![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-02-2009
Şehir: İzmir
Mesajlar: 495
|
Her sabah su püskürtun Direk güneşe koymayın. Tabağına su kalmasın. 3 ay sonra yeni çiçeklenme olur. Orkide sabır işi. Bekleyin telaş etmeyin. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 25-08-2015
Şehir: Antalya
Mesajlar: 1
|
Arkadaşlar merhaba. Siteye yeni katıldım. Evimde baktığım orkidelerimde fotolarda göreceğiniz gibi beyaz pamuğa benzer bişeyler oluşmaya başladı. 5 orkidemden biri tamamen kurudu. Bu beyaz noktalar 1 tanesinde vardı geçenlerde hepsini aynı tankta daldırma tipi suladım ve şimdi hepsine bulaştı. Çiçekleri solmaya başladı yardım ltfen |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 16-07-2014
Şehir: istanbul
Mesajlar: 6
|
Merhabalar arkadaşlar sizlere danışmak istediğim iki şey var ilk iki resimdeki orkidem keiki veriyor sanirim ama uc ay oldu hala köke dair bir gelişim göstermedi bunun icin ne yapmam gerek? Diger iki resimdeki orkidemi de ciceklenmesi bittiğinde budadim yaprak cikarmaya basladi ama yapragi cikarken boyle siyah benekli cikiyor sebebi ne olabilir tecrübeli arkadaslar belki fikriniz vardır |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 19-10-2012
Şehir: samsun
Mesajlar: 5
|
Orkidem in dibinde beyazimsi minik böcekler var. 2 hafta önce çok canlıydi ve dalından yavru yaprak çıkmıştı ama şimdi yaprakları çok cansizlasti.ne yapmam lazım |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 07-09-2015
Şehir: Tekirdağ
Mesajlar: 1
|
Merhaba, Yaklaşık 4 aydır orkide bakıyorum. Orkide aldığımda tamamen çiçekleri ve dökülüp solmaya başlayınca burdayım. Fakat sapı sarardı. Bir alt boyumdan tekrar burdayım ama durum aynı.. Ne yapmalıyım? Bir de yapraklar artıyor.. Ama sağında bir uzama yok. Resim atabilirim ama yeni üyeyim başaramadım... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 08-05-2015
Şehir: Çankırı
Mesajlar: 4
|
iyi mi, kötü mü bilemedim ?
Arkadaşlar, acemiyim ve orkidemin durumunu bilemedim. Bir ay kadar oldu alali ve çok fazla durmadan çiçekleri döküldü. Bir süre sonra toprağında böcek yumurtası tarzında şeyler gördüm ve hemen saksisini ve toprağını değiştirdim. Şu an yeni yaprak veriyor ve sanırım yeni bir çiçek dalı, kırmızı ile isaretledim. Ama kafama takılan koklerindeki beyaz lekeler. Bunlar normal mi. Lütfen yardım ediniz. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Ağaç Dostu
|
İşaretlediğiniz yerin hemen altındakiler gibi beyaz noktalar normaldir. Öte yandan saksınızın altında bol bol deliği var di mi? Hevesinizi kırmak gibi olmasın ama çiçek sapı veya kök ayrımını yapmak için biraz erken olabilir. Yeni çiçek sapının eskisinden üstteki bir noktadan çıkmasını bekleyin. Çiçek sapı veya kök, yeni gelişim iyi bir şeydir ![]() Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 08-05-2015
Şehir: Çankırı
Mesajlar: 4
|
Cicekcilerde satilan orkide saksisi diye aldım. Delik sayısı geniş ve yeterli gibi. Toprağın üstü kurudugunda sprey ile suluyorum. Beyaz lekelerden korkmuştum, sağolun içimi rahatlattiniz. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 11-09-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 2
|
Orkidelerim
2 Senelik Orkidemin bir dalı kökten çürüdü galiba karardı biz kesene kadar sonuna kadar gitti önce yaprakları döktü sonra karardı 2 tane dalı vardı yeni bir küçük dal çıktı çiçek açtı diğer dalda çiçekler var ama cansız gibi düşecek gibi yeni yaprak verdi yemyeşil parlak bir de saksısına canım çok sıkıldı dibini göremiyorum saksıyı değiştirdik değiştirmeden önce bakıyorduk kaldırıp altını şimdi bitişik o yüzden kökleri göremiyorum orkide besini kullanmalı mıyım? Fotoğrafları da atacağım Phalaenopsis Mor |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 11-09-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 2
|
![]() Bu saksıya koyduk altı çıkıyor ama çıkartmadık için delikler var ama küçük |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 20-09-2015
Şehir: Ankara
Mesajlar: 2
|
merhaba, benim iki tane orkidem var. çok severek aldım ve internetden bakımı nasl olur diye de çok araştırma yaptım. Ona göre suladım, yapraklarını sildim, gübreledim, toprağını değiştirdim fakat orkidelerim yaprakları iyice buruştu ve yumuşak plastik gibi oldu ayrıca kökleri de taş gibi oldu ve kurudu. Çok üzüldüm demek ki becerememişim bakmayı.... onları acaba kurtarabilir miyim? yardımcı olursanız geçekten çok sevinirim |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 19-09-2015
Şehir: Bursa
Mesajlar: 4
|
Küvez yöntemini detaylı olarak anlayabileceği varmı acaba |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 20-10-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 2
|
iyi günler orkidemin dalları sarardı,budadım ama hala kuru sararmış dalları var.Hala budamam gerekiyorsa tam olarak neresinden budayacağım yardımcı olursanız sevinirim. ![]() |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
|
Yeşil olan ilk gözün üstünden çapraz olarak keseceksiniz sn.Mrw87.Kesilldikten sonra tarçın bulayanilirsiniz o bölgeye. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 20-10-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 2
|
Teşekkür ederim. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
|
Yanlış bir ifade olmuş kusura bakmayın üstten yeşil ilk gözün,yani en yukaradaki yeşil gözün üstünde çapraz kalacak şekilde. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-03-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 7
|
dal mı kök mü?
