![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 05-04-2017
Şehir: ankara
Mesajlar: 142
|
Meyvenin tadı nasıl? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-10-2011
Şehir: ADANA
Mesajlar: 686
|
Epiphyllum anguliger yani kılçık atlas çiçeği bu çiçeğin açması benim için nihavent mucize oldu açıkçası.Çünkü çiçek açması için güneş alan yere alsam yaprakları ölüyor.Çiçeği sonunda kaybediyordum bile bazen .Ben de daha serin geçen yazları Adana,Mersin gibi aşırı sıcakların yaşandığı şehirlerden gidilen yaylaya götürdüm canım atlaslarımı .Orada aldığı güneş aşırı yakmadığı için tomurcuklandı bir tanesi açmış ama görememiştim.Neyse baktım bir kaç tane daha tomurcuğu vardı geçen ay açtılar 2 tane birden.Sonra geçen hafta bir tane daha açtı .Kokusu da mis mis sanki biraz vanilya gibi kokuyordu diğer atlaslardan daha farklıydı. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-03-2022
Şehir: Muğla
Mesajlar: 9
|
Çok güzel maşallah. Bizimkiler 4 yıldır hiç çiçek açmadı. Bunun için ne yaptığınızı öğrenebilir miyim acaba? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-10-2011
Şehir: ADANA
Mesajlar: 686
|
Önce kış mevsiminde üşüyecek oda sıcaklığından düşük ısılarda kalacak ve güneş alacak .sonra da şubat mart ayında çiçek açtırma gübresi fosfor oranı yüksek gübrelerden verilecek.10-52-10 gibi |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-10-2011
Şehir: ADANA
Mesajlar: 686
|
bunlar da bazı ikisi |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ağaç Dostu
|
Teşekkür ederim ben de resmi görünce farkettim iyi günler sağlıkla çalış . |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 05-07-2009
Şehir: Ankara
Mesajlar: 256
|
Atlas çiçeklerinin çiçekleri yılbaşı çiçeğine göre daha mı büyük oluyor, birde forumda okuduklarıma göre küçük saksı, geçirgen toprak, aydınlık ama direk güneş almayan ancak hava alan bir ortam ihtiyaçları var ve toprağı kuruduğunda sulanması gereken bir çiçek. Bakımında başka şeyler var mı ? Birde potasyum seviyor bu o kadar elzem bir ihtiyaç mı olmasada çiçek açıyor mu? Çok soru sordum galiba zamanı olan cevaplarsa memnun olurum |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-10-2011
Şehir: ADANA
Mesajlar: 686
|
Atlas çiçeği ve yılbaşı çiçeği yağmur ormanları kaktüsüdür.Bu nedenle nem ihtiyacı daha çok güneş ihtiyacı daha azdır.Yagmur ormanlarının sık ağaçlı yapısından ışığa ulaşabilmek için zamanla evrimleşerek yapraklarını yatsılaştırmış bu şekilde uyum sağlamıştır.Tabi ki atlas çiçeğinin çiçeği 15 -25cm çapında yılbaşı çiçeği 5 cm çapındadır ortalama.Potasyumla beraber fosfor ihtiyacı da vardır aslında azota da.Çünkü yaprak kaktüsü denildiği için azot da ister.Bu sebeple gelişim zamanı dengeli gübre kullanmak gerekir.15-15-15 gibi mesela.Çiçek açma döneminde ise Azot oranı düşük fosfor oranı yüksek gübre kullanılabilir.Yılbaşı çiçeği ocak aylarında çiçek açtığından ekim kasım aylarında gübre verilir.Atlaslar da yaz mevsiminde açtığından baharda gübre verilmelidir. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 15-03-2026
Şehir: Balıkesir
Mesajlar: 6
|
Teşekkürler
Alıntı:
İhtiyacım olduğunda bakmak için verrdiğiniz bilgilerin fotoğrafını çekiyorum. İstiyorum ki atlaslarım ölmesin. Küçük olanlar da büyüsün artık. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 05-07-2009
Şehir: Ankara
Mesajlar: 256
|
Sn mmanager zaman ayırıp bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ağaç Dostu
|
Bu atlasları her yıl olduğu gibi kışın köklerde kuruma ve üst kısmın da kuruması nedeni ile geçtiğimiz yıl kesmiştim. Yapraklar suyunu çekmiş durumda idi. Budama yaptıktan sonra köklenemeyecekleri enerjileri kalmadığı için su içinde biraz düzelmeleri için bıraktım. Bir kısmı çürüdüler. Kalan kısmı yaklaşık bir yıl su içerisinde kaldılar. Çürüyenler oldu. Ancak kalanlar oldukça fazla. Toprağa diktim. Tekrar ölenler olur derken şu anki durumları iyi. Fotoğraflarını çekersem eklerim. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-10-2011
Şehir: ADANA
Mesajlar: 686
|
Atlas çiçeğinin bir çok değişik tonu olduğu doğruymuş.Açık pembe ve hafif lila gibi yani zıpçıktı zambağı renginde diyebilirim. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-10-2011
Şehir: ADANA
Mesajlar: 686
|
reward midnight
Geçen yıl ve daha öncesinde açmıştı bu sene tonu biraz değişti sanki artı daha bunamadıysam eğer kokusu da yoktu ama bu sene kokusu da var.Demek ki sarılardan toz almış kokusunu da almış diye düşünüyorum.Yaylada bahçede nane vardı dikili çok keskin bir kokusu var nanede olmayacak kadar.Meğerse yarpuzdan toz almış ve bu yüzden keskin bir kokuya sahip dedik.3. resim bu yıl açan çiçeğin resmi.İç kısımdaki eflatunu biraz azalmış sanki. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 05-07-2009
Şehir: Ankara
Mesajlar: 256
|
Sonunda bende Atlas çiçeğine kavuştum ☺ |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-10-2011
Şehir: ADANA
Mesajlar: 686
|
Gördüğüm kadarıyla atlas çiçeğiniz tutmuş ve sürgün veriyor fakat ışığı ve güneşi az olunca sürgünler boyuna gelişir ve ince uzun bir hal alır formu bozuk olur yani.Böyle sürgünler de çiçek açmaz ve sağlıklı gelişemez.İsterseniz aydınlık bir yere taşıyın çiçeğinizi. |
|
|
|
![]() |
|
|