![]() |
|
|
|
#11 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 30-03-2009
Şehir: istanbul-Bolu
Mesajlar: 1,154
|
Kızıltan çok farklı bitkiler var . Bunlar da incelenmeli . Fakat, Ben bu öğrenme aşamasında piyasada kullanılan cinslerden başlamayı daha uygun gördüm . Bundan sonraki aşamada ise yerel anadolu tohumlarına doğru ilerlemek istiyorum . Bu arada toprakta denediğim ve öğrendiklerimi , toprsaksız tarıma doğru taşımaya çalışıyorum . Tartışmaların tersine benim amacım her ikisini de deneyerek ilerlemekten yanayım . Toprak konusunda bir eksiğimiz yok . İşleyebileceğim toprağım şimdilik bana yetecek kadar var. Ama topraktan topraksıza doğru ilerleyen bir planlama içinde yürümeyi düşünüyorum . Zaman zaman topraksızdan toprağa da yürüyeceğiz . Bu geri adımlar bölgenin iklimi ile ilgili tedbir açısından denenecek . Ama hedef mutlaka topraksıza doğru büyüyecek. Adımları küçük küçük atarak ilerleyeceğiz. Mesela bazı yerlerde okuyorum . On dönüm , bir dönüm seralar yapılıyor. Ben bir dönüm yerine 10 tane 100 metre kare sera yapmayı tercih edeceğim . Ve bunları yavaş yavaş yapacağım . Tek çeşit yerine çok çeşit yapmayı tercih edeceğim . Her çeşit için ayrı küçük seralar düşünüyorum . Sağlıcakla kalın. |
|
|
|
| Etiketler |
| topraksız tarım |
|
|