agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Doğaya ve Yaşamınıza Sahip Çıkın > Daha İyi Bir Yaşam İçin
(https)




Beğeni Düzeni404Beğeniler

Sadece okunabilir konu
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 11-02-2016, 20:01   #61
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 28-12-2015
Şehir: Ankara
Mesajlar: 145
Sn. Fatih Şengül beyin açıklaması olası geldi bana, ama tabi maddeyi görmedim. Belki de inanmak istediğim açıklama olduğundandır. En çok güvendiğim marka idi. Genelde yerel markaları tercih ederim bu tür şeylerde ama pınar en çok güvendiğim marka idi. Umarım sürecin kalanında samimiyetlerini ispatlarlar.

Sn. Güler hanım, size de hassasiyet gösterip konuyu paylaştığınız için teşekkür etmek lazım. Biz daha önce bu kadar korkunç olmasada herkes gibi sorunlar yaşadık ama hiç peşine düşmedik. Burada paylaşabileceğimi bilmek beni cesaretlendiriyor. Bundan sonra ben de hassasiyet göstermeye çalışacağım.

putko Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 11-02-2016, 23:08   #62
Ağaç Dostu
 
sinbas's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-07-2012
Şehir: BURDUR
Mesajlar: 1,291
Sayın @Güler hanım geçmiş olsun ; temennim böyle bir olay ne bir şahsın, ne de bir firmanın başına gelmesin.

Olayda biraz paniklemiş siniz, elbette haklısınız çok berbat bir durum, o muydu bu muydu varsayımlarına veya ileride olası söylenebilecek yalanları engellemek adına, bir dişçiye veya bir veteriner hekime götürseydiniz bir çok soru işaretini de ortadan kaldırmış olurdunuz.

Tekrar geçmiş olsun.

kiziltan beğendi.
sinbas Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 11-02-2016, 23:37   #63
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 31-05-2015
Şehir: kocaeli
Mesajlar: 19
Süt işleme fabrikalarında özellikle UHT( uzun ömürlü) sütte bu tarz bir şey olması mümkün değil.147 derecede 4 sn de buhar enjekte edilir süte,bu işlemde süt sterilize olmuştur.Vakum tankında bu buhar geri alınır ve süt homojen olması için resmen dövülür( partikül,kaymak tortusu olmasın diye) bu sistemden kapalı devre boru sistemiyle paketlemeye geçer kapalı sistemde paketlenir.Ortalama 40 -50 ton süt işlendikten sonra sistem temizlik evresine geçer 4 saat kostik,2 saat asit 2 saatte 80 derecelik temiz su ile sistem steril olur.
İhtimal dışı bir olay.

bahaes26 Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 12-02-2016, 08:32   #64
Moderatör
 
Güler's Avatar
 
Giriş Tarihi: 26-04-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 28,409
Galeri: 103
Sayın Fatih Şengül ve bahaes26 nın mesajlarındaki bilgiler için teşekkür ederim.
Sayın bahaes26 nın yazdıklarını Pınar süt'ten gelen her iki arkadaş da söylediler. Yukarıdaki mesajlarımda yazdım ya; bırakın elle dokunmayı işlemler sırasında gözle bile göremezsiniz dediler.
Kutu ve içinden çıkan meteryallari alıp gittiler şimdi onların açıklamalarını bekliyorum.

Arkadaşlar kutu içinden çıkanları ellemedim , görüntüleri çok kötü ve mide bulandırıcıydı sert olmadıklarını düşünüyorum çünkü çatalın ucu ile kolayça şekle geliyorlardı.

Sayın sinbaş'ın yazdığı gibi " bir dişçiye veya bir veteriner hekime götürseydiniz" davranmak da hoş olmazdı. Karşıda kocaman tanınmış bir firma Pınar Süt'e ilk etapta müracaat etmek, cevap istemek varken. Eğer şikayetimiz ile ilgilenmemiş, kulak arkası etmiş olsalardı daha başka yollara baş vururduk ama ilk mercii Pınar süt olmalıydı.

Gelenlerin incelemesinde bunun asla bir hayvan dişi olmadığını muhtemelen sütün kutu dikişi sırasında aldığı havadan dolayı değişim göstermesi olabileceği söylediler. Ama bu durumda sütte bozulma olmaz mıydı, süt kesilmez miydi, üretim tarihi onbirinci ay.
Açılmış kutu sütleri bile buz dolabında en çok iki gün tutun diye söylüyorlar.

İnanıyorum ki biz doğru davranışta bulunduk, haklı şikâyetimizi doğru yere yaptık, onlar da kendilerine yakışır davranışta bulunup ilgilendiler, numuneleri alıp hemen inceleyeceklerini ve en kısa zamanda bize bilgi vereceklerini söyleyip, özür dilediler.

