![]() |
|
|
![]() |
#2 |
Kaybettik...
|
Hakan bey, beni bu kadar da övmeyin ltf. herkesde beni bir halt zannedecek diğer yönden de benim koltuklarımın altı öyle bir kabardı ki gömleklere sığmaz oldum. ![]() Ayrıca da çok fesat biri olsaydım bunlar danışıklı döğüş mü yapıyorlar da diyeni olabilir derdim... ![]() buyrun size Mavi Vanda'mız sanırım bu Vanda çok şımardı bir de biri ona resimlerini devamlı netde yayınladığım söylemiş olmalı ki artık senede 2 kez 6 ayda bir çiçek açar oldu (Fırat bey duymasın ![]() ![]() ![]() Tabii belki bazılarınız bilmiyebilir nedir bu Vandayı bu kadar kıymetli kılan sonuçda mavi menekşeye benzer çiçekleri olan kökleri dışarda ne üdüğü belirsiz bir nebatat... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
Kaybettik...
|
Vanda
Ben bu ikisinden de hiç ümitli değilim ya siz...? ![]() ![]() ![]() filizini kurtarmak için kesebileceğim hastalıksız yer yok filizine kadar ilerlemiş... tabii bu ikisinin thai hastalığı değil de çökertme olma ihtimali üzerinde de duruyorum. yaprak araları sulu kalmış olabilir eh ne yapalım 70 adeten 2 sinde de fire verelim artık ... ![]() bu değerli yaşlı arkadaşımız ise senede 3 kez açmayı ilke edinmişlerden... ![]() ![]() Resimler kötü kusura bakmayın malum sebeplerden ev karanlık flaş yok ceptelefonu... bir söz vardır bilmem bilinir mi buralarda... Kilise karanlık, papaz kör, cemaat sağır, yazılar ufak.... ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 01-03-2006
Mesajlar: 179
|
Merhaba! 2seen önce 10 tane vanda elime geçti.Çiçeksizdiler ancak herhangi bir hastalık belirtisi göstermiyorlardı.Akrabalarıma da verdim bir kısmıda bende kaldı.Ne yazık ki hepsi aynı belirtileri gösterek öldü ve hiçbirşey yapamadık ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 04-03-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 8
|
Sayin Praecox, verdiginiz onerilere aynen devam ediyorum. Cicegimin yapraklarinda sorun yok, koklerde saglikli gozukuyor. Ancak soylediginiz radikal tepki bu mudur bilmiyorum, dal, ciceklerinin bulundugu kisimdan itibaren sararmaya ve burusmaya basladi. Bunun icin ne yapmam gerekir, onerileriniz bekliyorum. saygilar |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
Kaybettik...
|
Sanırım bakım hatası var. ya bitki çiçeklenme aşamasında kuru kalmış **** fazla suda beklemiş. açık çiçek varsa dalında... bu kandilerin de geçmesini baklayin ve de o çiçek dalını dipten kesin... resmi eklerseniz daha kesin yazabilirdim. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 04-03-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 8
|
Merhaba, dali kesmeden once yorumlarinizi alabilmek icin resimlerini cektim. Düzenleyen nike : 11-03-2007 saat 16:02 Neden: yanlis dosya yuklemesi |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
Kaybettik...
|
isterseniz o son çiçekde düşene dek bekleyin geçi fazla sürmiyecek gibi en geç bu hafta o çiçekde düşecek gibi görünüyor... sonrası çiçeğin sapını bitkinin ana sapına yakın yaprağın içine doğru altından bir yerden mümkün olduğunca dipden kesin. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 | |
Kaybettik...
|
Alıntı:
Hoş gerçi bana sormadınız doğrudan ama... Bekliyelim bakalım sayın ataman ne yazıcak... |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 | ||
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
![]() Alıntı:
Praecox Hocamın da belirttiği gibi çiçek sapını olabildiğince bitki gövdesine yakın bir yerden kesip bitkinin yeniden çiçeklenmesini beklemek lazım. Aslında çiçek sapı bir müddet sonra zaten kendiliğinden kuruyacaktır (kendi bitkilerimde de bu durumu gözlemledim, phalaenopsislerde olduğu gibi uzun süre yeşil kalmadılar). Çiçek sapının kendiliğinden kurumasını bekleyip kurumuş dokuyu kesmenin, hala yeşil olan sapı kesmekten daha sağlıklı olabileceğini belirten bazı yazılara (internette) rastladım. Aslında "açık yara" yaratmak yerine, yara açmadan kuru dokuyu uzaklaştırmak çok daha mantıklı gibi (virüs, mantar vb. risklere karşı). |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
Kaybettik...
