agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Orkide > Orkide Hastalıkları
(https)




Beğeni Düzeni1347Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 25-08-2015, 15:47   #1
Ağaç Dostu
 
gultar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-02-2009
Şehir: İzmir
Mesajlar: 495
Her sabah su püskürtun Direk güneşe koymayın. Tabağına su kalmasın. 3 ay sonra yeni çiçeklenme olur. Orkide sabır işi. Bekleyin telaş etmeyin.

gultar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-08-2015, 19:29   #2
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 25-08-2015
Şehir: Antalya
Mesajlar: 1
Arkadaşlar merhaba. Siteye yeni katıldım. Evimde baktığım orkidelerimde fotolarda göreceğiniz gibi beyaz pamuğa benzer bişeyler oluşmaya başladı. 5 orkidemden biri tamamen kurudu. Bu beyaz noktalar 1 tanesinde vardı geçenlerde hepsini aynı tankta daldırma tipi suladım ve şimdi hepsine bulaştı. Çiçekleri solmaya başladı yardım ltfen

Eklenen Resimler
 
fyeres Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 01-09-2015, 16:18   #3
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 16-07-2014
Şehir: istanbul
Mesajlar: 6
Merhabalar arkadaşlar sizlere danışmak istediğim iki şey var ilk iki resimdeki orkidem keiki veriyor sanirim ama uc ay oldu hala köke dair bir gelişim göstermedi bunun icin ne yapmam gerek? Diger iki resimdeki orkidemi de ciceklenmesi bittiğinde budadim yaprak cikarmaya basladi ama yapragi cikarken boyle siyah benekli cikiyor sebebi ne olabilir tecrübeli arkadaslar belki fikriniz vardır

Eklenen Resimler
    
smbolgili Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-09-2015, 19:28   #4
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 19-10-2012
Şehir: samsun
Mesajlar: 5
Orkidem in dibinde beyazimsi minik böcekler var. 2 hafta önce çok canlıydi ve dalından yavru yaprak çıkmıştı ama şimdi yaprakları çok cansizlasti.ne yapmam lazım

aralık Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-09-2015, 00:24   #5
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 07-09-2015
Şehir: Tekirdağ
Mesajlar: 1
Merhaba,
Yaklaşık 4 aydır orkide bakıyorum. Orkide aldığımda tamamen çiçekleri ve dökülüp solmaya başlayınca burdayım. Fakat sapı sarardı. Bir alt boyumdan tekrar burdayım ama durum aynı.. Ne yapmalıyım? Bir de yapraklar artıyor.. Ama sağında bir uzama yok. Resim atabilirim ama yeni üyeyim başaramadım...

ozge.akyuz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-09-2015, 23:13   #6
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 08-05-2015
Şehir: Çankırı
Mesajlar: 4
iyi mi, kötü mü bilemedim ?

Arkadaşlar, acemiyim ve orkidemin durumunu bilemedim. Bir ay kadar oldu alali ve çok fazla durmadan çiçekleri döküldü. Bir süre sonra toprağında böcek yumurtası tarzında şeyler gördüm ve hemen saksisini ve toprağını değiştirdim. Şu an yeni yaprak veriyor ve sanırım yeni bir çiçek dalı, kırmızı ile isaretledim. Ama kafama takılan koklerindeki beyaz lekeler. Bunlar normal mi. Lütfen yardım ediniz.

Eklenen Resimler
 
Chatoon Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-09-2015, 10:12   #7
Ağaç Dostu
 
sar-dunya's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-04-2013
Şehir: Ankara
Mesajlar: 198
Galeri: 1
İşaretlediğiniz yerin hemen altındakiler gibi beyaz noktalar normaldir. Öte yandan saksınızın altında bol bol deliği var di mi?