Şimdi onlardan gelecek cevabı bekliyoruz.

(Bu arada malina başlığı değiştirmiş, teşekkürler daha iyi olmuş)


Düzenleyen Güler : 13-02-2016 saat 19:27
Güler Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 12-02-2016, 19:04   #66
Ağaç Dostu.
 
pria's Avatar
 
Giriş Tarihi: 06-08-2009
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 6,526
Tüketicilere verilen hizmetlerde sağlık koşullarına ve konusunda yasal düzenlemelerde yer alan standartlara uygun şekilde davranma yükümlülüğü vardır.

Aslında bu gibi durumlarda olayın maddi boyutundan ziyade manevi tazminat talebinde bulunma hakkımız bile var..
Bu konuda güzel bir Hukuk Genel Kurulu kararı var:

http://www.aghukukburosu.com/makale-...-tazminat.html

Rakısından sinek çıkan bir akşamcı yurttaşımız bunu başarmış:

http://tuketicinindostu.com/2014/04/...zminat-sebebi/

Maalesef ülkemizde tüketici hem haklarından habersiz hem de adam sendeci..

Benim bu tür beş büyük firmayla başarıyla hallettiğim sorunum oldu..Uzun hikaye ama gerekirse yazarım buraya..

En masumunu yazayım..7-8 sene önce İstanbul'da Migros'tan bir karpuz almıştım..Evde kesince yenmeyecek kadar kabak çıkınca üşenmedim götürdüm parasını iade ettirdim..

Güler Hanım da, ilgili firmaya ''beni çok sevdiğim sütü içmekten nefret ettirdiniz'' savıyla manevi tazminat davası açabilir.


Düzenleyen pria : 12-02-2016 saat 19:54
pria Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 12-02-2016, 19:32   #67
Moderatör
 
Güler's Avatar
 
Giriş Tarihi: 26-04-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 28,409
Galeri: 103
Sayın pria, bu dediklerinizin hepsi yapılabilir ama ben bu yolda değilim, tazminat peşinde de değilim. Bütün istediğim benim başıma gelenin bir başkasının başına gelmemesi için gerekli tüm kontrollerin daha sıkı yapılması ve benim beklediğim soruya cevap verilmesi.

Güler Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 12-02-2016, 20:03   #68
Ağaç Dostu
 
salihcan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-04-2013
Şehir: İzmir-Karşıyaka
Mesajlar: 615
Galeri: 2
Geçmiş olsun Güler hanım İğrenç bir durum pınar'dan soğudum resmen

Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'na haber verdiniz mi acaba ?

#15 ve #16 mesajlarda koptum resmen

salihcan Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 12-02-2016, 20:55   #69
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 31-05-2015
Şehir: kocaeli
Mesajlar: 19
Siz doğru olanı yapmışsınız.Tebrik ederim.Bir dönem ilgili firmada çalışmıştım.İnanın hijyen konusunda çok hassas bir firmadır.Çalışanlar için söylüyorum bir gün giyilen iş elbisesini ertesi gün giymeniz mümkün değildir.Hep sterildir.Zaten siz sütü göremezsiniz,sadece 10 dk bir üretimden alınan paketler laboratuvara gider ve mikrobiyolojik teste tabi tutulurken görmeniz mümkündür.
Burada firma ayırt etmeden yorum yapıyorum diğer firmalarda da durumun aynı olduğunu biliyorum ancak şunu söyleyebilirim,ilgili firma süt işleme makinalarının ömrü dolmadan yenisini sipariş eder.Sürekli teknoji takip edilir ve yenilenme süreklidir.
Fotoğrafa tekrar tekrar baktım hayvan dişine çok benzemekle birlikte kesinlikle değil.Süt paketi 7 kattan oluşur bu katmanların birleşiminde özel aralıklar vardır.Sizin paketiniz markete gelene kadar kuvvetle muhtemel bir darbeye maruz kalmış olabilir,bu dediğim katmanlar zarar gördüyse kılcal bir hasardan hava alıp bakteri girişi olmuştur.Bu oluşum dışarıdan giren bir bakterinin yol açtığı bozulmadır diye düşünüyorum.
Tekrar geçmiş olsun.