Merhaba budama yaptıktan sonra aylardır orkidemin dal çıkarmasını bekliyorum sabırsızlıkla... Yaklaşık bir hafta önce yaprakların altından birşey çıktığını görünce dal çıkıyor diye sevindim fakat bu sabah baktımki farklı yerlerden iki tane daha birşey çıkmaya başlamış... Böyle olunca çıkan şeyin kök olabileceğini düşündüm. ilk orkiden ve ilk tecrübem daha önce böyle birşey çıkmadı. Acaba çıkan şeyler ne? Cevap bekliyorum teşekkür ediyorum... ![]() |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
|
Alıntı:
Merhaba sn.meyran, Yuksek ihtimalle kok ancak daha buyuyunce anlasalabiliyor genellikle.Ancak orkidenizin yeni kok cikarmasi sagligi icin iyiye isaret. Yakin zamanda olmasa bile 6 ay 1 yil icerisinde dal cikacaktir. Sevgiler |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-03-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 7
|
Alıntı:
zaten neredeyse bir yıldır bekliyorum bu kadar uzun mu sürer. ama bu güne kadar yaprak çıkarma dışında bir gelişme göstermemişti yerini değiştirdim inşallah burada daha hızlı gelişir.. dal çıkarmasını bekliyorum sabırsızlıkla... hayırlısı bakalım... bu arada orkidem dün yere düştü ve en taze yaprağı çok fena kırıldı ![]() |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
|
Orkideler zaten senede bir çiçek veren canlılardır.Kök çıkartması orkidenizin sağlıklı olacağı anlamına gelir ancak kök çıkartan orkide gelişim sürecindedir.yani yakın zamands kök çıkarır yaprak çıkarır ama dal çıkarmaz (büyük ihtimalle çıkan şeyin kök olduğunu varsayıyorum) |
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-03-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 7
|
Alıntı:
söylediğiniz gibi çıkan şeyler köke benziyor sanırım hepsi kök fakat dün yeni bir şey gördüm ve çıktığı yer itibarıyla dal olma ihtimalinin yüksek olduğunu düşünüyorum lütfen bakar mısınız yaprakların arasında baş gösteren şeyde kök olabilir mi? dal olsun lütfen... bu arada zaten yaklaşık bir yıldır bekliyordum ve orkidem yaprak çıkarmaktan başka gelişim göstermemişti o yüzden bunları görünce çok mutlu oluyorum (bu arada yerini değiştirmiştim, asıl meselem seveceği ortamı yakalayabilmiş olmak ) |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Soruyu sayın Charlaux' a sormuşsunuz ama ben de birkaç şey yazmak isterim ![]() Gövde üzerinden çıkan çiçek dalı sürgünlerinin uçları kök sürgünlerine göre biraz daha sivridir. ve sürgünün yönü daha dik olur köke göre. Kökler genelde ya yatay ya da saksı harcına doğru büyüme eğilimindedirler.Kök sürgünlerinin gövde rengi hafif grimsi ve çeşite göre de uç kısmı açık kahverengi renktedir.Çiçek dallı sürgünleri yeşilimsidir. resimde sol kısımdan çıkan %100 kök,sağda yaprak arasından çıkan resimde tam belli olmamakla bereber büyük ihtimalle çiçek dalı olabilir. Bol çiçekli günler dileklerimle... |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-03-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 7
|
Alıntı:
cevap için teşekkür ederim evet soldaki kesin kök onun gibi iki tane daha var ve kök olduklarını bende anladım artık ama yeni görünen yaprakların arasında ki dal olabilir değil mi? yaprakların arasındanda kök çıkar mı? bekleyip göreceğiz ama sabırsızlılık ediyorum işte çünkü aylardır bunu bekliyorum ve ilk orkide deneyimim hadi hayırlısı ![]() |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 29-09-2014
Şehir: tekirdağ
Mesajlar: 167
|
Sayın Meyran nazar mı oldu dersiniz orkideniz dalı kırılmış ama üzülmeyin toparlar benimde orkidem balkondan uçtu 2. kattan komşular toplayıp getirdi tam 1yılda anca canlandı. Kışa giriyoruz dinlenir baharda sizi mutlu eder.Selamlar. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 28-10-2015
Şehir: AĞRI
Mesajlar: 3
|
