agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Evdeki Bitkilerimiz (Salon, balkon, teras) > Mum çiçeği (Hoya)
(https)




Beğeni Düzeni3239Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 13-01-2007, 23:07   #1
Ağaç Dostu
 
arb73's Avatar
 
Giriş Tarihi: 30-11-2006
Şehir: izmir
Mesajlar: 248
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi arb73 Mesajı Göster
sevgili Todor sevgili memet elimdeki en yakın çekim bu foto umarım size bir fikir verebilir.
sevgili Todor birtane daha

Eklenen Resimler
 
arb73 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-01-2007, 23:58   #2
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 30-07-2006
Şehir: Yalova
Mesajlar: 6,884
Galeri: 29
Değişik bir cins olma ihtimali var bence. Hiç çiçek açtı mı?

Bakalım mine Hanım ne diyecek bu konuda

Todor Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-01-2007, 11:17   #3
Ağaç Dostu
 
arb73's Avatar
 
Giriş Tarihi: 30-11-2006
Şehir: izmir
Mesajlar: 248
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Todor Mesajı Göster
Değişik bir cins olma ihtimali var bence. Hiç çiçek açtı mı?

Bakalım mine Hanım ne diyecek bu konuda
Hayır dediğim gibi daha bende yeni bir çiçek alalı daha 1.5 - 2 ay gibi bir şey oldu o yüzden henüz daha çiçek açıp açmadığını bilmiyorum. Yaprakları etli bir yapıya sahip. Dipten çıkan yeni yaprak sürgünlerin şekli daha oval ve daha etli bir yapıya sahip iken bitki yaprakları büyüdükçe yaprakların şeklinin değiştiğini, yaprak uçlarınına doğru daha sivri bir şekil almaya başladığını ve et kalınlığının inceldiğini söyleyebilirim. Benim gözlemlerim şimdilik bunlar.

arb73 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-01-2007, 00:06   #4
agaclar.net
 
Mine Pakkaner's Avatar
 
Giriş Tarihi: 06-01-2006
Şehir: İzmir
Mesajlar: 10,707
Galeri: 99
Mum çiçeği gibi duruyor.

Mine Pakkaner Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-01-2007, 08:51   #5
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
memet's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-02-2006
Şehir: İzmir
Mesajlar: 13,948
Galeri: 11
sanırım yaprakları farklı bir tür mum çiçeğimiz daha oldu..fırsat olunca gidip bir bakayım hisarönüne.

memet Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-01-2007, 12:25   #6
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
memet's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-02-2006
Şehir: İzmir
Mesajlar: 13,948
Galeri: 11
yaprakların kenarları tırtıklı sanırım fotoda gördüğüm kadarıyla umarım farklı bir çeşidi çıkar

memet Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-01-2007, 12:49   #7
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 09-07-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 388
üşenmeden 20 sayfayıda okudum.
bu bitkiyi ilk carrefour'da görmüştüm bu kadar güzel ve nadir bir çiçek olduğunu bilmiyordum.
benim gördüğüm çiçek burdakileden çok farklıydı ama birkere yaprağının rengi çok koyu ve kesinlikle sivri değildi. belki başka bir tür olabilir neyse sanırım selluka kadar zor bulunan bir çiçek değil.
ilk fırsatta bende gidip bu çiçekten bir tane alacağım ve mum çiçeği kardeşliğine katılacağım

bitkiseli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-01-2007, 16:15   #8
Ağaç Dostu
 
arb73's Avatar
 
Giriş Tarihi: 30-11-2006
Şehir: izmir
Mesajlar: 248
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi memet Mesajı Göster
yaprakların kenarları tırtıklı sanırım fotoda gördüğüm kadarıyla umarım farklı bir çeşidi çıkar
Sevgili memet hayır tırtıklı değil düz. Siteye fotoğrafı yüklerken pikselleri düşürdüğüm için (70 kb) fotoğrafta öyle bir görüntü oluşmuş olabilir.Aynı fotoğraflara birde böyle bakın isterseniz: )





