agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Üretim, Bakım, Düzenleme, Temel Malzemeler > Topraksız Tarım
(https)




Beğeni Düzeni177Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 04-05-2010, 14:37   #1
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 28-04-2010
Şehir: Adana
Mesajlar: 41
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi saygılı26 Mesajı Göster
Sayın nbugay;
EC değerini referans olarak değerlendirmek için, multimetre kullandım. Sayın Envor'un önerdiği 2 EC değerini,(5 L.'ye 10'ar cc) referans olarak kabul ettim. 140 cm. şeffaf serum hortumu karışımla dolduruldu. ................................... EC değeri için, ECmetre kullanmak gerekir.
Teşekkürler Sn. saygılı26.. Bu yöntemi deneyeceğim ama en sağlamı ucuz yollu bi EC metre temin etmek olacak sanırım.

Bu arada kurduğunuz sistem yakında sizi tatmin etmeyecek gibi görünüyor. Forumda yapılan çalışmaları gördükten sonra insan daha fazlasını istiyor..
Çalışmalarınızda başarılar..

nbugay Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-05-2010, 19:46   #2
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 12-04-2010
Şehir: Eskişehir
Mesajlar: 12
Aeroponik denemem

Sorun çözülmüş, yavruların resimlerini ekledim. Yorumlarınızı bekliyorum.

Eklenen Resimler
   
saygılı26 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-05-2010, 20:11   #3
Ağaç Dostu
 
malbman's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-04-2008
Şehir: İzmir
Mesajlar: 3,608
Galeri: 15
Emeğinize sağlık ama yarın kökler uzayıp salkım saçak olduğunda, besin eriyiğini değiştirmek için çıkarıp tekrar şişeye yerleştirmek zor olacak gibi görünüyor.

malbman Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-05-2010, 20:44   #4
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 12-04-2010
Şehir: Eskişehir
Mesajlar: 12
Haklısınız, bu hastalık insanda sabır bırakmıyor. Şimdilik böyle idare edecek, zamanı geldiğinde şişenin ağzı kesilerek genişletilecek. Teşekkür ederim.

saygılı26 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-05-2010, 21:50   #5
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 27-04-2010
Şehir: ankara
Mesajlar: 6
merhaba,
yıllardır ilk defa yüreklerini koymuş bunca insanı birarada tek vücut görmek beni çok ama çok etkiledi ve de yazılanları okudukça (en az 3 er kez ) dehşete kapıldım ve çok heyecanlandım ve anında zehirlendim.
sevgiler ve saygılar

diana Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-05-2010, 05:44   #6
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 23-02-2010
Şehir: dublin
Mesajlar: 3
evt , hepimiz birimiz ,birimiz hepimiz icin

duchmaster Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-05-2010, 19:02   #7
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 13-03-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 18
Selam arkadaşlar,

Durgun su sistemindeki domateslerim büyümeye başladılar. İki adet (cinsini bilmiyorum) büyük ve iki adet red robin domateslerin fotolarını ekledim. Sadece alt yapraklarda sararmalar ve kurumalar var. Tecrübeli ve bilgili arkadaşlarımızdan yardımları bekliyorum.

Teşekkürler.

Eklenen Resimler
     
raroba Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-05-2010, 16:49   #8
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 14-05-2010
Şehir: ALMATY
Mesajlar: 12
merhaba arkadaslar ben kazakistandan ayhan.sizlerden bir ricam olacaktı,ben alma-ata-da yasıyorum burda seracılık uzerine eğilmek istiyorum.buranın iklimi bir hayli sert kısın -35 kadar dusuyor.burda hangi sera tipi musait olur ,bilgilendirirseniz cok sevinirim.

elturcool Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-06-2010, 01:12   #9
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 30-03-2010
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 155
Sayın Elturcol Turkıye sartları dusunuldugunde -35 de sera mı olur denılebılır Ancak ısıtma bedava veya bedavaya yakınsa kı Kazakıstan da sanırım oyle bu durumda ısı degıl ruzgar esas faktor olacaktır cam yapı sera saglam kalabılecek ıklıme sahıp mısınız

