![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,051
|
Sn.fagu03, Osb'nin ömrü 2 yıl kadar. Bir de içine toprak girince yanlardan dışa doğru esneme yapabiliyor. Bunu engellemek için tam ortadan, iki kanadı genişlik uzunluğunda bir 5x5 ile içeriden bağlayabilirseniz iyi olur. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-04-2010
Şehir: Almanya
Mesajlar: 199
|
Ada toprak yapisi
Sayin Meyvelitepe Ustadim.. Sizin aldiginiz ilk yoldan gidiyorum. Bu sene hem ögrenme hemde deneme yöntemi ile OSB den devam edeyim istedim. Seneye sizinki gibi guzel olmasada kalaslardan ada seferlerini devam ettirecegim.Kisa zamanda kenar desteklerini halledecegim. Kemik Tozu odun külü mevcut. Bunlari topraga katmalimiyim. Ne kadar katayim. Asagi yukari her ada 0,40 m3 (1,77*77*30) Burada belediye hazir orman topragi sunuyor. Bunlardan kattim. Bahce topragida iyi idi ilaveten Bahce malzemeleri satan marketden 90 litre hazir torflu toprak aldim. Icindekiler Humus,talas,beyaztorf Ph 5,8 250mg/l N 300mg/l p2o5 400mg/l k2o 3g/l tuz KCI Birde ayrica boyle hazir bir toprak var mg 270mg S 320 mg N 220 mg p2o5 150mg k20 700 mg %70 h2-h6 yesil kompost verimlihumus üre asitli kirec NPK gübre icindekiler böyle yaziyor bundan alsam olurmu 2tl 20 litresi EM arastirdim gittigim yerlerde yoktu. internetde satilan bir site var http://shop.mikroveda.com/oxid.php/s...97c91b32332d9/ Buradakinden 0.5 litrelikten denemek icin alsam olurmu http://translate.google.com/translat...isttype%2Flist |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 17-02-2011
Şehir: KOCAELİ
Mesajlar: 131
|
forumdan öğrendiğim üzere ben de bu yıl bahçenin sebze ekilen bölümünü fesleğen ve kadife çiçekleri ile renklendirmek istiyorum.Başka hangi çiçekler faydalı olur acaba ![]() |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-04-2010
Şehir: Almanya
Mesajlar: 199
|
ada toprak doldurma
Ada topraklarinin icine bizim bildigimiz köpuklerden ufaltarak koyabilirmiyiz? Köpük derkene televiyon buzdolavi vs vs alirken kutularinin icinden cikan kopuklerden diyorum. perlet gorevi gormesi bakimindan. solucan kompostu yapsam olurmu ? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 17-02-2011
Şehir: KOCAELİ
Mesajlar: 131
|
Teşekkürler dikkatle inceleyeceğim. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,051
|
Sn.Fagu03, ilk yazdığınız torfun değerleri daha iyi. Belediyenin sattığı orman toprağı çürüntülerden oluşuyorsa ne güzel. Bol bol kullanabilirsiniz. Her adaya iki avuç kemik tozu, iki avuç odun külü yeterlidir. İki avuç da kükürt karıştırırsanız iyi olur. İçinde Mn, Mg, Zn, Fe, Ca, Cu olan bir iz element bulursanız bir-iki avuç da ondan karıştırırsınız. Linkini verdiğiniz Em aktifleşmiş mi aktifleşmemiş mi anlayamadım. Aktifleşmemiş galiba. Yarım litreliğini alırsanız, yarım litre de melas alıp aktifleştirmeniz gerekecek. Bunlardan 10 litre aktifleşmiş Em elde edilir. Bu da adalardaki karışımı mikroorganizmalarla takviye etmeye yeter. Sulama suyu ile adalara 3-4 seferde bu miktarı verdiğinizde toprağınız bir dengeye gelir ve uzun süre başka bir şey gerekmez zaten. Fidelerinizi hazır alacaksanız, T.Harzanium elde edip hazırlayacağınız solusyona bandırarak fidelerinizi dikerseniz bir bakıma pek çok kök hastalığına karşı fidelerinizi sigortalamış da olursunuz. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,051
|
Toprağınıza köpük karıştırmayın, perlit görevi görmez. Bulursanız klinoptilolit (zeolit), yoksa perlit kullanın. O da yoksa başka bir şey koymayın. Solucan kompostu yaparsanız tabii ki çok güzel olur. Çok değerli ve güçlü bir gübre elde etmiş olursunuz. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-04-2010
Şehir: Almanya
Mesajlar: 199
|
Üstad acele cevaplarin icin cok tesekkur ederim. Solucan kompostu nasil yapilir forumda arastiriyorum birde Malum burasi Almanya ve kaldigim yer ormanlik bir yer biraz karadeniz gibi solucanda cok topraklarda. Solucan kompostu yapma arastirmasi icindeyim. klinoptilolit i sordum Burada bulamadim. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-04-2010
Şehir: Almanya
Mesajlar: 199
|
Adalar topraklandi
Bugun adalarin toprak dolumunu bitirdim. Bir avucda odun külü attim. Kadifeleri simdi dikebilirmiyim ve arpacik soganlari. Fideleri mayisin 2. haftasi dikmeyi dusunuyorum. Topraga su verdim sadece. Yapmam gereken nedir baska? Paylasirsaniz sevinirim.. Düzenleyen fagu03 : 17-04-2011 saat 22:07 Neden: yazim hatasi |
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
|
Solucanlarla kompost.
