agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Kaktüs ve Sukulentler > Sukulent
(https)




Beğeni Düzeni443Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 27-09-2011, 10:36   #1
Ağaç Dostu
 
bettyycim's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-10-2010
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 2,060
Bu da benim mis kokulu yarim, ben biraz kokuya duyarlı olduğum için yarım metre yakının dan alıyorum kokuyu ama öyle etrafa yayılan bir kokusu yok

Eklenen Resimler
  
bettyycim Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-09-2011, 13:10   #2
Ağaç Dostu
 
huzunperest's Avatar
 
Giriş Tarihi: 17-11-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 643
Galeri: 23
Çiçeklerinin güzelliği kokusuna katlanmamızı sağlıyor Ben de yanından geçerken kokusunu alıyorum ama benden başka kimse yakınına gidip koklamadıkça bir koku duymuyor.

huzunperest Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 30-09-2011, 19:31   #3
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 16-04-2011
Şehir: Ankara
Mesajlar: 503
benimde stapelia grandiflora m çiçek açtı. kokusunun hiçbir önemi yok bence , bu görüntüye canlı canlı bakmak şahane bir duygu..

Eklenen Resimler
  
farpali beğendi.
bozo.0606 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-10-2011, 19:03   #4
Ağaç Dostu
 
mehtap051's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-08-2007
Şehir: Niğde
Mesajlar: 322
Buda benim leş kaktüsüm.

Eklenen Resimler
    
emmi, farpali ve acemi25 beğendi.
mehtap051 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-06-2012, 16:44   #5
Ağaçsever
 
calandiva's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-04-2009
Şehir: İzmir
Mesajlar: 34
Galeri: 1
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi bozo.0606 Mesajı Göster
benimde stapelia grandiflora m çiçek açtı. kokusunun hiçbir önemi yok bence , bu görüntüye canlı canlı bakmak şahane bir duygu..
Benimkiler açmadan annelerinin marifetlerini görmüş oldum böylece
Çok teşekkürler, hepsine gözüm gibi bakacağım...

bozo.0606 beğendi.
calandiva Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-06-2012, 22:59   #6
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 16-04-2011
Şehir: Ankara
Mesajlar: 503
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi calandiva Mesajı Göster
Benimkiler açmadan annelerinin marifetlerini görmüş oldum böylece
Çok teşekkürler, hepsine gözüm gibi bakacağım...
iyi günlerde büyütün sayın calandiva, gördüğünüz çiçekten düzinelerce sizede açar inşallah. çok sevimli bir bitkidir.

bozo.0606 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-06-2012, 21:26   #7
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 26-08-2007
Şehir: kastamonu
Mesajlar: 4
bu leş kaktüsünden kastamonu da bulmak imkansız herhalde kaç çiçekçiye sordum ismini bile duymamışlar hatta biri çiçek almaya yalovaya gidiyorum bir sorayım dedi sonuç gene hüsran. Şöyle bir küçük dal da kargoyla alıcı ödemeli şeklinde gönderebilecek biri yok mu ki acaba.

er.peri Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-10-2011, 10:49   #8
Ağaç Dostu
 
eminetirsi's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-05-2009
Şehir: istanbul--giresun
Mesajlar: 119
sn. bozo.0606 ve sn.mehtap051 çook güzeller.. O na sahip olduğunuz için çok şanslısınız... Bende sahip olmak isterim bu türe ... Paylaşmayı düşünürmüsünüz?...

eminetirsi Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-11-2011, 23:31   #9
Ağaç Dostu
 
gülenmelek's Avatar
 
Giriş Tarihi: 16-04-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,429
Galeri: 2
Yaklaşık 1 ay önce bana gelen Leş Kaktüsüm (adını bilmiyorum) çok güzel sürgün veriyor. Acaba bu da tomurcuk olabilir mi? Eğer öyle ise çok çok sürpriz olacak. (Bana gönderen sevgili üyemize gerçekten teşekkür ediyorum. Onun sayesinde bu gün bu sevinci yaşıyorum )

Eklenen Resimler
  
gülenmelek Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-11-2011, 11:36   #10
Ağaç Dostu
 
MİRBE's Avatar
 
Giriş Tarihi: 17-12-2009
Şehir: Konya
Mesajlar: 803
Galeri: 2
Dışarıdaydı yeni içeri aldım habire dal kol atıyor daha ç,çek göremedim..

