agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Üyelerin Balkonları, Bahçeleri > Sürdürülebilir Doğal Tarım Bahçeleri
(https)




Beğeni Düzeni4825Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 09-09-2013, 15:21   #1
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 29-07-2011
Şehir: adana
Mesajlar: 24
arazinizin etrafını örgü telle çevirmeniz çok güzel olmuş
imrestim
allah gönlünüze göre versin güle güle oturun hayıtlı olsun

SAHIRE beğendi.
celalsegmen Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-09-2013, 21:07   #2
Ağaç Dostu
 
SAHIRE's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-02-2008
Şehir: Muğla
Mesajlar: 649
Galeri: 27
Akşam, renkler, manzara

İş bitiminde ayı ve bu renkleri görünce paylaşmak istedim.

Eklenen Resimler
 
SAHIRE Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-09-2013, 21:10   #3
Ağaç Dostu
 
SAHIRE's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-02-2008
Şehir: Muğla
Mesajlar: 649
Galeri: 27
9 canın biri gitti...

Bugün Saruyu yılan ısırdı, küçük bir yılandı. Acemiliğine geldi, ayağı şişirtti -
Tedavi: Yoğurt ve kantaron yağı, bol uyku ve akşama zıpkın gibi oldu

Eklenen Resimler
  
SAHIRE Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-09-2013, 21:21   #4
Ağaç Dostu
 
SAHIRE's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-02-2008
Şehir: Muğla
Mesajlar: 649
Galeri: 27
Haberler

1-Köpeklerin yerini büyüttük.
2-Tavuklar büyüyor. Cicianne hala gurk. (yumurtlamamak için rol kesiyor da olabilir.)
3-Lavanta ve filbahri diktim.
4-Sanırım bir kaç biber yiyebileceğiz.
5-Teras duvarını bitirdik, biz de bittik
6-Hala yağmuru bekliyoruz.
Not: O beyaz kadı lokması denen kurtlardan maalesef ben kazdıkça çıkıyor, bulduklarımı tavuklara veriyorum. Bu durumda dip kazan çektirmemiz mantıklı geliyor. Bakalım komşumuz yapabilecek mi...

Eklenen Resimler
     
SAHIRE Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-10-2013, 13:31   #5
Ağaç Dostu
 
bay tömürcek's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2012
Şehir: Sakarya-Denizli
Mesajlar: 2,979
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi SAHIRE Mesajı Göster
Tavuklar büyüyor. Cicianne hala gurk. (yumurtlamamak için rol kesiyor da olabilir.)
Ablacım bahçendeki gelişmeleri büyük zevkle takip ediyorum ne olursa, ne yaparsanız fotoğraf ekle olur mu bu güzelliklerden mahrum kalmak istemiyorum Cicianne gurk oldu demek ki negüzel hintlerin bu avantajı var işte Yumurta bulup yatırmanızı tavsiye ederim sahire abla sıcaklar geçti artık şimdi tam zamanı civciv çıkarmanın. Kış gelene kadar da kendilerini toparlarlar ve seneye erkenden yumurtaya gelir piliçler Kümesi de büyütüyosunuz bana kalırsa bu fırsatı kaçırmayın derim iyi günler

bay tömürcek Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-10-2013, 20:08   #6
Ağaç Dostu
 
SAHIRE's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-02-2008
Şehir: Muğla
Mesajlar: 649
Galeri: 27
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi bay tömürcek Mesajı Göster
Ablacım bahçendeki gelişmeleri büyük zevkle takip ediyorum ne olursa, ne yaparsanız fotoğraf ekle olur mu bu güzelliklerden mahrum kalmak istemiyorum Cicianne gurk oldu demek ki negüzel hintlerin bu avantajı var işte Yumurta bulup yatırmanızı tavsiye ederim sahire abla sıcaklar geçti artık şimdi tam zamanı civciv çıkarmanın. Kış gelene kadar da kendilerini toparlarlar ve seneye erkenden yumurtaya gelir piliçler Kümesi de büyütüyosunuz bana kalırsa bu fırsatı kaçırmayın derim iyi günler
Ciciannenin gurkluğu kendi kendine geçti, şimdi yumurtluyor 8. yumurtada : 12. yumurtada yeniden gurklamasını bekliyorum O zaman, seni de dinleyerek, altına çilli köy tavuğu yumurtası koyasım var , tabii komşum verirse.
Bugün beni siyah horoz gagaladı bu arada ,ee tabii ben alıştırdım, çağırdığımda geliyor ve ben bulduğum kurtları ona gösteriyordum, o da yiyordu. Bugün de ağaçları kaldırdığımız yere çağırdım , ama o eşofmanımdaki deliği böcek sandı ve beni gagaladı:Kötü bir niyeti yoktu yani...Zaten biz nerede çalışırsak orada bitiyor tavuklar, herhalde insan yanında daha rahat oluyorlar: Gık gık gık diye eşelenip duruyorlar