Güler, YeniBON ve Jakin beğendi.
bahaes26 Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 12-02-2016, 21:00   #70
Ağaç Dostu
 
cengizildas's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-05-2013
Şehir: mersin
Mesajlar: 602
Değerli arkadaşlar, burada firmanın bir kusuru olmayabilir, ama Sn. Güler Hanıma inanmamamız da mümkün değil. Bu durumda, konuyu burada bizbize tartışacağımıza, mail adresi verilen Sn. Genel Müdüre hepimiz ayrı ayrı mail göndererek bu konunun bir an önce açıklığa kavuşturularak, neticenin Sn. Güler Hanıma bildirilmesini istesek sanırım biraz daha etkili olur.

cengizildas Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 12-02-2016, 21:03   #71
Ağaç Dostu.
 
pria's Avatar
 
Giriş Tarihi: 06-08-2009
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 6,526
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Güler Mesajı Göster
Bütün istediğim benim başıma gelenin bir başkasının başına gelmemesi için gerekli tüm kontrollerin daha sıkı yapılması ve benim beklediğim soruya cevap verilmesi.
Ürünleriyle ilgili oldukça fazla şikayet olan bu firmanın vereceği tatmin edici açıklamayı merakla bekliyoruz Güler Hanım..

pria Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 12-02-2016, 23:40   #72
Ağaçsever
 
Fatih Şengül's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-03-2012
Şehir: Kastamonu/Tosya
Mesajlar: 62
Konuyu fazla kurcalamak istemiyorum ama yorumlarda markaların sistemlerinin böyle bir hata yapmayacağından söz edenler var,işin içinde insan eli varsa her şey mümkündür, makineleşme de dolaylı olarak insan kontrolünde olduğu için pekala sorunlarla karşılaşabiliriz.

İşte kalite yönetimi ve tekrar eden başarı sistemleri burada ortaya çıkıyor. Ürünün ham madde temininden paketlemeye kadar olan kısmından markalar sorumludur, ambalajlarda yazan kurallar dahilinde bir müşteri memnuniyetsizliği yaşandığı zaman garanti kapsamında firmaların halkla iletişim personelleri ya da uzmanları konuya mecburen yaklaşmak durumundalar. Fakat, ürünün fabrikadan aracılara ve oradan da tüketiciye ulaşma kısmında yaşanan hatalardan maalesef her zaman sorumlu bulunamıyor. Bu kısımda da iş bilinçli tüketici ve güvenli satıcı arasında ki ilişkiye kalıyor.

Özellikle hızlı tüketim ürünlerinde yaşanan pek çok sorun var ama genelde küçük ya da ucuz olduklarından göz ardı ediliyor. Ben şahsen market ürünlerinde yaşanan sorunların büyük kısmının üretim sonrası oluştuğuna inanıyorum. Sorunlar ve hatalar her zaman her yerde yaşanabilir fakat önemli olan karşınızda sizin duygu ve isteklerinize muhatap bulmanızdır. Artık iletişim çağındayız, bu markalardan ve satıcılardan daha çabuk büyüyen bir olay. Kusurlar çabucak ortaya dökülüveriyor.

Başımıza gelen olumsuz olayların kaynaklarını tespit edip gerekli mercilere iletmemiz gerekiyor. Sorun kaynağı kişi de olabilir market de olabilir fabrika da olabilir. Bize basit gelen satıcı hatalarına, ilgili bakanlıkların denetlemeleri sonucu büyük cezalar gelebiliyor. Akşam haberlere çıkınca da şaşırıyoruz ''bakın yediğimiz şey aslında yemek istediğimiz şey değilmiş'' gibi, ya da ''bakın onun içine neler neler karıştırıyorlarmış'' gibi tepkiler veriyoruz. Ülkemizde legal ya da illegal, her kalitede ürünün alıcısı bulunduğu için maalesef kaliteli üretici ve tüketici ilişkisi de azalmaktadır.

Bu sebepten ötürü her zaman bilinçli tüketici ve bilinçli vatandaş olmamız gerekiyor. Alışverişlerimizi kontrollü yapmak hem kulluk hem de vatandaşlık görevimizdir. Yazıyı fazla uzattım bitiriyorum konunun sonunu takip ediyorum hayırlısı olur inşallah.

Fatih Şengül Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 01:19   #73
TCM
Ağaç Dostu
 
TCM's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-01-2014
Şehir: İzmir
Mesajlar: 3,864
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi pria Mesajı Göster
Ürünleriyle ilgili oldukça fazla şikayet olan bu firmanın vereceği tatmin edici açıklamayı merakla bekliyoruz Güler Hanım..
Pınar et ve süt konusunda köklü, büyük, titiz ve başarılı firmalardan biridir. Yiğidi öldürün ama hakkını yemeyin.

TCM Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 02:17   #74
Ağaç Dostu.
 
pria's Avatar
 
Giriş Tarihi: 06-08-2009
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 6,526
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi TCM Mesajı Göster
Pınar et ve süt konusunda köklü, büyük, titiz ve başarılı firmalardan biridir. Yiğidi öldürün ama hakkını yemeyin.
Titiz bir firma kanatlı hayvan etini karıştırıp % 100 dana eti sosis diye satmaz sayın TCM..Bu ülkede artık ahlaki çöküntü ve güven sorunu ana sorunlarımızdan biri olmuştur..Olmaz, olamaz diyebileceğim hiçbir şey yok artık şahsen..

