![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
-
|
Hayvanı dost, insanı düşman bellemişsiniz. Asıl olan insandır. İnsan olmaz ise ya da insanca yaşayamaz ise doğanın geri kalanının zerre toz kadar kıymeti yoktur. Ancak bu doğaya kötü muamele etme, kaynaklarını sömürme ruhsatını asla kimseye vermez. Birtakım doğal mücadele yöntemleri, ilgili zararlının doğal düşmanlarının popülasyonunun artırılması, vs çabalar elbette herşeyin üstündedir. Olmalıdır da. Zaten devlet de akıl da bu çabaları destekler. Domuz girecek diye öldürülmez. Önlem alınır. 400 da. sahada bağırın, teneke çalın, patlayan düzenekler kurun, olmaz. Tel çekin, Bazen yetmeyebilir. En son çare, mücadele amaçlı sürek ya da bek avı ile popülasyon kontrol altına alınır. Ayrıca kalın harf ile vurguladığınız saldırma konusu, yukarıda verdiğim makalede ele alınmıştır. Avlanmak ve saldırmak ile ilgili ince ayrım açıklanıyor. Avcılığın nasıl saldırı haline gelebildiği, sınırları vurgulayan bilimsel makaleyi okumalısınız. Teneke çalmaktan daha önemli konuları karşılıklı tartışma fırsatı yakalarız böylelikle. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Doğa insanı, hayvanı, bitkisi, suyu, dağı-taşı ile bir bütündür. Hiç bir canlının diğerine üstünlüğü yoktur. Hepimiz bir yapboz'un parçalarıyız. Biri eksik olduğunda resim tamamlanmaz... |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
|
Asıl olan insan değil yaradandır ! Kendimizi beğenmişlik ve kibirimizle "asilolan insandır" düşüncemizle doğal dengeleri alt üst etmişiz. Bu dengeyi yaradanın, Allahın yarattığı düzen çarkına çomak sokmuşuz. Yılda milyonlarca tür hayvan ve bitki yok oluyor, bu insan oğlunun verdiği zarar. Şimdi kalkıp insanlığımızla gurur duymak istiyorsak şuna inanmalıyız "aslolan sevgi". Sevgi tüm dinlerin temelidir. Yaradanın rızasını kazanmak istiyorsak tüm yarattıklarına saygı duymalıyız, bizden zayıf olanı koruyup kollamalıyız. İnsan olmak bir yerde sevdiğini öldürüp, pişirip, yemek değildir. ![]() Saygı duyabileceğim tek av şekli ![]() Bu insanlar yiyebileceği kadar öldürürler, buz dolapları yoktur, ve avlandıkları alet güç dengesini bozmuyor. Fotograf makinası kullanmadıkları gibi bunu şişinmek için bir fırsat olarak görmüyorlar. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Ağaç Dostu.
Giriş Tarihi: 06-08-2009
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 6,527
|
Alıntı:
Av konusunda benim de olağan karşıladığım avcılık budur..Bu insanların yaşadığı kulübelerden ibaret köylerinde kasap yok veya yakınlarında süpermarket yok.. Para'nın varlığından bile haberleri yok belki de.. Mecburen protein ihtiyaçlarını karşılamak için avlanıyorlar..Doğal hayatın bir parçası onlar da.. Hz. Muhammed'in yaşadığı yılların da bundan pek farkı yoktu..Her taraf çöl..Hurmadan başka meyve yok..Sebze yetişmez..N'apsın arap? Tabi ki, onlar da okla veya avcı kuşlarıyla av yapıp karınlarını doyurmuşlar..Ve Kur'an- Kerim'de sadece bu amaçla av serbest bırakılmış.. Ama, o zamanın koşullarını, haklarını ve serbestisini günümüze uyarlayamayız.. Onlar zaruretten, bizim avcılar ise zevkten avlanıyor çünkü.. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 12-02-2011
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 621
|
Sayın Odeh, verdiğiniz linkte ki uzun makalenin , benim kısacık mesajımdan farkı,benim 'ilkel insani dürtüler' olarak adlandırdığım olgunun ''içgüdü olarak açıklanması... Yani hepimiz , avcıların içgüdüleriyle hareket ettiklerini kabul ediyoruz. Ee, o zaman bir fark kaldı mı avı ile arasında? 'Asıl olan insandır' Bu cümleyi kimimiz inanarak söylüyoruz, kimimiz itiraz edilemeyeceği için kaçış noktası olarak. Bu cümleye tabi ki ben de itiraz edemem, ama avcılıkla ılgisini kavrayamadım. Önceliğin insana verilmesinden; Av insanı değil de ,insan avı öldürmeli sonucunu mu çıkarmalıyız ,yoksa avcılık insanlık için yapılıyor diye mi düşünmeliyiz? Veya, avcılar avlanma dışında ,insanlık için, diğer insanlardan daha çok çalışıyor mu demek istediniz? Kimseye zararı olmayan ,masum canlılar için, yüreğinde merhamet olmayan bir kişi, kendi türüne gerçekten merhamet gösterebilir mi? Merhamet, adalet... gibi duygularımız, karşımızdaki canlının türüne göre değişir mi? Hiç sanmıyorum... |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 18-01-2009
Şehir: izmir/aliağa
Mesajlar: 5,567
|
Alıntı:
Hayvan insandan bir alt konumdadır. Yoksa evrilmenin bir anlamı olur muydu? |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu.
