agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Evdeki Bitkilerimiz (Salon, balkon, teras) > Mum çiçeği (Hoya)
(https)




Beğeni Düzeni3239Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 03-08-2007, 23:46   #1
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 03-06-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9
Kimin elinde mum çiçeği çeliği varsa, farketmez. Bu kadar övgüden sonra merak ettim.

Altınoluk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 00:01   #2
Ağaç Dostu
 
ephesos's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-02-2007
Şehir: Çaycuma/Zonguldak-Pendik/İstanbul
Mesajlar: 808
Galeri: 11
uyarın teminedebileceği türlerin resimleri

seçim sizin arkadaşlar ben seçtim bile srası ile ilk resim : hoya bella ikinci ve üçüncü resim hoya treecolor dördüncü resim hoyabilobata beşinci resim hoya keyisi

Eklenen Resimler
     
ephesos Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 00:04   #3
Ağaç Dostu
 
ephesos's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-02-2007
Şehir: Çaycuma/Zonguldak-Pendik/İstanbul
Mesajlar: 808
Galeri: 11
diğerleri

Eklenen Resimler
 
ephesos Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 00:08   #4
Ağaç Dostu
 
ephesos's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-02-2007
Şehir: Çaycuma/Zonguldak-Pendik/İstanbul
Mesajlar: 808
Galeri: 11
buda compacta

Eklenen Resimler
 
ephesos Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 00:12   #5
Ağaç Dostu
 
Arzu Kasapoğlu's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-07-2007
Şehir: Trabzon
Mesajlar: 1,813
Galeri: 256
Bence en güzel mum çiçeği, bizim hala açmasını dört gözle beklediğimiz türü.

Arzu Kasapoğlu Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 00:32   #6
Ağaç Dostu
 
ephesos's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-02-2007
Şehir: Çaycuma/Zonguldak-Pendik/İstanbul
Mesajlar: 808
Galeri: 11
Çelikler köklendirilmiş halde değilmi uyar11 ?

ephesos Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 05:11   #7
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 18-06-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 426
Galeri: 10
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi ephesos Mesajı Göster
Çelikler köklendirilmiş halde değilmi uyar11 ?
Sevgili Ephesos, köklendirilmiş olsa çelik olmazdı, fide olurdu değil mi? Kuvvetle muhtemel köksüzdür.

hoyadag Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 09:20   #8
Ağaç Dostu
 
ephesos's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-02-2007
Şehir: Çaycuma/Zonguldak-Pendik/İstanbul
Mesajlar: 808
Galeri: 11
Ben Uyar11 in teklifine sıcak bakıyorum ve sipariş vereceğim , katılmak isteyen arkadaşları beklerim bu ücret içinde posta masrafıda var ben bu türleri bulamadım hiçbiryerde .

ephesos Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 09:27   #9
Ağaç Dostu
 
ephesos's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-02-2007
Şehir: Çaycuma/Zonguldak-Pendik/İstanbul
Mesajlar: 808
Galeri: 11
Sayın mucip bey elinizde kaç tür var bende olmayanlardan varsa uyarın belirttiği fiyattan sizdende alabilirim , pardon ama şimdiye kadar neredeydiniz ?
Ayrıca problem bence sanayi bakanlığından çok yerli üreticinin gelişmeleri takip etmemesi , yenilik üretmeyi bırakın böyle ciddi anlamda bir amaçlarının olmaması , bilimsellikle işlerinin olmaması , karadüzen üretime devam etmeleri , kendilerini tanıtamamaları , piyasayı italla doldurmaları ki bu üretimden hemdaha kolay hemdaha karlı kısa vadede , bu iş için kalifiye elemen yetiştirilmesi için ilgili herhangibir kurumla başvuru ,talep **** baskılarının olmaması , rekabetten korkmaları , yeterince ticari bilgiye sahip olmadıkları için işi hiçbirbitkiyi tanımayıp siparişleri katologlardan veren ithalatçılara bırakmaları (hepsi için geçerli dewğil ithalatçıların hepsi alınmasın) saydıkça sayılır lütfen iyneyi önce kendimize batıralkım.
teşekkürler.

