agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Mantar
(https)




Beğeni Düzeni501Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 01-09-2016, 15:18   #1
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 25-04-2013
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 11
Merhaba, forumu baştan sona keyifle okudum. Harika bir kaynak oluşturmuşsunuz.

Özellikle Sn. suplilumas hobi olarak ilgilendiğiniz bu konudaki bilgi dağarcığınız hayrete düşürdü beni

Bir o kadar da cömertçe paylaşmışsınız bilgilerinizi ve zamanınızı

Ben henüz deneme aşamasına geçmedim. Öncelikle sizlerin bilgilerinizden ve denemelerinizden faydalanmayı tercih ettim. Birçok aşamayı evde yaptığımı gözümde canlandırabiliyorum.

Ancak kafama oturmayan iki şey var;
1) Kompost malzemesinin sterilize edilmesi; o kadar samanı nerede kaynatıp, nerede soğutabilirim, bunun pratik bir yolu var mıdır?
Herhangi bir mutfakta bulunan tencerelerle ve mutfak ocağı ile bu mümkün müdür?
2)Cam kavanozda çay posasından veya filtre kahve artığından ürettiğimiz keki parçalamadan çıkardıktan sonra vermikulat ile beslememiz yeterli mi oluyor? bu keki komposta karıştırmamıza gerek kalmıyor mu? Eğer böyle ise bu yöntem ev şartlarında yapılacak üretim için daha pratiktir diyebilir miyiz?

cree Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-09-2016, 15:46   #2
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 25-06-2011
Şehir: Yurt dışı
Mesajlar: 282
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi cree Mesajı Göster
Merhaba, forumu baştan sona keyifle okudum. Harika bir kaynak oluşturmuşsunuz.

Özellikle Sn. suplilumas hobi olarak ilgilendiğiniz bu konudaki bilgi dağarcığınız hayrete düşürdü beni

Bir o kadar da cömertçe paylaşmışsınız bilgilerinizi ve zamanınızı

Ben henüz deneme aşamasına geçmedim. Öncelikle sizlerin bilgilerinizden ve denemelerinizden faydalanmayı tercih ettim. Birçok aşamayı evde yaptığımı gözümde canlandırabiliyorum.

Ancak kafama oturmayan iki şey var;
1) Kompost malzemesinin sterilize edilmesi; o kadar samanı nerede kaynatıp, nerede soğutabilirim, bunun pratik bir yolu var mıdır?
Herhangi bir mutfakta bulunan tencerelerle ve mutfak ocağı ile bu mümkün müdür?
2)Cam kavanozda çay posasından veya filtre kahve artığından ürettiğimiz keki parçalamadan çıkardıktan sonra vermikulat ile beslememiz yeterli mi oluyor? bu keki komposta karıştırmamıza gerek kalmıyor mu? Eğer böyle ise bu yöntem ev şartlarında yapılacak üretim için daha pratiktir diyebilir miyiz?

1 Ben banyo küvetini sıcak su doldurup sapları orada bir kaç kez sıvı sabun ile yıkadıktan ve duruladıktan sonra bir kaç saat sıcak suda o şekilde bekletip sonra süzüyorum. Benim için en kolay yol bu az hazırlayacaksam düdüklüde hallediyorum.

2 O kekin kendisi kompost zaten o yüzden başka bir şeye katmanıza gerek kalmıyor. Sadece suda bekletmeniz yeterli.

suplilumas Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 01-09-2016, 15:58   #3
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 25-04-2013
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 11
Ayrıca okuduklarımdan şöyle bir plan oluşturdum. Yani suplilumas'ın yazdıklarından çıkardığım özet diyebilirim. Bazı noktalarda eksiklerim var.
Tam olarak bu adımları denemeyi düşünüyorum.
Sizlerinde görüşlerini almak ve yanlış anladığım yerler ve eksiklikler varsa düzeltmeniz için uygulamaya geçmeden burada paylaşmak istedim.