-Pınar marka, uzun soyulmuş sosis (yüzde 100 dana), Pınar Entegre Et ve Un Sanayi A.Ş Kemalpaşa, İzmir, kanatlı eti tespiti, parti/seri no: 52228 M

Et Ürünlerinde Hile Yapan Firmalar – Kekevi.com – Ayşenur Altan

http://finans.mynet.com/haber/detay/...iklamasi/79317

Sayın MeyveliTepe'nin alttaki mesajına da bir göz atın isterseniz:

Bakanlıkça teşhir edilen firmalar

''...haklı.Yaşar firmasında çalışan arkadaşlarım bunu hergün dile getirirler ve geçmişte bende yaşadım, fazla çalışma mesai ücretlerini vermezler.Mesai yapılmasın derler ama yaptırdıklarında ücretini ödemezler.''

Bakanlıkça teşhir edilen firmalar

Çalışanının fazla mesai ücretinde gözü olan bir firmaya ''büyük, güçlü'' diyemem ben..


Düzenleyen pria : 13-02-2016 saat 02:58
pria Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 06:17   #75
Moderatör
 
Güler's Avatar
 
Giriş Tarihi: 26-04-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 28,409
Galeri: 103
Konuya hepinizin ilgi göstermesi, mesaj yazmanız hatta bu sektörde çalışanlanların aydınlatıcı mesajlarını okumak hoşuma gidiyor.
Evet kötü bir olayla karşılaştım ama sanırım üzerime düşen vazifeyi de yaptım. Şimdi yapmam gerekenin firmanın bana vereceği cevabı beklemek olduğunu düşünüyorum. Gelen cevaptan tatmin olur muyum olmaz mıyım bilemiyorum olmadığım takdirde başka yolların da olduğunu biliyorum.
Bu sütü hepimiz kullanıyoruz, hepimizin sağlığı mühim ancak şu anda konuyu dallandırılıp fazla uzatmadan gelecek açıklamayı beklemekteyim.

Sayın bahaes26, bu sektör hakkında bilginiz olduğunu tahmin etmiştim. Demişsiniz ki " Fotoğrafa tekrar tekrar baktım hayvan dişine çok benzemekle birlikte kesinlikle değil.Süt paketi 7 kattan oluşur bu katmanların birleşiminde özel aralıklar vardır.Sizin paketiniz markete gelene kadar kuvvetle muhtemel bir darbeye maruz kalmış olabilir,bu dediğim katmanlar zarar gördüyse kılcal bir hasardan hava alıp bakteri girişi olmuştur.Bu oluşum dışarıdan giren bir bakterinin yol açtığı bozulmadır diye düşünüyorum."
Yani, süt hava almıştır.
Pekii, bu durumda sütte kesilme, bozulma olmaz mıydı? Paketleme tarihi onbirinci ay, açılmış sütler için buzdolabında iki günden fazla bekletmeyin der.
Ben sütü açıp boşalttığımda bir kesilme yoktu, koku var mıydı yok muydu pek hatırlamıyorum ama boşaltımı çok rahattı.

Name:  IMG_7926 (600 x 450).jpg
Views: 1517
Size:  44.6 KB


Düzenleyen Güler : 13-02-2016 saat 19:24
Güler Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 07:40   #76
Moderatör
 
Giriş Tarihi: 08-05-2012
Şehir: Istanbul
Mesajlar: 1,772
Bu bozulma varsayımı bana çok ilginç geldi. Çünkü UHT sütler hiçbir bozulma emaresi göstermeden haftalarca dolapta kalabiliyor.

Kendi tecrübemden örnekle, işyerinde misafirler için bulundurulan minik kutu sütlerden birini açtıktan sonra buzdolabında unutmuşuz. Haftalar sonra farkedip, kokuda ya da görüntüde herhangi bir bozulma olmamasına rağmen dökmüştük.

Önde gelen onkologlardan Dr. Yavuz Dizdar da UHT ve yoğurtlarla ilgili araştırmalarını makale ve kitaplarında paylaşıyor.

Sütler ve yoğurtlar bozulmuyor, çünkü siz onları pastörize değil,

Konuyu saptırmak istemem tabii ama UHT ürünlere ayrıca dikkatli yaklaşmakta fayda var, forumda süt ve teknolojisi ile bu kadar yazışma olunca değinmeden geçemedim.

Ozlem A Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 09:45   #77
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 26-10-2011
Şehir: istanbul-Biga
Mesajlar: 870
Resimde görülen nesnenin paketleme öncesi kazan kapağının eskimiş ve hasar görmüş kauçuk contası ( buharlı tencerelerdeki contaya benzer) olma ihtimali bence yüksek. Diş görünümlü kısımlar ise contanın pürüzlü kenarlarında biriken tortu olabilir.