MİRBE Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-11-2011, 12:56   #11
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 16-04-2011
Şehir: Ankara
Mesajlar: 503
sayın gülenmelek o bir çiçek tomurcuğu gibi duruyor. en kısa zamanda açması dileğiyle..

bozo.0606 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-11-2011, 20:21   #12
Ağaç Dostu
 
gülenmelek's Avatar
 
Giriş Tarihi: 16-04-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,429
Galeri: 2
Ben geldiği andan itibaren hiç dışarı alamamıştım. Soğuklardan zarar görebilir diye. İnşallah tomurcuktur ve açarsa sürpriz olacak. Teşekkür ediyorum

gülenmelek Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-11-2011, 20:40   #13
Ağaç Dostu
 
huzunperest's Avatar
 
Giriş Tarihi: 17-11-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 643
Galeri: 23
Evet o bir çiçek tomurcuğu sevgili gülenmelek

huzunperest Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-11-2011, 22:12   #14
Ağaç Dostu
 
gülenmelek's Avatar
 
Giriş Tarihi: 16-04-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,429
Galeri: 2
Şu anki keyfime diyecek yok o zaman Güzel bir haber verdiniz sevgili huzunperest. Umarım açmaktan vazgeçmez de ben de burada paylaşabilirim çiçeğini Türü konusunda merakım son safhada çünkü.

gülenmelek Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-11-2011, 08:39   #15
Ağaç Dostu
 
emmi's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-05-2010
Şehir: ANKARA
Mesajlar: 356
Galeri: 3
Sayın Gülenmelek, sanırım orbea'nız yerini beğenmiş ve tomurcuğu ile size teşekkürlerini sunmuş

emmi Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-11-2011, 09:05   #16
Ağaç Dostu
 
gülenmelek's Avatar
 
Giriş Tarihi: 16-04-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,429
Galeri: 2
Teşekkür ederim Sayın emmi Daha minicik, inşallah büyür ve açar Bu arada orbea derken ? Türünü kastediyorsanız eğer tam adını almam mümkün mü acaba ?

gülenmelek Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-11-2011, 10:02   #17
Ağaç Dostu
 
emmi's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-05-2010
Şehir: ANKARA
Mesajlar: 356
Galeri: 3
Sayın Gülenmelek orbea variegata.Bu da benim orbeam dün geldi dünyaya
Name:  resim gülce 4 762.jpg
Views: 2013
Size:  72.9 KB

Eklenen Resimler
 
emmi Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-11-2011, 10:06   #18
Ağaç Dostu
 
emmi's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-05-2010
Şehir: ANKARA
Mesajlar: 356
Galeri: 3
Bu arada Hatice hanıma saygılar.
Name:  resim gülce 4 767.jpg
Views: 2008
Size:  36.3 KB
Name:  resim gülce 4 752.jpg
Views: 2199
Size:  70.0 KB

emmi Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-11-2011, 10:13   #19
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
Hhatice's Avatar
 
Giriş Tarihi: 15-12-2006
Şehir: Tekirdağ
Mesajlar: 2,876
Galeri: 2
Çok güzel maşallah

Hhatice Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-11-2011, 11:12   #20
Ağaç Dostu
 
gülenmelek's Avatar
 
Giriş Tarihi: 16-04-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,429
Galeri: 2
Gerçekten güzel, deseni çok hoş Cevap için de teşekkürler

gülenmelek Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-12-2011, 17:16   #21
Ağaç Dostu
 
feriha's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-10-2007
Şehir: ANKARA
Mesajlar: 1,774
Galeri: 5
Stapeliamı Ankara -9 ları görünce camla kapatılmış balkona bile koymaya kıyamayıp içeri aldım. Arada su veriyorum. Saksıdan çıkan kökler acaba daha büyük saksıya mı ihtiyacı var diye düşündürüyor. Saksı değiştirmek için uygun zaman mı? Tecrübeli arkadaşlardan yardım rica ediyorum.

Name:  PC050401.jpg
Views: 2553
Size:  36.6 KB

Name:  PC050400.jpg
Views: 2047
Size:  28.1 KB

feriha Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-12-2011, 17:19   #22
Ağaç Dostu
 
cemo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-04-2008
Şehir: kdz ereğli
Mesajlar: 5,237
Galeri: 13
Saksıdaki toprağı dağıtmadan, al dik istediğin yere)
Tecrübe konuştu)

cemo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-12-2011, 17:32   #23
Ağaç Dostu
 
feriha's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-10-2007
Şehir: ANKARA
Mesajlar: 1,774
Galeri: 5
Sağol Cemo.. Yani baharı felan beklemeyeyim.. Saksı değişebilir diyorsun.

Peki değişmeyip böyle kalsa ne olur? (uzmanlık sorusu )

Aslında kökler saksıdan çıkıyor diye panikledim yoksa saksı değiştirmek niyetinde değilim. Kökler saksıdan çıkar vaziyette seramik dış kap içinde zararı olur mu?

İçeri almam doğru mu olmuş?

Yoksa gündüzleri daha güneşli aydınlık olan, gece 5-8 derecelere düşen cam balkonu mu sever?

