzun kalıyor.Ben tohum oluşturamadım.Bakalım sizinki ne olacak.Bol şans. ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#714 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
|
Çevirilerden anladığım kadarıyla çapraz tozlaşma gerekiyor. Aynı cinsten kendi kendine döllenme olmuyor. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#716 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
|
http://www.tropicanursery.com/adeniu...on.htm#pruning Çiçek başlangıcı: Aşılanmış adeniumları çiçek açmaya teşvik etmenin en emin yollarından biri sert budamadır: Yeni büyüyen dallar özellikle serin ve kısa gün ışığı şartlarında çiçek açacaktır. 6. ve 7. Resmin notu:Aşılanmış bitkiler 1 inçlik dallara kadar budanmış. Bu dallar 45 gün içinde iyi koşullarda hızla büyüyecektir. Yazın çiçeklenme gecikebilir, seyrelebilir ancak serin havalarda dallar çok geçmeden tümüyle çiçeklenecektir. Tecrübe ile belli bir zamanda (çiçek sergileri gibi) bol çiçek elde etmek için budama zamanını ayarlamak mümkündür. Taylandlılar bu konuda uzmandır ve Aralık ve Şubat'taki sergilerde onların mükemmel bitkilerini harika çiçeklenmiş halde görebilirsiniz. 8. ve 9. Resmin notu: Bangok'ta Aralık'ta düzenlenen sergiden 2 örnek: 3 ay önceden sert budanmışlar ve tam zamanında sergide çok güzel çiçeklenmiş haldeler. Kök budama: Zamanla adeniumlar kalınlaşan ikincil köklerle muazzam bir kök sistemi oluşturur. Saksı değiştirirken bitkiyi yeni saksıya sığdırabilmek ve makul miktarda toprak karışımı ilave edebilmek için bu kökleri gövdeyle birleştiği yerden kesmek çoğu zaman gerekli hale gelir. Hastalık kontrolü: Çok kalın büyüme en iyi Muson'dan önce inceltilir. Su ve nem birikimi çürümeye sebep olabilir. Bütün önlemlere rağmen Adeniumlar bazen çürür. Eğer bu küçük dallardan birine olursa en iyisi hastalanan bölgeleri budamaktır. Ben genellikle en yakın ana dala kadar keserim ki hiç parça kalmasın. Bu göründüğü kadar dosdoğru yapılacak bir iş değildir. Kestiğiniz yerin beyaz olmasına dikkat edin. Siyaha bakan renk değişimi kestiğiniz yere patojenin ulaştığını gösterir ve daha fazla kesmeniz gerekir. 10. Resmin notu: Kesilmiş adenium ucu saat 11 yönünde küçük bir renk değişimi gösteriyor ama daha aşağıdan, hastalıksız, kesitin temiz olduğu bir yerden tekrar kesilmezse ilerler. Kullanılan bıçak ya da kesici alet kirlenmiştir, yeni kesiğe bulaşmaması için tekrar kesmeden önce mutlaka sterilize edin. Dal çürümesi görülen sağlıklı bitkiler genellikle kendini iyileştirir: Hastalanan bölüm sağlıklı dokudan ayrılacak şekilde sarımsı-siyahımsı bir bölge olarak görülebilir. Yavaşça ölü kısmı koparmaya çalışın, sınır bölge geliştiyse ölü doku elinize gelecek geriye beyaz sağlıklı bir gövde kalacaktır. Eğer olmazsa birkaç gün sonra tekrar deneyin. Hastalanan kısım lapa gibiyse, dış deri soyularak iç tarafın hızlıca kuruması sağlanabilir. Daha sonra biraz çabayla bu kısım çıkarılabilir. (Detaylar ve fotoğraflar için Adenium Problemleri kısmına bakınız) Zararlı kontrolü ve yıllık budama: Yeterince uzamış bitkileri her yıl ya da en az iki yılda bir budamak iyi olur. Zayıf, hasar görmüş veya içeri doğru büyüyen dalları keserek aynı zamanda seyreltme de yapılabilir. Çiçek açacak yeni dallar oluşturma avantajı dışında bu işlem iki çok dayanıklı Adenium zararlısını da uzaklaştırır: Yapraklar arasında büyüyen uçlarda yoğunlaşan kırmızı örümcek ve unlu bitler. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#717 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
|
http://www.tropicanursery.com/adeniu....htm#repotting Saksı değişimi: Adeniumlar her yıl ya da iki yılda bir daksı değişimine iyi cevap verir. Saksı değişiminde eski toprak tamamen yıkanıp temizlenebilir (eğer toprak bozulduysa ve çok ıslaksa gereklidir) veya olduğu gibi bırakılıp saksı yeni karışımla doldurulabilir. Olgunlaşmış bitkiler dekoratif saksılara dikilebilir. Taş mermerden oyulmuş saksılar içinde çok güzel bitkiler görmüştüm. 11.Resmin notu: Bangok'ta bir koleksiyoncuda taş mermerden oyulmuş dekoratif saksıda bir adenium örneği. Bu tip saksıların fiyatları boyut ve kalitesine göre 300-600 dolar arasında değişiyor. Saksının üstündeki toprak kütlesi daha fazla kökü ortaya çıkaracak şekilde yavaş yavaş yok olacak. Çoğu zaman kökle o kadar gelişir ki yeni saksıya sığdırmak imkansız hale gelir. Bu tip durumlarda özellikle ana gövdeye yakın yerde boyun yapan bazı kökleri budamak zararlı değildir. Saksı değişimi zamanında dallar da budanıp seyreltilebilir. Saksı değişimi için en uygun zaman ilkbahardır, büyüme daha yeni başlamaktadır ve hızlı kök büyümesi ani ve kuvvetli sürgünlü büyümeyi destekler. Bu patlayıcı sürgünlü büyüme (muhtemelen ve kısmen bazı mikro besin eksiklikleri sebebiyle) her dalda bir çok küçük sürgüne sebp olabilir. Sağlıklı büyümeyi sağlamak için en iyisi her ana dalda 2-3 sürgün bırakıp gerisini yok etmektir. Özellikle serin koşullarda Ridomil (aktif madde: Metalaxyl) veya Aliette (aktif madde: Fosetyl-Al) gibi sistematik bir fungusit ile ıslatmak yararlı olabilir. Bunu sadece yeni getirttiğimiz bitkilerde veya yıl sonuna doğru saksı değişimi gerekli olduğunda yapıyoruz. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#718 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
|
815. mesaja fotoğrafları da ekledim. Bu sayfanın çevirisi tamamdır. İstediğiniz başka bir bölüm varsa devam edebilirim. İngilizce bitki terimlerini öğrenmiş oluyorum, adenium yetiştirmeyi beceremesem de çeviriler benim için yararlı oldu ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#719 |
Ağaç Dostu
|
Sevgili verdoque, size epeyce zahmet verdik ama bilgiler çok önemli, budama konusuna çok takılıyordum ben. Şubat gibi çiçekleniyorsa, Aralıkta budanması gerekiyor diye çıkardım, budama ile çiçeklenme arası üç ay deniyor. Tüm bilgiler çok güzel, emeğiniz için teşekkür ederim. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#720 |
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
Uygulamanın yapıldığı yerin Tayland olduğunu unutmamak gerek. İklimi bize göre oldukça farklı. Bizim kışın adeniumlarımızı korumamız gerekirken, onların böyle bir sorunu olmuyor. Geçen kış ısıtmalı serada korudum bitkilerimi, 20 derecede. Mayısta çiçeklendi. Asıl çiçeklenme temmuzda oldu. İklim farkı sanırım fark ettiren unsur. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|
|