ephesos Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 22:16   #10
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 30-07-2007
Şehir: yalova
Mesajlar: 479
Sevgili dost bu işi bildiğimi iddia edecek kadar bilinçliyim ben bu çiçek çeşitlerinin haricinde ağırlık kaktüs'te şu anda elimde satılabilecek sayıda 25 çeşit, çoğaltmaya çalıştıklarımla birlikte 50 çeşit olmak üzere 40000 kaktüs var.Vergi kaydım,ticaret odası kaydım vs. her şey kurallara uygun çiçek fuarınada katıldım, 2005 yılında panelvan araba aldım kendim direkt pazarlamaya başladım ve her gittiğim şehirde ithal edilerek getirilmiş benim fiatlarımın 6-7 kat fazlasıyla bütün çiçekçilerin elinde kalmış gözleri korkmuş kaktüs diyince otomotik reddeden bir müşteri gurubu çıktı karşıma,bunun yanında birde fırsatçı gurup varki bu daha kotü aman nasıl olsa gelmiş yarı fiat verenimi 1/4 fiat verenimi? Şimdi üretimi iyice azalttık elimizdekilerle bu işi gittiği yere kadar götürmek daha bakımı kolay bitki türlerine yönelmeye karar verdim.Bu arada şunuda belirtmemde fayda var Türkiyede kaktüs tohumu yok biz üretimi yavru yapıyoruz bir çeşidi satılabilir sayıya getirmek 5 yıl bulduğumuz yeni çeşidi çiçek açtığında döllenip tohum tutmasını sağlıyarak tohum alıyor yetiştirmeye çalışıyoruz. Tohumdan satılabilecek boya gelmesi yine 5 yıl. bütün bunları kendimi acındırmak için yazmadım sizinde belirttiğiniz gibi çiçekten hiç anlamayan kataloglara bakıp "ahan bundanda yolla" diyen bir defada vole vurup üreticilerin önünü tıkayanlar bu işin kaymağını yiyorlar ülkemizde üretim yapanlara " nesli tükenmiş enayiler " diyorlar artık. selamlar, sevgiler, hoşçakalın.

Mucip Gürbüz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 09:55   #11
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 18-06-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 426
Galeri: 10
Mucip bey, gördüğünüz gibi arkadaşlar sıraya girmeye başladı bile. Demek ki hedef kitleyi bulamamıştınız.

Sanmıyorum ama elinizde hoya carnosa haricinde yetiştirilmiş türler olduğunu söylerseniz, ertesi sabah kapınızda bir grup insanla karşılacaksınız demektir. Şahsen ben derhal Yalova'ya bir bilet alırdım.

Elinizde sadece carnosa cinsi bulunuyorsa üzülmeyin, iki, üç aya kalmaz 50 fidenin yerinde yeller esmeye başlar.

hoyadag Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 22:34   #12
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 30-07-2007
Şehir: yalova
Mesajlar: 479
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi hoyadag Mesajı Göster
Mucip bey, gördüğünüz gibi arkadaşlar sıraya girmeye başladı bile. Demek ki hedef kitleyi bulamamıştınız.

Sanmıyorum ama elinizde hoya carnosa haricinde yetiştirilmiş türler olduğunu söylerseniz, ertesi sabah kapınızda bir grup insanla karşılacaksınız demektir. Şahsen ben derhal Yalova'ya bir bilet alırdım.

Elinizde sadece carnosa cinsi bulunuyorsa üzülmeyin, iki, üç aya kalmaz 50 fidenin yerinde yeller esmeye başlar.
Sevgili hoyadağ tek çeşit olarak carnosa var. yalova'ya ne zaman isterseniz buyrun misafirim olun. sevgiler.

Mucip Gürbüz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 11:13   #13
Ağaç Dostu
 
Oğuzhan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-07-2006
Şehir: Karabük
Mesajlar: 4,526
Hele birde çiçekli ise hemen talibim.))

Oğuzhan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 12:33   #14
Ağaç Dostu
 
Penelophe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 30-04-2007
Şehir: Medemblik
Mesajlar: 5,468
Galeri: 373
Mucip bey aramıza hoşgeldiniz.

Çiçekleri pazarlayamamış olmanız çok üzücü.
Lütfen elinizdeki mum çiçekleri hakkında bizi aydınlatın.
Fiyatı, boyu, cinsi..
Ben şimdiden birine talibim.
Ancak fiyat konusunda bilgilendirme yaparsanız belki daha fazla alabilirim.
Teşekkürler.