Kauçuk esnek olduğu için gerek borulardan gerekse mekanik aksamdan rahatlıkla geçip paketlemeye kadar ulaşabilir ve kapalı sistem olduğu için görülmez, eğer böyle ise durum dahada vahim zira aynı veya benzer ufalanmış conta parçaları şu an birçok marketlerdeki kutularda müşterisini bekliyor olabilir.

Durum tahminim gibi ise demekki bu işletmede peryodik bakımın olmadığıdır. Contaların ömrü metal aksama göre kısadır ve belli bir süreden sonra peryodik olarak değiştirilmesi gerekir.

Firma inceleme sonucunda verceği cevapta kem küm edebilir ancak ortada bir gerçek var ki buda insan sağlığı ile ilgili ve bunu basit bir olaymış gibi geçiştirmemek gerekli mutlaka bir yaptırımı olmalı.

ykaya194 Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 10:16   #78
TCM
Ağaç Dostu
 
TCM's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-01-2014
Şehir: İzmir
Mesajlar: 3,864
@ Pria, ben google nın amcanın söylediklerine dayanarak değil benim ve arkadaşlarımın gördükleri, bildikleri ve duyduklarına dayanarak Pınar Şirketi hakkında bir şeyler söyledim. Daha önce bu tip gıda ürünlerinin denetlemelerini İlçe Sağlık Grup Başkanlıkları bünyesinde çalışan sağlık teknisyenleri aracılığıyla ve İlçe Tarım Müdürlükleriyle koordineli bir şekilde yapardı ve ben de burada (İzmirin İlçelerinden birinde) vekaleten epey bir süre başkanlık yapmıştım. Pınar bildiğiniz üzre İzmir şirketi. Bizde çalışan çevre sağlığı teknisyenlerinin, ilçe tarımdaki veterinerlerin ve bunların arkadaşlarının ortak görüşü idi söylediklerim; temiz, titiz olmaları. Tansaş ın et kesim üniteleri hakkında da güzel şeyler söylerlerdi. Aradan uzun zaman geçti, kişi 7 sinde neyse 70 inde de oymuş pek değişen bir şey olmamıştır herhalde Pınar ben bildim bileli borsaya kote bir şirkettir ve bu durum şirketlere daha fazla sorumluluk yükler. Yani üzüldüğüm nokta bazı arkadaşlarımızın Pınar a 'merdiven altı şirketi' gibi bakmaları. İnsanın olduğu yerde bilerek, bilmeyerek her şey olabilir. Bu sebeple her yapılanın yetkili mercilerce düzgün denetlenmesi gerekir. Bu noktada biz tüketicilere düşen görev, hakkımızı tüketici kanunlarının bize verdiği haklar çerçevesinde aramak, arkasını bırakmamak ve dolayısıyla üreticileri tetikte tutmaktır.

Bu olayda Pınar üzerine düşeni şu ana kadar fazlasıyla yapmıştır. Büyük bir şirkete yakışan da budur. Ancak büyük bir şirket diyerek olayın 'yakasını salmamak' lazım, insanoğlu sonuçta, sizin de dediğiniz gibi her şeyi beklemek lazım. Önemli olan sürecin bundan sonra nasıl işleyeceğidir ki bekleyip göreceğiz.

TCM Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 10:28   #79
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
Uretimle ugrasanlar insan faktorunun oldugu yerde hata olabilecegini kabullenir. Bakim onarim ekibinin hatasi olmasi mumkun. Conta olsun olmasin son doldurma makinesinin memesinden gecemez. Firma aksakligi bulacaktir.

Her vardiyada yuzbinlerce paket sut ve sut urunu ureten fabrikada bu hata olabiliyor, elbette olmamasi icin daha fazla ugrasilmali, her hata bir ders olacak ve her hatadan sonra mukemmele ulasmakta yolalinacak.

Firmanin ucretleri odeyip odememesinin konuyla ne ilgisi var anlayamadim. Ucret konusunda sikintisi olan bir calisan kasitli yapmis olabilirmi bilemem.

Binlerce kez pilav yapip dun dibine tutturan, binlerce kez yemek yapip gecen hafta fazla tuzlu yapan olmadi mi ? Sorumsuz mu bu kisiler ?

Olay kotu, ozur dilenmis ama yekrar tekrar dilenmeli, keske olmasaydi. Ama fazla vurmuyor muyuz? Elestirlere baktim da kala kala bir "paralel bunlar" denmemis.

