agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Etobur Bitkiler
(https)




Beğeni Düzeni20Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 05-02-2014, 22:18   #1
BMT
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 09-11-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 11
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi lost_raven Mesajı Göster
Merhaba,
1. sarr'larda toprak saksı pek uygun değildir, çünkü dediğiniz gibi ıslaklığı çabuk kaybedersiniz ki bu sarraceniların pek hoşuna gitmez özellikle yazın sıcak havada; tabi fazladan su tüketimi sizin için de maddi açıdan sorun olabilir.

2. bence elinizdeki sarr purpurea için o saksının boyutu ideal büyütmenize gerek yok (en azından bu sene için) fakat toprak saksı olması dezavantaj özellikle sarr purpurea'lar için çünkü suyu pek seviyorlar.

3. bu konuda net bir şey diyemem ama yazın iyice hareketlenme başladığında sanki çok sık olacak gibi saksı değiştirip büyütmek veya bölmek faydalı olabilir.
Merhaba,

Cevaplarınız icin tesekkur ederim.

Su ile ilgili sorunum yok cunku terasım var ve yağmur yağdımı, 10 dakkada 10lt su biriktire biliyorum. Catıdan inen direnaj borusuna musluk bağladımda
Toprak saksıda daha guzel duruyorlar ama dediginiz gibi plastik daha iyi. O yuzden hepsini plastiğe ekicem.
Kucuk saksıdaki 2 koku coktan ayırdım ve daha iyi oldular.

BMT Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-04-2014, 16:39   #2
BMT
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 09-11-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 11
Merhaba,

Yeni 2 adet Sarracenia aldım ve saksı degistirmek icin su an cok mu gec? yoksa degistirsem sorun olmazmı?

bide, yukarıdaki resimdeki sarracenialarım 2 kok ve onları kısın ayırdım. Baska bir saksıdaki purpurea coktan cicek actı ama bu resimde gordukleriniz yeni yaprak cıkarmalarına ragmen henuz cicek yok.
Nedendir sizce? Dormancyde hepsini aynı yerde tuttum(ısıtmasız kapalı balkon).

BMT Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-10-2009, 20:28   #3
Ağaç Dostu
 
ephesos's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-02-2007
Şehir: Çaycuma/Zonguldak-Pendik/İstanbul
Mesajlar: 808
Galeri: 11
Sanırım beklemem lazım, tohum kozalarının renginin yeşilden kahveye dönmeye başlamasına dek.Kuruyan tohum kozalarının konturolüm dışında patlayıp tohumların saçılmaması için ince bir tül ile kozaları fileledim.Bekleyeceğim artık.

ephesos Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-12-2009, 16:37   #4
Ağaçsever
 
reddown's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-09-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 30
Serracenia bir türlü Dormancy'ye girmiyor... Suyunu dibinde kalmayacak, toprağı yaş olacak şekilde, 15 derecelik bir ortamda tutuyorum fakat bitki günden güne gelişiyor diplerden sürekli filiz veriyor... Ne yapmam lazım acaba? Yoksa vaz mı geçeyim?

reddown Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-12-2009, 17:55   #5
Kaybettik...
 
praecox's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-06-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 4,603
Galeri: 21
Sarracenia'nızı türü nedir? Yaşı kaç? Ne kadardır sizde? Çevre ısısı nedir? Gece gündüz ısı farkı ne kadar? Saksı boyu nedir?... gibi bir dizi veri ve faktörü bilmemiz gerekli.
Resim de ekleyebilirseniz iyi olur.

praecox Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-12-2009, 18:04   #6
Ağaç Dostu
 
codgervural's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-11-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 134
hocam aynı sorun bendede var kapalı balkonda duruyor bitkiler gece en az 13 dereceye kadar düşüyor gündüz ölçmedim ama en fazla 16 17 felan olması lazım 4 çeşit var hatta minor ve catasbei 20 gün önce tohum filizi çıkardı ama 5 cm uzadı sonrada durdu. .bu dormancye girdiğinin belirtisimi sizce?