1. Pazardan istiridye mantarı alınacak
2. Agar karışımı hazırlanacak bir şişe ya da kavanozda düdüklü tencerede kaynatılacak.
3. Agar karışımı bu şekilde hem sterilize edilmiş hem de ısıtılarak hazırlanmış olacak. Hazılanan bu agar karışımı petri kaplarına dökülecek.
4. İstiridye mantarı el ile ikiye ayrılacak
5. Sapın şapkaya en yakın ve kalın yerinden olabildiğince küçük örnekler alınacak
6. Alınan örnek petri kaplarında bulunan agarın üstüne (her kaba üç farklı örnek gelecek şekilde) bırakılacak.
7. Bu kaplar karanlık bir yerde (Kaç derecede?) birkaç gün bekletilecek.
8. Bırakılan örneklerdeki misel gelişimi izlenecek.
9. En hızlı ve en çok gelişen misel seçilip yeniden agar üzerinde geliştirilip seçilerek ıslah işlemine devam edilecek.
10. Miselin ıslah edildiğine karar verildikten sonra bu miselden bir parça örnek deney tüpüne alınarak buz dolabında isimlendirilip saklanacak.
11. Islah edilen bu miselin çoğaltılması için cam kavanoz, filtre kahve artığı veya buğday kullanılabilir.
12. Cam kavanozların kapağı 6-8mm çapında delinecek. Sentetik elyaf ile kapatılarak filtre oluşturulacak.
13. Bu ürünlerin birisi ile tam dolmayacak şekilde (iki parmak boşluk kalmalı) kavanoz hazırlanacak, kavanozun kapağı tam olarak sıkılmadan takılacak ve üstüne içine su girmemesi için kavanozun yarısına kadar folyo kaplanacak.
14. Bu şekilde hazırlanan kavanozlar düdüklü tencerede kaynatılarak sterilize edilecek.
15. Kavanozlar soğuduktan sonra içine misel ekimi yapılacak.
16. Kavanozdaki misel sarımı iyice ilerledikten yani kek oluştuktan sonra bu kek parçalanmadan su dolu bir kaba alınacak ve üzerine tabak gibi bir cisim koyularak suda batması sağlanacak.
17. Bir gün bekledikten sonra çıkarılıp suda durulanacak ve etrafı kuru vermikulat ile sarılacak.
18. Vermikulatın kurumaması lazım bunun için ilk yarım saatte bir sprey ile ıslatılacak.
19. Bu işlem tamamlandıktan sonra vermikulata sarılı kek yavruluğa alınacak.
20. Genelde plastik elbise ya da malzeme koymak için kullanılan kutular yavruluk olarak kullanılabilir.
21. Yavruluğun sıcaklığı ? derece ve nem oranı %? Olmalıdır. Bunun için yavruluğun kapağında ve etrafında küçük delikler açılacak.
22. Bir iki haftaya kadar mantarlar çıkacak.


Düzenleyen cree : 05-09-2016 saat 10:53
cree Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-09-2016, 13:45   #4
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
7. Bu kaplar karanlık bir yerde (Oda sıcaklığında) birkaç gün bekletilecek.

21. Yavruluğun sıcaklığı yetiştirdiğiniz türe göre değişmekle beraber istiridye için 18-25 derece aralığı uygun denebilir, kompost iç sıcaklığının yükselmemesi gerekiyor önemli olan nokta bu ve nem oranı %90 ve üzeri Olmalıdır. Bunun için yavruluğun kapağında ve etrafında küçük delikler açılacak.

Ben büyükçe bir kazanda ve 5ltlik düdüklü tencerede samanı kaynattım. Kontaminasyon sorunu yaşamadım. Torbanın her yerinden mantarlar çıkmaya başlayınca torbayı ordan burdan açtım en son tamamen sıyırmak zorunda kaldım. Öyle olunca da çok hızlı nem kaybetmeye başladı, uzun süre meyve alamadım. En son kompostu suya oturttum, bir hafta sonra suya batan yüzeyi çevirdiğimde mantar pinlerini gördüm ve birkaç gün sonra da hasat yapabildim. Benim için en zoru nemi koruyabilmekti, kapalı şeffaf bir kutuda olmasına rağmen kutuya açtığım hava deliklerinden hızla nem kaybı oluyor, tek çare kompostu suya batık şekilde bırakmak.


Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi cree Mesajı Göster
Ayrıca okuduklarımdan şöyle bir plan oluşturdum. Yani suplilumas'ın yazdıklarından çıkardığım özet diyebilirim. Bazı noktalarda eksiklerim var.
Tam olarak bu adımları denemeyi düşünüyorum.
Sizlerinde görüşlerini almak ve yanlış anladığım yerler ve eksiklikler varsa düzeltmeniz için uygulamaya geçmeden burada paylaşmak istedim.

1. Pazardan istiridye mantarı alınacak
2. Agar karışımı hazırlanacak bir şişe ya da kavanozda düdüklü tencerede kaynatılacak.
3. Agar karışımı bu şekilde hem sterilize edilmiş hem de ısıtılarak hazırlanmış olacak. Hazılanan bu agar karışımı petri kaplarına dökülecek.
4. İstiridye mantarı el ile ikiye ayrılacak
5. Sapın şapkaya en yakın ve kalın yerinden olabildiğince küçük örnekler alınacak
6. Alınan örnek petri kaplarında bulunan agarın üstüne (her kaba üç farklı örnek gelecek şekilde) bırakılacak.
7. Bu kaplar karanlık bir yerde (Kaç derecede?) birkaç gün bekletilecek.
8. Bırakılan örneklerdeki misel gelişimi izlenecek.
9. En hızlı ve en çok gelişen misel seçilip yeniden agar üzerinde geliştirilip seçilerek ıslah işlemine devam edilecek.
10. Miselin ıslah edildiğine karar verildikten sonra bu miselden bir parça örnek deney tüpüne alınarak buz dolabında isimlendirilip saklanacak.
11. Islah edilen bu miselin çoğaltılması için cam kavanoz, filtre kahve artığı veya buğday kullanılabilir.
12. Cam kavanozların kapağı 6-8mm çapında delinecek. Sentetik elyaf ile kapatılarak filtre oluşturulacak.
13. Bu ürünlerin birisi ile tam dolmayacak şekilde (iki parmak boşluk kalmalı) kavanoz hazırlanacak, kavanozun kapağı tam olarak sıkılmadan takılacak ve üstüne içine su girmemesi için kavanozun yarısına kadar folyo kaplanacak.
14. Bu şekilde hazırlanan kavanozlar düdüklü tencerede kaynatılarak sterilize edilecek.
15. Kavanozlar soğuduktan sonra içine misel ekimi yapılacak.
16. Kavanozdaki misel sarımı iyice ilerledikten yani kek oluştuktan sonra bu kek parçalanmadan su dolu bir kaba alınacak ve üzerine tabak gibi bir cisim koyularak suda batması sağlanacak.
17. Bir gün bekledikten sonra çıkarılıp suda durulanacak ve etrafı kuru vermikulat ile sarılacak.
18. Vermikulatın kurumaması lazım bunun için ilk yarım saatte bir sprey ile ıslatılacak.
19. Bu işlem tamamlandıktan sonra vermikulata sarılı kek yavruluğa alınacak.
20. Genelde plastik elbise ya da malzeme koymak için kullanılan kutular yavruluk olarak kullanılabilir.
21. Yavruluğun sıcaklığı ? derece ve nem oranı %? Olmalıdır. Bunun için yavruluğun kapağında ve etrafında küçük delikler açılacak.
22. Bir iki haftaya kadar mantarlar çıkacak.

