agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Doğaya ve Yaşamınıza Sahip Çıkın > Buralardan Çekip Gitmek (Ev yapımları)
(https)




Beğeni Düzeni738Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 03-01-2013, 19:43   #1
Ağaç Dostu
 
Charlaux's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
Aşk Meydan Savaşı 1.bölüm - YouTube Ask Meydan Savasi diye bir dizi,Kanal D'de yayinlanmisti hatta konusu da kirsal alanda yasamak Konuyu biraz basit bir bicimde ele almis olsalarda izlemek belki de faydalidir bilemiyorum,doneme gore kalitesizmis ama halbuki seviyordum o zamanlar.

İffet beğendi.
Charlaux Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-01-2013, 22:14   #2
Ağaç Dostu
 
SAHIRE's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-02-2008
Şehir: Muğla
Mesajlar: 649
Galeri: 27
Merhaba doğadostları,
Kaç zamandır eşimle ben de kaçış planları yapıyoruz. Bunun için o koca Ankara' da didindik durduk,çok çalıştık, dişimizden tırnağımızdan arttırdık. önce oralardan bakındık, bir çıkış bulamadık ve geldik Ege'ye: Muğla'ya. Dedik ki bari iklim yumuşak olsun,deniz yakın olsun. Burası nefis, her yeri ayrı güzel, Şimdi buralarda arazi arıyoruz. Gezdikçe güzellikleri keşfediyoruz. Ancak şartlar çetin ve evdeki hesap çarşıya uymadı : meğer bizim paramız pulmuş da buralarda arazi fiyatları uçmuş. O kadar çok geziyoruz ki: gezmekten bitap düşüyoruz. Bazen bir yer beğeniyoruz, ama başka krtiterlere uymuyor, ne bileyim komşu iyi olmuyor mesela, ya da o köyle ilgili nahoş şeyler duyuyoruz vazgeçiyoruz. Netice de bazı bölgeleri benim diyen emlakçıdan iyi biliyoruz artık köylerde tanıdıklar oluştu ama ne hikmetse bütçemize ve kafamıza uygun bir yer henüz nasip olmadı... Alacağımız araziye göre şekillenmeye karar verdik - önce güzel bir yer bulmalıyız. Sonra ver elini doğa, çalışır çabalar aç kalmayız. (buradan idolümüz Sayın Aliderya Çengel abimize selamlar) Sadede gelirsem, eğer buralarda "Gelin bize komşu olun" diyen varsa bana yazsın lütfen.
P.S. Ovakışlacık köyünde bir zeytinlik bulduk dağın güney yamacında 70 dönüm yaklaşık %30 eğim var. Yolu var. Sahibi sıkışıkmış 180000 e kadar düştü... ancak zeytinler bakımsız hepsi tımar ister... denildiğine göre 1800 zeytin varmış - ben saymadım. Ovakışlacık medeni insancıl güzel bir köy..denize yakın. Denildiğine göre su problemi yok. Zamanında organik tarıma başvurmuş organik tarım yapılabilir belgesi almış ama devamını getirmemiş.Ancak fiyat bizim bütçeyi aştı , daha ev yapılacak, ne dersiniz? başka tavsiyeleriniz olur mu? Fikirlerinizi bekliyorum. Yarın yine gezeceğiz.

SAHIRE Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-01-2013, 01:06   #3
Ağaç Dostu
 
mrduran's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-08-2011
Şehir: İzmir
Mesajlar: 1,536
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi SAHIRE Mesajı Göster

....1800 zeytin varmış - ......

Merhaba efendim,

200 zeytin sağlam çıksa yeter. Toprağın bedeli yok demek)).

70 dönüm için beleşe yakın.

Bence tabii.

Saygılarımla lütfen.

mrduran Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-01-2013, 01:29   #4
Ağaç Dostu.
 
pria's Avatar
 
Giriş Tarihi: 06-08-2009
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 6,527
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi SAHIRE Mesajı Göster
P.S. Ovakışlacık köyünde bir zeytinlik bulduk dağın güney yamacında 70 dönüm yaklaşık %30 eğim var. Yolu var. Sahibi sıkışıkmış 180000 e kadar düştü...
Bu köyde çiftçi bayağı bir zorda demek ki..satan satana..veya zeytinliklerde bir terslik var..gelir ve verim çok düşük..herhalde çok kıraç bir alan..bu zeytinlikleri niye elden çıkardıklarını iyi araştırmak gerek..

