![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
agaclar.net
|
Barışapa Güler Hanım tüm söylenecekleri söylemiş, ilaveten ara ekim yapmadan önce mevcut çimi biçin 2-3 cm boyunda biçin. Arkasından silindirleme yapın. Silindirlemeden bir hafta sonra da ara ekim yaparsınız. Silindirleme kardeşlenmeyi teşvik edecektir. Sorun yaşamaya devam ederseniz mevsim geçmeden profesyonel destek alın. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 08-04-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 28
|
İş dolayısıyla siteye uzun zaman giremedim. Cevabı şimdi yazabiliyorum. İlginize teşekkürler GÜLER ve MİNE PAKKANER. Kapama toprağını ince tutmak mantıklı geliyor. Yalnız bir sorum daha var: Zemin oturmuş zemin, yani sert. Tohum ekmeden önce ince bir tabaka toprak atmalı mıyım? Yoksa sadece tohum ekip üzerine kapama toprağı eklemek yeterli olur mu? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Moderatör
|
Parça ekim yapacaksanız, bozuk yerlere biraz taban toprağı koyabilirsiniz ama silindirleyin ki diğer zeminle farklılık yapmasın. Tohum atmakta geç kalmayın, hem karınca faktörü var hem de daha geçe kalırsanız daha fazla tohum kullanmak zorunda kalabilirsiniz. Sulamayı yağmurlama olarak yapmaya dikkat edin. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 19-05-2012
Şehir: İST
Mesajlar: 4
|
merhaba arkadaşlar biz bahçemize geçtğimiz nisan ayında çim ekim işlemi uyguladık tohumumuzu istanbul tohumculuktan temin ettik yanlız eminönündeki değil balat hastane karşısındaki gerçek istanbul tohumculuktan herneyse hemen konuya gireyim..tahumlama işlemi bittikten hemen sonra istanbula döndük arkamızdan 1 hafta yağmur yagdı sonra 1 ay sonra gittitiğimizde tokumlar ortalama 10 santim olmuştu biçtikten sonra bazı yerlerin %70 alanda seyrek olduğunu farkettim tohunlama esnasında ilaçlamada yapıldı zararlı sözkonusu değil acaba 40 mk. bahçeye 1,5 kg tohum azmı geldi **** sağanak yagmur yeni işlem görmüş toprağa tohumların hareket etmesinemi neden oldu fotoları aşağıda bakabilirsiniz sizce zamanmı lazım yoksa ara ekimmi yapılacak yorumlarınızı bekliyorum saygılar.. ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 19-05-2012
Şehir: İST
Mesajlar: 4
|
![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 03-05-2011
Şehir: bursa
Mesajlar: 31
|
Bu işin ne kadar masraflı olduğunu burayı okuyunca daha iyi anlamaya başladım ![]() Çimlerimi Kasım ayında diktim ve şu an gayet sağlıklılar.Ancak herhangi bir sorun yaşamadan bahsi geçen dezenfektan ve fungusitleri (bu terimlerin hepsini burdan öğrendim) temin etmek istedim ancak henüz bir başarı elde edemedim. Alan arkadaşlar nerelerden temin ettiklerini yazabilirlerse herkes faydalanmış olacak... Şimdiye kadar alınması gerekenlerin listesini yaptım. Huwasan Sportak Benlate Turf-set(greenset) MAP(kendi ilimizde heryerde bulunmakta) Durbsan tordon İnpul |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Moderatör
|
Sayın skynet, çim kardeşlenme yapar ama dediğiniz gibi yağmur biraz da tohum taşımış. Genelde çardağın altında kalan kısımlar daha kel, sebebi de güneşi az gördüklerinden olabilir. Ara tohum ekimi yapabilirsiniz. Sıcaklara kaldınız ama isterseniz deneyin. Bu durumda m² ye 70 gr. hesap etmeniz gerekir. (sıcak zamana kaldığınız için) Tohumu atarken iyice yıkanmış dere kumu ile (az miktarda) tohumu karıştırarak atın daha iyi olur. Bu durumda çok ince bir kapak toprağı işinizi görür. İstanbul Tohumculuğu çok iyi tanırım. Serdar Bey'e de selamlarımı iletin. Mısır çarşısındaki yeri kapatıp, tamamen Balat'a geçtiler. Arka kısımda ekili numune çim adalarını gördünüz mü? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Moderatör