|
Kendi deneyimlerim ise bu çiçek sapını fazlacada kuruyup çürümeye bırakmadan bitkiden kesip almak gerek olduğu yönünde. Pek bir kanıtım elimde olmamakla beraber bu fazlaca kararıp kuruyan çiçek sapları sulama şeklinize göre yine de nerden, neden geldiğini, ne olduğunu bilemediğimiz "thai disaes" (thay hastalığı) diye tabir edilen bir tür de vandalara özel, ölümcül bir hastalığın davetiyesi "olabilir" Tafsiyem sayın atamanın ve benim önerimin ortasını almanız ![]() yani çiçeklenme geçip sapın özsuyu çekilir de sarımsı bir hal alınca alkolle sildiğiniz bir temiz makasla kesmek olacaktır. Saygılarımla |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 | |
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Bendeki bitkilerin çiçek sapları çürüme yapmadan doğrudan kurudu (hatta bir tanesininki hala üstünde kupkuru duruyor, kesmeye fırsat bulamadım). Çiçek sürgünlerinin bitkinin çok alt yapraklarının (sulamadan sonra ıslak kalma ihtimali çok yüksek olan bölge) arasından çıkmamış olması bu çürümeden kuruyabilme olayını sağlamış olabilir. Ben henüz öğrenciyim, tavsiyem Praecox'un önerilerini daha fazla ciddiye almanız ![]() Bu konuyu daha uygun bir ortamda (genel bakım bilgileri veya diğer bir başlık altında belki) tekrar gündeme getirmek gerekli bence (aslında forumu taramadım, belki de zaten değinilmiştir). Elektronik kaynaklarda sterilizasyon için "bleach solution" (sulandırılmış çamaşır suyu) veya pürmüz (torch) kullanmak gerektiği, alkolün yeterli olamayacağı (tahminen özellikle virüslere karşı) bağlamında bilgilere rastladım. Tabii, eğer, "sen sterilizasyon için ne yapıyorsun?" diye sorarsanız, cevap malum "hamsi yiyene birşey olmaz" ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#15 |
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 18-05-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 38
|
Arkadaşlar bugün bauhaus gezerken hem vanda hemde orkide torfu gördüm... Torf yanlış bakmadıysam 8.5 ytl ( 5lt). Vandalar ise 75 ytl. Hem sepeti hemde altında cam fanusuyla beraber. ilgilenenlere. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#17 |
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 18-05-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 38
|
Evet.. 2 renk var.. Bir renk portakal renginde, birde sarı olanı var. Oldukçada çiçekli bir şekilde duruyorlar. Yaprakları ve genel kondisyonları iyi görünüyordu. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#18 |
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 18-05-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 38
|
Arkadaşlar.. bahsettiğim topraktan aldım. Kabuk ve torfdan ibaret. içinde sadece kömür ve strafor yok. Ancak üstünde yazan ingilizce yazıdan anladığım kadarıyla gübreside içinde sanırım. fiyat da 8.5 ytl. Vanda'lardan alamadım tabi ![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#21 |
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 22-06-2007
Şehir: edirne
Mesajlar: 39
|
Sayın Vanda Sahipleri, Benim gözümde uzun süredir bu çiçekte, ancak okuduklarımdan anladığım kadarı ile sulama işi gerçekten zor. Ayrıca sayın denizakvaryumunun söylediği gibi tatiller ne olacak. Bu konuda buluşu veya parlak fikri olan var mı? Örneğin çiçeğin köklerine ev nemlendirmede kullanılan soğuk buhar makinalarından yönlendirip bunu bir zaman sayacına bağlayıp günde yarım saat çalıştırsak olur mu dersiniz, **** bir ipin ucuna asılan vandamızı altında duran kovaya hergün 15 dakika sarkıtacak bir düzenek kuran var mı? Bunlar benim aklıma şimdi gelenler, umarım çözüm bulan ve tecrübe etmiş bir arkadaş çıkar. Saygı ve sevgilerimle, Adrianus |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#22 |
Ağaç Dostu
|
Sulama işi çok da zor değil, en azından sıklık bağlamında. Ben hergün sulama yapmıyorum, haftada 2 kere yapmaya çalışıyorum (bazen hafta içi fırsatım olmayabiliyor ve ancak haftasonu sulama yapabiliyorum). Kışın kalorifer yanmaya başladığında daha sık sulamak gerekebilir tabii. Elimdeki ilk vanda için 2 yıl önce yaklaşık 1,5cm*1,5cm kalınlığında çıtalardan bir sepet saksı yaptım, içine iri ağaç kabukları yerleştirdim, üzerine de biraz yosun ekledim, saksısı oldukça havadar oldu ama nemi korumak gerçekten çok zor, bitki oldukça boylu (tahminen 40-50 cm) ve alt yapraklar biraz buruşuk-kuru gibi duruyor. Diğer (daha küçük) vandayı ise 1cm*1cm gözlü kafes telden yaptığım saksı içine yine orta-iri boy ağaç kabuklarıyla yerleştirmiştim. Tel kafesin dış yüzeyini de tamamen