Aşağıdaki ilanda '' 600 VE 700 ZEYTİN AĞACI BULUNAN YILDA ORTALAMA 7.000 İLE10.000 TL ZEYTİN YAĞI ÜRETİLEN'' diye yazıyor..çok ilginç..verim yok gibi..sahipleri herhalde bıktı uğraşmaktan..veya başka sorunlar var..tapuyuda iyi incelemek gerek..

Ovakışlacık köyünde acil satılık zeytinlik 70.000 TL

pria Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-01-2013, 00:13   #5
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 03-01-2013
Şehir: izmir
Mesajlar: 279
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi SAHIRE Mesajı Göster
Merhaba doğadostları,
Kaç zamandır eşimle ben de kaçış planları yapıyoruz. Bunun için o koca Ankara' da didindik durduk,çok çalıştık, dişimizden tırnağımızdan arttırdık. önce oralardan bakındık, bir çıkış bulamadık ve geldik Ege'ye: Muğla'ya. Dedik ki bari iklim yumuşak olsun,deniz yakın olsun. Burası nefis, her yeri ayrı güzel, Şimdi buralarda arazi arıyoruz. Gezdikçe güzellikleri keşfediyoruz. Ancak şartlar çetin ve evdeki hesap çarşıya uymadı : meğer bizim paramız pulmuş da buralarda arazi fiyatları uçmuş. O kadar çok geziyoruz ki: gezmekten bitap düşüyoruz. Bazen bir yer beğeniyoruz, ama başka krtiterlere uymuyor, ne bileyim komşu iyi olmuyor mesela, ya da o köyle ilgili nahoş şeyler duyuyoruz vazgeçiyoruz. Netice de bazı bölgeleri benim diyen emlakçıdan iyi biliyoruz artık köylerde tanıdıklar oluştu ama ne hikmetse bütçemize ve kafamıza uygun bir yer henüz nasip olmadı... Alacağımız araziye göre şekillenmeye karar verdik - önce güzel bir yer bulmalıyız. Sonra ver elini doğa, çalışır çabalar aç kalmayız. (buradan idolümüz Sayın Aliderya Çengel abimize selamlar) Sadede gelirsem, eğer buralarda "Gelin bize komşu olun" diyen varsa bana yazsın lütfen.
P.S. Ovakışlacık köyünde bir zeytinlik bulduk dağın güney yamacında 70 dönüm yaklaşık %30 eğim var. Yolu var. Sahibi sıkışıkmış 180000 e kadar düştü... ancak zeytinler bakımsız hepsi tımar ister... denildiğine göre 1800 zeytin varmış - ben saymadım. Ovakışlacık medeni insancıl güzel bir köy..denize yakın. Denildiğine göre su problemi yok. Zamanında organik tarıma başvurmuş organik tarım yapılabilir belgesi almış ama devamını getirmemiş.Ancak fiyat bizim bütçeyi aştı , daha ev yapılacak, ne dersiniz? başka tavsiyeleriniz olur mu? Fikirlerinizi bekliyorum. Yarın yine gezeceğiz.
Arazinin içindeki zeytin ağaçlarının cinsi nedir acaba? 70 dönüm 180.000 tl çok uygun bence. Daha geçenlerde burda 50 dönüm 250.000 tl ye gitti.

sadecegeçen Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2013, 09:15   #6
Ağaç Dostu
 
SAHIRE's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-02-2008
Şehir: Muğla
Mesajlar: 649
Galeri: 27
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi sadecegeçen Mesajı Göster
Arazinin içindeki zeytin ağaçlarının cinsi nedir acaba? 70 dönüm 180.000 tl çok uygun bence. Daha geçenlerde burda 50 dönüm 250.000 tl ye gitti.
İşte onu bilmiyorum. Burada köylüler bütün zeytinlere Milas zeytini deyip geçiyorlar. Ben de anlamıyorum, bir anlayanı da bulamadım, bulursam götürüp gösterebilmeyi çok isterim.