Hevesinizi kırmak gibi olmasın ama çiçek sapı veya kök ayrımını yapmak için biraz erken olabilir. Yeni çiçek sapının eskisinden üstteki bir noktadan çıkmasını bekleyin. Çiçek sapı veya kök, yeni gelişim iyi bir şeydir

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Chatoon Mesajı Göster
Arkadaşlar, acemiyim ve orkidemin durumunu bilemedim. Bir ay kadar oldu alali ve çok fazla durmadan çiçekleri döküldü. Bir süre sonra toprağında böcek yumurtası tarzında şeyler gördüm ve hemen saksisini ve toprağını değiştirdim. Şu an yeni yaprak veriyor ve sanırım yeni bir çiçek dalı, kırmızı ile isaretledim. Ama kafama takılan koklerindeki beyaz lekeler. Bunlar normal mi. Lütfen yardım ediniz.

sar-dunya Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-09-2015, 20:24   #8
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 08-05-2015
Şehir: Çankırı
Mesajlar: 4
Cicekcilerde satilan orkide saksisi diye aldım. Delik sayısı geniş ve yeterli gibi. Toprağın üstü kurudugunda sprey ile suluyorum. Beyaz lekelerden korkmuştum, sağolun içimi rahatlattiniz.

Chatoon Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-09-2015, 10:18   #9
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 11-09-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 2
Orkidelerim

2 Senelik Orkidemin bir dalı kökten çürüdü galiba karardı biz kesene kadar sonuna kadar gitti önce yaprakları döktü sonra karardı 2 tane dalı vardı yeni bir küçük dal çıktı çiçek açtı diğer dalda çiçekler var ama cansız gibi düşecek gibi yeni yaprak verdi yemyeşil parlak bir de saksısına canım çok sıkıldı dibini göremiyorum saksıyı değiştirdik değiştirmeden önce bakıyorduk kaldırıp altını şimdi bitişik o yüzden kökleri göremiyorum orkide besini kullanmalı mıyım?

Fotoğrafları da atacağım
Phalaenopsis Mor

SERLEM52 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-09-2015, 10:21   #10
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 11-09-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 2


Bu saksıya koyduk altı çıkıyor ama çıkartmadık için delikler var ama küçük

SERLEM52 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-09-2015, 11:39   #11
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 20-09-2015
Şehir: Ankara
Mesajlar: 2
merhaba, benim iki tane orkidem var. çok severek aldım ve internetden bakımı nasl olur diye de çok araştırma yaptım. Ona göre suladım, yapraklarını sildim, gübreledim, toprağını değiştirdim fakat orkidelerim yaprakları iyice buruştu ve yumuşak plastik gibi oldu ayrıca kökleri de taş gibi oldu ve kurudu. Çok üzüldüm demek ki becerememişim bakmayı.... onları acaba kurtarabilir miyim? yardımcı olursanız geçekten çok sevinirim

Akşamsefası1234 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-10-2015, 23:14   #12
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 19-09-2015
Şehir: Bursa
Mesajlar: 4
Küvez yöntemini detaylı olarak anlayabileceği varmı acaba

engindokur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-10-2015, 14:37   #13
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 20-10-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 2
iyi günler orkidemin dalları sarardı,budadım ama hala kuru sararmış dalları var.Hala budamam gerekiyorsa tam olarak neresinden budayacağım yardımcı olursanız sevinirim.

Mrw87 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-10-2015, 21:16   #14
Ağaç Dostu
 
Charlaux's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
Yeşil olan ilk gözün üstünden çapraz olarak keseceksiniz sn.Mrw87.Kesilldikten sonra tarçın bulayanilirsiniz o bölgeye.

Charlaux Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-10-2015, 13:11   #15
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 20-10-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 2
Teşekkür ederim.
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Charlaux Mesajı Göster
Yeşil olan ilk gözün üstünden çapraz olarak keseceksiniz sn.Mrw87.Kesilldikten sonra tarçın bulayanilirsiniz o bölgeye.

Mrw87 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-10-2015, 15:28   #16
Ağaç Dostu
 
Charlaux's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Mrw87 Mesajı Göster
Teşekkür ederim.


Yanlış bir ifade olmuş kusura bakmayın üstten yeşil ilk gözün,yani en yukaradaki yeşil gözün üstünde çapraz kalacak şekilde.

Charlaux Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-10-2015, 13:21   #17
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 23-03-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 7
dal mı kök mü?