Alıntı:
Bu işlemi bahçenizde ki toprak bölümleri üzerinde rotasyona tabii olarak bu adaları oluşturmadan bir yıl öncesinden hazırlıyarak bahçe topraklarınızda solucan populasyonlarının artmasını sağlamış olacaksınız ilk aşamaya buradan ikinci aşamayada takipederseniz gerekli bilgileri olaşabilirsiniz. Düzenleyen epsody : 03-05-2011 saat 09:52 |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-04-2010
Şehir: Almanya
Mesajlar: 199
|
Adalardaki son durumlar
Ilk ada tecrübem ve bugunku cektigim resimleri paylasmak istedim. Son resimde karsida briketler gozukmekte.Oraya Meyvelitepe Ustadtan esinlendigim köy firini gelecek. Tabanina temel atildi. Yakin zamanda Orada Ada mahsulleri ile guvecler yufkalar pisecek. Yufkaya roka taze sogan patates vs vs sarilacak. ![]() Düzenleyen fagu03 : 15-05-2011 saat 23:01 Neden: mesaja ileve |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-04-2010
Şehir: Almanya
Mesajlar: 199
|
resimlerin devami
Bunlarda diger resimler. Bir adayi fasulye ekecegim. Ektigim fideler yerini begenmedi herhalde halen canlanmadilar. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
|
Sn fagu03, Bildiğim kadarıyla odun külü alkali olduğu için kükürt de karıştırmanız gerekiyor. Toprak ph'ı çok önemli bir konu. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-04-2010
Şehir: Almanya
Mesajlar: 199
|
Sn verdoque, bol kukurt karisimli toprak katmistim. Sadece 1 avuc kül kattim. Meyvelitepe Üstad recetesine göre ilave ettim. Sizin adalar deneyiminizi aktarirmisiniz biraz. 8 kadar adaniz vardi.Ada arasi yollarin ne yaptiniz. gecen sene nasil ürün aldiniz. Bu konuda gözlemlerinizi aktarirsaniz sevinirim. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaç Dostu
|
Vaktim olmadigindan yazamadim, keske adalari daha uzun omurlu olmasi icin gazebeton (yazilisi yanlis olabilir ) `dan yapsaydiniz. Hem, daha uzun omurlu hem de daha saglikli. Benim adalarin 2. senesi oldugundan bu sene sonunda (mevsim bittikten sonra ) degistirilecek.Yerine, gazebeton bloklar kullanmayi dusunuyorum. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-04-2010
Şehir: Almanya
Mesajlar: 199
|
Bu sene ilk deneme calismasi olduhu icin OSB den yaptik. seneye daha kalici meteryallarden yapacagim. Google dan fikir olsun diye bir kac resim ekliyorum. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 29-03-2011
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 138
|
Merhaba arkadaşlar, 5 X 8 ebatlarında toplam 40 m2 bahçem var. 1 ay önce ektiğim tohumlar büyümekteler. Salatalık ve domates fidelerim 3. yapraklarını açmaktalar. Biberler ise henüz 2. yapraktalar. Elimde cinsini bilmediğim açık kahverengi ve alacalı fasülye tohumları var. Kudret narı ekmeyide düşünüyorum. Adaları inceledim ama şu an için bu işe girmeyi düşünmüyorum. Bahçemin kenarlarına soğanlı ve yumrulu çiçeklerden diktim. Elimde 5 çuval yanmış koyun gübresi var. Bahçe saat 11 den akşama kadar güneş almaktadır. Bahçeyi yapılandırmam ve ekim-dikim konusunda yardımlarınızı bekliyorum. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ağaç Dostu
|
Çilekler için kullanılan siyah örtüler sebzeler için de kullanılabilir mi? Geçen sene otla başedemedim. Bu sene önce o siyah örtüleri örteyim, sonra sebzeleri ekeyim diyorum. Deneyen oldu mu? Sebzelere zararı olur mu? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-02-2011
Şehir: kanada
Mesajlar: 364
|
Iki gun once bahceye salatalik biber domates kavun kabak bamya diktik. Domatesleri bir koseye, diger koseyede salataliklar bamylalar ve kabaklarla biberleri dikmis arkadaslar ben yokken. Biraz karisik olmasinda bi sakinca varmi acaba? Geri dondugumde aralara girebildigim kadariyla kadife ciceginin ve feslegenlerin minicik halini diktim. Acaba bu miniler islemlerini yapabilir mi yoksa cicekli kadife ve daha buyuk feslegen alip dikeyim mi? Aslinda sayin meyvelitepenin adalarindaki gibi once etrafina kadife cicegi dikip sonra fideleri aralarinada feslegenleri dikecektim ama olmadi eger bu sekil yanlis oluyorsa seneye ayni hatalari yapmak istemiyorum. Yarin bahcenin geri kalan kisminada patlican fasulye taze sogan karpuz ve kivircik dikecegim siralamasi nasil olmali yardimci olurmusunuz lutfen. Simdiden tesekkurler |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-04-2010
Şehir: Almanya
Mesajlar: 199
|
Sebze Bahcesinin Önemi????