SAHIRE Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2013, 10:40   #7
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 03-01-2013
Şehir: izmir
Mesajlar: 279
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi SAHIRE Mesajı Göster
İşte onu bilmiyorum. Burada köylüler bütün zeytinlere Milas zeytini deyip geçiyorlar. Ben de anlamıyorum, bir anlayanı da bulamadım, bulursam götürüp gösterebilmeyi çok isterim.
Fotoğraf olsaydı yardımcı olabilirdik

sadecegeçen Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-01-2013, 08:57   #8
Ağaç Dostu
 
SAHIRE's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-02-2008
Şehir: Muğla
Mesajlar: 649
Galeri: 27
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi sadecegeçen Mesajı Göster
Fotoğraf olsaydı yardımcı olabilirdik
Fotoğraf çekmedik malesef. Biraz da bütçeyi aştığı için detaya inmedik sanırım.ama eğer o tarafa yolumuz düşerse çeker yüklerim çünkü ben de merak ettim.

SAHIRE Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-01-2013, 09:42   #9
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 12-09-2007
Şehir: izmir
Mesajlar: 1,332
Galeri: 3
Köylü yağın kilosunu toptan 4-5 TL. ye verebiliyor. Toplamaya 35 silkmeye 70 TL. yevmiye ile işçi bulup çalıştıracak halleri yok. Ailece, çoluk çocuk ne toplarlarsa o. Komşularım neredeyse 1,5 aydır soğuk, buz, ayaz demeden sabah gidip akşam gelmecesine zeytindeler ama hala kolaylayamadılar.

Hiç bir şey dışardan görüldüğü gibi değil. Hele bizim gibi herkesin birbirinin işini kolladığı, ne sattı ne aldı diye çizelge tuttuğu bir memlekette hangi iş para kazansa çok geçmez 5 yılda sereriz onu da yere.

hosseda Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-01-2013, 09:54   #10
Ağaç Dostu
 
çiftçi5234's Avatar
 
Giriş Tarihi: 29-01-2011
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 390
Eğer ilandaki araziden bahsediliyorsa kıraç olduğu kesin Evet zeytin çok zor bence herşeyi olduğu gibi köylüye **** devlete yüklememeli..

çiftçi5234 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-01-2013, 10:01   #11
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 13-01-2010
Şehir: YALOVA
Mesajlar: 1,281
Degerli dostlar
yer alırken m2 nin büyüklüğüne aldanmamak gerekir
70 dönüm yer çok büyüktür
bildiğin dap taştır
sadece verimsiz zeytin olur
daha küçük ama verimli suyu olan yerlerre bakmalı
komsu mutlak olmalı
5-10 dönüm idealdir

Safranlı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-01-2013, 14:02   #12
Ağaç Dostu
 
syılmaz's Avatar
 
Giriş Tarihi: 16-01-2012
Şehir: Antalya
Mesajlar: 405
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Safranlı Mesajı Göster
Degerli dostlar
yer alırken m2 nin büyüklüğüne aldanmamak gerekir
70 dönüm yer çok büyüktür
bildiğin dap taştır
sadece verimsiz zeytin olur
daha küçük ama verimli suyu olan yerlerre bakmalı
komsu mutlak olmalı
5-10 dönüm idealdir
Sadece tarım amaçlı bakarsak haklısınız ama bence olaya yatırım açısından da bakmak gerekir. Muğla gibi bir ilde denize yakın kayalık arazi eğer ucuz ise sadece yatırım amaçlıda alınabilir, Antalya Kalkan'da aynı kayalık verimsiz arazilere yapılan villalar elin ingilizine 1.000.000 TL'ye satılıyor.

Gelecek vaad eden yerlerden alabildiğiniz kadar arazi alın, var olan arazinizi de asla satmayın.

Antalya'da ki otellerde kat hizmetlisi, güvenlik görevlisi gibi hizmetlerde çalışan insanlardan bu otelin arazisi zamanında dedeminmiş gibi çok sayıda öykü dinlersiniz.


Düzenleyen syılmaz : 12-01-2013 saat 14:02 Neden: imla
syılmaz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-01-2013, 14:24   #13
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 13-01-2010
Şehir: YALOVA
Mesajlar: 1,281
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi syılmaz Mesajı Göster
Sadece tarım amaçlı bakarsak haklısınız ama bence olaya yatırım açısından da bakmak gerekir. Muğla gibi bir ilde denize yakın kayalık arazi eğer ucuz ise sadece yatırım amaçlıda alınabilir, Antalya Kalkan'da aynı kayalık verimsiz arazilere yapılan villalar elin ingilizine 1.000.000 TL'ye satılıyor.