verdoque Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 02-09-2016, 11:58   #5
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 25-04-2013
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 11
Sanırım konu uzun süredir aktif değil
İlgilenmeyi bıraktığınıza üzüldüm

cree Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-09-2016, 08:44   #6
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 28-04-2016
Şehir: Gaziantep
Mesajlar: 20
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi cree Mesajı Göster
Sanırım konu uzun süredir aktif değil
İlgilenmeyi bıraktığınıza üzüldüm
Bende bir deneme yapmıştım. Başarılıda oldum. Hazırladığım kompostlar aylar oldu hala mantar çıkıp duruyor. Ama ne yalan söyleyim tadını sevemedim bir türlü. O yüzden bahçeye çıkardım araba bitkileri sularken onlarıda hortumla suluyorum. Antepte 40 derece sıcaklıkta bile hala mantar çıkıyor ve üzerinde kuruyup kalıyor öyle.

DoganGLC Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-09-2016, 09:24   #7
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 25-04-2013
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 11
Sn. DoganGLC siz nasıl bir deneme yapmıştınız?
Kompostları samanla mı hazırladınız?
Samanları ev ortamında sterilize ettiyseniz nasıl bir yol izlediniz?

cree Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-09-2016, 13:10   #8
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 28-04-2016
Şehir: Gaziantep
Mesajlar: 20
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi cree Mesajı Göster
Sn. DoganGLC siz nasıl bir deneme yapmıştınız?
Kompostları samanla mı hazırladınız?
Samanları ev ortamında sterilize ettiyseniz nasıl bir yol izlediniz?
Sadece saman kullandım. Sterilize işleminide öyle çok özenmedim. Güneş enerjisindeki sıcak suyu büyükce bir kapaklı bidona doldurdum. Samanıda suya kattım. Ağzını kapatıp birkaç saat beklettim. Sonra suyu süzüp torbalara misel ekleyerek doldurdum. Küf felan hiç bir şekilde konteminasyon yaşamadım. 3 sefer hasat ettim. Son çıkarıp bahçeye koydum. Eski mesajlara bakarsanız tam tarihi bulursunuz ama bayadır bahçede atılı 40derece sıcağın altına hala mantar verip duruyo. Tadını sevemediğimden toplamıyorum üstünde kuruyup gidiyor.

DoganGLC Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-09-2016, 14:25   #9
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 25-04-2013
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 11
DoganGLC ve verdoque çok teşekkür ederim
bugün malzemelerin siparişini verdim, akşam da glove box yapmayı deneyeceğim.
İlerledikçe gelişmeleri paylaşırım

cree Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-09-2016, 09:17   #10
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 25-04-2013
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 11
1) Kabukları soyulan üç patates haşlandı. Haşlandıkları suyun içinde 2 gün bekletildi. süzüldü.
2) Bu suya iki tatlı kaşığı agar tozu ve bir tatlı kaşığı şeker eklendi.
3) İki kavanoza koyularak (tencerenin boyuna uygun şişe bulamadım) düdüklüde sterilize edildi.
4) Patates dekstroz agar kavanozlardan şırınga ile çekilerek petri kaplarına dolduruldu. Soğumaya bırakıldı.
5) Shitake ve İstiridye mantarları el ile ikiye ayrılıp sap ve şapkanın birleştiği yerlerden örnek alındı.
6) Bu örnekler daha önceden alkol ile sterilize edilmiş çay tabaklarına koyulup eldiven kutusunun içine yerleştirildi.
7) Örnekler eldiven kutusunun içinde PDA dolu petri kaplarına transfer edildi.
8) Kaplar bir dondurma kutusunda çekmeceye koyuldu.
9) 3 gün bekledikten sonra kontrol ettiğimde örneklerde hiçbir değişiklik yoktu.

Hiç misel yayılması olmadı. Nerede hata yapmış olabilirim?

Bunun yanında düdüklüde kaynattığım kartonlar arasına istiridye mantarının köklerinden alarak koymuştum. Bu deneme şimdilik başarılı olacak gibi gözüküyor.

cree Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-09-2016, 16:40   #11
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
Doku örneği alındığında gelişmesi daha uzun süre alıyor. Dokunun besi ortamına alışması, adapte olması gerekiyor. Sonraki transferlerde daha hızlı gelişiyor.