codgervural Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-12-2009, 20:00   #7
Ağaç Dostu
 
avukatkemal's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-11-2006
Şehir: ankara
Mesajlar: 512
Ben de kapalı balkon yaptırıyorum, dormancyde eblerimi oraya taşımaya düşünüyorum artık.. Odamda donacam yoksa

avukatkemal Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-12-2009, 08:10   #8
Ağaç Dostu
 
codgervural's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-11-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 134
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi avukatkemal Mesajı Göster
Ben de kapalı balkon yaptırıyorum, dormancyde eblerimi oraya taşımaya düşünüyorum artık.. Odamda donacam yoksa
******* en iyisi kapalı balkon en azından nem oranınıda ayarlamak mümkün

codgervural Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-10-2010, 00:51   #9
KeReM
 
barracuda's Avatar
 
Giriş Tarihi: 07-02-2007
Şehir: MUGLA
Mesajlar: 28
Barracuda Yeniden

Selam,

2-3 sene kadar önce açtığım başlığı okudum yeniden, çok keyifli bir uğraştı. Bu ne heyecan? bu ne kendine güven? bu ne heves...
Bu ne hüsran
Hala barracuda'm yok, binlerce tohumdan 1 yetişkin bitkim olmadı.
Bunlar kesinlikle ilgi istiyor, toprak-su-güneş konusunda tavizleri yok. İstediklerini verirseniz, karşılığını fazlası ile veriyorlar.
Bu yetişkin olarak alınmış vft den bir kaç poz

Eklenen Resimler
   

Düzenleyen barracuda : 31-10-2010 saat 20:07 Neden: siteye foto yükleme
barracuda Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-10-2010, 16:18   #10
agaclar.net
 
malina's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-04-2004
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 37,245
Galeri: 88
Rica etsem, fotoğrafları foruma yükleseniz..

Foruma fotoğraf nasıl yüklenir?

Dikkat: Fotoğrafları neden foruma yüklemelisiniz?

malina Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-10-2010, 20:54   #11
KeReM
 
barracuda's Avatar
 
Giriş Tarihi: 07-02-2007
Şehir: MUGLA
Mesajlar: 28
Bu benim ilk dormancy olacak, durumu kısaca özetlemek gerekirse;
Güney'de yaşıyorum sıcaklık pek düşmedi henüz, şu an dışarısı 18C, içerisi 25-26C.
VFT resimde gördüğünüz yerde sabah güneşi ile uyanıyor. Gün içerisinde vakit buldukça balkon sefası yaparken avlanabiliyor. 3-4 kapan av ile dolu...
Bunun yanında gördüğünüz gibi çiçeklenmiş durumda. Yeni sürgünler veriyor,kuruyan kapanlar koparılamayacak kadar sağlam. Sulamayı taban tamamen kuruyunca yapıyorum.
Ne yapmalıyım?
Çiçeklenmeye son verip daha serin bir yere mi taşıyayım?Olayı seyrine mi bırakayım?

Eklenen Resimler
   
barracuda Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-04-2012, 10:09   #12
Ağaç Dostu
 
nikon_'s Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-01-2011
Şehir: Ankara
Mesajlar: 306
Galeri: 63
Sarracenia çiçek

Baharla birlikte çiçeklenen Sarracenia'nın çiçeğinin fotoğraflarını paylaşmak istiyorum.

Name:  sarraceniacicek01.jpg
Views: 736
Size:  35.9 KB

Name:  sarraceniacicek02.jpg
Views: 721
Size:  34.4 KB

Name:  sarraceniacicek03.jpg
Views: 778
Size:  20.1 KB

Name:  sarraceniacicek04.jpg
Views: 712
Size:  31.0 KB

Güzin Çakar beğendi.
nikon_ Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 29-05-2012, 11:08   #13
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 11-03-2007
Şehir: Trabzon
Mesajlar: 279
Sar çiçekli haliyle çok daha güzel ,güle güle büyütün.