Gelecek vaad eden yerlerden alabildiğiniz kadar arazi alın, var olan arazinizi de asla satmayın.

Antalya'da ki otellerde kat hizmetlisi, güvenlik görevlisi gibi hizmetlerde çalışan insanlardan bu otelin arazisi zamanında dedeminmiş gibi çok sayıda öykü dinlersiniz.
Evet yatırım açışından tamamen haklısınız
biraz emlak piyasasını takip ederim
bir yılda iki kat artabiliyor
topragı seven ve yatırım imkanı olan dostların almaları çok mantıklı
70 dönümün işlenmesi açısından zorluklar olacagından m2 ye aldanılmasın diye yazdım
bölgeyi iyi araştırdıktan sonra tapusunda sıkıntı yoksa toprak topraktır
asla zarar etmez
hatta servet kazandırır

Safranlı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-01-2013, 10:04   #14
Ağaç Dostu
 
çiftçi5234's Avatar
 
Giriş Tarihi: 29-01-2011
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 390
Katılıyorum sayın Safranlı

çiftçi5234 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-01-2013, 12:28   #15
Ağaç Dostu
 
İsmail Karagülle's Avatar
 
Giriş Tarihi: 30-03-2009
Şehir: istanbul-Bolu
Mesajlar: 1,154
kıraç arazi dönümü 1500 tl den , 70 dönüm yer 105 000 tl olarak , bilirkişi tarafından rayiç bedel tespiti yapıldı. Yer Bolu . Vasıf Tarla.

Bu bilgiyi karşılaştırma yapabilmek için verdim.

Muğla ilinde 70 dönüm , 180 000 tl fiat çok iyi gibi geldi bana . Üzerinde zeytin ağacı hiç olmasa bile fiat iyi. Arazinin eğim yönü güneye bakıyorsa yani kuzeyi kapalı ise , içinde suyu varsa , elektirik konusu halledilebilir durumda ise fiat fena değil gibi geldi bana .

İsmail Karagülle Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-01-2013, 14:23   #16
Ağaç Dostu
 
syılmaz's Avatar
 
Giriş Tarihi: 16-01-2012
Şehir: Antalya
Mesajlar: 405
Fotoğrafı kendim çekmiştim, yer Kalkan.

Fotoğrafta ki villa 1.000.000 pounda satılık (2.850.000 TL).

Villanın çevresinde ki araziye dikkat edin, kayalık, ancak keçinin katırın tırmanacağı meyilde kıraç arazi. İçinde doğal olarak yetişen yabani zeytinlerden ve maki nitelikli çalıdan başka birşey yok.

30 yıl önce Kalkan'ın asfalt yolu bile yokken, turizmin t'si bile yokken bu arazileri acaba kaça satıyorlardı? Söyleyeyim, dönümünü bir gömlek parasına.

Bazen üzülüyorum keşke daha eski zamanda Antalya'da doğsaymışım diye.

Eklenen Resimler
  

Düzenleyen syılmaz : 12-01-2013 saat 14:25 Neden: İlave yazı
syılmaz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-01-2013, 14:27   #17
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 13-01-2010
Şehir: YALOVA
Mesajlar: 1,281
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi syılmaz Mesajı Göster
Fotoğrafı kendim çekmiştim, yer Kalkan.

Fotoğrafta ki villa 1.000.000 pounda satılık (2.850.000 TL).

Villanın çevresinde ki araziye dikkat edin, kayalık, ancak keçinin katırın tırmanacağı meyilde kıraç arazi. İçinde doğal olarak yetişen yabani zeytinlerden ve maki nitelikli çalıdan başka birşey yok.

30 yıl önce Kalkan'ın asfalt yolu bile yokken, turizmin t'si bile yokken bu arazileri acaba kaça satıyorlardı? Söyleyeyim, dönümünü bir gömlek parasına.
desenize bire iki milyon para kazadırmış....
ne servet ama....
çalış çalış bir milyon yılda kazanamazsın
eee döndük dolaştık yine toprağa bağladık
ne varsa toprakta var
ister doga sevgisi
ister rant sevgisi hepside toprakta....

Safranlı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-01-2013, 14:30   #18
Ağaç Dostu
 
syılmaz's Avatar
 
Giriş Tarihi: 16-01-2012
Şehir: Antalya
Mesajlar: 405
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Safranlı Mesajı Göster
ne varsa toprakta var
ister doga sevgisi
ister rant sevgisi hepside toprakta....
+1

Özeti budur!