Bu süreçte kirlenme belirtilerini gözleyin, agar üzerinde bulanık oluşumlar bakteriyel, renkli yuvarlak kümelenmeler küfü gösterir. Küflü petrileri çok mecbur kalmadıkça açmayın, sporlar ortama yayılabilir.

Bir de mantarları açar açmaz ateşte sterilize edilmiş bir bıçak ya da neşteri transfer yapılacak petride çok hızlıca söndürüp örnekleri hızlıca alıp petriye aktarmak gerekiyor. Örnekleri eldiven kutusu dışında alıp bir de uzun süre beklettiğiniz için kirlenme sorunu yaşayabilirsiniz. Bütün işlemleri eldiven kutusu içinde yapmalısınız. Ben eldiven kutusunu pratik bulmadığım ve içerdeki alkol konsantrasyonundan alev kaynağı kullanmak riskli olduğu için transferleri açıkta yapıyorum. Ama öncesinde çamaşır suyuyla temizlik yapıp odayı kapatarak birkaç saat havadaki partiküllerin inmesini bekliyorum. Duş almış, temiz kıyafetler giymiş ve bone takmış olarak transferleri hızlıca hallediyorum.

Şu kanaldaki videolarla hatalarımı düzeltip başarılı transferler yapabilmiştim:

https://www.youtube.com/user/Livingwithnatute/videos

Mantar dokusu kopyalama:
https://www.youtube.com/watch?v=mM1waH5Reks

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi cree Mesajı Göster
1) Kabukları soyulan üç patates haşlandı. Haşlandıkları suyun içinde 2 gün bekletildi. süzüldü.
2) Bu suya iki tatlı kaşığı agar tozu ve bir tatlı kaşığı şeker eklendi.
3) İki kavanoza koyularak (tencerenin boyuna uygun şişe bulamadım) düdüklüde sterilize edildi.
4) Patates dekstroz agar kavanozlardan şırınga ile çekilerek petri kaplarına dolduruldu. Soğumaya bırakıldı.
5) Shitake ve İstiridye mantarları el ile ikiye ayrılıp sap ve şapkanın birleştiği yerlerden örnek alındı.
6) Bu örnekler daha önceden alkol ile sterilize edilmiş çay tabaklarına koyulup eldiven kutusunun içine yerleştirildi.
7) Örnekler eldiven kutusunun içinde PDA dolu petri kaplarına transfer edildi.
8) Kaplar bir dondurma kutusunda çekmeceye koyuldu.
9) 3 gün bekledikten sonra kontrol ettiğimde örneklerde hiçbir değişiklik yoktu.

Hiç misel yayılması olmadı. Nerede hata yapmış olabilirim?

Bunun yanında düdüklüde kaynattığım kartonlar arasına istiridye mantarının köklerinden alarak koymuştum. Bu deneme şimdilik başarılı olacak gibi gözüküyor.

verdoque Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-09-2016, 11:05   #12
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 25-04-2013
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 11
Verdoque, Sorunlardan bir tanesi benim mantardan örnek alırken kullandığım pensi alkol ile sterilize etmiş olmam olabilir mi? Sanırım özellikle ateş ile sterilize edilmesinin bir sebebi var

Bazı kaplarda bulanıklaşma olmuş dediğiniz gibi, kontamine olduğundan şüphelendiklerimi ortamdan çıkardım.

cree Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-09-2016, 15:25   #13
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 11-02-2007
Şehir: İzmir
Mesajlar: 1,144
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi cree Mesajı Göster
Verdoque, Sorunlardan bir tanesi benim mantardan örnek alırken kullandığım pensi alkol ile sterilize etmiş olmam olabilir mi? Sanırım özellikle ateş ile sterilize edilmesinin bir sebebi var

Bazı kaplarda bulanıklaşma olmuş dediğiniz gibi, kontamine olduğundan şüphelendiklerimi ortamdan çıkardım.
Alevde çalışmak zor, özellikle ticari üretim yapıyorsanız (tam anlamıyla işkence ). Yüksek lisansımı Agaricus bisporus miseli üretimi üzerine yapmıştım. Tez bitiminde bir laboratuvar kurduk. İlk başta HEPA filtreli bir aktarma kabinimiz yoktu. Bunzen bek alevinde çalışıyorduk. Sonrasında HEPA filtreli bir kabin yaptırdık. Çelik malzemeden üretilmişti ve aşırı ağırdı. Laboratuvarı, yabancı firmaların piyasaya girmeleri sonucu fiyatları aşırı düşürmeleri nedeniyle kapattık. Evimde, bitki doku kültürü yapmak için kullandığım HEPA filtreli bir kabin kullanıyorum. Size de tavsiye ederim. Kabini kendiniz yapabilirsiniz. Cam, pleksiglas veya formika kaplı ahşaptan yapılabilir. HC-H14-AL-305x305x125-FB Aluminyum Kasalı HEPA Filtre modeli (etkinlik yüzdesi 99,999) Ulpatek Filtre Ticaret Sanayi A.Ş sitesinde 2010 yılında 53EUR fiyata satılıyordu. Ön filitre olarak Sinbo hava temizleyicinin HEPA filtresi ( %99,95 etkinliğe sahip) 85 TL'ye SINBO SAP 5503 Hava Temizleyici Hepa Filtresi - Süpürgemarket satılıyor. Motor, Baçevan marka salyangoz motor BAHÇIVAN Havalandırma Fanları & Elektrik Motorları 120TL. (şu anki fiyatını bilmiyorum). http://www.agaclar.net/forum/1439938-post125.htm bağlantısında sitemin yapılmış halini görebilirsiniz. Filtreler pahalı gelebilir. O zaman, Sinbo havalandırma cihazı için üretilmiş filtreden alıp, ana filitre olarak kullanmak, ön filitre olarak ise piyasada metre olarak satılan sarı temizlik bezinden kuracağınız filitre sistemi yapabilirsiniz. Ancak bu sizi oldukça uğraştıracaktır. Kolay gelsin....