yosun kaplamıştım, ama nem kaybetme bağlamında diğer vandadan anlamlı derecede daha uzun dayandığını söyleyemem. Zaten şimdi saksı içinde değil, bir vazoda çıplak köklü olarak hayatına devam ediyor. Bauhaustan aldığım vandalar ise (biri hariç) orijinal vazoları içinde duruyorlar, ve oldukça sağlıklılar. Vazo sulamasında sıklık bir sorun değil (hergün kovaya daldırma yapmadığım için), sadece yöntem zor. Orijinal vazolardan biri elimde kırıldı (adamlar olabilecek en ince camdan yapmışlar vazoyu), herbiri içine su doldurup 15-20 dakika bekleyip sonra suyu boşaltma işi zor. Suyun akıp gidebileceği bir sistem düşünüyorum şimdi, vazo değil de pleksiglas boru olabilir demiştim ama 15 cm çapında şeffaf boru fiyatı 2mtlik parça 70-80 euro + kdv + kesilecek parça başına da 10 YTL kesim ücreti gibi bir maliyeti duyunca vazgeçtim. Kalın camdan üretilmiş boylu kavanozların alt yüzeyini camcıya filan kestirebilirsem eğer altına geniş gözenekli bir ızgara sistemi oturtup içine iri ağaç kabukları ve belki iri ponza ile vanda yerleştirmeyi deneyebilirim. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#23 |
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 22-06-2007
Şehir: edirne
Mesajlar: 39
|
Sayın Ataman, Bayram Tatilinde İstanbuldaydım ve Bauhausa uğradım. Ellerinde 5 adet vanda vardı bunlarında sadece dördü çiçekli idi. İçlerinden bir tanesinin renkleri beni çarptı mavi beyaz çiçekli, yapraklarından iki tanesi sanki yaralanmış gibiydi ve yaprakların çoğu sanki uçlarından kırılmış gibiydi. Ama dedim ya renkleri beni çarptı ve aldım. Vazo içinde değil. Şİmdilik avizenin birine astım. İstanbul İkea da çok güzel fiyatlarıda uygun cam vazolar olduğunu hatırlıyorum. Bitkinin iki yaprak arasındaki genişliği yaklaşık 30 cm var. Ne kadar çapında bir vazoya yerleştirmem gerekir? Yaprakları yukarıya doğru kaldırmanın bir zararı olurmu? |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#24 | |
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Benim aldığım bitkiler yaklaşık 15 cm çapında, 25-30 cm derinliğinde cam vazolar içindeler. Bitkilerin plastik sepetlerini vazo içine yukarıdan 5-10 cm kadar (en alt yapraklar biraz içeride kalacak şekilde, ama yaprakları çok fazla sıkıştırmadan) oturttum, bitkiyi tamamen vazo içine yerleştirmeye çalışmaya gerek yok. Yaprakları yukarıya doğru çok zorlamadan kaldırabilirsiniz tahminen ama bauhausta gördüğüm bazı bitkilerin yaprakları yukarı doğru zorlandığı için yanlara doğru kırılmıştı, benim gözlemlediğim kadarıyla vanda yaprakları phalaenopsislerinki kadar esnek değil. Bitkinizi, çiçeklerine zarar vermeden, bolca bir yıkamanızı tavsiye ederim, ben bazı yaprak aralarında ölmüş böceklere rastlamıştım. Ayrıca, yaralanmış dediğiniz yapraklarda hasar çok büyükse veya yaprak çürümeye başlamış gibiyse yaprağı gövdeden ayırın (kestikten sonra gövdeye yapışık kalan yaprak alt kısmını da iyice temizliyorum, bitkiye yapışmış çürüyen bir yapı, bence, tehlikeli). Açık yaralar oluşması durumunda da toz tarçınla yarayı kapatıyorum. Bitkilerin üzerindeki etikette vazolarını su ile doldurup 10-15 dakika bekledikten sonra suyu boşaltmak gerektiği yazıyor. İlk başlarda bu şekilde sulama yaptım ama "çok vazo + her vazoda 15 dakika = çok zaman" eşitliği, vazoların inceliği ve su boşaltma işleminin bitkiye zarar verebilecek olması gibi nedenlerle şimdilerde ayak üstü sprey uygulaması yapmaktayım. Vazo içinde en fazla 1-1,5 cm su kalacak şekilde en ince sprey ayarıyla (neredeyse sisleme yapar gibi) sulama yapıyorum, dipte az miktarda kalan suyun bir kısmını bitki çekiyor bir kısmı da tahminen buharlaşıyor, akşama vazo içinde su kalmamış oluyor (kökleri çürütmemek bağlamında önemli). |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#25 |
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 22-06-2007
Şehir: edirne
Mesajlar: 39
|
Sayın Ataman, Vandamın çiçekleri maalesef ömürlerini doldurdular. Öğrenmek istediğim phallerdeki gibi göz üstünden kesildiği zaman yeniden çiçeklenmesi mümkün mü? Yoksa çiçek sapını olabildiğince aşağıdan kesmek mi gerekiyor? Saygılar |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#26 |
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 22-06-2007
Şehir: edirne
Mesajlar: 39
|
Yanıtlar için Teşekkürler. Akşam gittiğimde sap neredeyse yarıya kadar sararmıştı bende olabildiğince aşağıdan kestim. Bakalım birdaha ne zaman çiçeklenecek. Saygılar |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#27 |
Kaybettik...