Düzenleyen Mine Pakkaner : 14-01-2007 saat 17:37 Neden: sayfa düzeni bozulması
arb73 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-01-2007, 16:58   #9
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
memet's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-02-2006
Şehir: İzmir
Mesajlar: 13,948
Galeri: 11
sitenin formunu epey bozmuş olma pahasına, sanırım bu hoya carnosa..

memet Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2007, 18:20   #10
Ağaç Dostu
 
Ophrys's Avatar
 
Giriş Tarihi: 21-10-2006
Şehir: HATAY-İZMİR
Mesajlar: 2,272
Galeri: 25
Sayın arb73 ben sizin çiçeği aldığınız yerden bende bakmıştım. Bendeki mum çiçeğinin aynısı tabi uzman değilim ama yaprak ve dal tipi aynı.

Ophrys Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2007, 18:51   #11
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
memet's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-02-2006
Şehir: İzmir
Mesajlar: 13,948
Galeri: 11
ilk foto beni yanılttı zaten, tırtıklı görününce yapraklar..

memet Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2007, 19:00   #12
Ağaç Dostu
 
Ophrys's Avatar
 
Giriş Tarihi: 21-10-2006
Şehir: HATAY-İZMİR
Mesajlar: 2,272
Galeri: 25
Benim hasta mum çiçeğinde halen köklenme yok ve suyu aspirin koymama rağmen çok çabuk bakteri üretiyor . Ne yapmalıyım?

Ophrys Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2007, 19:08   #13
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
memet's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-02-2006
Şehir: İzmir
Mesajlar: 13,948
Galeri: 11
kış olduğu için mi köklenme olmuyor acaba..
Bakalım Mine hanım ne diyecek.

memet Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2007, 19:15   #14
Ağaç Dostu
 
Ophrys's Avatar
 
Giriş Tarihi: 21-10-2006
Şehir: HATAY-İZMİR
Mesajlar: 2,272
Galeri: 25
1-2 hafta önce kopardığım çelik sanki köklenme belirtileri veriyor ama.

Ophrys Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2007, 21:21   #15
Ağaç Dostu
 
turunç's Avatar
 
Giriş Tarihi: 15-10-2006
Şehir: istanbul
Mesajlar: 1,032
Galeri: 5
suyunu sıksık değiştiriyor musunuz sayın adabayrakoglu?

turunç Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2007, 21:40   #16
Ağaç Dostu
 
arb73's Avatar
 
Giriş Tarihi: 30-11-2006
Şehir: izmir
Mesajlar: 248
Mum çiçeğinden kopardığım tek bir yaprağı deneme yapmak için saksının içine diktim ; yaklaşık 1.5 ay gibi bir şey oldu yaprak hala diri duruyor tuttu galiba

arb73 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2007, 23:16   #17
Ağaç Dostu
 
turunç's Avatar
 
Giriş Tarihi: 15-10-2006
Şehir: istanbul
Mesajlar: 1,032
Galeri: 5
Yaprak çeliği pek verimli olmuyor denmişti. Sizin denemenizi takip ederiz arb73

turunç Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-01-2007, 00:15   #18
Ağaçsever
 
nihal_es's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-01-2007
Şehir: İZMİR
Mesajlar: 86
Galeri: 23
bende yapraktan çelik dikmiştim, yaklaşık 2 ay canlı durdu ama daha sonra kurudu ( umarım sizinki kurumaz!

nihal_es Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-01-2007, 00:25   #19
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 30-07-2006
Şehir: Yalova
Mesajlar: 6,884
Galeri: 29
Benim yaprak çeliklerimde ne köklendi ne kurudu. Hatta bir kaç tanesini 3 cm'lik dilimlere böldüm. Onlar bile kurumadı.

