![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Kaybettik...
|
Zararı yok canım... ![]() Halen bazı çapraz bulmacalarda demirin simgesi De Sodyumun imi de So çıkabiliyor veya yazılıyor ise de... fazla kimya çevreye zarar verebilir.![]() Bir slogan hatırladım birden üniversite yıllarımda o zaman kimyada ciddi PR yapan kimya sanayi "Es ist Chemie, wenn man die Brille nicht sieht" yani gözlük görünmüyorsa bu kimyadır sloganı ile kontakt lensleri ve böyle Es ist Chemie... diye başlıyan bir dizi reklam. o yıllar da çevrecilerin karşı kampanyası "Es ist Chemie, wenn die Vögel von himmel fallen" gökten kuş yağıyorsa bu kimyadır... gibilerden dalga geçen sloganlar oluşturulmuştu... bu da bir nebze belki foruma bir nükte olsun diye öylesine yazıverdim. Nicht's für Ungut... Sayıglarımla |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
|
Sn. preacox; Her sabah daldırma sularında devamlı olarak belli bir miktar uygun oranda npk olması sorun yaratırmı.Yani hergün npk + saf suyla sulanması doğru olur mu? Birde yaprak buruşuklukları vandaous orkidelerde tamamen yok edile bilinir mi ? Teşekkürler. Düzenleyen Ludisa Excellence : 12-01-2009 saat 13:23 |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Kaybettik...
|
Alıntı:
Yaprak buruşması derken nasıl bir buruşma kastediyorsunuz. Vandalarda hiç rastlamadığım halde akordeon büyümesi gibi bir buruşukluk söz konusu ise bu düzelmez. Yaprakların iki uzun kenarının buylamasına kapanması ise düzelebilir. Bu tarz bir büzüşme veya kapanma köklerdeki soruna işarettir. Ama dikkat thai hastalığı da böyle başlıyor... köklerde siyah noktacıklar gibi oluşumlar gözlemlerseniz durum vahim demektir. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
|
Hocam yaprak buruşukluğu derken hani şu ''BULB'' a sahip orc. larda içini çekmiş görüntünün nüks etmiş olması gibi. Susuz kaldığı diye tahmin ettim ama... Varolan yapraklar biraz daha yumuşak ve yaparakların boyuna doğru hafif dalgalı bir şekilde buruşma söz konusu.Bir kaç gündür sanki düzelme var ama siz ne dersiniz? Susuz kalan VANDA orkidelerin yaprakları düzele bilirmi? Yaprakları buruşuk olanın kökleri gayet sağlıklı ve açık yeşil. Fakat yavrulu olanın kökleri deforme olmuş durumda. Teşekkürler. Düzenleyen Ludisa Excellence : 12-01-2009 saat 13:25 |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kaybettik...
|
Vanda'larda yaprakların sağlıksız görünmesi diğer orkidelerde de olduğu gibi köklerdeki sorunlardan kaynaklanabilir. Kökleri oluşumunu induke etmek için ortalama 26 deree sıcaklık vede aşırı nemli bir terraryum en uygunu olur. Böylesi bir olanağınız yoksa köklerin sığabileceği bir cam vazoya oturtmanız da uygun olur. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
|
Sn. preacox, Kuvetli bir biçimde kök oluşumunun her hangi bir mevsimde gerçekleşmesi normalmidir? Ve bu bitkilerin çiçeklenme sıklıkları için sizin tecrübeleriniz nedir? Teşekkürler. Düzenleyen Ludisa Excellence : 12-01-2009 saat 13:28 |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kaybettik...