|
Sayın harfuzmani, sevgili hocamız Mine Pakkaner hep der ki " çim alanı mı yapacaksınız? Sabrınız-vaktiniz-paranız var mı?" Mesajınızı okurken başladım gülmeye. Hani bir tabir vardır; doğmamış bebeğe don biçmek " derler. Maşallah çimleriniz sağlıklıymış ama siz şimdiden önlemlerinizi almak istiyorsunuz. Inpul bulmakta zorlanabilirsiniz, ama listenizdeki diğer malzemeleri İzmir'den getirtebilirsiniz. Ben de Mine Hanım'ın tavsiyeleri ile oradan aldım. Doğa Ltd.Şti. 0232 446 43 92 Bence siz şimdiden ilaçları almayın, bakarsınız bir problem yaşamazsınız ve aldığınız ilaçların kullanım süreleri geçebilir. Siz, bu başlığı fırsat buldukça baştan okuyun. Sulama zamanına dikkat edin. Ben vakit buldukça tekrar tekrar okurum. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 03-05-2011
Şehir: bursa
Mesajlar: 31
|
Sayın Güler Hanım Haklısınız belki benimkisi doğmamış çocuğa don biçmek ancak görünen köyde klavuz istemez! : ) Bu hastalıklara ani müdahale etmek söz konusu olduğu için ilaçları alayım dedim.Bakın kaç gün olmasına rağmen hala bişey elde edebilmiş değilim.En azından ilerlemeyi durdurmak adına, dezenfekte için huwa-san ı devamlı elde bulundurmam gerektiği inancındayım.Fungusit i bulana kadar zaman kazanmış olurum. Bu konuyu başından beridir bir kaç kez okudum,çimi ekmeden önce ve sonra;çok faydası olacağı inancındayım.Herkese de tavsiye ederim. Vermiş olduğunuz telefon numarasını geçtiğimiz günlerde aradım fakat artık o ilaçları satmadıklarını söylediler.Başka bir telefon vererek yönlendirme de bulundular.Fakat oradan da henüz bir netice elde edemediğim için paylaşma gereği duymuyorum. En son Huwa-san ı istanbul Şişlide satan bir yer ile görüşme yaptım.1kg lıkları kargo edemeyeceklerini söylediler.Artık bende bir arkadaşımı yönlendirerek alım yapacağım heralde... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 19-05-2012
Şehir: İST
Mesajlar: 4
|
hımm dkkatimi çekemiş acelem vardı cevabınız için teşekürler güler hanım evimizin ilerisindeki bir villanın bahçesinde belliki ev sahibi adamla selamlaştık bahçesindeki çimler çok bakımlı ve muntazamdı sohbet falan derken bende konuyu çimleme işine getirdim kendisine nasıl ?diye soru yönelttiğimde bana dediki -Ben çıkan bitki örtüsünü (doğal) çimbiçmeyle biçiyorum özel olarak çok ugraşmıyorum dedi suladığınıda ekledi..bende diyorumki madem çim işi çok özveri istiyor bizde bu yolu takip edebilirmiyiz doğal yeşilliği çim görünümü olabiliyor ikinci sorum demir çapağı agaç diplerine uygulanırsa faydalıymış diye duydum aslı astarı varmıdır ?birde kimyasal ilaç yerine arap sabunu uygulanabilirmi çokmu soru sordum bilmiyorum ![]() |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 10-07-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 7
|
Herkese selamlar 1 yıl önce rulo çim olarak uygulama yaptığımız bahçemizde böyle bir sorun oluştu. Tesbit ve çözüm için önerileriniz bekliyorum. İyi günler. ![]() |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 10-07-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 7
|
![]() |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 10-07-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 7
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Moderatör
|
Sayın shaman, Imageshack'tan yüklediğiniz fotoğraflar açılmıyor. Forumdan yüklemeye çalışın. Bakın ben de siteye yeni üye olduğumda fotoğrafları ımageshack'tan yüklüyordum (bilmediğimden) daha sonra (bir sene kadar) tekrar fotoğraflara bakmak istediğimde karşıma kocaman bir kurbağa fotoğrafı çıkıyordu. Sayın malina hep söylüyordu, forumdan yükleyin diye, hemen bütün fotoğrafları kopyalayarak yeniden forumdan yükledim. Sizin de başınıza gelebilir. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Moderatör