Mete Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-06-2010, 13:42   #10
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 14-05-2010
Şehir: ALMATY
Mesajlar: 12
merhaba sayın mete burda cam seralar var.kesme cıcek seraları,bu arada ben jeotermel olan yer buldum.70 derece sıcaklıgı var.nasipse orayı satın almayı dusunuyorum

elturcool Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-06-2010, 12:38   #11
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 30-03-2010
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 155
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi elturcool Mesajı Göster
merhaba sayın mete burda cam seralar var.kesme cıcek seraları,bu arada ben jeotermel olan yer buldum.70 derece sıcaklıgı var.nasipse orayı satın almayı dusunuyorum
Hayırlısı olsun.Gelişmelerden haberdar ederseniz memnun oluruz.

Mete Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-06-2010, 13:37   #12
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 14-05-2010
Şehir: ALMATY
Mesajlar: 12
tesekkurler 30 donum 40.000 bin dolar diyorlar.nasipse alıcaz

elturcool Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-07-2010, 10:37   #13
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 07-07-2010
Şehir: Adapazarı / SAKARYA
Mesajlar: 3
Arkadaşlar merhaba,
Ben Adapazarından Vedat,
Bizde bi abimizde amotörce yapılmış durgun suda yetiştirilen domates gördük ve bu işe baya bi merak saldık,
Öncelikle evimizde eski bir banyo küveti vardı onun sırdırmazlığını sağlıyarak 7 kök domates fidesi diktik,
Bir adet akvaryum hava pompası ile suya oksijen veriyoruz,
Her türlü kötü koşullara rağmen bitkilerimiz yaşamaya devam ediyor,

O kadar kötü koşullara rağmen o bitkiler yaşamaya devam ettiği için biz de bu işi biraz daha ii şartlarda yapmaya karar verdik ve evin arka bahçesine 6mt. x 12mt. uzunluğunda 72 m2 taban alanında 4 adet 0,60mt. x 10mt. (6 m2'lik) uzunluğunda 0,45mt. derinliğinde havuzlar yaptık.

Sera örtüsü için yan kenarları 4mt. orta noktası 5mt. yüksekliğinde bir demir karkas projelendirdik, şu anda demir doğramacının demir karkası bitirmesini bekliyoruz. Demir karkasın bitmesinin ardından 0,35mm kalınlığında aldıımız sera örtüsü ile kaplıyacaz.

Bi ayrıntıyı yazmayı unutmuşum, havuzların yapımı için öncelikle tabi zemini yaklaşık 0,50mt. kazdık ve kazdığımız zemine 10 cm. tüvenen malzeme serdik, tüvenenin üzerine 5cm. x 25cm. x 50cm. büyüklüğündeki ytonglarla havuzları oluşturduk.

Allah nasip ederse bu hafta sonu dometes fidelerini yerlerine yerleştireceğiz.

Bu arada havuzlardaki suyun EC ve PH değerlerini ölçmek için bir alet alacağız, ancak benim takıldığım bi nokta var ve siz değerli üstadlardan görüş almak istedim.

Havuzlardaki suyu 4 adet akvaryum devirdaim motoru ile sirkülaşyonunu sağlıyacağız. Bu motorlar aynı zamanda devirdaim yaparken suya oksijen de veriyor imiş. Ancak bunun yani sudaki oksijenin yeterli olduğunu nasıl anlıyacağız. Yani yapmış olduğumuz 0,60mt genişliğinde 10 mt. uzunluğunda 0,45mt derinliğindeki havuzlarımıza 0,40mt. su doldurduğumuzda 2,4 ton suyumuz olacak. Havuzlara koyacağımız devirdaim pompaları da 2,7 ton suyu devirdaim edecek kapasitede olacak.
Bizim hazırladımız bir havuz da 50 kök domates fidesi olacak, yani 2,4 ton suda 50 kök domates fidesi olacak. Bu 50 kök domates fidesinden iyi bir verim alabilmemiz için 2,4 ton suyun içindeki oksijen miktarı önemlimidir. Şayet önemli ise bu oksijen miktarının ne olması gerekir.