Düzenleyen syılmaz : 12-01-2013 saat 14:49 Neden: düzenleme
syılmaz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-01-2013, 12:32   #19
Ağaç Dostu
 
SAHIRE's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-02-2008
Şehir: Muğla
Mesajlar: 649
Galeri: 27
Yorum yapan tüm dostlara teşekkür ederim... Aslında bize de iyi bir fırsat gibi geldi ancak malesef araziyi alsak ev yapmaya para kalmıyor. Arazinin dibinde oturan köylülerle çok muhabbet ettik... Elektrik var, bir minicik ev var 2 oda oraya bağlanmış. Köylünün dediğine göre su da var. Ama evet zeytine bakacak insan yok. Yaşlılar ancak kendilerine yetecek kadar yapabiliyorlar. Genşler de var,onlar da Bodrumda Akbükte iş peşindeler. toprakla uğraşmak istemiyorlar. Netice de zeytinlikler çok çok bakımsız kalmış. Biraz daha para olsaydı...fiyat çok iyiydi. 70 dönüm - müstakil tapu. tabii alıcı olsak araştırırız iyice tapuyu - ama duygusal nedenlerle işte alıcı olamıyoruz -evet çok büyük: bizim gibi doğa sevdalısı birileri daha olsaydı,altından kalkılırdı ama çevremizde yok...
Bu arada dediğim yer o ilandaki yer değil, oranın yolu yok, dağda. burası tabandan başlıyor,yol var yani arsaya, oradan dağa doğru çıkıyor. Şimdi zeytin para etmiyor diyorlar. Toplatacak güç yok. İmece usulü kendileri toplasalar ya...Bilmiyorum. Aşılamak lazım belki zeytinleri, budayıp gençleştirmek lazım, bunların masrafı ne olur, onu da bilmiyoruz..Ne zaman köylere gitsek, kahveler dolu, okey gırla gidiyor. Köylü toprağını fahiş fiyata satma derdinde.yine de onlar emlakçılar kadar değiller. siz siz olun aman emlakçıya bulaşmayın. Kaç kere gördük birinin 100 istediği yere emlakçı 200 diyor.Durum böyle...

SAHIRE Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-01-2013, 23:22   #20
Ağaç Dostu
 
kazim polat's Avatar
 
Giriş Tarihi: 15-02-2007
Şehir: Ödemiş-İZMİR
Mesajlar: 366
Galeri: 1
Birgi'de yaşam

Arkadaşlar Merhaba,

Daha önceki yazı ve paylaşımlarımı " Ev yapımları hakkında " başlığı altında yazıyordum ancak, sanırım artık bu bölümde yazmam daha doğru olur, zira artık yeni evimde yaşamaktayım.

" Kaçıp gittik, nasıl yaşayacağız? " sorusuna en kolay cevabı sanırım ben verebilirim, çünkü ev bitmeden önce tayinimin Birgi'ye çıkmış olması benim için yaşamı daha da kolaylaştırdı. Hepinizin bildiği " Yavaş Şehir " yapılanması için aday kentlerden biri olan Birgi'de çalışıyor ve yaşıyor olmak çok, ama çok keyifli. Burada yaşam yavaş ve huzurlu olduğu kadar, zevkli de. Tabii bu zevk kavramınızın nasıl olduğuyla ilgili. Mesela, okula yürüyerek dere yolundan giderken karşınıza aniden çıkan sincap, ya da, kendisini göremeseniz bile ağaca vurduğu darbelerle varlığını duyduğunuz ağaçkakanın size verdiği zevk, sanırım az çok bir fikir verebilir sizlere.

Kış olduğu için ısınma konusuna değinmemde fayda var sanırım. Keyfe keder zamanlarda yaktığım ocağın verimi gayet iyi. İlk başlarda biraz tütmüştü ama, iki sıra daha tuğla ekleyince, sorunu çözdüm. Ancak çekiş arttığından, odunların dayanma gücü de ters orantılı olarak azaldı.