Penelophe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 21:30   #15
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 30-07-2007
Şehir: yalova
Mesajlar: 479
Sevgili dostlar dün gönderdiğim mesajda belirttiğim gibi hediyem olsun ancak benim için sorun isteyenlere bunları nasıl göndereceğim. Cinsi cornosa boyları 30 cm. ile 150-180 cm civarı eğer çok isteyen olursa bunlardan çelik alıp çoğaltmam gerek. Hoyalar 17 lik saksılarda bambulanmış durumda şu anda dışardalar. Reklam olmaması için firma ismimi yazmıyorum telefon yazmak doğru olurmu bilmiyorum.Bu konularda beni yönlendirir aydınlatırsanız bu kadar hoya dostunu mutlu etmiş olurum.Lütfen beni bilgilendirin. hepiniz hoşçakalın.

Mucip Gürbüz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 12:38   #16
Ağaç Dostu
 
Nihal's Avatar
 
Giriş Tarihi: 16-07-2007
Şehir: Giresun-Ankara
Mesajlar: 322
Galeri: 1
Arkadaşlar bende bir tanıdığımdan alıp mum çiçeği dikeceğim.Ama hangi ayda dikmem gerektiğini tam olarak bilmiyorum.Bu ayda dikebilirmiyim yoksa bahar aylarını mı beklemeliyim?

Nihal Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 12:45   #17
Ağaç Dostu
 
cezzar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 06-05-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 182
gnc_nihal;
hiç farketmez, istediğin zaman dik..Mum çiçeği (hoya carnosa) hiç öyle nazlı değil, her şartta büyüyor neredeyse. Daha bahara çok var, kim bekleyecek o kadar

cezzar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 12:53   #18
Ağaç Dostu
 
nevsune's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-05-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 4,917
Galeri: 215
Yanlış bir kargoya(üstelik en büyüklerinden biri) düştüğümde, 340 km.lik bir yoldan fidanlarımın nasıl cançekişir halde geldiğini bildiğim için, yurtdışından gelecek bir çelik konusunda biraz tereddütdeyim aslında.

Mucip bey'de ağzımıza bir parmak bal çalıp yok oldu. Çeşit ve fiyatları bilsek de bir karar versek.

nevsune Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 22:25   #19
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 30-07-2007
Şehir: yalova
Mesajlar: 479
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi nevsune Mesajı Göster
Yanlış bir kargoya(üstelik en büyüklerinden biri) düştüğümde, 340 km.lik bir yoldan fidanlarımın nasıl cançekişir halde geldiğini bildiğim için, yurtdışından gelecek bir çelik konusunda biraz tereddütdeyim aslında.

Mucip bey'de ağzımıza bir parmak bal çalıp yok oldu. Çeşit ve fiyatları bilsek de bir karar versek.
Sevgili dost ben burdayım ve sözümdeyim.Bal'ın devamı var.Hoşçakalın.

Mucip Gürbüz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-08-2007, 15:42   #20
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 30-07-2007
Şehir: yalova
Mesajlar: 479
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi mucip gürbüz Mesajı Göster
Sevgili dost ben burdayım ve sözümdeyim.Bal'ın devamı var.Hoşçakalın.
Bana adınızı adresinizi telefon numaranızı verin kargo masrafını karşılayın korkmayın ben batmam sizlerin sayesinde yakında Türkiyenin hoya merkezi olurum herhalde BAL gelecek ama nasıl gelir sorun burda kargo firmaları sağlam getirirmi ayrıca mum çıçeğinin en önemli özelliği sürgün uçlarıdır el vs. değdiğinde hemen uç kısım kurur alt kısımlardan yeni sürgün vermesi gerekir bu sorun kargoda mutlaka olur selamlar.