|
Bir süre kötü bakımdan dolayı eski kökleri işlevliklerini kaybetmişse kök oluşumu herhangi bir mevsimde oluşması doğaldır. Vanda sıcak ve nemli ortamlarda tutuldukça vede günlük kök ıslatılmaları yapıldıkça decamlı gelişim gösterir. hatta ben bir sene süresince 5 kere vandamı açtırdığımı bilirim. Kabul ediyorum şimdilerde Bitkilerimin fazlalığından gereken ilgiyi pek gösteremiyorum Vandalarıma. bu bir rekordu ama genel anlamda 3 ayda bir açmaları normal sayılabilmektedir. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 11-01-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 53
|
Sn. praecox, Orkidelerle ilgili paylaşımlarınızdan ötürü öncelikle size teşekkür etmek isterim. Yeni üyeyim ancak bir süredir buraya yazdıklarınızdan faydalanıyorum. Bunlara ulaşabilmek orkide meraklıları için büyük şans gerçekten. Bundan bir-iki ay önce Bauhaus'a gittiğimde nefis Vanda orkideler gördüm. Fiyatları Phal'lerin 3-4 misli yüksekti ama asıl sorun onları yaşatıp yaşatamayacağımdan emin olamamamdı ve satın almadım. Birkaç hafta önce tekrar uğradığımda kalan 5-6 tanenin çiçeklerini tamamen döktüğünü ve köklerinin kuru, bembeyaz bir hal aldığını gördüm. Bunları hala satabiliyor musunuz diye sorduğumda fiyatı 9,90'a düşürdüklerini söylediler. Ben de denemeye karar verdim ve 1 tane aldım. Hatta araştırmaya başlayınca kıymetlerini daha iyi anladım ve gidip bir-iki tane daha alayım dedim ama maalesef kalmamıştı; belki de işi bitti diye atmış bile olabilirler. Evde Vanda'mın kuru köklerini kestim, uçlarını buradan öğrendiğim gibi tarçınladım. (kömür tozu yoktu) Ertesi gün kökleri suya soktum ve 15-20 dk bıraktım. Birkaç gün sonra tekrar suya soktum, aynı esnada sizden öğrendiğim gibi yaprak gübresi verdim. Geniş ağızlı bir cam vazonun üzerinde, kökleri içine sarkmış şekilde duruyor. Suni ışık veriyorum, çünkü cam kenarı kalorifer yüzünden çok sıcak oluyor. Diğer bazı bitkilerim de aynı durumda ve durumlarından şikayetçi değiller. Hatta bir tane Phal'im şu ara dal uzatıyor, aynı yerde durarak. Sizden ricam çektiğim resimlere bakıp Vanda'nın durumu hakkında yorum yapmanız. Bir iki yaprağı çürüme/kuruma yaptı; kahverengileşip koptu. Bu mağazada geçirdiği bakımsız dönemi düşünürsek normal birşey mi, yoksa bir sorun mu var bilemiyorum. Çektiğim resimlerde aynı durumda olan iki yaprağı görebilirsiniz. Yardımınız için şimdiden teşekkür ederim. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Düzenleyen Ent : 27-01-2008 saat 12:06 |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaçsever
|
merhabalar vanda o kadar da kötü görünmüyor.ne yapıyorsanız devam edin derim.bende çok seviyorum bu türleri bugüne kadar 5 tane vandam oldu ama sadece bir tanesi yaşadı.ben köklerinin bir kısmını dışarıda bırakmak suretiyle büyük taneli ağaç kabuğuna diktim ve gayet başarılı oldu.resimlerini eklerim bir ara. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 12-05-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 1
|
selamlar
merabalar bu konulara uzak birisiyim gecen gün buharusta gezerken mavi cicek'li cam kasenin icinde cok güzel bir orkide gördüm ve bu orkidenin cazibesine dayanamıyıp aldim eve geldiğimde üstündeki etiketinden bu orkidenin asma orkide yani ( vanda orkide ) oldunu örendim furomda ki yazılanları kendi capımda uygulamaya calıştım ama soru cevap olduğu icin tam olarak anlıyamadım şuanda vanda m cok güzel durumda bu güzelli ği kaybetmesini istemiyorum ve siz den yardım larınızı bekliyorum |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ağaç Dostu
|
Sizin de değindiğiniz bu soru-cevap konusu ilerleyen zamanlarda daha da sorun olacak çünkü 100 leri bulan sayfalar gündeme gelecek. Bu durumda benim önerim;her konunun 1.mesajına yetkin kişilerce o konu hakkındaki sayfalarda yer alan önemli bilgileri yüklemek, ve önemli bilgiler geldikçe de 1.mesajı güncellemek.(böylece ilgisiz bir çok mesajı elenmiş ve 1.mesaj en rafine haliyle o konu hakkında bilgi vermiş olacak) Bunu moderatörler yapabileceği gibi o konuyla ilgili yetki verilecek kişiler de yapabilir. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-07-2007
Şehir: KAYSERİ
Mesajlar: 201
|
Şimdiden çok güzel görünüyorlar, maşallah ![]() |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-07-2007
Şehir: KAYSERİ
Mesajlar: 201
|
Maşallah tekrardan, çok güzelller. Ben sabırlıyımdır 16 sene göz açıp kapayıncaya kadar geçer hem hocamızın dediğine göre 5 sene yeterliymiş, belki kültürde daha hızlı büyütülebilir, bunların kültürleri hakkındada araştıma yapayım bakıyım Bu saplarda da uyuyan gözler var mı Ephesos, eğer siz gönüllü değilseniz belki çiçekleriniz geçtikten sonra bu amaçla saplarına talip olabilirim ..Bu arada Praecox hocam ne kadar dikkatlisiniz ![]() |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kaybettik...
