agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Soğanlı ve Yumrulu Bitkiler
(https)




Beğeni Düzeni2852Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 05-09-2009, 20:07   #1
Ağaç Dostu.
 
Giriş Tarihi: 17-01-2009
Şehir: YALOVA
Mesajlar: 3,802
Galeri: 45
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Lilium Mesajı Göster
Cevaba geç kaldığım için özür dilerim, hayır sulamayın, aynen su püskürtmeye devam edin. Bende de gölgede kalanlardan birkacı kendilerini gösterdiler, sanırım sizlerinki de gölgedeler, havaların serinlemesi ile diğerleri de bitişmeye başlarlar. soğanlarınız bahçede ise sulamayada gerek kalmıyacak havalar yakında yağışlara geçer, saksıda ise bitiştikten sonra az az sulama ya başlayabilirsin.
Sevgili lilium., merak ettiğim için soruyorum. Lilium da kökler gelişmeden sürgünler uzayabilir mi? Eğer kök varsa ve gelişiyorsa sulamanın sakıncası olmaması gerekmez mi? ama eğer kök oluşmadan toprak üstüne sürgün çıkıyorsa o zaman sulama yapılmayabilir.

Siz devamlı yetiştiriyorsunuz, ben okuyorum ama pratik yetiştiriciliğim sizin kadar iyi değil. hele L.candidum hiç yapmadım desem yalan olmaz. Bu nedenle merak ettiğim için sordum. Saygılarımla.

kgursan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-09-2009, 00:40   #2
Ağaç Dostu
 
Lilium's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-05-2008
Şehir: Balıkesir Gönen
Mesajlar: 7,546
Galeri: 106
[QUOTE=kgursan;492463]Sevgili lilium., merak ettiğim için soruyorum. Lilium da kökler gelişmeden sürgünler uzayabilir mi?

Sayın kgursan, önce kök sonra sürgün, bu liliumlarda daha da belirgin zira bazı zamanlarda geç ekim gibi durumlarda liliumlar kasalarda yeni köklerini yapıyorlar, daha sonra sürgün verip yaprak açıyorlar, Durduğu yerde de yani ekilmeden bir kasanın içinde de yaprak açabilirler ama önce kökler görülür.

Eğer kök varsa ve gelişiyorsa sulamanın sakıncası olmaması gerekmez mi?

Doğru fakat liliumlar havalar serinlemeden hızlı bir gelişim göstermezler, bu nedenle çok sulama taraftarı değilim, yapraklar çıkıncaya kadar çok az az nemlendirmek sulamak yeterli, Yapraklar yüzeye çıktıktan sonra su ihtiyacına göre sulama yapabiliriz. Yapraklar yüzeye çıkmadan fazla sulama soğanı çürütebiliyor.

ama eğer kök oluşmadan toprak üstüne sürgün çıkıyorsa o zaman sulama yapılmayabilir.

Sürgün çıkıyorsa, kök hele lilium da mutlaka vardır. Kök olmadan asla yaprak olmaz.
Yaprak çıkmışsa havalar da kurak gidiyorsa sulama yapılabilir.

Bilgi veren arkadaşlar Daha dikkatli doğru bilgi verirlerse diğer arkadaşlarıda yanıltmamış olurlar.

Dumlupınar beğendi.

Düzenleyen Lilium : 07-09-2009 saat 10:54
Lilium Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-09-2009, 16:35   #3
Ağaç Dostu
 
Lilium's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-05-2008
Şehir: Balıkesir Gönen
Mesajlar: 7,546
Galeri: 106
Erken ve gölge yere ektiğim soğanlar yapraklandılar,
Name:  ghjk.jpg
Views: 2016
Size:  65.5 KB

Daha fazla güneş alan yerdekiler de ise binlerce olmasına rahmen bir ik tane gördüm.

Niteratürler de geçen "serin ve gölgelik yerlere ekilir" doğru.
Ama eylül ekim aylarında ekilir, denmesine iki yıldır denediğim sonuçlara göre yanlış, eylül ekim aylarına kadar ekilebilir. Doğru.
İllaki bu ayları beklememek gerekiyor, erken ekmenin zararı yok faydası var, geç ekmenin ise zararı var, daha az yaprak daha az gelişim demek, daha çok yapraklanma daha iri bir soğan ve daha iyi bir çiçeklenme demek.


