![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
|
UYUSUN DA BÜYÜSÜN Tüketme nefesimi, maviş kızım, Bildiğin Türkçe kıt gelir masallarıma. Sözden sazdan anlamazsın, Kuştan, yapraktan haberin yok. Biz yaşlılar neler de bilmeyiz, Hele sen belle dilimizi. Biliriz de güzel güzel lâf etmesini, Çekiniriz konuşmaktan; Yazmasını bilir, yazamayız. Üzme beni, yum gözlerini, Uyutacak ninnilerim yok. Türküler mi istersin benden, Bağrı yanık memleket türküleri, Ne arasın bizde o ses. Islıkla söylenir Kaçak şarkılar mı istersin; Bunlar size gelmez Uykusunu kaçırır çocukların. Sana hazır ninniler söylesem Bahçeye kurdum, desem, salıncak, İnanır mısın? Ne bahçe var, ne beşik… Bir arabacık da mı istemezdi şu asfalt? Yorganın, yatağın iğreti, Doğdun doğalı, ne oyun gördün, Ne oyuncak! Uyu benim maviş kızım. Dem geçecek, devran geçecek, Keloğlan murada erecek, Sökülecek Hasbahçe'nin çitleri Ağlayan nar gülecek! Rıfat Ilgaz |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
|
ZEYTİN AĞACINDAKİ AĞIT Yakacık'ta bir zeytin ağacıyım, Bir zamanlar Rüzgarlar okşardı saçlarımı, Yapraklarım her sabah, Güneşe gülerdi. Masallar dinlerdim yıldzlardan, Yaşamak güzeldi. Dört yanımda, Kardeş ağaçlar,dost çiçekler vardı. Görseniz,ne yağmurlar yağardı bereketli... Kuşlar,çocuklar en çok yerdi, Meyvelerimi... Nasıl da cömertti toprak ana, Sere serpe uzardı, Dallarım gökyüzüne... İçten bir türküydü yaşamak, O günler nerde! Yakacık'ta bir zeytin ağacıyım, Şimdi beton evler sardı çevremi, Artık ne dalım var,ne yaprağım, Biliyorum,bir gün kesecekler beni... M. Güner Demiray-Kuşları Düşünmek Merhaba Bugün,bu şiiri,bir öğrencim getirdi,ilk dersimizde...Duygulanmakla sevinmek arasında gidip geldim Ben de paylaşayım dedim sizlerle Bir de Ömer Hayyam'dan küçük bir dörtlük ekleyeyim...Yaşamını akla uydurman gerekir, Ama bilmezsin akla uygun nedir? Zaman Usta'nın eli çabuktur, Başına vura vura öğretir ![]() |
|
|
|
![]() |
|
|