|
Sevgili skynet, dediğiniz kolay yolu seçmektir. Tabii olur, yemyeşil bir görüntü elde edersiniz, varsın çim değil de karışık ot grubu olsun. Derdi de az olur, ilaç istemez bakım istemez, basın suyu, vakti gelince de biçersiniz olur biter. Varsın kadife gibi yumuşacık çim olmayıversin derseniz eğer. ![]() Demir tozunu ben çim için alt yapı hazırlarken toprağa karıştırmıştım. İnşaat demirleri için kafes yapan bir arkadaşımız vardı bana çuval dolusu biriktiriyordu. Arapsabununu kullanan pek çok arkadaşımız var, başlığı okuyunca göreceksiniz, ben hiç kullanmadım. Sevgili harfuzmani, Huwasan'ı Pendik'te de satan bir firma vardı, notlarımdan telefon numarasını bulabilirsem size yazarım. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 10-07-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 7
|
Sayın Güler Forumda yeniyim o yüzden forumdan yüklemeyi bilmiyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Moderatör
|
Tabii, sayın shaman. Siz lütfen önce bu başlığa bir göz gezdirin, orada açık açık anlatılıyor, yine de takılırsanız yazın, yardımcı olalım. http://www.agaclar.net/forum/forum-k...siniz/6256.htm |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 03-05-2011
Şehir: bursa
Mesajlar: 31
|
Huwasanı temin ettiğim linki veriyorum. Huwasan TR 50 Hastane dezenfeksiyonu - Hijyen Ürünleri ve Tıbbi Sarf Malzemeler sahibinden.com'da - 87366081 Greenset'i de 0232 472 09 50;0532 296 82 81 nolu telefonlardan sipariş edebiliyoruz. Diğerleri için arayıştayım... Bu arada huwasan 10lt 20cc koyulacak, peki bu 10lt kaç m2 alana kullanılıyor? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Moderatör
|
Sayın harfuzmani, ben de 10lt. suya 20cc. huwasan koydum. l lt.lik solüsyonla 10m² lik alanı ilaçladım. Yani 100m² lik alanı 10lt. ile dezenfekte edersiniz. (Mini not: metre kare - derece işaretlerini yazmak için Ascii kodlarına bakabilirsiniz.) http://www.agaclar.net/forum/forum-k...iniz/12050.htm |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 10-07-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 7
|
Herkese selamlar 1 yıl önce rulo çim olarak uygulama yaptığımız bahçemizde böyle bir sorun oluştu. Tesbit ve çözüm için önerileriniz bekliyorum. İyi günler. ![]() |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Moderatör
|
Fotoğraf uzaktan çekildiği için pek bir şey söylemek benim için zor. Ama sağlıklı görünmediği aşikâr. Yeşil olan yerlerdeki çim kökleri bile sarı sarı görünüyor. Siz buralardan hiç yabancı ot yoldunuz mu? Yoksa bu toprak görünen yerlerdeki çimler mi kurudu? |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 10-07-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 7
|
Hayır o bölgeden ot yolmadım biraz drenaj problemi olabilir. Hastalık olabilir mi? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ağaç Dostu
|
Merhaba sayın shaman_ Bir yıllık çim için fazla yorgun görünüyor. Sizin sorununuz alt yapı ile ilgili... Alan dolgu yapılmış, çim serilirken çökme hesap edilmeden düz zemine rulo çim serilmiş, toprak oturunca çanak gibi bir yapı oluşmuş, orta kısım yüzeysel suyu tahliye edemediğinden fazla su toprağın yapısının bozulmasına ve mantari hastalık oluşumuna ayrıca toprağın alkâli olmasına yol açıyor. Bu oluşumda sorunlar bitmez. Çözümü, drenaj yapılmasıdır. İkinci alternatif, çökme yapan orta kısım hafif, balık sırtı gibi dolgu yapılarak yanlara eğim verilerek ortaya su toplanması önlenir tohumdan veya rulo çim uygulaması yapılır. Bu iki işlemin uygulanması en doğru olanıdır. Kolay gelsin... |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 24-06-2012