Almanya'da 8 kişinin ölümüne ve çok sayıda kişinin ağır hastalanmasına neden olan EHEC koli basili Almanya'da olduğu kadar komşu ülkelerde de paniğe neden oldu. Hastalığa yol açan bakterinin salatalığa nasıl bulaştığı araştırılıyor. İspanya'daki üretici firma "Benim salatıklarım bakterisiz" derken EHEC'in Almanya'ya nasıl geldiği inceleniyor. Sadece Almanya'da bin kişinin EHEC bakterisi nedeniyle hastalandığı belirlendi. Özellikle salatalık, marul ve domates çiğ yenilmemeli. En iyisi bir süre bu gıda maddelerini tüketmemektir. Bu marketlerde satılan hazır salatalar içinde geçerli. ayrintilari buradan okuyabilirsiniz.. http://www.hurriyet.de/haberler/gund...jyenle-korunun Demem Oki gün gectikce bu haberli daha cok okur olacagiz. Bunun icindirki, herkes kendi sagligi icin bir nebzede olsa kendi organik kimsayal ilacsiz sebzesini yetistirse cok guzel olur. |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Bazı bitkiler çok gelişiyor (kabak gibi) ve başka bitkilerin gelişimine engel oluyor, yeriniz yeterli değilse problem olabilir, geçen sene kabakları sökmek zorunda kaldım. Bir de güneş isteğine göre boylarını ayarlamak gerekebiliyor. Kadife ve fesleğeninizin küçüklüğü, hızlı geliştiği için problem olmaz, sadece salyangozunuz çoksa kadife çiçeklerinin tamamını yiyebilirler (ben gelişmiş alıp diktiğim halde sadece sapları kaldı). |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-02-2011
Şehir: kanada
Mesajlar: 364
|
Cevabiniz icin tesekkur ederim sevgili kiraz tavsiye ettiginiz basligi gunlerdir tekrar tekrar okuyorum ve o dogrultuda dikim yapmak istedim ve genede sormak icimi rahatlatir diye sizlere basvurdum. Kabaklarla salataliklar yanyana arkadasa kazik cakayimmi diye sordugumda gerek yok demisti. Acaba kaziga baglasam cozum olabilir mi? Cok gelistigini yazmissiniz aksi takdirde yan komsunun bahcesine gecebilir cunku aramizda sadece bir ipten belirleyici var gecmesi mumkun. Birde gordugum kadariyla salyangoz cok var henuz bahcede degiller ama kisa surede akin edebilirler buradan okudugum kadariyla bahceyi belileyen cerceve etrafina azcik tuz atsam olur mu? Baska tavsiyelerede uyabilirim simdiden cok tesekkur ederim |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ağaç Dostu
|
Geçen yıl başarısız bir sebze bahçesi denemesi yaptım. Adalarımda kullandığım OSB plakaları kışı geçiremedi.Bu yıl yeniden düzenlemeyi düşündüm. Nelerden yaparım derken aradığım malzemeyi buldum. ![]() Bu malzeme oldukça hafif sağlam be dekoratifti. Garaj kapılarında kullanılan panelleri 200 x 35 cm 2 Adet ve 100 x 35 cm 2 Adet ebatlarında boyutlandırdım. Köşe birleştirmeleri için 10 x 10 cm ebatında saç L kullandım Düzenleyen Tura : 31-05-2011 saat 15:41 Neden: ilave |
|
|
|
|
|
#28 |
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,051
|
Çok güzel. Bulduğunuz malzemeleri iyi değerlendirmişsiniz. Diktörtgen adalar uzun kenarlardan dışa doğru bel verebilir. Dış ortalardan bir şekilde sabitlerseniz tamamdır. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ağaç Dostu
|
Teşekkür ederim Sayın Meyvelitepe. Sizin görüşünüz benim için önemliydi. Adaların uzun kenarlarının bel vereceğini bende gördüm. Dış yüzeyden takviye yapıldı. Resimler daha önceden çekilmişti. Düzenleyen Tura : 03-06-2011 saat 19:21 Neden: düzeltme |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaç Dostu
|
Benim OSB`ler can cekisiyor ama yine de bu sene onlarla devam ediyorum.Rahatsizliktan once, domates, biber ve de patlicanlari dikmistim. Hafta icinde, Buyukadaya gittigimde damlama sulama ve otomatik kontrol unitesinide kurdugum zaman bu is biter..... Domates agaci hayalimiz ise...... sahi Sn. MeyveliTepe, ne yapiyoruz ? Düzenleyen sındırgılı : 04-06-2011 saat 10:01 |
|
|
|
![]() |
| Etiketler |
| sebze, sebze adası, yükseltilmiş yastık |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|