Giriş Tarihi: 06-08-2009
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 6,527
|
Ben böyle birşey söylemedim..İnsan, daha da vahşidir dedim.. Arasıra bu dünyanın çivisi çıktı diyoruz ya..Bunun sebebi, insanoğlunun sınır tanımazlığıdır, tatmin olmayan egosudur.. Hayvanların dünyamıza hiçbir olumsuz katkısı yoktur.. Linkini verdiğiniz makaleyi sabırla, zorlukla okudum..anlaşılmaz bir üslup var..bana yeni bir fikir, bilgi katmadı o yazı.. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Ağaç Dostu.
Giriş Tarihi: 06-08-2009
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 6,527
|
Alıntı:
Bildirgenin yayınlanma gerekçeleri başlangıç kısmında şöyle sıralanmıştır: ‘’ Bütün hayvanların haklara sahip olduğu, Bu hakların tanınmamasının ve hor görülmesinin, insanların doğaya karşı ve hayvanlara karşı suç işlemelerine yol açtığı ve açmakta olduğu, İnsan türü tarafından öbür hayvan türlerinin de var olma hakkının tanınmasının, dünyadaki türlerin birlikte var olup bir arada, yan yana yaşamasının temelini oluşturduğu, Soykırımların insanlar tarafından işlendiği ve işlenmek tehlikesi olduğu, İnsanların, hayvanlara saygı gösterirlerse, birbirlerine de saygı gösterecekleri, Hayvanları gözetme, anlama, saygı gösterme ve sevme eğitiminin daha çocukluk çağından başlayarak verilmesi gerektiği ’’ |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
-
|
Açıkçası kime-nasıl yanıt vereceğimi bilemiyorum... Ama kırmadan dökmeden elimden geldiğince sabırla açıklamaya çalışayım. Öncelikle konunun bir hayvanın öldürülmesine indirgendiğini görüyorum. Yanlış. Avlanma ve avcılığın amacı bir hayvanı öldürmek değildir. Kuzu pirzola için bir hayvanın canı alınır, avlanmamıştır, ama bunun için yetiştirilmiştir. Burada öldürülmüştür diyebilir miyiz? Mezbahalar kahrolsun denebilir mi! Kasaplar manyak mı? Öldürme fiili, ne avlanma işi için ne de beslenme işi için doğru bir fiil olmayacaktır. Doğal sınırları aşan duygusallık ile "ölmüyor mu işte ölmüyor mu!" diye düşünenler olabilir, ancak "öldürmek" ile "avlanmak" kavramsal olarak çok farklıdır. Nihayetinde bir can alınsa da, amaç, hedef, kapsam -dini de eklemeliyiz aslında- olarak çok farklıdır. Doğa, mekanizması itibarıyla bütün olarak varsayılsa da, asıl olan biziz. Evet. İnsandır. Sizi bilmem ben kendimi bir hayvanla bir tutamam, inancım da aklım da buna müsaade etmez. Ama başkasını bilemem... Ayrıca empati -bence- insanlarla kurulabilir... Kur'an-ı Kerim'de Maide Suresinin 1-2-4-24-94-95. nci ayetlerinde gerekli emirler mevcuttur. Dileyen arar bulur okur. Efendim saygı hayvana gösterilmez, hayvanın yaşam hakkına, alanına gösterilir. Olmuyor böyle. Asıl olan insan sözünü söylememdeki amaç, örneği popülasyonu nedeniyle avlanabilmesinde sakınca görülmemesi gereken bir domuz için tuhaf savunmalar yapılması. İnsan en önemli canlıdır dünya üzerinde. Bir köylü vatandaşımıza "Domuz yaşasın burada, olmuyor böyle, kaldır tarlanı ya da teneke çalın sabahlara kadar karda kışta..." deyin de o zaman görün bakalım asıl olan domuz mu insan mı )(Valla sayın gçakar sorularınız bir garip. Anlayamadım. Anladığım kısmının yanıtı üstte.) Avcılıktan ve avcıdan kastımız, yine söylemek istiyorum: Yasal, seçilmiş, miktarı, yeri belli hayvanlar ile, avlanma zamanı hatta atacağın fişek sayısı dahi belli olan vergilendirilmiş faaliyetler ve bu faaliyetleri yapan ruh sağlığı normal insanlardır. |
|
|
|
![]() |
|
|