Düzenleyen Doku_Kültürcü : 22-09-2016 saat 15:48 Neden: ekleme
Doku_Kültürcü Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-09-2016, 15:54   #14
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 25-06-2011
Şehir: Yurt dışı
Mesajlar: 282
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi cree Mesajı Göster
Verdoque, Sorunlardan bir tanesi benim mantardan örnek alırken kullandığım pensi alkol ile sterilize etmiş olmam olabilir mi? Sanırım özellikle ateş ile sterilize edilmesinin bir sebebi var

Bazı kaplarda bulanıklaşma olmuş dediğiniz gibi, kontamine olduğundan şüphelendiklerimi ortamdan çıkardım.
Ateş ile yapılmasının nedeni kolay ve garantili olması. Kor olmuş metal kolay kolay kontamine olmaz. Ayrıca her parça örnekte aynı işlemi yapmanız gerekiyor ve alkol ile o kadar vaktiniz yok. Örneğin 10 petri kabı hazırladınız ve her kaba benim yaptığım gibi üç ayrı örnek alacaksınız. 30 kez alkol ile bıçağınızı steril etmeniz gerekiyor.
Bulanık olanlar bakteri sanırım. İlk miseliniz ıslah olmadığından miseli yıldız halinde göremeniz biraz uzun sürebilir. Petriyi ışığa tutup alttan bakın altan bakınca daha net görebiliyorsunuz miseli. Yazdıklarınızda bir hata göremedim bir kaç gün daha bekleyip bir gelişme göremezseniz yeniden deneyin olacaktır.

suplilumas Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-09-2016, 14:33   #15
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
Pes etmeyin, ilk seferde başarılı olmak çok düşük ihtimal

Aslında o kirlenmiş petrileri de gözlemlemeye devam edin, çok öğretici oluyor Benim ilk denememde tüm petrilerde kirlilik olunca az kirli bir tanesinden miseli izole etmeyi denemiştim sonunda başarmıştım. Mantar doğadan toplanmıştı ve örneği kaybetmek istememiştim.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi cree Mesajı Göster
Verdoque, Sorunlardan bir tanesi benim mantardan örnek alırken kullandığım pensi alkol ile sterilize etmiş olmam olabilir mi? Sanırım özellikle ateş ile sterilize edilmesinin bir sebebi var

Bazı kaplarda bulanıklaşma olmuş dediğiniz gibi, kontamine olduğundan şüphelendiklerimi ortamdan çıkardım.

verdoque Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-09-2016, 11:07   #16
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 25-04-2013
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 11
Video için de teşekkür ederim. Daha önceden görmüştüm ama daha dikkatli izleyeceğim.

cree Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-09-2016, 19:09   #17
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 20-07-2014
Şehir: istanbul
Mesajlar: 43
Kontamine olursa cok belirgin olur. Nemdir bugulanmistir muhtemelen o. Resim olsa daha iyi anlasilabilir.

kenan11 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-10-2016, 11:21   #18
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 04-10-2016
Şehir: istanbul
Mesajlar: 18
mantarlar son derece lezzetli ürünlerdir, ancak iyi bir araştırma gerekir...

king2016 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-10-2016, 02:26   #19
Ağaç Dostu
 
Amanita's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-03-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 158
Sayın cree, kullanacağınız ekipmanı alkole batırdıktan sonra yakmak ve alkol tamamen yanana kadar bekleyip, sonra kullanmak mikrobiyoloji laboratuvarlarında kullanılan bir teknik. ufak bir ispirto lambası alarak rahatlıkla uygulayabilirsiniz. aşağıdaki linkte 14 lira gibi bir fiyata satılıyor;

ALKOL LAMBASI - İSPİRTO OCAĞI


Kendi kullanımım için HEPA filtreli bir kabin yapmayı düşünürken de aşağıdaki dizaynlara denk geldim, sayın Doku_Kültürcü nün inşa ettiği kabinden daha basit dizaynları olduğu için gelecekte kendi kabinini inşa etmek isteyenler için bir referans olması açısından burada paylaşmayı uygun gördüm. Bütün resimler Paul Stamets'in 2000 baskısı Growing Gourmet and Medicinal Mushrooms kitabından.





Stamets'in kendi kullandığı kabin sistemi bu fotoğraflarda görülebilir. Aslında kabin demek biraz abartı, sadece filtre ve salyangoz fanlardan oluşuyor. Stamets kendi üretimi agarları bile bu sistemin önünde döktüğüne göre efektif olduğunu düşünüyorum.