|
Phalaenopsis hariç diğer çoğu orkidelerin çiçek saplarından nod kültürü yapma şansımız yok. Zaten üzerinde Phal.lerdeki gibi çiçek açmamış göz de olmıyacaktır. Ancak yaprak altı gözlerden meristemlerden doku kültürü yapabilirsiniz. Vandada bu iş zor öncelikle Cattleya'larda rizomdaki uyuyan gözlerin meristemden üretimini denemeniz daha kolay olacaktır. |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-07-2007
Şehir: KAYSERİ
Mesajlar: 201
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaç Dostu
|
Evet hocam o sizin çelik verdiğiniz vanilya 2m oldu ve dallandı .Vandalarda , phelenaopsisler gibi bir uygulamanın yapılamaması çok üzücü ama zaten 5 yılda bekleyemem açmasını anca ilerde bir seram olursa ozaman düşünürüm. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ağaç Dostu
|
vandanın keyfini sürerken
Vandam tamamen açtı yaprak gübre kullanılmasını tavsiye ederim köklerini daldırdığım suya sıvı gübre katmayı denedim ama zamanla köklerin kurumasına neden olduğunu gördeüm . Tecrübe ettiğim kadarıyla vanda için en uygunu yaprak gübre brn NPK 10 6 6 kullanıyorum diğer vandamda çiçeksapı oluşturmaya başladı. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-05-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 175
|
sizi tebrik ediyorum. olağanüstü |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 11-01-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 53
|
Sn. ephesos gerçekten çok güzel, elinize sağlık. Yalnız sera, özel ortam gibi koşullara sahip olmadan (bilmiyorum yanılıyor muyum), salt ev ortamında ne gibi imkanlar ile vanda yetiştirdiğinizi biraz anlatsanız da diyorum. ![]() Mesela nasıl konumlandırdınız, yaz kış aynı yerde mi, ne kadar ve hangi yönden güneş alıyor, sıcaklık ne durumda, kökleri hergün suya sokuyor musunuz, aynı suya iki kez sokuyor musunuz yoksa her gün yeni kova su mu kullanıyorsunuz, ayrıca su püskürtüyor musunuz, yaprak gübrelemesinin frekansı nedir?... "Vanda nasıl yetiştirilmeli" diye bakarsak çok bilgiye ulaşırız ama dediğim gibi bir değişken ev imkanlarında idealden farklı olunca belki diğer değişkenlerin de farklı olması gerekiyor ve doğru denge, kitapta yazılandan farklı bir noktada yakalanabiliyor. Bu yüzden ev tecrübesiyle bu işin nasıl olduğunu bilmekte fayda var. Teşekkürler, saygılar. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ağaç Dostu
|
Kış aylarında direk güneş alacağı , yaz aylarında direk güneşsiz ama ışığın enbol olduğu yerde dururlar , her gün aynısuya ama saf suya (yağmursuyu klima suyu vs.) ortalama 1- 2 saat kalır kökleri suda , suyuna asla gübre katmayın , gübreyi yapraktan uygulayın en geç haftada bir diğer günlerdede yapraklarına safsu püskürtün . Kullandığım yaprak gübrenin oranı NPK 10- 6- 6 . |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ağaç Dostu
|
Görmemişin vandası açmış...