Konu biraz uzun oldu kusura bakmayın,

En kısa zamanda fotoğraf ekliyeceğim,

Son parağraftaki soruma cevap verebilirseniz çok sevinirim,

Her kese iyi çalışmalar dileklerimle,

Vedat SÖNMEZ

vedson Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-07-2010, 08:47   #14
Ağaçsever
 
akya's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-02-2009
Şehir: Fethiye
Mesajlar: 66
Oldukça uğraşmışsınız, tebrikler. Ama bu çalışmayı 160 ya da 200 lük borularla akan su kültürü olarak yapsaydınız daha kolay olurdu. 500 litre ya da 1000 lt lik bir depo işinizi görürdü. Depoya da bir tane akvaryum motoruyla oksijen vererek hallederdiniz.

Her havuzda yaklaşık 2500 lt su olacak . Öncelikle 1 ya da 2 haftada bir her havuzun suyunu ayrı ayrı değiştirmeniz gerekecek. Tahliye için bir şey düşündünüz mü?Suyu değiştirmeniz zor olacaktır. Ayrıca dediğiniz akvaryum devirdaim motorlarının oksijen vermesi yetersiz kalır.Hava motoru almanız gerekir. Her havuz için ayrı motor koymak yerine 40 metrelik uzun bir hava taşı tasarlayıp bir tane büyük air blowerla daha iyi oksijen sağlayabilirsiniz.

http://www.evcilal.com/Resun-MPQ-905...u,PR-3024.html

akya Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-07-2010, 09:43   #15
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 07-07-2010
Şehir: Adapazarı / SAKARYA
Mesajlar: 3
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi akya Mesajı Göster
Oldukça uğraşmışsınız, tebrikler. Ama bu çalışmayı 160 ya da 200 lük borularla akan su kültürü olarak yapsaydınız daha kolay olurdu. 500 litre ya da 1000 lt lik bir depo işinizi görürdü. Depoya da bir tane akvaryum motoruyla oksijen vererek hallederdiniz.

Her havuzda yaklaşık 2500 lt su olacak . Öncelikle 1 ya da 2 haftada bir her havuzun suyunu ayrı ayrı değiştirmeniz gerekecek. Tahliye için bir şey düşündünüz mü?Suyu değiştirmeniz zor olacaktır. Ayrıca dediğiniz akvaryum devirdaim motorlarının oksijen vermesi yetersiz kalır.Hava motoru almanız gerekir. Her havuz için ayrı motor koymak yerine 40 metrelik uzun bir hava taşı tasarlayıp bir tane büyük air blowerla daha iyi oksijen sağlayabilirsiniz.

http://www.evcilal.com/Resun-MPQ-905...u,PR-3024.html
Çok teşekkür ederim,

İyi çalışmalar dileklerimle.

vedson Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-08-2010, 06:23   #16
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 13-08-2010
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 2
Selam arkadaşlar sitenize yeni üye oldum.

odcy2000 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-08-2010, 06:27   #17
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 13-08-2010
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 2
daha önceden yani üye olmadan forma şöyle bir göz attım gerçekten çok güzel paylaşımlar var herkese verdikleri bilgiler için çok teşekkür ederim. formun 1.sayfasında gördüğüm kavonoz motor v.s. görünce meraklandım ve hemen çarşıya gidip gerekli tüm malzemeyi hazırladım. 1 adet de domates fidesi aldım aynen yaptım kavonoza çeşme suyu koyup aynı tarif edildiği gibi herşeyi eksiksiz yaptım. Ama hemen hemen 1,5 ay su motoru çalıştı inanınki çarşıdan aldığım domates fidesi bu 1,5 ay zaman içeresinde aynı kaldı yani ne büyüdü ne de çürüdü biryerde bir yanlış yaptım ama nerede yardımcı olursanız çok sevinirim acaba suyun içesirine bir madde mi konuluyor. Teşekkürler vereceğiniz bilgiler için

odcy2000 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-01-2012, 00:05   #18
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 09-01-2012
Şehir: Aydın
Mesajlar: 7
selam arkadaşlar bende forumunuza 12 saatlik bir gezinti sonunda üye oldum çok yardımsever arkadaşlar var okudugum kadarı ile topraksız tarım ile ilgileniyorum bilgi edinme aşamasındayım henüz ilerliyen zamanalrda sorularımla eger yardımcı olursanız ****** sizleri rahatsız edicem herkezin emegine saglık diyorum.

thunder_bird_1 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-01-2012, 00:06   #19
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 09-01-2012
Şehir: Aydın
Mesajlar: 7
yukarıdaki tesekkürler yazım icin özür dilerim baska bir yere yazıyordum lakin ust uste sayfa yenilenmis özur dilerim..

thunder_bird_1 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-08-2010, 17:39   #20
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 26-08-2008
Şehir: adana
Mesajlar: 361
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz sayın odcy2000.

