![]() |
|
|
|
|
|
#1 | |
|
Ağaç Dostu.
|
Alıntı:
Siz devamlı yetiştiriyorsunuz, ben okuyorum ama pratik yetiştiriciliğim sizin kadar iyi değil. hele L.candidum hiç yapmadım desem yalan olmaz. Bu nedenle merak ettiğim için sordum. Saygılarımla. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
|
[QUOTE=kgursan;492463]Sevgili lilium., merak ettiğim için soruyorum. Lilium da kökler gelişmeden sürgünler uzayabilir mi? Sayın kgursan, önce kök sonra sürgün, bu liliumlarda daha da belirgin zira bazı zamanlarda geç ekim gibi durumlarda liliumlar kasalarda yeni köklerini yapıyorlar, daha sonra sürgün verip yaprak açıyorlar, Durduğu yerde de yani ekilmeden bir kasanın içinde de yaprak açabilirler ama önce kökler görülür. Eğer kök varsa ve gelişiyorsa sulamanın sakıncası olmaması gerekmez mi? Doğru fakat liliumlar havalar serinlemeden hızlı bir gelişim göstermezler, bu nedenle çok sulama taraftarı değilim, yapraklar çıkıncaya kadar çok az az nemlendirmek sulamak yeterli, Yapraklar yüzeye çıktıktan sonra su ihtiyacına göre sulama yapabiliriz. Yapraklar yüzeye çıkmadan fazla sulama soğanı çürütebiliyor. ama eğer kök oluşmadan toprak üstüne sürgün çıkıyorsa o zaman sulama yapılmayabilir. Sürgün çıkıyorsa, kök hele lilium da mutlaka vardır. Kök olmadan asla yaprak olmaz. Yaprak çıkmışsa havalar da kurak gidiyorsa sulama yapılabilir. Bilgi veren arkadaşlar Daha dikkatli doğru bilgi verirlerse diğer arkadaşlarıda yanıltmamış olurlar. Düzenleyen Lilium : 07-09-2009 saat 10:54 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
|
Erken ve gölge yere ektiğim soğanlar yapraklandılar, ![]() Daha fazla güneş alan yerdekiler de ise binlerce olmasına rahmen bir ik tane gördüm. Niteratürler de geçen "serin ve gölgelik yerlere ekilir" doğru. Ama eylül ekim aylarında ekilir, denmesine iki yıldır denediğim sonuçlara göre yanlış, eylül ekim aylarına kadar ekilebilir. Doğru. İllaki bu ayları beklememek gerekiyor, erken ekmenin zararı yok faydası var, geç ekmenin ise zararı var, daha az yaprak daha az gelişim demek, daha çok yapraklanma daha iri bir soğan ve daha iyi bir çiçeklenme demek. Düzenleyen Lilium : 22-10-2009 saat 22:51 |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaç Dostu
|
[QUOTE=kgursan;492463]Sevgili lilium., merak ettiğim için soruyorum. Lilium da kökler gelişmeden sürgünler uzayabilir mi? QUOTE] Sayın kgursan, bu fotoğrafı sizler için çektim, (daha önçe bir yerde belirtmiştim bir arkadaşım ekim için geç kaldığını) Söküm yapıldıktan sonra kökleri kesilen ve kasalarda bekletilen soğanın havaların serinlemesi ile birlikte geliştirmiş olduğu yeni kökleri ve sürgünü. ![]() Düzenleyen Lilium : 24-09-2009 saat 00:01 Neden: fotoğraf düzenleme |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
|
http://www.agaclar.net/forum/attachm...6&d=1253654082 Sevgili nevsune, sayın kgursan cevaplayacaktır ama,ben dayanamadım, üstteki fotoğraftan anladığım kadarı ile, kök gelişimi iyi değil daha iyi olması gerekirdi kök gelişimini iyi yapamamış ya da kökleri çürümüş gibi geldi bana, toprakta olan kurtlarda kökleri yiyebilir. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
İkiniz de benim hocalarımsınız. Sizlerden ne öğrensem kardır.Sevgili Lilium, soğanlarını bayağı bir mıncıkladım, oldukça sert ve diri duruyorlardı (bana kurt falan demeyin . Bütün gün ellerim bu toprakların içinde, aklım çıkar korkudan). Şimdi onların toparlanması için ne yapacağımı öğrenmem gerek ![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Ağaç Dostu.
|
Alıntı:
Yanılmamışım Stargazer, bir oriental lilium çeşididir. Biraz nazlıdır. Soğan ölçüsü ÇEVRE dir, çapı değil. Yani 4cm.çapı var ise Çapı ile Pi sayısı (3,14) ü çarpın işte size soğan boyu. Sizin soğan 12/14 sınıfına girer. Küçük olduğu için açmamıştır. Ayrıca yapraklarını dökmesi ise kök gelişemediğindendir.Sanki kökleri çürümüş(erimiş) gibi. Ama soğan sağlam. Öyleyse saksının drenajı iyi değilmiş!!. Bu soğanı ne yapalım? Bana kalırsa: Captan veya Benomyl (Fungusit-mantar öldürücü) ilaç solusyonuna batırın diyeceğim tabi elinizde varsa. Yoksa kabuklarını (pullarını) kopartmadan çeşmede güzelce yıkayın erimiş kökleri temizleyin, ve saksı veya poşet içine Nemli Torf içinde dışarıya atın. Saksının etrafına bir poşet geçirin birkaç adet zımba deliği de açın poşete hava alsın ama çok hava alıp torf kurumasın . Sonra poşet veya saksıyı dışarıya atın kışı orada geçirsin, veya süzek bir toprağa normal dikin hafif nemli tutun kış sonunda sürgünleri uzadığında normal sulayın gelişsin. Söktüğünüze göre sapın espirisi kalmadı soğanın üzerinden kesip sadece soğanı(lar)ı torf içinde saklayın, veya dikin. Biraz uzun oldu okurken sıkılmayın. Bu Liliumlar 0 ile 2 oC da 6-8 hafta depolanır, sonra -2 oC da 3-4 ay depolanabilir. Soğuklatılmazsa çiçek açmaz. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Aynen katılıyorum sayın gursan, katkılarınıza çok teşekkür ederim. |
|
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Alıntı:
Çok haklıymışsınız, küçük soğan felaket durumdaymış. O gece biraz da topraktan çıkarma paniği ile iyice farkedememişim. Buruşmuş, kökleri çürümüş ve üstü kara kara birşeylerle kaplanmış ve yumuşamış. Çiçek açamamasının nedeni buymuş. Büyük çok fena durumda değil gibi. Bazı pullarda berelenmeler var gibi ama genelde diri. Demek ki o da çiçeğini açtıktan sonra birşeyler olmuş. Drenaja bundan böyle daha dikkat edeceğim. Saksı altlığı ile saksı arasına taşlar koyup arada boşluk bırakmak en iyisi galiba. ![]() Güzelce topraklarından arındırıp, bionemli suda yıkadım. Arkasından (evde iyi torfum olmadığından ve evim de şehir dışı olduğundan) kendi paketindeki talaşların arasına yerleştirip paketiyle balkona kuytu bir yere bıraktım. Aslında küçük soğanı saklamakta kararsızım, atmak gerekirse atarım diğerine zarar verecekse. ![]() İllaki toprak içinde olması gerekiyorsa yarın Bauhaustan iyi bir torf alıp dediğiniz yöntemi uygularım. İkinize de tekrar teşekkür ederim. Umarım gelecek yıla toparlanmış soğanlarla girerim ![]() |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Ağaç Dostu.
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
![]() |
|
|