Biraz görgüsüzlük gibi oluyor ama çok güzel bu yaratık ya... Pembe,bordo ve sarısını da teminetmeye çalışıyorum ama fiyatlar astronomik, tekçare dışardan getirtmek olacak ama o nasıl olacak? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Kaybettik...
|
Gerçi bu konuda size hak vermemek için kendimi zor tutyorum. ![]() Ancak resimlerinizi Galeriya eklemeniz daha iyi olur. Tabii güzel çekimleri ekleyin. Diğerlerini de isterseniz daha da küçültüp foruma ekleyin. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-07-2007
Şehir: KAYSERİ
Mesajlar: 201
|
Bir kez daha maşallah diyorum Ephesos bu güzellikleri döllemeyi düşünüyormusunuz, tohum oluşturacakmısınız ? Bu arada konu dışı olacak ama 79. mesajınızda fotoğrafın sağında terraryum içinde phal gördüm gibi, güzel bir çalışmaya benziyor, görüntülerini görmek isterim mümkünse tabii.. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaç Dostu
|
Benim henüz vandam olmadı ama bugüne kadar gönülden istediğim herşeyi bana Allah bahşettiği için en kısa zamanda birşekilde vandam olacağını düşünüyorum.Bu arada National Geography dergisinin Ağustos 2002 sayısında gördüğüm Robert Fuchs'un serasında çekilmiş resimdeki vandaları hala unutamadığım için internetten araştırdım ve Florida da Robert Fuchs adındaki kişinin vanda konusunda oldukça tanınmış olduğunu gördüm.Ekte zamanım olmadığı için çevirisini yapamadığım ama faydalı olduğunu düşündüğüm alıntı yazıyı, NG 2002 Ağustos sayısındaki vanda resimlerini, bana ait şu anda çiçek açmış olan phal ve oncicium resimlerini de gönderiyorum Vandaceous Orchids: Their Care and Culture" by Robert F. Fuchs The objectives of good orchid culture are to promote robust, disease-free plants with high quality blooms. These goals are especially important for vandaceous orchids which produce quality flowers only from strong plants. The Vandaceous orchids which we will discuss fall mainly into the genera of Vanda. Ascocentrum and Ascocenda (Vanda X Ascocentrum). For the purpose of culture, we may continue to treat Euanthe sanderiana, the reclassified species from which most of our popular vandaceous hybrids originated, in the genus Vanda. When considering the cultural requirements of vandaceous plants, it is important to remember that all vandaceous orchids are of monopodial growth habit. This type grows from the tip, or crown, of the plant. Lateral buds are present on the main stem and these may develop into plantlets when the plant has attained sufficient size and strength to support them. In accordance with the growth habit of the main stem, each plantlet will also continue to grow indefinitely from its tip. The inflorescences of vandaceous monopodial orchids emanate from the azils of the leaves which are arranged in two rows or ranks. The stem spaces between leaves are extremely variable in size, from less than an inch to several inches apart. Vandaceous orchids can be further categorized by leaf shape into three groups with somewhat different cultural needs. These are: strap-leaved, terete, and semi-terete. Strap-leaved plants have flat, leathery leaves. This category includes such vanda species as coerulea, dearei, luzonica, merrillii, tricolor and sanderiana, as well as the ascocentrums. Terete orchids have tapering, pencil-shaped leaves which are circular in transverse cross-section. The most common species in this group are V. teres and V. hookeriana. Semi-teretes, as they are referred to here, are a hybrid combination with some terete species in the background. Their leaves are somewhat pencil-shaped and tapered but not always completely round in cross-section. Cultural Requirements Cultural requirements can be generally summarized in the five categories of temperature, water or humidity, light, air movement, and fertilizer. We will consider each category individually as it applies to vandaceous orchids: Temperature - Vandaceous orchids grow best under daytime conditions of 65° or higher (18°C or higher), but can withstand long spells of hot weather and short spells of cold. They will continue in active growth anytime of the year if given warm temperature and bright light. Night temperatures should not generally be lower than 55°F (12°C). We have seen some vandaceous plants withstand temperatures as low as 38°F (4°C) for 2-3 hours with damage to root tips and flower buds, but not to the plant itself. It is most important to protect plants from air movement during brief periods of extreme cold. Light - The strap-leaved types can be grown indoors, in greenhouse conditions. With high humidity, maximum sunlight should be given with only enough shade to keep the temperature within the appropriate range. For our greenhouses in South Florida we use 46% shade cloth covered with 6 mil plastic on the top and sides of greenhouses, producing about 50% shade. Terete vandas and their semi-terete hybrids are sun lovers. Not only will they flower year round in tropical areas, they