Merhaba budama yaptıktan sonra aylardır orkidemin dal çıkarmasını bekliyorum sabırsızlıkla... Yaklaşık bir hafta önce yaprakların altından birşey çıktığını görünce dal çıkıyor diye sevindim fakat bu sabah baktımki farklı yerlerden iki tane daha birşey çıkmaya başlamış... Böyle olunca çıkan şeyin kök olabileceğini düşündüm. ilk orkiden ve ilk tecrübem daha önce böyle birşey çıkmadı. Acaba çıkan şeyler ne? Cevap bekliyorum teşekkür ediyorum...

Eklenen Resimler
   
meyran Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-10-2015, 19:18   #18
Ağaç Dostu
 
Charlaux's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi meyran Mesajı Göster
Merhaba budama yaptıktan sonra aylardır orkidemin dal çıkarmasını bekliyorum sabırsızlıkla... Yaklaşık bir hafta önce yaprakların altından birşey çıktığını görünce dal çıkıyor diye sevindim fakat bu sabah baktımki farklı yerlerden iki tane daha birşey çıkmaya başlamış... Böyle olunca çıkan şeyin kök olabileceğini düşündüm. ilk orkiden ve ilk tecrübem daha önce böyle birşey çıkmadı. Acaba çıkan şeyler ne? Cevap bekliyorum teşekkür ediyorum...


Merhaba sn.meyran,
Yuksek ihtimalle kok ancak daha buyuyunce anlasalabiliyor genellikle.Ancak orkidenizin yeni kok cikarmasi sagligi icin iyiye isaret. Yakin zamanda olmasa bile 6 ay 1 yil icerisinde dal cikacaktir.

Sevgiler

Charlaux Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-10-2015, 08:14   #19
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 23-03-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 7
Thumbs up

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Charlaux Mesajı Göster
Merhaba sn.meyran,
Yuksek ihtimalle kok ancak daha buyuyunce anlasalabiliyor genellikle.Ancak orkidenizin yeni kok cikarmasi sagligi icin iyiye isaret. Yakin zamanda olmasa bile 6 ay 1 yil icerisinde dal cikacaktir.

Sevgiler
6 ay 1 yıl mı zaten neredeyse bir yıldır bekliyorum bu kadar uzun mu sürer. ama bu güne kadar yaprak çıkarma dışında bir gelişme göstermemişti yerini değiştirdim inşallah burada daha hızlı gelişir.. dal çıkarmasını bekliyorum sabırsızlıkla... hayırlısı bakalım... bu arada orkidem dün yere düştü ve en taze yaprağı çok fena kırıldı

meyran Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-10-2015, 12:13   #20
Ağaç Dostu
 
Charlaux's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
Orkideler zaten senede bir çiçek veren canlılardır.Kök çıkartması orkidenizin sağlıklı olacağı anlamına gelir ancak kök çıkartan orkide gelişim sürecindedir.yani yakın zamands kök çıkarır yaprak çıkarır ama dal çıkarmaz (büyük ihtimalle çıkan şeyin kök olduğunu varsayıyorum)

Charlaux Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-11-2015, 08:46   #21
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 23-03-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 7
Wink

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Charlaux Mesajı Göster
Orkideler zaten senede bir çiçek veren canlılardır.Kök çıkartması orkidenizin sağlıklı olacağı anlamına gelir ancak kök çıkartan orkide gelişim sürecindedir.yani yakın zamands kök çıkarır yaprak çıkarır ama dal çıkarmaz (büyük ihtimalle çıkan şeyin kök olduğunu varsayıyorum)
Tekrar merhaba söylediğiniz gibi çıkan şeyler köke benziyor sanırım hepsi kök fakat dün yeni bir şey gördüm ve çıktığı yer itibarıyla dal olma ihtimalinin yüksek olduğunu düşünüyorum lütfen bakar mısınız yaprakların arasında baş gösteren şeyde kök olabilir mi? dal olsun lütfen... bu arada zaten yaklaşık bir yıldır bekliyordum ve orkidem yaprak çıkarmaktan başka gelişim göstermemişti o yüzden bunları görünce çok mutlu oluyorum (bu arada yerini değiştirmiştim, asıl meselem seveceği ortamı yakalayabilmiş olmak)