Hani bir fıkra var : Erzurum'lu dedeye sormuşlar; " Küresel ısınma hakkında ne düşünüyorsun?" diye. " Vallah sobanın yerini heçbirşey tutmir!" demiş. İşte o hesaptan, ben de kuzine sobanın yerini hiç bir şeyin tutacağını sanmıyorum. Yüzeyi geniş ve kovalı olduğundan, yanma verimi hayli yüksek. Normalde, oda kapılarını kapalı tutuyorum ama, açmam gerektiği zamanlarda da, oraları da ısıtmada başarılı oluyor. Tabii uyku moduna alamıyorsunuz o zaman. Çekmeceleri ve üzerinde pişen " lezzet" lerden bahsetmeme gerek yok sanırım.

Geçen sonbaharda, koca bir traktör kasası dolusu odunu 350 liraya almıştım. 50 liraya da ağaç motoruyla böldürdüm ki, gayet ucuza mal oldu. Ama tabii ki, kömürle birlikte yakıyorum ki dayanma süresini uzatabileyim.

Su büyük şehirlere oranla çok ucuz. 4 er aylık periyodlarda bakılıyor saatlere ve 25 lira civarında geldi hep faturalarım. Dörde böldüğünüzde, çok az bir meblağ tutuyor yani. Şehirlerden daha pahalıya bile mal olsa değerdi, çünkü inanılmaz lezzetli suyumuz. Birgi, Bozdağ'ların hemen dibine konuşlanmış olduğundan karla beslenen su kaynakları şimdilik çok temiz ve zengin. Umarım hep böyle devam eder.

Burada yaşıyor olmaktan benden daha memnun olan bir birey var; köpeğim Goldie. Kendileri bir Golden Retriever olmalarına rağmen, artık bildiğiniz köy köpeği oldular. Allah korusun, içeri hırsız gelse kuyruk sallar, salyalarıyla adamı bayar ama, sesiyle baya bir bekçilik yapar hale geldi. Sabahları gezdirme ve parklardan dışkısını toplama derdinden kurtulduğuma da çok seviniyorum. Dahası, uçsuz bucaksız arazilerde geziyor olmaktan o da çok memnun. Hem, horozlardan tutun da eşeğe kadar geniş yelpazede arkadaş çeşitliliği var keratanın.

Aklıma gelenler şimdilik bu kadar. Sorularınız olursa, seve seve cevaplamaya çalışırım. Kalın sağlıcakla.

Eklenen Resimler
   
kazim polat Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-03-2013, 12:08   #21
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 10-09-2012
Şehir: istanbul
Mesajlar: 12
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi kazim polat Mesajı Göster
Arkadaşlar Merhaba,

Daha önceki yazı ve paylaşımlarımı " Ev yapımları hakkında " başlığı altında yazıyordum ancak, sanırım artık bu bölümde yazmam daha doğru olur, zira artık yeni evimde yaşamaktayım.

Aklıma gelenler şimdilik bu kadar. Sorularınız olursa, seve seve cevaplamaya çalışırım. Kalın sağlıcakla.

Sn. Kazım Polat, çok sevindim sizin adınıza.. Evinize emeklerinize ilişkin yazdıklarınızı hep okumuştum... Şimdi bu paylaşım daha da anlamlı yaptı bu güzel evi...

Esas dikkatimi çeken husus, mesleğiniz. Önce evi yaptınız sonra atandınız öyle mi? Biz İstanbuldayız, Kocaelini düşündük, dün de gittik gezdik, içimize sinen bir yer bulamadık henüz, üzüldük, eşimle ikimizin de ailelerimiz İstanbulda, onlardan çok uzaklaşmayalım derken ayaklarımızı biraz geri geri tutuyoruz. ama biz önce atanıp gitmeyi düşünüyorduk, dünkü geziden sonra biraz kafam karıştı, ya arsa bulamazsak diye! Siz bilinçli mi bu sıralamayı yaptınız yoksa öyle mi gerekti merak ettim doğrusu...

cananbulak Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-01-2013, 23:55   #22
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 07-11-2012
Şehir: Kocaeli, Avşa Adası
Mesajlar: 1,142
Sevgili arkadaşlar,
Sayfaya arada bir uğruyorum.
En önemli görülen konular, kusura bakmayın ama, detay!
Bahçe, arazi, ev, kulübe... Küçük ya da büyük olmuş!..
Isınma sorunu şömine mi kuzine mi?.. Son teknoloji nedir?..