Bu buyuklukte parca uretimin tum asamalarindan gecse bile , tum filtrelerden gecse bile ki gecemez, son dolum agzindan gecemez. Kutulandiktan sonra olusmus ve ya kasitli atilmistir. Boyle olmasi firmanin sorumlulugunu azaltmaz ama yine de firmaya vururken biraz daha olculu olsak.
Saglicakla kaliniz

Güler, OSMAN45, TCM ve 2 kişi beğendi.
kiziltan Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 10:50   #80
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 26-10-2011
Şehir: istanbul-Biga
Mesajlar: 870
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi kiziltan Mesajı Göster

Bu buyuklukte parca uretimin tum asamalarindan gecse bile , tum filtrelerden gecse bile ki gecemez, son dolum agzindan gecemez.
Filtreleme işi sütün tanklara ilk dolum esnasında yapılır. Parça şu an resimde büyük bile gözükse esnekliğinden dolayı basınç altında uzayarak sistemden ve dolum memelerinden rahatlıkla geçebilir ve kutu içinde tekrar önceki halini alır kaldıki memelerin ağzıda öyle dar değildir.

ykaya194 Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 11:34   #81
agaclar.net
 
malina's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-04-2004
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 37,246
Galeri: 88
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi kiziltan Mesajı Göster
Binlerce kez pilav yapip dun dibine tutturan, binlerce kez yemek yapip gecen hafta fazla tuzlu yapan olmadi mi ? Sorumsuz mu bu kisiler ?

Olay kotu, ozur dilenmis ama yekrar tekrar dilenmeli, keske olmasaydi. Ama fazla vurmuyor muyuz? Elestirlere baktim da kala kala bir "paralel bunlar" denmemis.
Siz de bunca yıldır ehliyet sahibi biri şimdiye kadar kaza yapmamış, birine çarpıp öldürse ne olur yani demek üzere gibi görünüyorsunuz.

malina Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 12:20   #82
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
Sn Malina

Yaniliyorsunuz, biraz hosgorulu olalim diyorum. Imalatta bu hatalar olur, onemli olan ders alip onlem almaktir. Firmanin mesuliyeti yoktur demedim, ama vuralim kiralim, tazminat alin da demedim. Hic trafik kazasi yapmayan ile cok yapan arasindaki fark artirilan sigorta primlerinde goruluyor zaten. Tipki bir ceki geri donen ile 20 ceki geri donen gibi, bir adam oldurenle 10 kisiyi oldurenin cezasi gibi.

Buyuk uretim yapanlarda bu tur hatalar olur maalesef. Dunyanin enbuyuk otomobil ureticileri hatali uretim nedeniyle binlerce araci geri cagiriyor.

Hosgorulu olmayi ben onerdim, siz isterseniz dolmusa bindirenleri savunun.
Saglicakla kaliniz.

kiziltan Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 12:55   #83
Ağaç Dostu.
 
pria's Avatar
 
Giriş Tarihi: 06-08-2009
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 6,526
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi kiziltan Mesajı Göster
Sn Malina

Yaniliyorsunuz, biraz hosgorulu olalim diyorum. Imalatta bu hatalar olur, onemli olan ders alip onlem almaktir. .
Sadece alttaki sitede PINAR ile ilgili muhtelif tarihlerde yapılmış 120 adet şikayet var..Demek ki ders almamakta ısrarcı bu firma:

https://www.sikayetvar.com/gida/sut-...ve-sut?page=10

Allah korusun, minik bir bebeğiniz olaydı ve farkına varmadan bozuk sütten içirseydiniz ve birçok sağlık sorunlarına neden olsaydı, yine de hoşgörülü olabilir miydiniz ?

Yoksa ateş her zaman sadece düştüğü yeri mi yakıyor bu ülkede ?

İnsan sağlığının olduğu yerde hoşgörü falan olmaz..Bir şirketin batmasından bile değerlidir insanların sağlığı..Bu tür şikayetler ( okuduğum kadarıyla) tüketiciye 3-5 kutu beleş süt verilerek telafi edilmemeli ve asla tekrar etmemeli..

pria Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 13:17   #84
TCM
Ağaç Dostu
 
TCM's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-01-2014
Şehir: İzmir
Mesajlar: 3,864
Hata olacaktır, önemli olan sonrası. Sigortacı lafıdır; "sigortacının iyisi kaza anında belli olur" diye. İnsanda da öyle değil midir, mükemmel bildiğiniz arkadaşlarınızı tanımak için zor anlarında neler yapacağına bakmanız lazım.

Hata olacaktır derken, iş güvenliğine önem veren ve uygulayan büyük firmalarda bu hata oranının çok az olması beklenir. Her ay Türkiyenin farklı bölgelerinden "aaa bizde de bunlar çıktı" lafları duymaya devam edersek tabi ki o şirketin büyüklüğünü sorgulamalıyız.