Kafam karışık, okuyorum bilgileniyorum ama bişeyler eksik kalıyor karar veremiyorum. Teşekkürler..

feriha Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-01-2012, 19:54   #24
Ağaç Dostu
 
kartal124's Avatar
 
Giriş Tarihi: 17-07-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 637
Arkadaşlar bende de bu kaktüse benzer bir bitki var.Aşağıda fotoğrafını koyuyorum.Bu da aynı kaktüstür değil mi?
Ayrıca bu bitki bana aynen görüldüğü gibi bir dal olarak geldi, kökü yoktu,bende Kasım ayı başında diktim.Ama o gün bu gündür en ufak bir gelişme yok.Sadece bazen dikiliyor, ertesi gün yana eğiliyor falan.Bu şekilde hareket halinde, ama bir milim bile bir gelişme olmadı.
Acaba kış diye durgunluk dönemine mi girdi?Bu bitkiyi sulasam mı, sulamasam mı onda da tereddüt içindeyim.Şimdilik 15 günde bir kökünü ıslatacak kadar 5-6 damla su verip aydınlık bir yerde oda sıcaklığında tutuyorum.
Acaba sıcaklık, sulama, ışık konularında tavsiyeleriniz neler olabilir?Bu bitkim(eğer leş kaktüsü ise)büyüyecek gibi gözüküyormu sizlere?
İlgilenecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

Eklenen Resimler
  
GÜLSEN_ beğendi.
kartal124 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-04-2012, 07:53   #25
Ağaç Dostu
 
emmi's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-05-2010
Şehir: ANKARA
Mesajlar: 356
Galeri: 3
Fazla beklemenize gerek yok.Kaktüslerden daha çok su istiyolar bu türler.Toprağı kurudukça sulamanızı tavsiye ederim.

emmi Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-04-2012, 16:48   #26
Ağaç Dostu
 
gülenmelek's Avatar
 
Giriş Tarihi: 16-04-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,429
Galeri: 2
Umarım çiçeğinden anlaşılır; bu güzel şeyin adını öğrenmem mümkün mü ? Hangi gruba dahil olduğunu bilmediğim için konusunda soramadım

Eklenen Resimler
 

Düzenleyen gülenmelek : 14-04-2012 saat 11:11 Neden: Fotoğraf daha net olan ile değiştirildi.
gülenmelek Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 30-05-2012, 15:36   #27
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 15-07-2009
Şehir: İzmir-Bornova
Mesajlar: 2,974
Galeri: 9
Name:  stp.JPG
Views: 2380
Size:  38.0 KB

Sn. Patren o çubukları kaldırıp bitkiyi dolayarak toprağın üzerine bıraksanız çok daha iyi olur.. O sarmaşık değil
Bu sayede yukarıdaki fotoğraftaki gibi yanlardan yeni sürgünler vermesi kolaylaşır.
Toprağının nasıl olduğunu düşümek için geç kalmışsınız.. Biraz kumlu olması gerekirdi ama şu an gelişme döneminde olduğundan kışın uygun bir toprakla değiştirirsiniz..

selis Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 30-05-2012, 16:02   #28
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 22-11-2011
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 33
Çok teşekkür ederim.

Ben de öyle durmasını istiyorum ama toprağın üstünde değil saksının dışında durup sarkıyor. Ondan dolayı o şekilde sabit kalsın diye yapmıştım ama hemen çıkarıyorum çubukları. Çubukları zaten bugün diktim. 6 aydır dediğim gibi duruyordu. Ama sürgün filan vermedi. Sürgün ya da tomurcuk vermemesinin özel bir nedeni olabilir mi?

Oturduğum civarda da fazla çiçekçi yok. Olanlarda da kumlu toprak yok. Bana bu toprağı verdiler ben de bu toprağa diktim. Ama bakar, kumlu toprak bulur kışın toprağını değiştiririm.

Bilgiler için çok teşekkürler. Ama hala kaktüsümün tomurcuklanıp çiçek vereceğinden şüpheliyim. Bana tohum verse o da olur, en azından tek kalmaz. Ama hiçbir gelişme yok leş kaktüsümde.

Düzeltme: Ayrıca gövdenin boyu gördüğüm çoğu kaktüsten uzun. O nedenle saksıda durmuyor zaten. Bu boya uzun zamanda gelmiş olabileceğini düşünüyorum. Eğer bu kadar zaman geçtiyse neden ufacık bir tomurcuk çıkaramıyor olabilir?

selis beğendi.

Düzenleyen Patren : 30-05-2012 saat 16:06 Neden: Ekleme yapıldı.
Patren Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 30-05-2012, 18:43   #29
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 27-10-2009
Şehir: İzmir-Bayraklı
Mesajlar: 1,483
Galeri: 15
Sayın Patren, leş kaktüsünüzün ismi Stapelia variegata. Bol ışık alabileceği ve güneşli bir yere koyarsanız dallanıp budaklanacaktır. Çokta güzel çiçeği vardır.
Bendekinin resmini yolluyorum.
Eklenti 302490

Eklenti 302491


Düzenleyen mrmusti : 05-01-2019 saat 12:23
mrmusti Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-05-2012, 16:31   #30
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 22-11-2011
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 33
Vay canına! Çiçeği mükemmel, diğer çiçeklerden çok daha hoş durduğunu söyleyebilirim, benimkinin cinsinin bu olmasından mı kaynaklanıyor bilmiyorum ama inanılmaz güzel geliyor gözüme.

Sayın mrmusti, çok teşekkür ederim. Gerçekten çok mutlu oldum fotoğraflarınızı görünce, kendi kaktüsüm çiçek açmış gibi sevindim.

Patren Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 12:59.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026