Amanita Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-10-2016, 17:55   #20
Ağaç Dostu
 
Amanita's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-03-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 158
Buldugum bazi agar tariflerini buraya eklemek istiyorum.

All media have a near-neutral pH and should be sterilized for twenty to thirty minutes at 15 psi pressure.
500 ml of medium will pour around 20 petri dishes. Using a different medium from time to time will prevent the culture getting used to one medium.
Malt Extract Agar (MEA)
10 grams light malt extract
9 grams agar agar
500 ml potable or distilled water

Potato Dextrose (Yeast-extract) Agar (PD(Y)A)
broth from boiling 150 grams sliced potatoes
in 500ml water for 30 minutes(add water to 500ml)
(You can use 5 g of instant potato flakes instead)
9 g agar agar
7 grams dextrose( = glucose, or 10 ml honey or corn syrup )
1 gram brewers yeast or yeast-extract (optional)

Amaranth Soy Agar
20 grams amaranth flour
20 grams soy flour
9 grams agar agar
500 ml potable or distilled water

EntheoGenesis No.442
10 grams amaranth flour
10 grams brown rice flour
10 grams potato flour
10 grams soy flour
2 grams malted barley
9 grams agar agar
500 ml potable or distilled water

Oatmeal Neopeptone Agar
40 grams oatmeal or oat flour
2 grams neopeptone (optional)
9 grams agar agar
500 ml potable or distilled water

Modified Sabouraud's Medium
25 grams barley flour
5 grams dextrose
2 grams neopeptone (optional)
1 gram yeast extract
9 grams agar agar
500 ml potable or distilled water

Cornmeal Dextrose Agar
25 grams yellow cornmeal
3 grams dextrose
9 grams agar agar
500 ml potable or distilled water

Barley Malt Extract Agar
40 grams barley flour
2 grams malt extract
1 gram yeast extract (optional)
9 grams agar agar
500 ml potable or distilled water

Dr. Pollock's Modified Agar
10 grams dried dog food (ground to flour)
10 grams amaranth flour
2 grams dextrose or malt extract
9 grams agar agar
500 ml potable or distilled water

All recipes call for 500ml distilled water for 1/2 liter agar.

If you use water from the tap make sure to boil it first to get rid of the chlorine. The chlorine in tap water much like the food preservatives mentioned earlier is also not good for your cultures.


For 1 liter recipes double the agar, double the nutrients, i.e. 20 grams agar, 20 grams nutrient source.


LMEA (Light Malt Extract Agar)

10 grams light malt extract
10 grams agar agar

MYA (Malt Yeast Agar)

2 grams brewers yeast
10 grams malt extract
10 grams agar agar


DFA (dog food agar)

Boil 1/2 cup dry dog food in 500ml water. Strain the solution and add 10 grams agar powder.


OVA (ovaltine agar)

10 grams ovaltine
10 grams agar agar

FFA (fish food agar)

10 grams fish food flakes
10 grams agar agar

RFA (rabbit food agar)

10 grams rabbit food pellets
10 grams agar agar

PDA (potato dextrose agar)

Take 300 grams of potatoes. Cut them and boil them in 1/2 gallon H2O for 30 minutes on a simmer. The liquid will reduce to ~ 1 litre in that amount of time.

Take the liquid and strain it out. The starches in the liquid are what you need so toss the potatoes out or make a snack with them,

Use 500 ml of the potato water as the H2O source w/

10 grams Dextrose
10 grams agar agar


Pleurotus ostreatus
Suggested Agar Culture Media: Malt Yeast Peptone Agar (MYPA), Potato Dextrose Yeast Agar (PDYA), Oatmeal Yeast Agar (OMYA), or Dogfood Agar (DFA). Optimal growth seen at pH 5.5-6.5.

Pleurotus eryngii
Suggested Agar Culture Media: Malt Yeast Peptone Agar (MYPA) or Potato Dextrose Yeast Agar (PDYA).

Amanita Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-11-2016, 19:13   #21
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 10-11-2016
Şehir: Ankara
Mesajlar: 10
Arkadaşlar herkese merhaba. İlk denememi yaptım 3 gün oluyor.

2 gün normaldi ama bugün deliklerden turuncu küf benzeri minik oluşumlar mantarcıklar çıkmaya başladı.

2 adet küçük kompost poşeti var karton kutuda duruyorlar. 2. güne kadar yanlarında 2 adette su kabı vardı nem alsın diye ama yanlış yaptım galiba. Posetin iç yüzeyinde çok yerde minik su damlacıkları vardı. Bugün çıkarrtım su kaplarını.

Hijyen kounusuna başlangıçtan posetlemeye kadar çok dikkat etmiştim ama 2 günlük süreçte dezenfekte etmeyi unuttuğum ellerimle ara ara kontrol ettim.

Ortam sıcaklığı 24 26 arası değişiyordu.

Şimdi benim merak ettiğim bu turuncu küfler nasıl oluştu. Ellerimden geçmiş olabilirmi yoksa nem **** sıcaklık yüksekmi geldi acaba.

Şimdi poşetleri balkona aldım 20 derece duruyorlar, bir ihtimal düşük sıcaklıkta turuncu küfler büyümeyi durdurur diye.

Yeni bir deneme yapmak istiyorum nelere dikkat etmem gerek.

