![]() |
|
|
|||||||
![]() |
|
|
|
Dış Bağlantılar | Konu Araçları | Mod Seç |
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 29-02-2008
Şehir: Tekirdağ
Mesajlar: 533
|
Soruna ÇOK FARKLI yönlerden bakabiliriz Son 20 yılda meraların ne kadarı vasfını kaybetti ya da populist milletvekili ady adaı olan kaymakamlarca tarlaya dönüştürüldü ? 35 / 40.000 liralık bir makineyi asgari sanat okulu mezunu birine teslim ederken siz 100/150.000 liralık sürüyü köylerde ki en cahil kişilere teslim edebiliyorsunuz? Toptan 10 - 12 TL7kG FİYATLA SATILAN ASGARİ % 65-70 et verimli ithal karkasın marketlerde ki asgari satış fiyat ortalaması 22 TL/KG. Cahil topluma LİBERAL PAZAR EKONOMISİ !!! işte bu kadar yürür. İthal müsaadelerinin nasıl dağıtıldığını bilen varsa bir anlatsın. Bilinçli insanların bu işi yapması gerekir deniliyor, çok güzel de oyları bu ülkede cahil insanların, bilkinçsiz insanların oylarından daha değersiz olan bu insanların yapacakları işlerde geçerli olamıyacaktır. Damızlık politikası yanlış deniliyor haklısınız. Amcasının kızı dayısının oğlu ile evlenenlerin olduğu ve bu yüzdende cinayetlerin işlendiği bu DEMOKRATİK ülkede siz hayvanlarda çiftleştirme programını zor uygularsınız. Yurt dışından ithal spermi 2 dolara alıp burada 20 ila 100 dolara uygularsanız bunun sonucu nasıl ırk geliştirirsiniz. TEK ÇÖZÜM EĞİTİM gerisi lafı güzaftır. . 16 liraya mal ettiği 90 gün vadeli aldığı ithal karkası yerine göre 22 ila 40 liraya satan marketçiyimi, bu etten yaptığı döneri ya da köfteyi % 300 karla satanları mı yoksa bunlara bilinçsizce müşteri olabilen halkım mı SUÇLU Moral veremedim. Özür dilerim ama bilin ki bu konuda çok doluyum Sevgiyle kalın |
|
|
|
|
|
#2 | ||
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Alıntı:
Olmadığı sürece de planlamalar yapılmadığı sürecede bir şeyimizden hayır gelmez, dağı taşı orman yapsan olmaz, dağı taşı tarla yapsan yine olmaz, üretimini planlayamadan ne üretip kaça üretip nereye ne satacağını bilmeden günlük politikalarla bu halkın geleceği nesillerinin geleceğiyle oynanmakta. |
||
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Ağaçsever
|
Alıntı:
Bügün dağlarda keçi yetiştirmeye izin verilmiyor. Nedeni düz mantık. "Keçi ormana zarar verir" Oysaki tam tersi keçilerin ormana faydası var. Sözde balık populasyonunun devamını sağlamak için avlanmada balık boyu yasağı koymaya kalkan mühendislerimiz Lüfere bir boy belirledikten sonra Sarıkanata da ayrı bir boy belirlerler. Oysaki bilmezler ki Sarıkanat Lüferin küçüğüne denir. Bu işin içinden gelmiş insanlar üniversitelerde kendi alanlarında okusa. Yani ailesi hayvancılıkla uğraşanlar veteriner fakültelerine, tarımla uğraşanlar ziraat fakültelerine gitse Türkiyenin tarımı önemli ölçüde değişir. Aslında bu dediklerim olmuyorda değil. Ama mezun olanlar bakıyor ki şehir hayatı (sözde) çok rahat. Dönmüyor köyüne |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaçsever
|