SAHIRE Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-10-2013, 20:58   #7
Ağaç Dostu
 
bay tömürcek's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2012
Şehir: Sakarya-Denizli
Mesajlar: 2,979
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi SAHIRE Mesajı Göster
Ciciannenin gurkluğu kendi kendine geçti, şimdi yumurtluyor 8. yumurtada : 12. yumurtada yeniden gurklamasını bekliyorum O zaman, seni de dinleyerek, altına çilli köy tavuğu yumurtası koyasım var , tabii komşum verirse.
Bugün beni siyah horoz gagaladı bu arada ,ee tabii ben alıştırdım, çağırdığımda geliyor ve ben bulduğum kurtları ona gösteriyordum, o da yiyordu. Bugün de ağaçları kaldırdığımız yere çağırdım , ama o eşofmanımdaki deliği böcek sandı ve beni gagaladı:Kötü bir niyeti yoktu yani...Zaten biz nerede çalışırsak orada bitiyor tavuklar, herhalde insan yanında daha rahat oluyorlar: Gık gık gık diye eşelenip duruyorlar
Altına yumurta koymayınca bir müddet sonra tavuklar kalkıyor. Çilli tavukları bende çok severim bu seneki iki horozu da çillilerden bırakıcam ayırdım damızlıkları Komşu verir belki ama tavuklar vericek mi bide o var Bu aylarda tavuklar pek yumurtlamaz tüy dökerler ve havalar da soğuduğu için vücutları yağ üretmekle meşgul olur, erken tüy düzenler yumurtaya gelebiliyor şuan sadece 2 tavuğum yumurta yapıyor onlarda ilk tüy çıkaranlar diğerleri hala ye iç yat modunda

Ablacım şaka maka horozlara dikkat et insana çok alıştıklarında kötü saldırıyorlar. Normalde insandan kaçarlar ama elle beslemeye alıştırınca kaçmıyorlar ve saldırıyorlar büyüyüp tavukları sahiplenince bu da bazen göz kulak gibi ciddi yaralanmalara sebep olabiliyor. Birazcık korkutun kış mış deyin yani çok başıma geldi ordan biliyorum besle kargayı oysun gözünü atasözünü hatırlattı bana horozlarım çoğu kez

bay tömürcek Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-10-2013, 18:50   #8
Ağaç Dostu
 
SAHIRE's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-02-2008
Şehir: Muğla
Mesajlar: 649
Galeri: 27
Tarlayı sürdürüyoruz. Bir kısmı bitti. Pulluk çekiliyor. Sonra kesekleri kırmak ve düzeltmek için rotavatör geçilecek. Burada patos da deniliyor. Sonra ağaçlandırma çalışmalarına başlayacağız.
Tavuklar ve kuşlar mutlu

Eklenen Resimler
  
SAHIRE Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-11-2013, 19:09   #9
Ağaç Dostu
 
SAHIRE's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-02-2008
Şehir: Muğla
Mesajlar: 649
Galeri: 27
Son durum

Fidan yerleri işaretlendi. Kepçeyle çukurlar açıldı. Fidanlar alındı.
Yanımızda zeytinliği olan Pehlivan amcayla konuştuk. Bu yıl zeytin olmadığını ancak geçen yıl verimin iyi olduğunu söyleyince başından beri ' 'zeytinci' olan eşimi tutmak mümkün olmadı Yine de kalan yarıyı da risk payı olarak badem yapacağız. Şimdilik 153 adet zeytinimizi aldık ve dikmeye başladık.
85 gemlik, 50 domat, 15 ayvalık, 1 uslu, 1 manzanilla ve 1 kalamata.
1-2 yaşlı fidanları temin ettik.
Geçen Pazardan beri dikiyoruz:Çooooooook yorgunuz. Bu akşam saydık 68 adet dikmişiz - hem de taşıma suyla

Eklenen Resimler
     
SAHIRE Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-09-2013, 14:51   #10
Ağaç Dostu
 
yağmur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-05-2013
Şehir: Muğla
Mesajlar: 748
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi SAHIRE Mesajı Göster
Bugün Saruyu yılan ısırdı, küçük bir yılandı. Acemiliğine geldi, ayağı şişirtti -
Tedavi: Yoğurt ve kantaron yağı, bol uyku ve akşama zıpkın gibi oldu

Ay kıyamam. Zehirli değilmiymiş yani yılan? Ya da küçük olunca öldürmüyor mu? Bana ilginç geldi ondan soruyorum Sahire hanım.

yağmur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-09-2013, 20:43   #11
Ağaç Dostu
 
SAHIRE's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-02-2008
Şehir: Muğla
Mesajlar: 649
Galeri: 27
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi yağmur Mesajı Göster
Ay kıyamam. Zehirli değilmiymiş yani yılan? Ya da küçük olunca öldürmüyor mu? Bana ilginç geldi ondan soruyorum Sahire hanım.
Araştırdığım kadarıyla bütün yılanlar zehirli ama dereceleri var. Ölümcül derecede zehirli yılanlar maalesef Türkiye' de de var ama az, çoğu yılan az zehirli kategorisinde.
Bu yılanın 3 katı büyüklüğünde bir yılanı kediler daha küçükken yakalamışlardı , ben de burada yazmıştım Bu çok küçüktü, solucanın hormonlusu gibiydi sabah bahçede baktım Saru bir şey ile oynuyor : bir yavru yılan. Kendisini nasıl ısırttı , ben de bilemedim .( rakibi hafife aldı) ayağı çok şişince anladım ben de ısırıldığını
Yoğurt verdim , kantaron yağı sürdüm. Uyudu. Akşamüstü hoplamaya başladı. Bugün de çok iyi, ben bahçede çalışırken sürekli ayağıma dolandı durdu, ben kazma kürek çalışıyorum; o benimle oynadığını zannediyor, bazen bezdirecek derecede insan canlısı sırnaşık bir şey

SAHIRE Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Etiketler
bahçe, çiftlik, emek, mutluluk, organik


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 01:03.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026