nikon_ beğendi.
şenol dalkıran Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 02-06-2013, 13:46   #14
Ağaçsever
 
ozzo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 07-09-2011
Şehir: istanbul
Mesajlar: 38
mayısın ikinci haftası ektiğim sarr.'lar;
Alata-Flava-Leucophylla-Minor-Oreophila-Purpurea-Rubra

en alttaki iki bölümde darlingtonia'lar yavaş ta olsa çimleniyor

Eklenen Resimler
   
ozzo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-12-2013, 09:18   #15
BMT
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 09-11-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 11
Sarracenia icin yardım

Arkadaslar merhaba,

Dun evimin yanındaki cicekciden 2 kok olan saksılanmıs Sarracenia aldım. Ama cicekcinin bana verdigi bilgilerden, etoburlar hakkında hic bilgisinin olmadıgı anlasılıyordu. Bitkiyi kurtarmak icin aldıgımıda soyleyebilirim.

Bitkiyi, gordugum kadarıyla, normal bitki torfuna dikmis ve sulamayı normal musluk suyu ile yukarıdan ve hafta 1 veya 2 kere yapıyormus. Butun bunlara rağmen resimden de goreceginiz gibi bitki gayet iyi durumda gozukuyor.

Benim sizlere sorularım:

1- Toprağı, baltık tofuyla değistiriyimmi? ama suan dormancy de oldugumuzdan bu bitkide şok etkisi yaratırmı?
2- Ben altına su kabı koydum ve suyu, alıştığı musluk suyundan, saf suya ceviriyimmi?
3- Haftada 1-2 kere cok az sulamaya alısmıs bitkiye ne kadar aralıklarla su kabını dolduruyum?
4- Dormancy icin, kapalı, ısıtmasız ve gunes goren bir balkonum var. Bitkiyi Marta kadar orada mı bakıyım? yoksa salonda cam kenarında, sıcak ortamda mı bakıyım?

Bunların dısında bana vericeginiz butun tavsiyelere acıgım.

Simdiden yardımlarınıza cok teşekkur ederim.



BMT Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-12-2013, 12:54   #16
Ağaç Dostu
 
saydemir's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-01-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 513
Galeri: 10
Bulabiliyorsanız yeni bir etobur torfuyla saksı değişimi yapın. Eski torf musluk suyu ile sulandığı için orda kalması uygun olmaz. Durumu kötü olmadığından çiçekçide pek uzun süre kalmadığı anlaşılıyor. Oraya gelen seradan da dormancye alınmadığını düşünüyorum. Saksı değişimi zamanı şubat- mart zamanıdır. İsterseniz diğer bakımlarını yapıp o zamanda değiştirebilirsiniz. Suyu saf su kullanmalısınız. Altlığındaki su bittiğinde tekrar 2-3 cm su koyarak sulamanız gerekiyor. Saksı üstünden sulamak uygun değil. Kapalı ve ısıtmasız balkonunuz dormancy için daha uygun olur. Baharla birlikte çiçeklerini bile görebilirsiniz.

İyi yetiştirmeler.

saydemir Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-12-2013, 13:42   #17
BMT
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 09-11-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 11
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi saydemir Mesajı Göster
Bulabiliyorsanız yeni bir etobur torfuyla saksı değişimi yapın. Eski torf musluk suyu ile sulandığı için orda kalması uygun olmaz. Durumu kötü olmadığından çiçekçide pek uzun süre kalmadığı anlaşılıyor. Oraya gelen seradan da dormancye alınmadığını düşünüyorum. Saksı değişimi zamanı şubat- mart zamanıdır. İsterseniz diğer bakımlarını yapıp o zamanda değiştirebilirsiniz. Suyu saf su kullanmalısınız. Altlığındaki su bittiğinde tekrar 2-3 cm su koyarak sulamanız gerekiyor. Saksı üstünden sulamak uygun değil. Kapalı ve ısıtmasız balkonunuz dormancy için daha uygun olur. Baharla birlikte çiçeklerini bile görebilirsiniz.

İyi yetiştirmeler.
Sayın Saydemir, cevabınız icin tesekkur ederim. Cicekciye tekrar gittim ve daha fazla bilgi aldım. Cicekcinin dedigine gore bitkiyi 2.5 ay once almis ve geldiginde kucuk plastik saksılardaymıslar. Kendisi, 2 bitkiyi resimdeki toprak saksıya geldiklerinde almıs ve icine karışım toprak koymus.