Mucip Gürbüz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 13:03   #21
Ağaç Dostu
 
Nihal's Avatar
 
Giriş Tarihi: 16-07-2007
Şehir: Giresun-Ankara
Mesajlar: 322
Galeri: 1
teşekkürler cezzar o zaman şimdi diksem dah iyi olur.Zaten sabırsızlanıyorum

Nihal Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 13:18   #22
Kaybettik...
 
praecox's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-06-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 4,603
Galeri: 21
Sayın cezzar,

bu paul shirley'iun linkini verebilirmisiniz. kişisel sipariş verebileceğimiz...?

praecox Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 14:52   #23
Ağaç Dostu
 
cezzar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 06-05-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 182
Sayın praecox; daha önceki sayfalarda geçmişti:
http://www.paulshirleysucculents.nl/ ana sayfa;
hoya sayfası da
http://www.paulshirleysucculents.nl/shop_hoyas.htm
burada en alt kısımda Derleme (Collection) seçenekleri var..

Ama bir yandan da Avrupa Çiçekçilik getirmeye çalışacak zaten, belki o çok daha ucuza gelir, hatırlatayım. Sanırım Eylül'de belli olacaktı, değil mi Memet Bey?

Selamlar..

cezzar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 15:10   #24
Ağaç Dostu
 
Oğuzhan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-07-2006
Şehir: Karabük
Mesajlar: 4,526
Evet Avrupa Çiçekçilik görüşme yapılmıştı.Sanırım haber bekleniyor.

Oğuzhan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 15:10   #25
Ağaç Dostu
 
Oğuzhan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-07-2006
Şehir: Karabük
Mesajlar: 4,526
Kokulu çeşitlerden istesek aslında.

Oğuzhan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 15:29   #26
Kaybettik...
 
praecox's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-06-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 4,603
Galeri: 21
Yanlış anlamadı isem, bu hoyalar da özelikle belirtilmemiş ise sadece çelik şeklinde satılmaktadır. Doğru mu?
Hal böyle ise Paul Shirley'den almak çok daha uygun. bu arada benim özel zevklerimden Dischida'ları da görmek sevindirdi. sanırım ben Dischidalardan da getirteceğim.
Avrupa çiçekçilik dediğiniz Kağıthanedeki çer çöp'ün yanı sıra fahiş fiyatlara nebatat da getiren Euro flora değil mi?

praecox Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 15:30   #27
Ağaç Dostu
 
ephesos's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-02-2007
Şehir: Çaycuma/Zonguldak-Pendik/İstanbul
Mesajlar: 808
Galeri: 11
Ben hala uyarın teklifine olumlu bakıyorum ****** tekseferde herkez birden fazla çelik isterse fiyatın ayarlanması gerek akşam uyar11 le yeniden konuşup fiyatı indirtmeyi başarabilirmi onu bi araştırayım genede bu ender türler için cargo masrafı dahil bu fiyat uygun geldi bana gelişmeleri yeniden yazarım yarın arkadaşlar.

Arkadaşlar biraz daha realist olalım ithal edilebilinecek bir sürü firma çeşitli fiyat aralıkları ve ithalatçı bir sürü yerli firma var hodri meydan yapabilirim diyen çıksın ortaya , tevatürden başka birşey görmedik bu dışardan hoya getirtme konusunda , yaparım diyen varsa geçsin öne gelelim arkasından yoksa öyle birparmak bal sürüp saklanmakla olmaz bu iş.

ephesos Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 17:47   #28
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 18-06-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 426
Galeri: 10
Hafize hanım ve Mehmet beye mahcup olmamak için, Avrupa çiçekçilikten yanıt alınana kadar yurtdışından çelik getirme konusunda tek kelime etmem.

Avrupa Çiçekçilik getirebilirse ne ala, getiremezlerse bu işi hep beraber halldederiz arkadaşlar. Ben biraz sabır diyorum.

hoyadag Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 17:50   #29
Ağaç Dostu
 
Oğuzhan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-07-2006
Şehir: Karabük
Mesajlar: 4,526
Sabır Sabır Ya Sabır ...

Oğuzhan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-08-2007, 19:12   #30
dkp
Ağaç Dostu
 
dkp's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-06-2006
Şehir: İzmir
Mesajlar: 1,513
Arkadaşlar,uzun zamandır farklı türler edinmeye çalıştım ama başaramadım önerim birbirimize destek olalım(dil,imkan,zaman v.s.) edinmeye çalışalım.Memet Bey'lere de ayrıca sipariş verebiliriz.

dkp Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Etiketler
hoya, mum çiçeği


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 13:12.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026