Düzenleyen Lilium : 22-10-2009 saat 22:51
Lilium Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-09-2009, 16:40   #4
Ağaç Dostu
 
Lilium's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-05-2008
Şehir: Balıkesir Gönen
Mesajlar: 7,546
Galeri: 106
Çiçek saplarından dikkatli özenli bir şekil de ki üretimlerden bir saptan yüz yüzelli soğancık üretebilirsiniz.
Name:  Fotoğraf-0004.jpg
Views: 2116
Size:  33.3 KB

Name:  Fotoğraf-0002.jpg
Views: 2181
Size:  40.4 KB

abk ve Dumlupınar beğendi.
Lilium Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-09-2009, 16:59   #5
Ağaç Dostu
 
Lilium's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-05-2008
Şehir: Balıkesir Gönen
Mesajlar: 7,546
Galeri: 106
[QUOTE=kgursan;492463]Sevgili lilium., merak ettiğim için soruyorum. Lilium da kökler gelişmeden sürgünler uzayabilir mi? QUOTE]

Sayın kgursan, bu fotoğrafı sizler için çektim, (daha önçe bir yerde belirtmiştim bir arkadaşım ekim için geç kaldığını) Söküm yapıldıktan sonra kökleri kesilen ve kasalarda bekletilen soğanın havaların serinlemesi ile birlikte geliştirmiş olduğu yeni kökleri ve sürgünü.

Name:  Kopyası gdfdghjhj.jpg
Views: 4581
Size:  60.7 KB


Düzenleyen Lilium : 24-09-2009 saat 00:01 Neden: fotoğraf düzenleme
Lilium Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-09-2009, 17:23   #6
Ağaç Dostu
 
Lilium's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-05-2008
Şehir: Balıkesir Gönen
Mesajlar: 7,546
Galeri: 106
http://www.agaclar.net/forum/attachm...6&d=1253654082
Sevgili nevsune, sayın kgursan cevaplayacaktır ama,ben dayanamadım, üstteki fotoğraftan anladığım kadarı ile, kök gelişimi iyi değil daha iyi olması gerekirdi kök gelişimini iyi yapamamış ya da kökleri çürümüş gibi geldi bana, toprakta olan kurtlarda kökleri yiyebilir.

Lilium Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-09-2009, 17:34   #7
Ağaç Dostu
 
nevsune's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-05-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 4,917
Galeri: 215
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Lilium Mesajı Göster
Sevgili nevsune, sayın kgursan cevaplayacaktır ama,ben dayanamadım,
Dayanamayın tabii İkiniz de benim hocalarımsınız. Sizlerden ne öğrensem kardır.

Sevgili Lilium, soğanlarını bayağı bir mıncıkladım, oldukça sert ve diri duruyorlardı (bana kurt falan demeyin. Bütün gün ellerim bu toprakların içinde, aklım çıkar korkudan).

Şimdi onların toparlanması için ne yapacağımı öğrenmem gerek

nevsune Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-09-2009, 23:51   #8
Ağaç Dostu.
 
Giriş Tarihi: 17-01-2009
Şehir: YALOVA
Mesajlar: 3,802
Galeri: 45
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi nevsune Mesajı Göster
Sevgili Lilium, soğanlarını bayağı bir mıncıkladım, oldukça sert ve diri duruyorlardı (bana kurt falan demeyin. Bütün gün ellerim bu toprakların içinde, aklım çıkar korkudan).

Şimdi onların toparlanması için ne yapacağımı öğrenmem gerek
Sn. nevsune., Hocalık ne demek? ben(biz) sadece deneyimlerle elde ettiğimiz bilgileri herkesle paylaşıp tartışıyoruz. Hepsi bu.
Yanılmamışım Stargazer, bir oriental lilium çeşididir. Biraz nazlıdır. Soğan ölçüsü ÇEVRE dir, çapı değil. Yani 4cm.çapı var ise Çapı ile Pi sayısı (3,14) ü çarpın işte size soğan boyu. Sizin soğan 12/14 sınıfına girer. Küçük olduğu için açmamıştır. Ayrıca yapraklarını dökmesi ise kök gelişemediğindendir.Sanki kökleri çürümüş(erimiş) gibi. Ama soğan sağlam. Öyleyse saksının drenajı iyi değilmiş!!.

Bu soğanı ne yapalım? Bana kalırsa: Captan veya Benomyl (Fungusit-mantar öldürücü) ilaç solusyonuna batırın diyeceğim tabi elinizde varsa. Yoksa kabuklarını (pullarını) kopartmadan çeşmede güzelce yıkayın erimiş kökleri temizleyin, ve saksı veya poşet içine Nemli Torf içinde dışarıya atın. Saksının etrafına bir poşet geçirin birkaç adet zımba deliği de açın poşete hava alsın ama çok hava alıp torf kurumasın . Sonra poşet veya saksıyı dışarıya atın kışı orada geçirsin, veya süzek bir toprağa normal dikin hafif nemli tutun kış sonunda sürgünleri uzadığında normal sulayın gelişsin. Söktüğünüze göre sapın espirisi kalmadı soğanın üzerinden kesip sadece soğanı(lar)ı torf içinde saklayın, veya dikin.
Biraz uzun oldu okurken sıkılmayın. Bu Liliumlar 0 ile 2 oC da 6-8 hafta depolanır, sonra -2 oC da 3-4 ay depolanabilir. Soğuklatılmazsa çiçek açmaz.

