agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Üretim, Bakım, Düzenleme, Temel Malzemeler > Temel Konular (Toprak, Gübre, Tohum, Sulama)
(https)




Beğeni Düzeni3415Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 20-03-2015, 22:58   #1
Ağaç Dostu
 
A_NOMAD's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi buz45 Mesajı Göster
13 Şubatta elma, kahverengi şeker ve su ile hazırladığım enzim sanırım artık tamam. İçine maya koymadım, bu konunun ilk mesajında yazıldığı gibi yaptım. Birkaç gün daha bekleyip süzerim diyorum...Sizce de olmuş mu?

Maya ya da herhangi bir aktifleyici kullanmadıysanız, atıklarınızı etkileyen bakteriler muhtemelen istenmeyen bakteriler olmuştur, oysa enzim yapmaktaki maksadımız yararlı bakterilerden faydalanmak.
Yoğurt suyu ya da maya koymamızdaki amaç, içeriğindeki laktik asit bakterilerini ortama dahil edebilmek.
Bu bakterileri ekleyip izole etmezsek elde ettiğimiz karışım 'enzim' olmaz, başka ve yüksek olasılıkla zararlı bir karışım elde etmiş oluruz.
Ayrıca enzimin fermantasyon süresi ortalama 2,5-3 ay sürer...

Bu konunun ilk mesajının üzerinden öyle sular aktı ki okumazsanız böyle hatalara düşmeniz oldukça normal

A_NOMAD Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-03-2015, 23:54   #2
Ağaçsever
 
buz45's Avatar
 
Giriş Tarihi: 27-06-2014
Şehir: Manisa
Mesajlar: 65
Sayın A_NOMAD, bu konuyu baştan sona bir kez okudum, bir kaç kez de kafamın takıldığı yerleri tekrar okudum.
Sizin dediğiniz gibi, bitkiler için içine maya eklediğim enzim denemelerim oldu.
Ama içilebilir enzim yaparken genellikle maya konulduğuna rastlamadım.Bu deneme içilebilir enzim denemesiydi...Siz ''Bu bakterileri ekleyip izole etmezsek elde ettiğimiz karışım 'enzim' olmaz, başka ve yüksek olasılıkla zararlı bir karışım elde etmiş oluruz.'' diyorsunuz. Uyarınız için teşekkür ederim... Araştırmaya kaldığım yerden devam diyorum...

buz45 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 13:12.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026