Cevaplar için şimdiden teşekkürler

Paçenka Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-11-2016, 13:47   #22
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
Kompost malzemesi olarak ne kullandınız? Miseli nereden temin ettiniz, nasıl muhafaza ettiniz? Kompostu hangi yöntemle hazırladınız? Bu soruları cevaplarsanız sorunun kaynağını daha kolay tespit edebiliriz.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Paçenka Mesajı Göster
Arkadaşlar herkese merhaba. İlk denememi yaptım 3 gün oluyor.

2 gün normaldi ama bugün deliklerden turuncu küf benzeri minik oluşumlar mantarcıklar çıkmaya başladı.

2 adet küçük kompost poşeti var karton kutuda duruyorlar. 2. güne kadar yanlarında 2 adette su kabı vardı nem alsın diye ama yanlış yaptım galiba. Posetin iç yüzeyinde çok yerde minik su damlacıkları vardı. Bugün çıkarrtım su kaplarını.

Hijyen kounusuna başlangıçtan posetlemeye kadar çok dikkat etmiştim ama 2 günlük süreçte dezenfekte etmeyi unuttuğum ellerimle ara ara kontrol ettim.

Ortam sıcaklığı 24 26 arası değişiyordu.

Şimdi benim merak ettiğim bu turuncu küfler nasıl oluştu. Ellerimden geçmiş olabilirmi yoksa nem **** sıcaklık yüksekmi geldi acaba.

Şimdi poşetleri balkona aldım 20 derece duruyorlar, bir ihtimal düşük sıcaklıkta turuncu küfler büyümeyi durdurur diye.

Yeni bir deneme yapmak istiyorum nelere dikkat etmem gerek.

Cevaplar için şimdiden teşekkürler

verdoque Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-11-2016, 15:24   #23
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 10-11-2016
Şehir: Ankara
Mesajlar: 10
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi verdoque Mesajı Göster
Kompost malzemesi olarak ne kullandınız? Miseli nereden temin ettiniz, nasıl muhafaza ettiniz? Kompostu hangi yöntemle hazırladınız? Bu soruları cevaplarsanız sorunun kaynağını daha kolay tespit edebiliriz.

Tohumları 1 kg olarak gittigidiyor mağazasından bir satıcıdan aldım adını hatırlamıyorum. 15 gündür dolapta sebzeliğin üst rafında bekliyor.

Malzeme olarak sadece boş araziden topladığım samana çok benzeyen otlardan kullandım. Talaş yok.

Bu samanları 1 saat civarı tencerede 90 derecede beklettim. Sterilizasyon bu şekilde. Steril ettiğim naylon üstünde karışımları tamamladım. Kepeğide yarım saat kaynattım. Az alçı az kireç ve bolca tohumla (tohum %5 den fazladır) hepsini karıştırdım. Sonra iki küçük buzdolabı poşetine doldurdum bunları. Poseti bağladıktan sonra kolanyayla etrafını şöyle bir temizledim. Sonra karton kutunun içine koydum o şekilde. Yanlarındada su kapları vardı.

Ucunu yaktığım ve kolonyaladığım bir çiviylr 15 20 delik açtım. Tüm bu işlemler arasında ellerimi ara ara kolanyaladım.

Bir ekleme daha yapayım kullandığım kutu 80x50 ebatlarında dikdörtgen bir kutu. Bunun hava alacak hiçbir yeri yok içerideki hava yetersiz gelmiş olabilirmi.

Eklenen Resimler
 

Düzenleyen Paçenka : 11-11-2016 saat 17:15
Paçenka Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-11-2016, 08:55   #24
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
Ya kaynatma yeterli gelmemiş ya da misellerde kontaminasyon varmış. Bence yüksek ihtimalle miselden kaynaklanıyor.

İnternette küçük miktarda misel satan satıcılar büyük firmalardan aldıkları paketleri bölerek ya da petride kopyalayarak satıyorlar. Laboratuar ortamında bölünmemiş, üretilmemiş miselde de kontaminasyon riski yüksek. Sonraki sefer gittigidiyor'dan ürün aldığınız satıcının güvenilir satıcı olduğundan emin olmanızı tavsiye ederim.


Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Paçenka Mesajı Göster
Tohumları 1 kg olarak gittigidiyor mağazasından bir satıcıdan aldım adını hatırlamıyorum. 15 gündür dolapta sebzeliğin üst rafında bekliyor.

Malzeme olarak sadece boş araziden topladığım samana çok benzeyen otlardan kullandım. Talaş yok.

Bu samanları 1 saat civarı tencerede 90 derecede beklettim. Sterilizasyon bu şekilde. Steril ettiğim naylon üstünde karışımları tamamladım. Kepeğide yarım saat kaynattım. Az alçı az kireç ve bolca tohumla (tohum %5 den fazladır) hepsini karıştırdım. Sonra iki küçük buzdolabı poşetine doldurdum bunları. Poseti bağladıktan sonra kolanyayla etrafını şöyle bir temizledim. Sonra karton kutunun içine koydum o şekilde. Yanlarındada su kapları vardı.

Ucunu yaktığım ve kolonyaladığım bir çiviylr 15 20 delik açtım. Tüm bu işlemler arasında ellerimi ara ara kolanyaladım.