Sonuçta olaylara farklı pencerelerden de baksak ortada gördüğümüz sorun aynı. Eğitim şart elbette. Peki siz hiç bir köylüye rastladınız mı "çocuğum büyüsünde ziraat mühendisi olsun gelsin tarlalarımın başına geçsin" diyen. Bilgisayar programı yazmakta geri kalmış bir milletiz ama bilgisayar korsanlığına kafamız çok iyi çalışır. Saf ırkı koruma diye bir program çıkartırız ama bunu kendi veterinerlerimize anlatamayız. Hayvanın ırkına bakmadan ellerindeki dondurucudan rastgele aldıkları spermlerle suni tohumlama yaparlar. Bugün ülkemizde kayıt altında doğan saf ırk buzağılara 400 lira diğerlerine 300 lira destekleme veriliyor. Hayvancılık yapanlara bunu söylediğim zaman onu bize vermezler diyerek kulak arkası atıyorlar. Köylüler en azından soğutma tankı kursalar hiç bir aracı olmadan direkt büyük süt firmalarına ürünlerini yüksek fiyattan pazarlayabilir. Oysaki soframıza 1,20 liraya gelen sütün üreticiye maliyeti 0,4-0,5 kuruş. 0,6 kuruşa satıyorlar. o kadar emek sarf edip litrede 10 kuruş kazanırlarken, Sadece günde iki defa kamyonetle temiz olmadığı her halinden belli olan bidonlarla süt toplayanlar onlardan fazla kazanıyor. Bizler ne kadar anlatsak ta insanlara bunu anlatamayız. İnsanlar eski bildiklerinden vazgeçmiyorlar. Eğitim olayı başlı başına bir sorun. Ben su ürünleri mühendisiyim ama şunu utanarak söylüyorum. Sınıfımızda 4. sınıfa gelip hamsiyi gösterip bu ne dediğinizde tanımayan kişiler bilirim. İneğin resimlerini gösterip veteriner mezun ederiz. Buğday resmi gösterip ziraat mühendisi diploması veririz. Hadi köylüler okumadıklarından bilinçsiz. Sinop gibi bir yerde 3 yaşındaki çocuğun bile çok iyi bildiği hamsiyi tanımayan adama Mühendis diploması veren Profesörün cahilliğine ne demeli. |
|
|
|
|
|
#5 | ||
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Alıntı:
Hayır değil, suç eğitim politikalarımızı dış güçlerin isteği doğrultusunda değiştiren siyasi iradedir. Siz maden mühendisini alır eğitim öğretim öğretmeni yaparsanız, okullardaki eğitimi bitirir, özel dersaneler paralı eğitim yaparsanız, "parayı veren düdüğü çalar misali" hamsiyi gösterip bu ne dediğinizde tanımayan kişiler diplomayı alır, hatta Profesör bile olur. Böyle bir eğitimden ne bekliyoruz ki, neden toplumca tepki göstermiyoruz ki, de yine çocuklarımızı özel dersanalere gönderiyoruz. Eğitim bir ülkenin ortak demokratik bir hakkı değilmidir. Herkese eşit eğitim olmazsa. Benim ki okusun diplomasını alsın bir işe yerleşsin, diğeri ne yaparsa yapsın dersek, diğeri kim ki, o sen değilmisin o bu millettin evladı değilmidir. Neden o parası, ya da güçü olmayanın da haklarını savunmuyoruz. Bu bananecilik değilde nedir? Eğitimse eğitim, eğitim bir ulusun ortak sorunudur, eğitimin paralısı parasızı olmaz, fakir bir ailenin iyi eğitim almış iyi yetiştirilmiş bir çocuğu zengin bir ailenin çocuğunun beyninden ne farklılık vardır. Hiç bir farkı yoktur. Allah onu beynini farklı diğerininkini farklı mı yaratıyor. Bunu yaratan bu sistemdir bu politikalardır bizler de bu sisteme hiçbir tepki göstermeyen duyarsız bir toplumuz işte. Ne zaman yılan bize sokarsa o zaman bağırırız. Yılan parası olmayanları bitiriyor parası olanlara da sıra gelecek, çaresiz kaldığı zaman da arkasında kimsenin olmadığını fark ettiğinde her şey bitmiş olacak. |
||
|
|
|
![]() |
|
|