Merhaba, 1 yıldır orkidem benimle ancak ilk defa bir şeylerin ters gittiğinin farkındayım. Daha önce iki dalında çiçekler vardı. Döküldükten sonra 3. boğumun üstünden kestim ve tatile gittim. 1 ay sonra döndüğümde o kesilen 2 dal kurumuştu ancak bu süre boyunca hiç sulanmamasına rağmen başka bir dalda yeni çiçekler açmıştı. Fotoğrafları aşağıda olan orkidenin saksısını değiştirdikten sonra (bir önceki saksı da camdı fakat küçük olduğu için daha büyük bir saksıya geçirdim) çiçekler solmaya başladı ve döküldüler. Dal da ucundan sararmaya başlamıştı. Bu dala da budama işlemini gerçekleştirdim ama göründüğü gibi hala köküne doğru sararmaya devam ediyor. Az önce orkideyi söktüm ve saksının içinde minicik beyaz böcekler olduğunu gördüm (sanırım toprak piresi- buna benzer bir bilgi okumuştum forumda) Hatamın çok sulamak olduğunu düşünüyorum. Sizce doğru mudur? Kullandığım toprağı ve orkidemin fotoğraflarını gönderiyorum. Toprağı değiştirmeyi planlıyorum şu an (köklere tarçın dökerek). Saksıdaki halinde kökler biraz yukarıda mı kalmış sizce? Çok teşekkür ederim. Düzenleyen scuba123 : 28-10-2015 saat 12:08 Neden: Fotoğraf eklemesi |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
|
Alıntı:
Hala baştan sona yumuşak olan kökler var mı maalesef fotoğraflardan gördüğüm köklerin üst kısmı kurumuş altı yeşil (ki bu durumda yüksek ihtimal kökler yukarıya su taşıyamıyor ancak emin olamayız) Şimdi yapmanız gerekenleri sıralıyorum.Orkidenizi karışımından ayırıyorsunuz;orkide karışımı su dolu bir leğene koyuyorsunuz leğene bir iki yemek kaşık oksijenli su 1 tatlı kaşığıda tarçın koyarak bekletiyorsunuz. Bu esneda orkideniz havalar sıcaksa havadar bir mekanda beklesin.Çiçek dalını kesin ve orkideyi tekrardan yerleştirin,gübre yok sulamada çok olmayacak ve havadar bir mekanda olsun (içerideyse vantilatörü çalıştırın biraz uzağından hava akımı olsun) Orkideniz için iki tane saksı altılığı alın biri küçük biri büyük.Büyük olanın ortasına küçük altlığı ters yerleştirin;büyük altlığa çakıl taşı koyun ve kökleri gözlemleyin kökler tamamen sararırsa o kökleride kesin ve bakımına devam edin.Haftada bir orkide yapraklarını temizlemek için pamuğu süte batırıp temizleyin. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 28-10-2015
Şehir: AĞRI
Mesajlar: 3
|
Sn. Charlaux, Öncelikle çok teşekkür ederim. Önceki mesajı yazdığımda zarar veririm korkusuyla kökleri inceleyememiştim. Biraz önce birbirine girmiş bütün kökleri ayırdım ve kök uçlarının sağlam ama diplerinin malesef ki çürümüş olduğunu fark ettim. Çürümüş kökleri temizlemeye kalkarsam sadece yukarıya doğru büyümüş olan 2 kök kalacak sanırım. Onları kırmadan saksının içine alabilir miyim? Çürük kökleri temizlemeyi miyim yoksa dediğinizi mi uygulamam daha iyi olur sizce? |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
|
Alıntı:
Dediklerimi yaparken yani saksıdan orkideyi çıkarttığınız zaman tamamen kurumuş (baştan sona ) kurumuşları kesin sonra sıradakileri uygulayın.Çünkü görünüşte o köklerden fayda çıkmayacak gibi ancak bellide olamıyor;o köklerde bir süre sonra zaten kendi halini belli edecellerdir. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Orkidenize saksı olarak seçtiğiniz cam köklerin ışık alması için iyi, fakat aşırı sulama yapmamaya dikkat edin çünki saksı altında gördüğüm kadarıyla delik yok.Çürümelere meydan vermemek için sulamada dikkatli olmalısınız. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-10-2015
Şehir: muğla
Mesajlar: 1
|
orkide
merhabalar . orkıdemı cıceklerı bıtınce budadım . kısa bır sure sonra ıkı yaprak cıkarttı . ıkı cicek sapı vardı . bır sure sonra dalların bırı sarardı ve en alt bogumun uzerınden budadm . dogrumu yaptım bılmıyorum . sımdıde ıkıncı sapı sarardı .yıne oncekı gıbı en alttan mı kesmeyelım yoksa boyle mı kalsın .cicegımın durumu ıyı mı yoksa kotuye mı gıdıyor . sararması normalmıdır ?? tesekkurler .. [ATTACH][ATTACH] [/ATTACH][/ATTACH] |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|