Saksının yeni degistigini dusunursek, tekrar saksı degisimi yapmak gereklimi sizce? ve once torfu degistirin, sonra saksıyı Subat-Mart gibi degistirin demissiniz.
Şimdi aynı saksıda torfu degistiriyimmi? yoksa Mart'ı mı bekliyim?
Yanlıs bisey yapıp bitkiyi şoka sokmak istemiyorum.

Ben altına kap koyup, icine 2-3 cm saf su koymaya basladım.


Düzenleyen BMT : 23-12-2013 saat 22:05
BMT Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-12-2013, 15:57   #18
Ağaç Dostu
 
saydemir's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-01-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 513
Galeri: 10
Çiçekçinin bitkinin toprağını etobur torfuyla değiştirdiğini düşünmüyorum. O yüzden bence acilen bir saksı değişimi yapın.
Çiçekçi saksı değişimi yapmasaydı ithal gelen bitkiler etobur torfuyla geliyor zaten. O yüzden marta kadar bekleyebilirdiniz ama farklı bir torf kullandıysa orada durması zarar verir.

saydemir Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-12-2013, 19:11   #19
BMT
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 09-11-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 11
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi saydemir Mesajı Göster
Çiçekçinin bitkinin toprağını etobur torfuyla değiştirdiğini düşünmüyorum. O yüzden bence acilen bir saksı değişimi yapın.
Çiçekçi saksı değişimi yapmasaydı ithal gelen bitkiler etobur torfuyla geliyor zaten. O yüzden marta kadar bekleyebilirdiniz ama farklı bir torf kullandıysa orada durması zarar verir.
tesekkur ederim

BMT Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-06-2015, 13:00   #20
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 25-04-2015
Şehir: ankara
Mesajlar: 3
Benim de bir tane kırmızı renkli sarraceniam var resmini daha sonra gönderebilirim.

ubahar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-06-2015, 04:05   #21
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 20-07-2014
Şehir: istanbul
Mesajlar: 12
Merhaba

Yeni aldığım Sarracenia'nın avlanma ve sinidirme sistemi hakkında öğrenmek istediğim bir şey var.
Bitki yaklaşık üç haftadır bende. İstanbul'da bahçemde duruyor. Nem zaten iyi ve mümkün olduğunca ışık görüyor (imkanlar sebebiyle ortalama 4 saat artı ayna desteği ). Bu hafta bir böceği, huninin ağzında gördüm. Ağızdaki aromaya dadandı, içeri doğru ilerledi ve pat diye dibe düştü. Yine başka bir sineğin üst yaprağın alt kısmında aromadan yiyerek delikten aşağı düştüğünü gördüm. Ben yavaş yavaş aşağı yürüyeceğini düşünüyordum.

1-Bitkinin içini göremesem de ışığın yansıması sebebiyle düştüğü dip noktanın kuru olduğu anlaşılıyor. Halbuki ben en azından düştüğü noktada su olduğunu -olması gerektiğini- düşünüyordum. Bitki, şekli itibariyle Alata'ya benziyor. Forumda okuduklarımdan anlıyorum ki içine su ekleyebileceğim bir tür değil. Bitkinin renkleri, şekli, ortalama 15cm civarı boyu, ağız kenarlarındaki aromanın ıslak duruşu vs özelliklere sahipken, içinde olması gereken, sindirime yarayan suyu herhangi bir sebeple üretmemiş-üretememiş olma ihtimali var mıdır?

2- Youtube'da bitkiyle ilgili videoları izlerken bitkinin ağız kısmında bulunan, böceğin ilgisini çeken alaşımın böceği sarhoş ettiğini duymuştum. Böcek gerçekten sarhoş oluyor ya da bayılıyor mu? Daha önce bahsettiğim olayda böceğin düşüşünün çok ani olduğunu gördüm ve merak ettim.