Şehir: bursa
Mesajlar: 1
|
çimlerimde sorun
merhaba bir hafta önce bahcemin çimlerinde fotograftakı gıbı sorunla karsılastım sorun nedır sızce tecrubelı arkadaslar yardımcı olabılırse sevınırım selamlar , tesekkurler Eren |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 10-02-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 27
|
çimlerde sorun
Alıntı:
siz bir çözüm bulabildiniz mi? |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 03-05-2011
Şehir: bursa
Mesajlar: 31
|
Sanırım kendi kendime çimlerime nazar değdirdim. Hafifçe sararmaya başlayan çimlerime gübre ilavesi için gittiğim gübreciler bu mevsimde 33 lük amonyum nitrat vermemi söylediler.yeni aldığım gübre makinası ile attım fakat acemilikten kimi yerlere fazla kaçırdım.O bölgelere otomatik sulama haricinde elle bolca su verdim ancak o bölgeler kupkuru olmuş.ilk yaptığım bölümlerde var diğer bölümler makinaya elim alıştığı için gayet güzel olmuş.Peki diğer kısımlar için, yani gübre dolayısı ile yanan kısımlar için şimdi ne yapabilirim.Bi fikri olan var mı acaba? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 10-07-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 7
|
Merhaba Fusarium lekesi hastalığı için kullanılması gereken ilaçlar ve ne şekilde tedarik edilebileceği ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse sevinirim. |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Merhaba sayın shaman_ Fusarium lekesi - Fusarium çürüğü Hastalığını doğru tespit edebildinizmi.? bilemiyorum. Hastalık en fazla nemli sıcak sonbaharda, kışın ve ilkbaharda ortaya çıkar. Hastalık tanımı, başlangıçta bitki üzerinde ve yapraklarda pamuksu bir oluşumla başlar, sonra sarımsı ve kahverengi lekelere döner ve gittikçe 3-20 cm çapında daireler oluşturarak yayılır. Nemli havalarda mantar (fungus) etkisini arttırarak keçeleşmiş beyaz ya da soluk pembe renge bürünür ve çimlerin küçük gruplar halinde ölümüne neden olur. Hastalık tespitiniz buysa.. Sulama zamanı akşam değil sabah erken gün başlangıcında yapılmalıdır. Çim alanı nemli olmalı, fakat ıslak tutulmamalıdır. Fazla azotlu gübre kullanımı nem ve havasızlık hastalığı teşvik eder. Şiddetli bir gelişim gösteren hastalığı durdurmak kolay değildir. Kullanılan ilaçlar; Benomyl, Thiabendazole, Thiophanatemetyl ya da Quintozene içerikli fungisitlerle kontrol sağlanabilir. Hastalığın seyri ve şiddetine göre, karışım ve kullanma oranı ve uygulama, ilaç üreten firmaların kullanış önerilerinde belirtilen şekilde yapılmalıdır. Genelde bu mevsimde Dip Çürümesi (Damping off) hastalığı sıkça görülür. Hastalık belirtisi; Bitki üzerinde sararma, küçük bronz lekelerle kendini belli eder ve fide sapının dipten çürüyerek kopması ve kurumasıyla son bulur. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Moderatör
|
Çimlere granür gübre verildiğinde mutlaka bol bol sulama yapılması gerekir ki granürler çözülsün ve eriyerek fayda sağlasın. Aksi takdirde çimde yanma yapar. Yanan çimler için de bence yeni tohumla ek yapmanız gerekir, veya beklersiniz sağlıklı çimler kardeşleşme yapsın. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 19-06-2012
Şehir: izmir
Mesajlar: 4
|
merhabalar izmir urladan yazıyorum.yaklaşık 20 gün önce 4 lü karışım çim ektim .torf+steril sığır gübresi+mil+kum karışımıyla kapak yaptım ve toprağı hiçkurutmadan suladım.çimler çıkmaya başladı çok sevindim anca çıktıktan 1 hafta sonra gölge yerlerin dışındaki yerlerde çimler sararıp yattı ve herhalde öldü neden olabilir kurulma şansı varmı? |
|
|
|
![]() |
|
|