Amerika ve Avrupa da epeydir 'malpraktis' (bir mesleğin hatalı icra edilmesi, kötüye kullanılması ve benzeri durumların doğurduğu sonuçlara verilen ad diye alıntı yapalım kısaca) konularında uzmanlaşmış avukatlar var. Ülkemizde de son dönemde yaygınlaşıyor ve hatta doktorları bu gibi durumlardan bir nebze korumak için 'zorunlu meslek sigortalarını' yatırıyorlar adı üstünde sorunlu olarak. Yıllar önce okurken hocamız anlatmıştı olayı; Amerikada adam yolda giderken kalp krizi geçiriyor, neyse o sırada yanından geçen bir doktor görüyor olayı, adam gitmiş, solunum dolaşım yok vs. ve o şartlarda kalp masajı suni solunum ile şahsı hayata döndürüyor. Ancak ilkyardım esnasında kişinin bir kaç kaburgası da kırılıyor. Adam iyileştiğinde doktora dava açıyor madem tam bilmiyordun ilkyardımı niye yaptın da bana zarar verdin diye ve doktor ceza alıyor.

Büyük firmalar az hata yapar, yapmalı ve bu hatalar sonucunda da üzerine düşeni fazlasıyla yerine getirmelidir. Tüketiciler de hakkını mantık ve yasalar çerçevesinde sonuna kadar arayarak bu sürece destek vermeli ve böylece sonraki hataların azaltılmasına, diğer tüketicilerin daha az mağdur olmasını sağlamalıdır. Kenarda pusuya yatıp "hah buldum işte hatanı, şimdi anandan doğduğuna pişman edeceğim seni" yaklaşımında bulunursak bu şirketlere, yarın ilkyardım yapacak kimseyi bulamayız.

Oğlum aradı anahtarını yanına almamış eve gitmem lazım, tüketici hakları ile ilgili başıma gelen (iki büyük bir küçük firmayla) olayları daha sonra anlatırım.

Bu arada hazır gıdaların hiç birini sevmem, bu Pınar da olsa Maret de olsa, UHT sütlere de karşıyım, sucuk, sosis vs. aldığım da çok nadirdir çocuklar zorlamazsa. Ben olaya 'yiğidi öldürelim ama hakkını yemeyelim' açısından bakıyorum.

TCM Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 14:40   #85
agaclar.net
 
MeyveliTepe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 8,962
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi TCM Mesajı Göster
...
Amerika ve Avrupa da epeydir 'malpraktis' (bir mesleğin hatalı icra edilmesi, kötüye kullanılması ve benzeri durumların doğurduğu sonuçlara verilen ad diye alıntı yapalım kısaca) konularında uzmanlaşmış avukatlar var. Ülkemizde de son dönemde yaygınlaşıyor ve hatta doktorları bu gibi durumlardan bir nebze korumak için 'zorunlu meslek sigortalarını' yatırıyorlar adı üstünde sorunlu olarak. Yıllar önce okurken hocamız anlatmıştı olayı; Amerikada adam yolda giderken kalp krizi geçiriyor, neyse o sırada yanından geçen bir doktor görüyor olayı, adam gitmiş, solunum dolaşım yok vs. ve o şartlarda kalp masajı suni solunum ile şahsı hayata döndürüyor. Ancak ilkyardım esnasında kişinin bir kaç kaburgası da kırılıyor. Adam iyileştiğinde doktora dava açıyor madem tam bilmiyordun ilkyardımı niye yaptın da bana zarar verdin diye ve doktor ceza alıyor.
...
Konu ile ilgisi yok ama yeri gelmişken belirteyim. Bunun için sağlık hizmetleri oralarda beş misli daha pahalıdır.

YeniBON ve TCM beğendi.
MeyveliTepe Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 14:50   #86
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
Mesaj 80 ve 86 soylemek istediklerimi benden daha iyi yazmis.

Asalim keselim deyip kac sikayet var yazmis arkadaslar. Sn Pria hayatiniz boyunca sizden sikayet eden kac kisi oldu dusundunuz mu ? Bu sizin cok kotu oldugunuzu gostermez.

Cocugum yok, olsaydi yine boyle dusunurmuydum, evet olaylara olumlu ve serinkanli yaklasim hep.

Merakettim, sert davranalim , bu firma soyle boyle derken,
1- Yemegi dibine tuttura esinize nasil davranirsiniz, olur bazen mi dersiniz, sonuna kadar elestirir misiniz ?

2- Iyi not almayan cocugunuza nasihat etmek mi yoksa dovmek mi cozumdur ?
3- Trafikte kusurluysaniz, ozur dileseniz bile karsi tarafin bagirip cagimasini nasil karsilarsiniz.
4- Hata yaptiginizda kac kere ozur dilersiniz ?