Eklenen Resimler
 
meyran Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-11-2015, 07:45   #22
Ağaç Dostu
 
mühendis57's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-09-2007
Şehir: sinop
Mesajlar: 250
Galeri: 14
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi meyran Mesajı Göster
Tekrar merhaba söylediğiniz gibi çıkan şeyler köke benziyor sanırım hepsi kök fakat dün yeni bir şey gördüm ve çıktığı yer itibarıyla dal olma ihtimalinin yüksek olduğunu düşünüyorum lütfen bakar mısınız yaprakların arasında baş gösteren şeyde kök olabilir mi? dal olsun lütfen... bu arada zaten yaklaşık bir yıldır bekliyordum ve orkidem yaprak çıkarmaktan başka gelişim göstermemişti o yüzden bunları görünce çok mutlu oluyorum (bu arada yerini değiştirmiştim, asıl meselem seveceği ortamı yakalayabilmiş olmak)
Merhaba
Soruyu sayın Charlaux' a sormuşsunuz ama ben de birkaç şey yazmak isterim
Gövde üzerinden çıkan çiçek dalı sürgünlerinin uçları kök sürgünlerine göre biraz daha sivridir. ve sürgünün yönü daha dik olur köke göre. Kökler genelde ya yatay ya da saksı harcına doğru büyüme eğilimindedirler.Kök sürgünlerinin gövde rengi hafif grimsi ve çeşite göre de uç kısmı açık kahverengi renktedir.Çiçek dallı sürgünleri yeşilimsidir.
resimde sol kısımdan çıkan %100 kök,sağda yaprak arasından çıkan resimde tam belli olmamakla bereber büyük ihtimalle çiçek dalı olabilir.
Bol çiçekli günler dileklerimle...

mühendis57 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-11-2015, 08:14   #23
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 23-03-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 7
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi mühendis57 Mesajı Göster
Merhaba
Soruyu sayın Charlaux' a sormuşsunuz ama ben de birkaç şey yazmak isterim
Gövde üzerinden çıkan çiçek dalı sürgünlerinin uçları kök sürgünlerine göre biraz daha sivridir. ve sürgünün yönü daha dik olur köke göre. Kökler genelde ya yatay ya da saksı harcına doğru büyüme eğilimindedirler.Kök sürgünlerinin gövde rengi hafif grimsi ve çeşite göre de uç kısmı açık kahverengi renktedir.Çiçek dallı sürgünleri yeşilimsidir.
resimde sol kısımdan çıkan %100 kök,sağda yaprak arasından çıkan resimde tam belli olmamakla bereber büyük ihtimalle çiçek dalı olabilir.
Bol çiçekli günler dileklerimle...
cevap için teşekkür ederim evet soldaki kesin kök onun gibi iki tane daha var ve kök olduklarını bende anladım artık ama yeni görünen yaprakların arasında ki dal olabilir değil mi? yaprakların arasındanda kök çıkar mı? bekleyip göreceğiz ama sabırsızlılık ediyorum işte çünkü aylardır bunu bekliyorum ve ilk orkide deneyimim hadi hayırlısı

Eklenen Resimler
 
meyran Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-10-2015, 20:21   #24
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 29-09-2014
Şehir: tekirdağ
Mesajlar: 167
Sayın Meyran nazar mı oldu dersiniz orkideniz dalı kırılmış ama üzülmeyin toparlar benimde orkidem balkondan uçtu 2. kattan komşular toplayıp getirdi tam 1yılda anca canlandı. Kışa giriyoruz dinlenir baharda sizi mutlu eder.Selamlar.