Todor Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-01-2007, 21:13   #20
Ağaç Dostu
 
Ophrys's Avatar
 
Giriş Tarihi: 21-10-2006
Şehir: HATAY-İZMİR
Mesajlar: 2,272
Galeri: 25
Sayın turunç 4-5 gün arayla değiştiriyorum suyunu.

Ophrys Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-01-2007, 17:06   #21
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
memet's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-02-2006
Şehir: İzmir
Mesajlar: 13,948
Galeri: 11
bugün bir evde mum çiçeği gördüm. Sanırım cinsi değişik.
tek bir çiçek vardı üstünde bizdekiler gibi küme değil, tek bir yıldız, yakından bakıp bir tanıdık bulmaya çalışacağım istemek için.

memet Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-01-2007, 17:24   #22
Ağaç Dostu
 
Ophrys's Avatar
 
Giriş Tarihi: 21-10-2006
Şehir: HATAY-İZMİR
Mesajlar: 2,272
Galeri: 25
Bende balkonlara bakmaktan gözlerimi bozacağım. Bitki aranırken. Umarım alabilirsiniz. Hoya kerii de gelişme var mı?

Ophrys Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-01-2007, 17:31   #23
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
memet's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-02-2006
Şehir: İzmir
Mesajlar: 13,948
Galeri: 11
yatıyor sessiz sessiz

memet Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-01-2007, 17:36   #24
Ağaç Dostu
 
Ophrys's Avatar
 
Giriş Tarihi: 21-10-2006
Şehir: HATAY-İZMİR
Mesajlar: 2,272
Galeri: 25
Bende uzun süre yatar diye almadıydım zaten. Bu arada Haseki küpesini ektiniz mi? onuda bir hayli bekleyeceğiz ben şubatta ekeceğim.

Ophrys Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-01-2007, 19:00   #25
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
memet's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-02-2006
Şehir: İzmir
Mesajlar: 13,948
Galeri: 11
havalar sıcak gidiyor diye eksem mi diye düşünüyorum..
Zaten seneye göreceğiz çiçeğini.

memet Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-01-2007, 12:37   #26
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
memet's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-02-2006
Şehir: İzmir
Mesajlar: 13,948
Galeri: 11
sabah yarısını ektim...ilkbahar gibi zaten havalar..yarısını da ne olur ne olmaz diye ayırdım
Tohumu satan bey.. "toprağı iyice sıkıştırın, tohumlar ufak, çimlenme başladığında daha uygun olur böyle" demişti.

memet Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-01-2007, 03:27   #27
Ağaç Dostu
 
BenBen1967's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-10-2006
Şehir: istanbul
Mesajlar: 1,280
Galeri: 3
Mum çiçeğimde bir kıpırtı gözlemliyorum sanırım uzama emareleri gösteriyor vitamin takviyesi işe yaramış gibi gözüküyor her sabah izliyorum azıcık azcık uzuyor)

BenBen1967 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-01-2007, 14:00   #28
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
memet's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-02-2006
Şehir: İzmir
Mesajlar: 13,948
Galeri: 11
Benim eski olanında da yeni sürgünler var. çiçek olmasını umduğum bir kaç göz var, umarım yaprak çıkmaz

memet Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-01-2007, 23:39   #29
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 09-07-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 388
malesef bulamadım

Arkadaşlar, bir haftadır arıyorum ama mum çiçeğini bulamadım gerçi onu ararken süs biberi ve bamboo sahibi oldum ama yinede yerini tutmuyorlar acaba ben de çelik istesem gönderebilecek bir arkadaş çıkar mı

bitkiseli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-01-2007, 14:21   #30
Ağaç Dostu
 
BenBen1967's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-10-2006
Şehir: istanbul
Mesajlar: 1,280
Galeri: 3
diktiğim hariç tüm çelikler kurumaya başladı suda durdukları halde hatta suda mantarlaşmaya bile başladılar suyuda haftada bir değiştiriyorum eğer köklenirseler yollarım

BenBen1967 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Etiketler
hoya, mum çiçeği

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 18:15.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026