![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Moderatör
|
Ohh, havalar güzel gidiyor. Bahçede yapılacak ne çok iş var. Sevgili Sebo, yardıma gelecektin. Ben de çelikler için seni dört gözle bekledim yani. İnşallah başka sefere gelirsin. Bu sefer tek yapabildiğim gülleri budamak oldu. Bu sene uzun budama yaptım. Yerdeki nergisler ve sümbüller daha yapraktalar. Saksı içinde olanlar yavaş yavaş başlarını çıkartmaya başlamışlar. Üzücü haber ise, sardunyalarımdan. Çoğu donmuş. Limonluklta olmalarına rağmen eksi 11- eksi 12 dereceye dayanamamışlar. Şimdi kalan sağlar bizim olsun misali, onları adam edebilmek. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
|
Güler hanım ben denizakvaryumuna çileklerden verecektim zaten, de biraz pazarlık yapayım demiştim. Kendisinde çok beğendiğim bir böğürtlen var, ondan belki bir dal kopartabilirim diye uğraşıyordum (aman vallahi şaka, içim dışım böğürtlen oldu yakında ben giremeyeceğim eve) |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
). |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Tayberrylerde diken var, sizdeki loganberry olmasın. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ağaç Dostu
|
Nevsune Hanım dükkan sizin yeter ki bu kışı donmadan atlatabilsinler, şimdilik bir kıpırtı yok. Eğer sağ salim çıkarlarsa, bu sefer balkonda en verimli türü belirlemeye çalışacağız ki yolumuza onunla devam edelim. Geçen sene ever green tatlı olmayışından dolayı ön elemeyi geçememişti bu sene de aynı durum söz konusu olursa ever greene elveda deriz ![]() |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Moderatör
|
Yol kenarlarında olan ve kendiliğinden biten ufak ama tatlı böğürtlenlerden bahçede vardı. Alara Fidan'cılığı dolaşırken bu iri cinsleri görmüştüm. Yapraklarının dikensiz ve meyvelerinin çok iri olması dikkatimi çekmişti. Satıcı bana bunların frambuza aşılandıkları için dikensiz olduklarını söylemişti. 2 kök aldım, bahçedeki eskilerin yanına ektim. Meyve verdiklerinde mayhoş olmaları dikkatimi çekti. Olgun oldukları halde mayhoş. Bu sene 3. seneleri, sanmıyorum ki tadları değişsin. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Moderatör
|
Sevgili zenfree, süs havuzuna daha başlayamadım. Önce bir bahçeyi derleyip toplamalı. Yapılacak o kadar çok iş var ki, emin ol uykularım kaçıyor. Bu arada önce bir Taral'ın elle kullanılan ufak bir çapa makinasını almayı planlıyorum. Böylece sebze bölümünü bellemek daha kolay gelecek, çalışacak insan bulmak bayağı zor. Sonra çiçekler, saksılar toprak gübre....daha sonra da havuz geliyor. Bu seneki planlamada mevcut ama daha sonralarda. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Moderatör
|
Arkadaşlar adresleri olanların kolileri postalandı: Osmanlı çileği-nevsune,nazlıo6-şükranünal-iklimsiz-hatipali74 ( berduray adresin yok.) Gül çelikleri: S.inceçayır-Habibe-Hakan kınacı-Şükran ünal-İklimsiz-Abdurrahman demir-benben1967-papatyam-Sebo-sinanci1-celalsungur-ilknur aşık. Adresleri olmayanları kahvede belirttim. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili Güler, akşamüzeri kargom geldi. Binlerce teşekkür ederim. Kaç zamandır hayalini kurduğum Osmanlı çileklerine kavuştum sonunda (bir itiraf: balı tutan, parmağını fena halde yaladı . hani ben düşündüm ki alttaki büyükler benim, üstteki küçükler Denizakvaryumu'nun).Böğürtlen konusunda hata yapmışım. Sizdeki Loganberry olmalı(niye karıştırdım bilemiyorum). Tayberry dediğim cins, dikenli. Bende her ikisi de var, tatlı olanın tayberry olması gerekiyor. Böğürtlen başlığında hepsini görüntüledik sanırım. Son durumlarını da başlıkta yazdım. Düzenleyen nevsune : 27-02-2008 saat 23:29 |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 25-02-2008
Şehir: kütahya
Mesajlar: 185
|
Güler hanım hep istemişimdir sizin gibi **** daha değişik de olabilir bahçesi çiçeklerle ve ağaçlarla dolu bir ev. İnşallah bir günü bunu başarabilirim.Ne kadar zamanda bu hale geldiğini merak ediyorum. Epeyce emek çekmişe benziyorsunuz toprak bize neler veriyor biz anlayamıyoruz en azından kendim adına konuşayım. Toprak ve bitkilerle uğraşmaya başlayalı inanırmısınız kendimi çok huzurlu ve mutlu hissediyorum. Umrım benimde bir gün sizinki gibi hoş bir bahçem olur. |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Moderatör