pınar59 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-10-2015, 12:04   #25
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 28-10-2015
Şehir: AĞRI
Mesajlar: 3
Merhaba,
1 yıldır orkidem benimle ancak ilk defa bir şeylerin ters gittiğinin farkındayım. Daha önce iki dalında çiçekler vardı. Döküldükten sonra 3. boğumun üstünden kestim ve tatile gittim. 1 ay sonra döndüğümde o kesilen 2 dal kurumuştu ancak bu süre boyunca hiç sulanmamasına rağmen başka bir dalda yeni çiçekler açmıştı.
Fotoğrafları aşağıda olan orkidenin saksısını değiştirdikten sonra (bir önceki saksı da camdı fakat küçük olduğu için daha büyük bir saksıya geçirdim) çiçekler solmaya başladı ve döküldüler. Dal da ucundan sararmaya başlamıştı. Bu dala da budama işlemini gerçekleştirdim ama göründüğü gibi hala köküne doğru sararmaya devam ediyor.
Az önce orkideyi söktüm ve saksının içinde minicik beyaz böcekler olduğunu gördüm (sanırım toprak piresi- buna benzer bir bilgi okumuştum forumda) Hatamın çok sulamak olduğunu düşünüyorum. Sizce doğru mudur?
Kullandığım toprağı ve orkidemin fotoğraflarını gönderiyorum. Toprağı değiştirmeyi planlıyorum şu an (köklere tarçın dökerek). Saksıdaki halinde kökler biraz yukarıda mı kalmış sizce?
Çok teşekkür ederim.

Eklenen Resimler
     

Düzenleyen scuba123 : 28-10-2015 saat 12:08 Neden: Fotoğraf eklemesi
scuba123 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-10-2015, 13:59   #26
Ağaç Dostu
 
Charlaux's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi scuba123 Mesajı Göster
Merhaba,
1 yıldır orkidem benimle ancak ilk defa bir şeylerin ters gittiğinin farkındayım. Daha önce iki dalında çiçekler vardı. Döküldükten sonra 3. boğumun üstünden kestim ve tatile gittim. 1 ay sonra döndüğümde o kesilen 2 dal kurumuştu ancak bu süre boyunca hiç sulanmamasına rağmen başka bir dalda yeni çiçekler açmıştı.
Fotoğrafları aşağıda olan orkidenin saksısını değiştirdikten sonra (bir önceki saksı da camdı fakat küçük olduğu için daha büyük bir saksıya geçirdim) çiçekler solmaya başladı ve döküldüler. Dal da ucundan sararmaya başlamıştı. Bu dala da budama işlemini gerçekleştirdim ama göründüğü gibi hala köküne doğru sararmaya devam ediyor.
Az önce orkideyi söktüm ve saksının içinde minicik beyaz böcekler olduğunu gördüm (sanırım toprak piresi- buna benzer bir bilgi okumuştum forumda) Hatamın çok sulamak olduğunu düşünüyorum. Sizce doğru mudur?
Kullandığım toprağı ve orkidemin fotoğraflarını gönderiyorum. Toprağı değiştirmeyi planlıyorum şu an (köklere tarçın dökerek). Saksıdaki halinde kökler biraz yukarıda mı kalmış sizce?
Çok teşekkür ederim.
Sn.scuba123,
Hala baştan sona yumuşak olan kökler var mı maalesef fotoğraflardan gördüğüm köklerin üst kısmı kurumuş altı yeşil (ki bu durumda yüksek ihtimal kökler yukarıya su taşıyamıyor ancak emin olamayız)

Şimdi yapmanız gerekenleri sıralıyorum.Orkidenizi karışımından ayırıyorsunuz;orkide karışımı su dolu bir leğene koyuyorsunuz leğene bir iki yemek kaşık oksijenli su 1 tatlı kaşığıda tarçın koyarak bekletiyorsunuz. Bu esneda orkideniz havalar sıcaksa havadar bir mekanda beklesin.Çiçek dalını kesin ve orkideyi tekrardan yerleştirin,gübre yok sulamada çok olmayacak ve havadar bir mekanda olsun (içerideyse vantilatörü çalıştırın biraz uzağından hava akımı olsun) Orkideniz için iki tane saksı altılığı alın biri küçük biri büyük.Büyük olanın ortasına küçük altlığı ters yerleştirin;büyük altlığa çakıl taşı koyun ve kökleri gözlemleyin kökler tamamen sararırsa o kökleride kesin ve bakımına devam edin.Haftada bir orkide yapraklarını temizlemek için pamuğu süte batırıp temizleyin.