Bunlar gerçekten birer detay!.. Hem öyle detaylar ki, şehirden kopmanızı engelliyor, Gitmiş olsanız bile, şehri de oraya sürüklemenize neden olan faktörler oluyor!

Önemli olan, karar vermek!.. Şehri, tüm konforuyla birlikte terk etmek!.. Gemileri yakmak, köprüleri yıkmak!..

Gittiğiniz yerde çözüm aramak işin keyfini orada çözüm bularak sağlamaktır. Ben öyle yaptım. Mutluyum.

Ben fakir Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-01-2013, 15:25   #23
Ağaç Dostu
 
çiftçi5234's Avatar
 
Giriş Tarihi: 29-01-2011
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 390
Ah bir gitsek gerisi kolaydı, ev var ocak var şanslıyız ama

çiftçi5234 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-01-2013, 16:08   #24
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 13-01-2010
Şehir: YALOVA
Mesajlar: 1,281
aslında bende itiraf edeyim..
yaklaşık iki aydır iyice stresten kaçıp gitmeyi dilime doladım
aslında zaten merkez köyde yaşıyorum
ama akşam karanlıkta eve varıyorum
sadece köyümde uyumuş oluyorum
bize sadece pazar günü kalıyor
o da pat diye geçiyor
hep iş hep iş
stres alabildiğine fazla
ödemeler ,müşteriler,çekler mekler
bitmiyorki kardeşim..
iş hayatında nedense mutlu olan az
belkide biz nedticede çalışan oldugumuzdandır
kazancımız belli...
ögle yemeginde iş arkadaşlarıma şu cümleyi kuruyorum
'geçinebilsem köyüme dönücem'
bir yandan sahip oldugumuz konforu nasıl bırakıcaz
yaşım 37-38 oldu
çoçuklar küçük
emeklilik hayal...
ihtiyaçlar
çoçukların egitimi
falan filan liste uzun
bazanda ticaret hayatımızdaki tecrübeyi köyümde uygulayayım desemde
ticari bakınca mevcut gelirimizin yarısını dahi garanti edemeyiz
birde topragı sevsekte bedensel güçte çok önemli
bir kaç parça arazimizde ticari yaptıklarımızn garantisi yokki....
söyle mütevazi emekli maası kadar düzenli akarım olsa bu masayı bırakmayı iyice düşünür oldum
aynaya bakıncada bu düşündüklerim bir nevi intihar anlamına geliyor
işi bıraksan ertesi gün saglık güvencen yok....
çoçukları nasıl riske atabilirilirim
ara formül olarak işimde biraz daha layt tempoda çalışıp toprağa ağırlımızı artırmaya niyetliyim
hakkımızda hayırlısı olsun
modern dünyanın damgalı mahkumları olduğumuz gerçeği ap açık belli.....


Düzenleyen Safranlı : 17-01-2013 saat 08:04
Safranlı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2013, 13:17   #25
Ağaç Dostu
 
İsmail Karagülle's Avatar
 
Giriş Tarihi: 30-03-2009
Şehir: istanbul-Bolu
Mesajlar: 1,154
Hem kentten kaçmak , hem de kentteki konforu yaşamak istemek , işte bu işin zor yanlarından sadece biri.
İnsan tek başına değil. Ailesi ve çocukları da kaçış sonunda yaşanacak hayatı sevmesi ve istemesi, gerekir.

Kentten kaçtıktan sonra geçim hiç de zor değil. Bir devlet memuru arkadaş ile konuşurken söylediği şey bunun izah ediyor.

iKİ İNEK BİR MAAŞ DEMEK DEMİŞTİ.

İsmail Karagülle Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2013, 14:01   #26
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 13-01-2010
Şehir: YALOVA
Mesajlar: 1,281
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi ismail karagülle Mesajı Göster
hem kentten kaçmak , hem de kentteki konforu yaşamak istemek , işte bu işin zor yanlarından sadece biri.
Insan tek başına değil. Ailesi ve çocukları da kaçış sonunda yaşanacak hayatı sevmesi ve istemesi, gerekir.

Kentten kaçtıktan sonra geçim hiç de zor değil. Bir devlet memuru arkadaş ile konuşurken söylediği şey bunun izah ediyor.