|
İnşallah sevgili bepsi, yeter ki iste. Toprakla, çiçeklerle uğraşmak beni bedenen yorsa da ruhen çok dinlendiriyor. Canımın sıkıldığı bir zaman ya bahçemi düşünerek veya torunlarımı düşünerek sıkıntımı atıyorum. Bahçemiz taşlık bir bayırdı, bu hale getirmek 10-12 senemi aldı. Ama nasıl da geçiyor seneler hiç anlıyamıyorsun. Temenni ederim ki senin bahçen benimkinden de güzel olur. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 03-03-2008
Şehir: aydın
Mesajlar: 12
|
merhaba güler hanım,ben siteye yeni üye oldum.benimde bir dağ evim var ve bahçesini düzenlemek istiyorum.fakat bu işlerde çok acemiyim.evime taşınalı 5 sene oldu tüm tatillerimi orada geçiriyorum.benim bahçemde taşlık epey bir uğraştan sonra azda olsa taşları azaltabildim.çeşitli gül fidanları diktim büyüdüler.çok güzel açıyorlar.fakat diktiğim diğer çiçekler büyümüyor.çok fazla yabani ot var.toprağın verimli hale gelmesi için neler yapabilirim.kısacası güzel bir bahçem olması için tecrübelerinizi benimle paylaşırmısınız.bahçenizin resimlerini gördüm tek kelimeyle muhteşem.sizi tebrik ediyorum. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Moderatör
|
Sevgili srp-k sitemize hoş geldiniz. Bahçeyle uğraşmak çok hoş ve keyifli. Sorularınıza da elimden geldiğince seve seve cevap veririm. Sitemizin yöneticileri ve moderatörler, Türkçe yazım kurallarına dikkat etmemiz hususunda çok titizler, biz de bunlara uymaya çok dikkat ediyoruz. Senin bana samimi şekilde hitap etmenden cesaret olarak bunları yazdım ki bir uyarı almadan, haberdar edeyim dedim. İstersen başlığı bir oku. Sevgiler. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 03-03-2008
Şehir: aydın
Mesajlar: 12
|
İlginize çok teşekkür ediyorum.Güzel bir bahçem olması en büyük dileklerimden birisi.Söylediğim gibi,bahçe işlerinde oldukça acemiyim fakat bir okadar da istekliyim.Bahçemin büyüklüğü 1 dönüm kadar var.İçerisinde 6 tane zeytin,1erik,1 elma,2 tane badem ve bir tanede pavlonya ağacım var.Ayrıca asmalarım güllerimde mevcut fakat bahçemde yapılması gereken daha birçok düzenleme var.Ağaçların çoğu bahçede önceden beri var.Düzenleme işine yeni başlayan biri olarak bana ne gibi önerileriniz olabilir?Malum yaz yaklaşıyor,kolları sıvayıp işlere başlamam lazım.İyi ve doğru bir yönlendirmeye ihtiyacım var.Şimdiden teşekkür ediyorum. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Moderatör
|
Sevgili srp-k, mümkün mü bahçenin bir resmini yüklemek. O zaman daha güzel tanzim ederiz beraberce. Mesela ağaçların yüksek ise , dipleri de gölge ise, onların kök kısımlarına daire olarak çiçek ekebilirsin. Cam güzeli veya şeker begonyası olabilir. Bir kısmını sebze bahçesi diye de ayırabilirsin. Ufak bir kameriye düşünür müsün? Eve giden yol kenarlarını çiçeklendirebilirsin. Dedim ya bir resim olsa daha iyi yerleştiririz. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 03-03-2008
Şehir: aydın
Mesajlar: 12
|
Sevgili güler hanım, Şu anda bahçemin çekilmiş resimleri yok ama en kısa zamanda çekip sizinle paylaşmayı diliyorum.Zeytin ağaçlarım yüksek ve dipleri gölge oluyor.Ağaçlarımın çevresini taşlarla dörtgen şekilde taşlarla ördürttüm ve havuzların içini toprakla doldurdum.diplerine çiçek dikiyorum fakat çiçekler büyüp çiçek açmıyorlar.Her sene büyük bir hevesle çiçeklerimi dikerim ama sonuç herzaman kötü oluyor.Oysaki yemyeşil ve güzel bir bahçem olsa öyle mutlu olacağım ki.Muhakkak bir yerlerde hata yapıyorum ama ne?sanırım toprakla ilgili verimli hale nasıl getiririm? |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Moderatör
|
Sevgili zenfree, Yukarı terasa çıkan yol kenarında fırın var ya, onun yanına kazanı koyarız. Altınada kütükleri yerleştiririz. Biber çuvallarını içine atarız. İşlerimiz bitince de tepsileri limonluğa alırız. Pencereleri açtık mı bütün güneş içeride, orada çevir çevire iyice kuruturuz. Sonra gelsin kavanozlar..... Kuru fasulye, nohut.... |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|