Ben doğru okudum sanırım çeşme suyu doldurmuşsunuz kavanoza ama bu imkansız eğer forumları tam incelemiş olsaydınız kavanozdaki veya herhangi topraksız tarım denemesinde su değilde besin eriyiği kullanıldığını mutlaka okurdunuz.

Yani kavanozda su değil besin eriyiği olmalıydı.

jibuti Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-12-2010, 10:55   #21
Ağaç Dostu
 
ibrahim doğan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 19-11-2010
Şehir: ANKARA
Mesajlar: 141
sn. envor hocam....
Yaptığınız çalışmaları ilgi ile takip edİyorum eğer sizi sıkmazsam bir iki sorum olacak burda cevabını bulamadığım sorularımı yanıtlarsanız çok memnun olurum..
1-torbaların altında drenaj deliği varmı varsa kaç adet delik açılacak...
2-torbada perlitmi var ve perlitse özelliği nedir? numarası filan varmı..
3-torbaların altındaki yatay çubuklar nedir bi özelliği varmı...
4-drenaj saçlarını nerden alabiliriz...
5-sizin kullandığınız perlit torbalarını nerden temin edebiliriz..
6-seranızda domates ve üst üste marullar var hepsini tek besin deposundanmı besliyorsunuz yoksa ikisini ayrı ayrı depolardanmı suluyorsunuz tek besin kaynağından sulansa olurmu?
7-damlama sulamada zamanla suyu tazelememiz gekiyormu,damlama sulama sistemini şematik olarak açıklarmısınız...şimdiden teşekkür eder çalışmalarınızda başarılar dilerim..... saygılarımla...


Düzenleyen ibrahim doğan : 18-12-2010 saat 15:33 Neden: hataları farkettim,düzelttim,,,
ibrahim doğan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-12-2010, 12:17   #22
Ağaç Dostu
 
envor's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-01-2008
Şehir: Manisa & Antalya
Mesajlar: 1,906
Galeri: 17
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi ibrahim doğan Mesajı Göster
sn. envor hocam....
Yaptığınız çalışmaları ilgi ile takip edİyorum eğer sizi sıkmazsam bir iki sorum olacak burda cevabını bulamadığım sorularımı yanıtlarsanız çok memnun olurum..
1-torbaların altında drenaj deliği varmı varsa kaç adet delik açılacak...
2-torbada perlitmi var ve perlitse özelliği nedir? numarası filan varmı..
3-torbaların altındaki yatay çubuklar nedir bi özelliği varmı...
4-drenaj saçlarını nerden alabiliriz...
5-sizin kullandığınız perlit torbalarını nerden temin edebiliriz..
6-seranızda domates ve üst üste marullar var hepsini tek besin deposundanmı besliyorsunuz yoksa ikisini ayrı ayrı depolardanmı suluyorsunuz tek besin kaynağından sulansa olurmu?
7-damlama sulamada zamanla suyu tazelememiz gekiyormu,damlama sulama sistemini şematik olarak açıklarmısınız...şimdiden teşekkür eder çalışmalarınızda başarılar dilerim..... saygılarımla...
Sayın İbrahim Doğan;

1- Torbaların altında, torbanın boyunca çift sıra 10 cm'de bir delik var, bunda bir kriter yok, sadece amacı var. Amaç; torbalardaki fazlalık suyun hızlı bir şekilde drenaj olması.

2- Torbalarda iri tarım perliti kullandım, perlit ne kadar iri olursa o kadar iyidir. Tozlu perlit çok su tutar ve bu topraksız tarımda istenmeyen bir şeydir.