Düzenleyen ayhanykaya : 10-06-2015 saat 22:28
ayhanykaya Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-06-2015, 07:24   #22
Ağaçsever
 
ozzo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 07-09-2011
Şehir: istanbul
Mesajlar: 38
sarhoş ediyor mu bilmiyorum. Ama ağız kısmında ve yaprağın içinde küçük tüyler var. bunların yönü aşağı doğru, böcek rahatlıkla içeri girebiliyor ama çıkarken tüyler ters yönde olduğundan çıkamıyor.
Yaprağın içinde sıvı olmayışının sebebi bitkinin yeterli miktarda su alamaması olabilir.

ayhanykaya beğendi.
ozzo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 01-11-2015, 12:36   #23
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 12-07-2015
Şehir: ankara
Mesajlar: 59
Sarracenialar ve Nephenthesler

Merhaba
Bu foruma daha yeni üye oldum

uygarb Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-10-2015, 11:08   #24
Ağaçsever
 
Weezer's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-06-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 97


Flavalar bu sezonu kapadi titanlar yeni uyaniyor tür olarak da geç dormancye giriyorlar

Muda, Milla ve eneskrky beğendi.
Weezer Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-10-2015, 11:11   #25
Ağaçsever
 
Weezer's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-06-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 97


Vft,purpurea ve catesbei verdim sadece sarr kaldı onların yeri ayrı drosera capensis bu sene pek büyüyemedi kumrular didekliyor hep çareyi rüzgar gülü takarak buldum

Muda, Milla ve eneskrky beğendi.
Weezer Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-10-2015, 11:20   #26
Ağaçsever
 
ozzo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 07-09-2011
Şehir: istanbul
Mesajlar: 38
Sağlıklı ve cok güzeller, tebrikler.
Tüm yıl boyunca dışarıda mi tutuyorsunuz? Ben de Kocaeli'deyim şimdiye kadar hep camin iç tarafında güneş almayan yerde tuttum.
Kimisinin içindeki böcekler görülüyor karelerden ☺. Bende böcek olan yerlerde yaprağın kurduğunu gördüm sizde durum nasıl? Cevaplarsaniz sevinirim.


Düzenleyen ozzo : 18-10-2015 saat 11:22 Neden: Yazım yanlisi
ozzo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-10-2015, 11:55   #27
Ağaçsever
 
Weezer's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-06-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 97
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi ozzo Mesajı Göster
Sağlıklı ve cok güzeller, tebrikler.
Tüm yıl boyunca dışarıda mi tutuyorsunuz? Ben de Kocaeli'deyim şimdiye kadar hep camin iç tarafında güneş almayan yerde tuttum.
Kimisinin içindeki böcekler görülüyor karelerden ☺. Bende böcek olan yerlerde yaprağın kurduğunu gördüm sizde durum nasıl? Cevaplarsaniz sevinirim.

Evet dışarıda duruyor ama seranın içerisine koyuyorum. Böcekler doluşuyor içlerine. Torf değişiminde kuruyan yaprakları ayıklarken gözüküyor hepsi zeytin ezmesi gibi oluyor

Jasmine Tea beğendi.
Weezer Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 01-11-2015, 12:41   #28
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 12-07-2015
Şehir: ankara
Mesajlar: 59
Elimde bir çok etobur bitki var ve bunlardan birkaç tanesi sarrcenia rubra,Judith Hindle,purpurea,nephenthes,drosera capensis,pingıicula.

uygarb Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-12-2015, 17:15   #29
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 12-07-2015
Şehir: ankara
Mesajlar: 59
Talking Sarracenia Bakımı ve yetiştirmesi

İşte karşınızda nephenthes ventra,sarracenia purpurea,psiticannia ve juthatip soper.

Eklenen Resimler
     
nikon_, ozzo, Muda ve 2 kişi beğendi.
uygarb Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-12-2015, 17:20   #30
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 12-07-2015
Şehir: ankara
Mesajlar: 59
Weezer çok güzel etoburlarınız varmış.Benim de en çok dinmek istediğim türlerden sarracenia leuchopya ve flava.

uygarb Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Etiketler
etoburbitkiler, sarracenia, sinekkapan

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 09:01.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026