![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 18-10-2010
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 2,060
|
Bu da benim mis kokulu yarim, ben biraz kokuya duyarlı olduğum için yarım metre yakının dan alıyorum kokuyu ama öyle etrafa yayılan bir kokusu yok ![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 16-04-2011
Şehir: Ankara
Mesajlar: 503
|
benimde stapelia grandiflora m çiçek açtı. kokusunun hiçbir önemi yok bence , bu görüntüye canlı canlı bakmak şahane bir duygu.. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-08-2007
Şehir: Niğde
Mesajlar: 322
|
Buda benim leş kaktüsüm. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Ağaçsever
|
Alıntı:
![]() Çok teşekkürler, hepsine gözüm gibi bakacağım... |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 16-04-2011
Şehir: Ankara
Mesajlar: 503
|
Alıntı:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-08-2007
Şehir: kastamonu
Mesajlar: 4
|
bu leş kaktüsünden kastamonu da bulmak imkansız herhalde kaç çiçekçiye sordum ismini bile duymamışlar hatta biri çiçek almaya yalovaya gidiyorum bir sorayım dedi sonuç gene hüsran. Şöyle bir küçük dal da kargoyla alıcı ödemeli şeklinde gönderebilecek biri yok mu ki acaba. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-05-2009
Şehir: istanbul--giresun
Mesajlar: 119
|
sn. bozo.0606 ve sn.mehtap051 çook güzeller.. O na sahip olduğunuz için çok şanslısınız... Bende sahip olmak isterim bu türe ... Paylaşmayı düşünürmüsünüz?... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu
|
Yaklaşık 1 ay önce bana gelen Leş Kaktüsüm (adını bilmiyorum) çok güzel sürgün veriyor. Acaba bu da tomurcuk olabilir mi? Eğer öyle ise çok çok sürpriz olacak. (Bana gönderen sevgili üyemize gerçekten teşekkür ediyorum. Onun sayesinde bu gün bu sevinci yaşıyorum ) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 16-04-2011
Şehir: Ankara
Mesajlar: 503
|
sayın gülenmelek o bir çiçek tomurcuğu gibi duruyor. en kısa zamanda açması dileğiyle.. |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaç Dostu
|
Stapeliamı Ankara -9 ları görünce camla kapatılmış balkona bile koymaya kıyamayıp içeri aldım. Arada su veriyorum. Saksıdan çıkan kökler acaba daha büyük saksıya mı ihtiyacı var diye düşündürüyor. Saksı değiştirmek için uygun zaman mı? Tecrübeli arkadaşlardan yardım rica ediyorum. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ağaç Dostu
|
Sağol Cemo.. Yani baharı felan beklemeyeyim.. Saksı değişebilir diyorsun. Peki değişmeyip böyle kalsa ne olur? (uzmanlık sorusu )Aslında kökler saksıdan çıkıyor diye panikledim yoksa saksı değiştirmek niyetinde değilim. Kökler saksıdan çıkar vaziyette seramik dış kap içinde zararı olur mu? İçeri almam doğru mu olmuş? Yoksa gündüzleri daha güneşli aydınlık olan, gece 5-8 derecelere düşen cam balkonu mu sever? Kafam karışık, okuyorum bilgileniyorum ama bişeyler eksik kalıyor karar veremiyorum. Teşekkürler.. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 17-07-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 637
|
Arkadaşlar bende de bu kaktüse benzer bir bitki var.Aşağıda fotoğrafını koyuyorum.Bu da aynı kaktüstür değil mi? Ayrıca bu bitki bana aynen görüldüğü gibi bir dal olarak geldi, kökü yoktu,bende Kasım ayı başında diktim.Ama o gün bu gündür en ufak bir gelişme yok.Sadece bazen dikiliyor, ertesi gün yana eğiliyor falan.Bu şekilde hareket halinde, ama bir milim bile bir gelişme olmadı. Acaba kış diye durgunluk dönemine mi girdi?Bu bitkiyi sulasam mı, sulamasam mı onda da tereddüt içindeyim.Şimdilik 15 günde bir kökünü ıslatacak kadar 5-6 damla su verip aydınlık bir yerde oda sıcaklığında tutuyorum. Acaba sıcaklık, sulama, ışık konularında tavsiyeleriniz neler olabilir?Bu bitkim(eğer leş kaktüsü ise)büyüyecek gibi gözüküyormu sizlere? İlgilenecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ağaç Dostu
|
Umarım çiçeğinden anlaşılır; bu güzel şeyin adını öğrenmem mümkün mü ? Hangi gruba dahil olduğunu bilmediğim için konusunda soramadım ![]() Düzenleyen gülenmelek : 14-04-2012 saat 11:11 Neden: Fotoğraf daha net olan ile değiştirildi. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ağaç Dostu
|
![]() Sn. Patren o çubukları kaldırıp bitkiyi dolayarak toprağın üzerine bıraksanız çok daha iyi olur.. O sarmaşık değil Bu sayede yukarıdaki fotoğraftaki gibi yanlardan yeni sürgünler vermesi kolaylaşır. Toprağının nasıl olduğunu düşümek için geç kalmışsınız.. Biraz kumlu olması gerekirdi ama şu an gelişme döneminde olduğundan kışın uygun bir toprakla değiştirirsiniz.. ![]() |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 22-11-2011
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 33
|
Çok teşekkür ederim. ![]() Ben de öyle durmasını istiyorum ama toprağın üstünde değil saksının dışında durup sarkıyor. Ondan dolayı o şekilde sabit kalsın diye yapmıştım ama hemen çıkarıyorum çubukları. Çubukları zaten bugün diktim. 6 aydır dediğim gibi duruyordu. Ama sürgün filan vermedi. Sürgün ya da tomurcuk vermemesinin özel bir nedeni olabilir mi? Oturduğum civarda da fazla çiçekçi yok. Olanlarda da kumlu toprak yok. Bana bu toprağı verdiler ben de bu toprağa diktim. Ama bakar, kumlu toprak bulur kışın toprağını değiştiririm. Bilgiler için çok teşekkürler. Ama hala kaktüsümün tomurcuklanıp çiçek vereceğinden şüpheliyim. Bana tohum verse o da olur, en azından tek kalmaz. Ama hiçbir gelişme yok leş kaktüsümde. Düzeltme: Ayrıca gövdenin boyu gördüğüm çoğu kaktüsten uzun. O nedenle saksıda durmuyor zaten. Bu boya uzun zamanda gelmiş olabileceğini düşünüyorum. Eğer bu kadar zaman geçtiyse neden ufacık bir tomurcuk çıkaramıyor olabilir? Düzenleyen Patren : 30-05-2012 saat 16:06 Neden: Ekleme yapıldı. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ağaç Dostu
|
Sayın Patren, leş kaktüsünüzün ismi Stapelia variegata. Bol ışık alabileceği ve güneşli bir yere koyarsanız dallanıp budaklanacaktır. Çokta güzel çiçeği vardır. Bendekinin resmini yolluyorum. Eklenti 302490 Eklenti 302491 Düzenleyen mrmusti : 05-01-2019 saat 12:23 |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 22-11-2011
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 33
|
Vay canına! Çiçeği mükemmel, diğer çiçeklerden çok daha hoş durduğunu söyleyebilirim, benimkinin cinsinin bu olmasından mı kaynaklanıyor bilmiyorum ama inanılmaz güzel geliyor gözüme. Sayın mrmusti, çok teşekkür ederim. Gerçekten çok mutlu oldum fotoğraflarınızı görünce, kendi kaktüsüm çiçek açmış gibi sevindim. ![]() |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|