edipsaydam beğendi.
kgursan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-09-2009, 00:23   #9
Ağaç Dostu
 
Lilium's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-05-2008
Şehir: Balıkesir Gönen
Mesajlar: 7,546
Galeri: 106
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi kgursan Mesajı Göster
Sn. nevsune., Hocalık ne demek? ben(biz) sadece deneyimlerle elde ettiğimiz bilgileri herkesle paylaşıp tartışıyoruz. Hepsi bu.
Doğru söze ne denir.

Aynen katılıyorum sayın gursan, katkılarınıza çok teşekkür ederim.

Lilium Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-09-2009, 11:52   #10
Ağaç Dostu
 
nevsune's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-05-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 4,917
Galeri: 215
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi kgursan Mesajı Göster
Sn. nevsune., Hocalık ne demek? ben(biz) sadece deneyimlerle elde ettiğimiz bilgileri herkesle paylaşıp tartışıyoruz. Hepsi bu.
Alıntı:
Doğru söze ne denir. Aynen katılıyorum sayın gursan,
Sevgili Lilium, Sevgili kgursan (ve dahi kendilerinden birçok şey öğrendiğim tüm agaclar.net arkadaşlarım) "Fazla tevazu gösterme, gerçek sanırlar" diye bir deyiş vardır, çok severim. Sizi bilenler bilir ama bilmeyenler için bu sözü yinelemek gerekti benim için. Sizlere çok şey borçluyum, bu yaşımda bana hala birşeyler öğretiyorsunuz. Sizler ne derseniz deyin, benim gözümde hocalarımsınız.

Çok haklıymışsınız, küçük soğan felaket durumdaymış. O gece biraz da topraktan çıkarma paniği ile iyice farkedememişim. Buruşmuş, kökleri çürümüş ve üstü kara kara birşeylerle kaplanmış ve yumuşamış. Çiçek açamamasının nedeni buymuş.

Büyük çok fena durumda değil gibi. Bazı pullarda berelenmeler var gibi ama genelde diri. Demek ki o da çiçeğini açtıktan sonra birşeyler olmuş. Drenaja bundan böyle daha dikkat edeceğim. Saksı altlığı ile saksı arasına taşlar koyup arada boşluk bırakmak en iyisi galiba.
Name:  S6305381.JPG
Views: 2605
Size:  50.9 KB

Güzelce topraklarından arındırıp, bionemli suda yıkadım. Arkasından (evde iyi torfum olmadığından ve evim de şehir dışı olduğundan) kendi paketindeki talaşların arasına yerleştirip paketiyle balkona kuytu bir yere bıraktım. Aslında küçük soğanı saklamakta kararsızım, atmak gerekirse atarım diğerine zarar verecekse.
Name:  S6305383.JPG
Views: 2186
Size:  51.1 KB

İllaki toprak içinde olması gerekiyorsa yarın Bauhaustan iyi bir torf alıp dediğiniz yöntemi uygularım.

İkinize de tekrar teşekkür ederim. Umarım gelecek yıla toparlanmış soğanlarla girerim

nevsune Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-09-2009, 18:43   #11
Ağaç Dostu.
 
Giriş Tarihi: 17-01-2009
Şehir: YALOVA
Mesajlar: 3,802
Galeri: 45
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi nevsune Mesajı Göster
Eklenti 104048

Güzelce topraklarından arındırıp, bionemli suda yıkadım. Arkasından (evde iyi torfum olmadığından ve evim de şehir dışı olduğundan) kendi paketindeki talaşların arasına yerleştirip paketiyle balkona kuytu bir yere bıraktım. Aslında küçük soğanı saklamakta kararsızım, atmak gerekirse atarım diğerine zarar verecekse.
Eklenti 104049

İllaki toprak içinde olması gerekiyorsa yarın Bauhaustan iyi bir torf alıp dediğiniz yöntemi uygularım.

İkinize de tekrar teşekkür ederim. Umarım gelecek yıla toparlanmış soğanlarla girerim
illaki toprak veya torf içinde kalmasının nedeni soğanın su kaybetmeden kalması, pörsümemesi içindir. Çünkü uzun süre (Marta kadar yaklaşık 5-6 ay) soğan ölmeden bekleyecek bu bekleme esnasında suyunu kaçırmasın.

kgursan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 12:46.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026