Iki inek bir maaş demek demişti.
tespitiniz çok doğru
ben kaçsam eşim ailem uyum sağlayamayabilir
ev halkı sözde konforu sevebilir.
en büyük açmazda bu zaten.
hem köyü sevmek hem şehrin imkanlarını istemek...
Memur arkadaşta anlşıldıgı kadarıyla aynı dertten muzdarip
rasyonel bakınca iki inekten dedelerimiz dahi geçinemedi
biz nasıl geçiniriz...??
hadi geçindik;
gübresini pisliğini bir zaman sonra kim atıcak
o enerji içimizde kalacak mı
ilk hevesimizi koruyabilecekmiyiz
bu arada faturalar düzenli gelmeye devam edecek
gelirimiz ise ancak çay parasını çıkartır
gece gündüz çalışan dedelerimiz hiç masrafları olmadıgı halde zorluk çektiler
neden....
çünkü en büyük problem sosyal güvenceleri yok
yaşalanınca bitiyorsun
ele bakıyorsun
sosyal inkanlardan geri kalıyorsun
çevrenin gerisinde olunca çoluk çocuk ezilebilir...
Insanca ve alnı açık yaşayabilecek standart olsa tamam
benim evim barkım var
çalıştım geçindim
sosyal güvenliğimi nasıl sağlıyacagım
dışarıdan ödesen her zaman paran olmayabilir...
Gibi ..gibi...
Uzadıkça uzuyor
belkide biraz cahil cesaretine ihtiyacımız var
şirket bana sıfır arabayı sınırsız telefon kullanımını tahsiz etti
hadi aynı maaşım kadar kazandım
o arabayı kazanmam için ayda iki milyar kenara koysam iki senede sahibi olabiliyorum ki bu imkansız
sürekli hesap ediyorum
şu andaki ayda iki tekli gelirimin verdiği konforu bulabilmem için en az ayda dört tekli kazanmalıyım
kazandığımızıda sosyal güvence konusunda titizce harcamalıyım.
benimde oy verdiğim iktidar ülkemin hangi tarımsal üretiminde bu kazanca imkan bıraktı ki....
Dedikya bu sayfalarda terapi ye devam edicez başka çare yok....

Safranlı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2013, 14:07   #27
Ağaç Dostu
 
oz26's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-10-2012
Şehir: Eskişehir
Mesajlar: 352
Galeri: 2
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi İsmail Karagülle Mesajı Göster
iKİ İNEK BİR MAAŞ DEMEK DEMİŞTİ.
2 inek bir maaş olsaydı köyüler "zengin" ya da durumları iyi olurdu İsmail Bey. hiç inandırıcı gelmedi bana. tabi maaş derken 200-300 lirayı kastediyorsa bilmem...
8 - 10 inek, çok zahmetli bir bakımla, ancak bir memur maaşı kazandırır diye düşünüyorum.

oz26 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2013, 14:14   #28
Ağaç Dostu
 
İsmail Karagülle's Avatar
 
Giriş Tarihi: 30-03-2009
Şehir: istanbul-Bolu
Mesajlar: 1,154
Köyden kaçıp kente gelenlerin bir çok zorlukları olduğu gibi tersini yapanlar için de zorluklar vardır. Önemli olan niyet ve zorluklarına rağmen mücadele azminin olup olmadığıdır.

İsmail Karagülle Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2013, 14:18   #29
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 13-01-2010
Şehir: YALOVA
Mesajlar: 1,281
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi İsmail Karagülle Mesajı Göster
Köyden kaçıp kente gelenlerin bir çok zorlukları olduğu gibi tersini yapanlar için de zorluklar vardır. Önemli olan niyet ve zorluklarına rağmen mücadele azminin olup olmadığıdır.
tamamen dogru
itiraf edelim demekki bizde o cesaret yok

Safranlı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2013, 15:04   #30
Ağaç Dostu
 
çiftçi5234's Avatar
 
Giriş Tarihi: 29-01-2011
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 390
Kendi köy şartlarımda ve sorunsuz bir durumun hesabını yapıyorum.
Süt, 5 litresi 6-7 lira.Elle sağılan bir jersey 5 kilo ortalama verir.8.5:40. 40.6:240. (Litresi 1.20 ye geliyor biz bu fiyata satıyoruz.)


240.30 = 7200.Köye gidipte 7-8 ineğin pisliğini halledemeyecek olan gitmeyiversin.

çiftçi5234 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Etiketler
arazi, çiftliklik arazi, satılık, satılık arsa, satılıktarla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 06:01.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026