Bir kosu Izmir`e gidip bu adamlari dovmek ister misiniz, sakinlesir misiniz ?

Isim cikti arkasini sonra yazarim..

OSMAN45 ve Jakin beğendi.

Düzenleyen kiziltan : 13-02-2016 saat 14:52 Neden: eksik yazilim
kiziltan Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 16:23   #87
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
Sn Suz-i Dilara

Somut olarak ne bekliyorsunuz yazabilirmisiniz lutfen. Tazminat, isten atma, fabrika kapatma , ne dusunuyorsaniz, sizi mutlu edip rahatlatabilecek sey ve ya seyleri madde madde yazarmisiniz lutfen. Bu onerilerinizi email olarak birlikte firmaya gonderelim belki faydasi olur.

OSMAN45 beğendi.

Düzenleyen malina : 13-02-2016 saat 17:53 Neden: Konu dışına taşan mesajları silinmiştir
kiziltan Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 16:51   #88
Ağaç Dostu
 
sinbas's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-07-2012
Şehir: BURDUR
Mesajlar: 1,291
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi kiziltan Mesajı Göster
Mesaj 80 ve 86 soylemek istediklerimi benden daha iyi yazmis.

Asalim keselim deyip kac sikayet var yazmis arkadaslar. Sn Pria hayatiniz boyunca sizden sikayet eden kac kisi oldu dusundunuz mu ? Bu sizin cok kotu oldugunuzu gostermez.

Cocugum yok, olsaydi yine boyle dusunurmuydum, evet olaylara olumlu ve serinkanli yaklasim hep.

Merakettim, sert davranalim , bu firma soyle boyle derken,
1- Yemegi dibine tuttura esinize nasil davranirsiniz, olur bazen mi dersiniz, sonuna kadar elestirir misiniz ?

2- Iyi not almayan cocugunuza nasihat etmek mi yoksa dovmek mi cozumdur ?
3- Trafikte kusurluysaniz, ozur dileseniz bile karsi tarafin bagirip cagimasini nasil karsilarsiniz.
4- Hata yaptiginizda kac kere ozur dilersiniz ?

Bir kosu Izmir`e gidip bu adamlari dovmek ister misiniz, sakinlesir misiniz ?

Isim cikti arkasini sonra yazarim..

Verdiğiniz örneklerin tamamı yanlış sadece 3. örnek hariç, bu konuyu iki kişi arasında geçen bir konu olarak ele alırsak "hata etmişsiniz ve devamını bekleriz" gibi bir şey olur.

Bir tarafta gıda sektöründe isim yapmış yılların holdingi, diğer tarafta milyonların sağlığını ilgilendiren ciddi bir skandal olarak görmekte sanırım yanlış olmayacaktır.

Bunun kanunlar karşısında bir yaptırımı olmalı ve de vardır, "olur böyle şeyler, özrünüz kabul oldu" diye geçiştirerek bu kanunları gereksiz duruma düşürmekle kalmayız, devamın da da dikkatsizliklerin ve alınacak önlemlerin önünü tıkamış olmaz mıyız.

Kömür madenlerinde "çok güzel öldüler diyerek" sözde olayı hafifletme ve ortamı yumuşatma çabası değil midir, işçilerimizin yerin km.lerce altında ölmeye devam etmeleri.

Daha fazla yazmak istemiyorum. Ayrıca kendi açımdan bu konuyu kapatıyorum.

Sevgi ve saygılarımla.


Düzenleyen sinbas : 13-02-2016 saat 17:54
sinbas Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 17:34   #89
Ağaç Dostu
 
Mücevher Çalısı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-04-2015
Şehir: Antalya
Mesajlar: 2,194
Galeri: 4
Bu konu kapansa veya belirli bir marka üzerinden gidilmeden işlense herkes rahat bir nefes alacak gibi

Benim tek anladığım bir kusur var ortada. Neden olduğu belli değil, sadece kusur ortada. Ve bu kusurun ne olduğu bile anlaşılmamış iken insanlar üzerinde tartışıp duruyor. Ne tuhaf milletiz, tartışmak için mazeret arar olduk

Kusura maruz kalan ile kusuru işleyen (tam belli değil ama olsun bulunur) tartışsa bir nebze anlaşılır bir durum

olmez, sinbas ve TCM beğendi.
Mücevher Çalısı Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 13-02-2016, 17:36   #90
agaclar.net
 
malina's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-04-2004
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 37,246
Galeri: 88
Cevap yazamayacağı için haber vereyim; Kızıltan sakinleşirse yazmaya devam edecektir. Bakacağız.

YeniBON beğendi.
malina Çevrimdışı   Başa Dön
Sadece okunabilir konu


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 17:10.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2024