Charlaux Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-10-2015, 14:12   #27
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 28-10-2015
Şehir: AĞRI
Mesajlar: 3
Sn. Charlaux,
Öncelikle çok teşekkür ederim. Önceki mesajı yazdığımda zarar veririm korkusuyla kökleri inceleyememiştim. Biraz önce birbirine girmiş bütün kökleri ayırdım ve kök uçlarının sağlam ama diplerinin malesef ki çürümüş olduğunu fark ettim. Çürümüş kökleri temizlemeye kalkarsam sadece yukarıya doğru büyümüş olan 2 kök kalacak sanırım. Onları kırmadan saksının içine alabilir miyim? Çürük kökleri temizlemeyi miyim yoksa dediğinizi mi uygulamam daha iyi olur sizce?

scuba123 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-10-2015, 14:34   #28
Ağaç Dostu
 
Charlaux's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi scuba123 Mesajı Göster
Sn. Charlaux,
Öncelikle çok teşekkür ederim. Önceki mesajı yazdığımda zarar veririm korkusuyla kökleri inceleyememiştim. Biraz önce birbirine girmiş bütün kökleri ayırdım ve kök uçlarının sağlam ama diplerinin malesef ki çürümüş olduğunu fark ettim. Çürümüş kökleri temizlemeye kalkarsam sadece yukarıya doğru büyümüş olan 2 kök kalacak sanırım. Onları kırmadan saksının içine alabilir miyim? Çürük kökleri temizlemeyi miyim yoksa dediğinizi mi uygulamam daha iyi olur sizce?
Sn.scuba123,

Dediklerimi yaparken yani saksıdan orkideyi çıkarttığınız zaman tamamen kurumuş (baştan sona ) kurumuşları kesin sonra sıradakileri uygulayın.Çünkü görünüşte o köklerden fayda çıkmayacak gibi ancak bellide olamıyor;o köklerde bir süre sonra zaten kendi halini belli edecellerdir.

Charlaux Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 02-11-2015, 09:02   #29
Ağaç Dostu
 
mühendis57's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-09-2007
Şehir: sinop
Mesajlar: 250
Galeri: 14
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi scuba123 Mesajı Göster
Sn. Charlaux,
Öncelikle çok teşekkür ederim. Önceki mesajı yazdığımda zarar veririm korkusuyla kökleri inceleyememiştim. Biraz önce birbirine girmiş bütün kökleri ayırdım ve kök uçlarının sağlam ama diplerinin malesef ki çürümüş olduğunu fark ettim. Çürümüş kökleri temizlemeye kalkarsam sadece yukarıya doğru büyümüş olan 2 kök kalacak sanırım. Onları kırmadan saksının içine alabilir miyim? Çürük kökleri temizlemeyi miyim yoksa dediğinizi mi uygulamam daha iyi olur sizce?
Merhaba Ben de sayın Charlaux'un yazdıklarına ilave olarak şunları söyleyebilirim;
Orkidenize saksı olarak seçtiğiniz cam köklerin ışık alması için iyi, fakat aşırı sulama yapmamaya dikkat edin çünki saksı altında gördüğüm kadarıyla delik yok.Çürümelere meydan vermemek için sulamada dikkatli olmalısınız.

mühendis57 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-10-2015, 11:54   #30
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 26-10-2015
Şehir: muğla
Mesajlar: 1
orkide

merhabalar . orkıdemı cıceklerı bıtınce budadım . kısa bır sure sonra ıkı yaprak cıkarttı . ıkı cicek sapı vardı . bır sure sonra dalların bırı sarardı ve en alt bogumun uzerınden budadm . dogrumu yaptım bılmıyorum . sımdıde ıkıncı sapı sarardı .yıne oncekı gıbı en alttan mı kesmeyelım yoksa boyle mı kalsın .cicegımın durumu ıyı mı yoksa kotuye mı gıdıyor . sararması normalmıdır ??
tesekkurler .. [ATTACH][ATTACH]Name:  12194684_729622817182339_6251198191660630648_o.jpg
Views: 2089
Size:  36.0 KB[/ATTACH][/ATTACH]

Eklenen Resimler
  
zülgade Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 21:01.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026