Bir ekleme daha yapayım kullandığım kutu 80x50 ebatlarında dikdörtgen bir kutu. Bunun hava alacak hiçbir yeri yok içerideki hava yetersiz gelmiş olabilirmi.

verdoque Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-11-2016, 21:05   #25
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 20-07-2014
Şehir: istanbul
Mesajlar: 43
turuncular garip, normalde pek rastlanan bir kontaminasyon değil. belki kullandığınız otlar çimlendi **** alakasız bi yabani spor karıştı otlardan
resimden pek anlaşılmıyo ama siyah kısımlar çok uzak ihtimal olmakla beraber ergot mantarı akla getiriyo . çok zehirlidir. bence bu turu öğrenmeye sayıp imha etmenizde fayda var

kenan11 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-11-2016, 23:07   #26
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 10-11-2016
Şehir: Ankara
Mesajlar: 10
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi kenan11 Mesajı Göster
turuncular garip, normalde pek rastlanan bir kontaminasyon değil. belki kullandığınız otlar çimlendi **** alakasız bi yabani spor karıştı otlardan
resimden pek anlaşılmıyo ama siyah kısımlar çok uzak ihtimal olmakla beraber ergot mantarı akla getiriyo . çok zehirlidir. bence bu turu öğrenmeye sayıp imha etmenizde fayda var
O görünen siyahlar sap halinde ot dışarı çıkmış ışık ters vurmuş galiba öyle siyah görünüyor. Onlarda bir sorun yok ama otlar yabani olduğu için olabilir o ihtimal var. Şimdi biraz daha farklı yerlerden topladığım benzer otlardan bir deneme daha yaptım sterilizasyon işlemini biraz daha değiştirerek. Ondada az şekilde oldu turuncular bugün 4. gün ama beyazlar daha çok umudum var bundan. Tek bir noktadada yeşil küf yakaladım temizledim.
Teşekkürler cevavp için.

Paçenka Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-11-2016, 11:12   #27
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 25-06-2011
Şehir: Yurt dışı
Mesajlar: 282
@Paçenka
Torbanda otların yeşil renginden başka bir gariplik görmüyorum. Turunculuk misellerde oluşur normaldir. Kurutulmamış ot kullandıysan sorun yaşayabilirsin onun haricinde şimdilik bir sorun görünmüyor. Bekle bir süre daha. Başarılar.

suplilumas Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-11-2016, 23:26   #28
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 10-11-2016
Şehir: Ankara
Mesajlar: 10
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi suplilumas Mesajı Göster
@Paçenka
Torbanda otların yeşil renginden başka bir gariplik görmüyorum. Turunculuk misellerde oluşur normaldir. Kurutulmamış ot kullandıysan sorun yaşayabilirsin onun haricinde şimdilik bir sorun görünmüyor. Bekle bir süre daha. Başarılar.


Teşekkürler cevap için. O yeşillikler fotoğraftan kaynaklanıyor galiba. Aslında otlar baya kuruydu topladığımda. Sarı sarıydı yani. Bu turuncular çok parlak ve bir iki yerinde hatta küçük mantar gibi olmuştu. Ama zaten bu iki poşeti balkona attım tamamen turuncu olmuş poseşler ve gündüz ışığını alıyor sıcaklıkta gündüz 18 20 derece gecede dahada düşüuordur sıcaklık bakalım ne olacak.

Paçenka Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-11-2016, 11:54   #29
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 10-11-2016
Şehir: Ankara
Mesajlar: 10
Arkadaşlar yeşil küflerede rastladım bugün 1-2 tane ve turuncularda giderek artıyor bu poşette zayi oldu anlaşılan.


Yeşil küfler tohumun kendisi yeşile dönüyor ilk başta. Buna tohum hastadır diyebilirmiyiz aynı şekilde 3 farklı oluşum yakaladım. Saman ve misellerden ziyade tohumun kendi yeşilleşiyor.
Bu arada miseller kışlık sormuştum satıcıya. Oda sıcaklığımda maksimum 25 derece. 22 -23 oluyordur geceleri.

Kafama birşey daha takıldı. Kepeği yarım saat kaynatıyorum ama bulamaç gibi oluyor, mecburen o şekilde koyuyorum samana ve karıştırıyorum. Bir sorun teşkil edermi bu işlem.

Eklenen Resimler
  
Paçenka Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-11-2016, 16:39   #30
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 25-06-2011
Şehir: Yurt dışı
Mesajlar: 282
@Paçenka
Yeşil küf gördüğün poşetleri imha et ne kadar küçük olursa olsun fark etmez tüm her yere yayılacaktır. Ayrıca ortama spor bırakması sonraki işlemlerinde büyük bir sorun olacaktır.
Ot konusuna da ise toplamak yerine saman ya da sap bulup direk onları steril edip onlarda deneme yapman daha verimli olacaktır. Topladığın bütün otlar miselin yiyeceği tür ot değildir. Tahıl samanı ile çim ayrı etkiye sahiptirler. Birinde misel gelişir diğerinde ya gelişmez ya da çok yavaş gelişir. Kediyi otla beslemeye çalışmak gibi yani her tür kendi besinini tüketir kendi ortamında gelişir. Ayrıca misel sarılmış tahılı sanırım poşetten çıkarıyorsun açtığında kontamine olur bir kez kapattığın poşeti bir daha açma.

suplilumas Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 05:31.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026