are also floriferous in the subtropics. They can be grown in the full sun and are ideal for landscape use. Air Movement - In the greenhouse, under summer sun, vigorous air movement from a fan is important to keep leaf temperature down and avoid cell damage from heat. As mentioned previously, it is important to restrict air movement under colder temperatures. Water - A high daytime humidity is essential, especially on sunny days, and misting once or twice a day in bright weather will be helpful. On hot, sunny days around 80% humidity is appropriate. Water sparingly in winter, during long cloudy spells, or after repotting. In any season, avoid watering plants late in the afternoon. Vandaceous plants should be dry before nightfall. In addition to the natural ingredients of temperature, air and water, good culture of vandaceous orchids also requires some **** from man-made supplies: containers, potting media, insecticides, fungicides, and fertilizers. Fertilizing - Vandaceous orchids are heavy feeders. Once a week during the growing season, plants should be given a solution of a complete fertilizer. High-nitrogen fertilizers should not be used on vandaceous plants as they will inhibit flowering. All plants should be flushed thoroughly with plain water once a week to remove built-up salts. If using an automatic proportioner, plants may be fertilized as often as daily with a more dilate solution. Whatever feeding plan you follow, remember it is important to be faithful to the regimen you have established. At our nursery we use Peter's® 20-20-20 (All Purpose)® fertilizer weekly during the growing season. Inside the greenhouse, under a controlled environment, the concentration we use is the standard recommended one of 1 teaspoon per gallon. During the winter, i.e. non-growing season, we apply the same proportions every two weeks rather than weekly. In addition, at every third feeding we substitute Peter's® 10-30-20 (Bloom Booster)®. This substitution applies to plants in all seasons of the year. Further, once a month we add 1/4 teaspoon of SUPERthrive®, a concentrated vitamin and hormone solution for plants, to each gallon of fertilizer solution. Potting - Vandaceous plants will grow very well in any porous medium if properly aerated. Tree-fern chunks, coarse bark or charcoal are good choices. The roots should not be smothered by tight potting or soggy medium. Wooden baskets are preferred, but pots can be used if drainage is good. If potting in baskets, those made of teakwood are the best choice as they will last the longest. If teakwood is not available, redwood is a good second choice, and cedar a third option. We use 3" teakwood baskets for the first two years after seedling size, 6" baskets for the next two years, and 8" baskets for mature plants. Plants should be suspended so that the aerial roots are free; otherwise, the roots attach themselves to the bench or wall and are damaged when the plants are moved. Recently potted plants should be maintaned under slightly more shaded conditions until they are established. Because vandaceous plants have large aerial roots, they do not like to be disturbed by removal from their container. Therefore, we "elevate" plants from smaller to large baskets. This step-up procedure is accomplished by soaking the roots briefly in water until they become plible. Roots are then worked through the slats in the larger basket as the old smaller basket and plant are placed intact in the larger basket. Never coil the roots around the old basket because vandaceous plants will feed better with an unrestricted root system. A few large pieces of charcoal can be added to hold the smaller basket securely within the larger, or wiring the smaller basket into the larger will accomplish the same result. This method minimizes shock to the plant and permits continued, uninterrupted growth. Adding SUPERthrive® to the water used to soak the plant will further minimize its shock and seems to encourage faster gtrowth of new roots. There are occasions, however, when distubing the roots cannot be avoided, e.g. a rotten basket, or repotting of plants grown in pots. These plants should be soaked in water, removed as carefully as possible, and placed in a solution of vitamins/hormones and fungicide, allowed to soak 5 minutes and then potted in a new basket. The best season for the potting or repotting of vandaceous plants is late spring to early summer, but these orchids may be repotted at almost anytime of the year. Since Vandaceous orchids grow rapidly with good light, water and regular fertilizing, seedlings should be grown in 3" pots, using a mix of fine charcoal and tree-fern fiber, and loosely potted. Seedlings should be kept in slightly more shaded conditions than mature plants, but included in smae water and fertilizer programs. Humidity and good air movement should be maintained. |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|