|
Vanda'lar veya en doğrusu Vanda, Ascocenda çaprazları, ki satılanlar böyle hybridlerdir safkan vandalar kadar problemli değillerdir, iyi bakım şartlarında 3 ayda bir açabilirler. Ben bir sene içinde 5 kez açırdığımı bilirim. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#28 |
Ağaç Dostu
|
Herkese merhabalar. Hocam size ve yine tabiyki forumdaki tüm tecrübeli ve muakkak kendi alanlarında profosyenel olan arkadaşlara küçük birşey danışacaktım. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İçime kurt düştü dedimya.Belki uzun vadede problem yaratır diye endişeleniyorum.Bu konuda acaba sizin tecrübeleriniz ne yöndedir. ![]() ![]() ![]() -------------------------------------teşekkürler Düzenleyen Ludisa Excellence : 19-12-2007 saat 21:37 Neden: Çeşitli Seçenekler Ayarı |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#29 | |
Kaybettik...
|
Alıntı:
Esasen... Bu konu çok derin. Ancak bir şeye açıklık getirelim yine. NPK daki N demek N=Nitrogen yani azot P demek P=Phosphor yani fosfor K demek K=Kalium yani potasyum Kimyasal terminolojide açılımı bu şekilde burda NPK daki P'yi potasyumla asla karıştırmayın.Sanırım siz burda bir de N=Nitrogeni Na=Natrium yani sodyumla da karıştırdınız ki sodyum pekde gübrelerde tercih edilen bir kation değildir. pekde telafuz edilmez. sodyumsuz zaten bir ortam bulmak dahi çok zordur. ![]() Bu bağlamda orkidelerin vegetasyon cycluslarında ( yani siklusunda) çiçeklenme öncesi yüksek oranda ki bu yüksek oran yine bu NPK ya bir birine oranla yüksek demek. K ya yani potasyuma yani Kaliuma gereksinim duyalar. çiçekden sonrası köklenme ve yeni yapraklanmalarda ise N yani nitrogen yani Azot'a gereksinim duyarlar. Bu genelde tüm bitkilerde böyle iken Anthuryum Orkide v.b. bitkilerde oran 1/4 seyreltik olmak şartı istenir. Kullanılacak gübrenin karışımları da genelde çift fosfor tuzlarında Hidrojen içerikli yani az biraz pH ı düşüren yani asidtesi yüksek gübreler kullanmak gereklidir. Kısacası fazlacada kafa karıştırmadan özel orkide gübresi üniversal olarak kullanmanız iyi olur En azından da bu NPK oranı ile ilgileniyor iseniz 10:15:10 gibi oranları tercih edin tüm yıl için. Zaten Vanda'larda tam bir ayrım edilecek bir vegetasyon cyclusu açık değildir. Bundan önce de belirtiğim gibi 3 ayda bir keyfi yerinde ise çiçeklenebilir. tüm yıl boyunca uygun şartlarda gelişim gösterir. ciddi bir dinlenme fazı gözlenemez. Tabii burda Vanda terimi Ascocende yani Vanda ascocentrum v.d. hybrid orchlar için geçerlidir. türlerdde yani sp.= species lerde durum tabii ki çok daha değişiktir. Saygılar. P.S. Hiç böyle basit şeylerden miğdeniz bulanmasın. Mümkün ise de burdan bize de link ekleyin. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#30 |
Ağaç Dostu
|
Hocam birkez daha teşekkürler. NPK konusunda kesinlikle haklısınız. Açılımını biliyorum fakat nedense karıştırmışım.Fosfor yerine sodyum yazmışım her halde... İkiside 3.Periyot elementi ya çağrışım yaptı galiba.Fark edememişim. Aslında olmaması lazım ama siz yinede benim kusuruma bakmayın.(SODYUMun simgesi:NA, FOSFORun simgesi: P) Şimdi çok daha bilinçlendim.Tavsiyelerinize aynen uyacağım. Link ise...Hım.kem küm.. ![]() ![]() Düzenleyen Ludisa Excellence : 12-01-2009 saat 12:21 Neden: Çeşitli Seçenekler Ayarı |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|
|