agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Mutfak > Hamurişleri, Tatlılar, Çerezler > Ekmek
(https)




Beğeni Düzeni623Beğeniler

 
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Prev Önceki mesaj   Sonraki mesaj Next
Eski 17-05-2011, 21:45   #11
Ağaç Dostu
 
Müjgan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 02-08-2004
Şehir: Ankara
Mesajlar: 4,544
Galeri: 30
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Eser İlhan Mesajı Göster
İkinci ekmeğimi de pişirdim ama ilki kadar başarılı olmadı Sormak istediğim birşey var: Mayayı buzdolabından alıp aktifleştirdikten sonra yeni ekmeği hazırlamak için her seferinde ne kadar un alıyorsunuz? Göz kararı mı yoksa ölçüsü var mı? Sanırım biraz az un ve fazla maya kullandım bu ikinci ekmekte.
Ben kendi yaptığımı anlatayım, belki bir yardımı olur.

Buzdolabından çıkardığım mayayı, 2-3 kahve fincanı unla karıştırıp, su ilavesi ile bulamaça yakın kıvamda bir karışım elde ediyorum. Bunu mutfakta bir köşeye bırakıyorum.

Genelde akşam başladığım bu işlem, ertesi gün öğle saatlerine kadar sürüyor. Aktifleşen maya, süngerimsi bir doku oluşturuyor.

Bu mayadan bir dahaki sefere kullanmak üzere kararımca alıp, yine buzdolabına kaldırıyorum.

Elde kalan maya ile -ki bu bir komposto kasesine yakın oluyor- hamuru bir kilo civarında bir un ile yoğuruyorum. Unun kalitesi, mayanın aktifliğindeki hafif gerilikler bile sonucu değiştiriyor.

İşte bu değişkenler yüzünden her seferinde farklı ekmekler oluyor

Müjgan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
 


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 08:13.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026