3- Torbaların altında ki yatay çubukların görevi, torbanın zemine tam olarak oturmaması için, torba zemine tam otursaydı eğer, içerisine verdiğimiz su ile çok ağırlaşacak ve de drenaj deliklerini kapatacak suyun poşetten çıkmasını engelleyecektir. Bu sebeple torbanın havada kalması gerekir.

4- Drenej saçlarını ben hurdadan almıştım, özel olarak bu tip saçlar yaptırılıyor, fakat profesyonel olarak bir sera yapacak olsam strafor ve plastikten olan bir drenaj yapardım. Daha ekonomik olurdu.

5- Poşetleri poşet imalatçılarından bulabilirsiniz. Dışı gri, içi siyah olması avantajdır.

6- Ben her iki sistemi de aynı besin eriyiğiyle besledim, ticari olarak ayrı ayrı beslemek daha doğru olur.

7- Sulama suyumuzu belli bir zaman sonra değiştirmek gereklidir. Hem bitki içerisinde ki besin kaynaklarını kullanır, hem de suyun buharlaşması sonrası aşırı tuzlanma olur ve EC yükselir. Şema pc başında şema çizmek beni aşan bir durum kusurabakmayın. Başarılar dilerim.

Saygılarımla.

envor Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-12-2010, 19:20   #23
Ağaç Dostu
 
ibrahim doğan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 19-11-2010
Şehir: ANKARA
Mesajlar: 141
envor bey verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim...ankara gölbaşında kullanılmayan bi sera var,yaklaşık 300 metrekare orayı kiralamak üzereyim,orda perlitte domates yetiştirmeyi düşünüyorum sizlerin desteği ile mutlaka başaracağım .... 1 mart dedimi başlayacağım resimlerinide burdan yayınlayacağım tekrar çok teşekkür ederim en derin saygılarımla.....

ibrahim doğan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-12-2010, 23:55   #24
Yeni Üye
 
çiftçibiben's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-12-2010
Şehir: Ordu
Mesajlar: 19
Çok güzel ve sürükleyici bir konu olmuş. Paylaşımınız için teşekkürler. Çalışmalarınızın ve başarınızın devamını dilerim.

çiftçibiben Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-12-2010, 12:34   #25
Ağaç Dostu
 
Sarıcan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-11-2008
Şehir: Küçükyalı-ISTANBUL
Mesajlar: 1,498
Galeri: 32
Size ulaşmak ne mümkün Sn. Envor, unuttunuz bizleri. Domatesle ilgili kime dert yanacağız biz.

Sarıcan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-12-2010, 13:27   #26
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 29-07-2007
Şehir: iSTANBUL
Mesajlar: 1,688
Hoşgeldin sevgili envor nerelerdesin. Görüştürene şükür. Hiç olmassa arada bir el sallada bizleri unutmadığını bilelim.

Kudret Tezel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-02-2011, 14:20   #27
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 12-02-2011
Şehir: istanbul
Mesajlar: 1
bır soru soracagım .gecenlerde okudum koklerı su ıcınde oldugunda curume olmuyor cunkı oksıjen verıyoruz yazmıısnız.sorum sudur? normal toprakta domates ekıldıgınde su ıcınde bıraksak bataklık varı yanı ama altına hortum takıp bu suyu oksıjenlesek bu durumda curume olmazmı yanı

avni ocak Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-02-2011, 14:55   #28
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 19-01-2009
Şehir: sakarya
Mesajlar: 263
Oksijeni köklere ulaştırabilirseniz ki bu mümkün değil çünkü toprakta kökler sürekli yer değiştirecekler onu kontrol altına alamazsınız. Aldığınızı farzedelim o zaman çürümez.

seazone Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-02-2011, 17:34   #29
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 12-02-2011
Şehir: bursa
Mesajlar: 5
dikim için bir su kanalı yaptım boyu 3 metre genişlik ve derinlik 15 cm. Sizce bu yeterlimidir?

aliayas Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-02-2011, 07:50   #30
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 19-01-2009
Şehir: sakarya
Mesajlar: 263
3 metre genişlik dediğiniz uzunluk herhalde domates ekecekseniz 25 cm derinlik 20 cm genişlik 8 metre uzunluk ben yapmıştım tıkanıklık olmadı yeterli olur.

seazone Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 14:28.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026