![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 10-05-2021
Şehir: izmir
Mesajlar: 4
|
Merhaba. 4 gun once bu kaktusu copun kenarinda buldum biri atmis ben de aldim. Belli ki bakamamis Aritma suyla suladim yazdiklarinizi okudum ama kafam karisik,bilgim az. 4 gundur takip ediyorum bitkiyi alttan ustten cicek gibi olan kisimlari yavas yavas buyuyor . Lekeleri kazisam mi yoksa ilac mi vermem gerekiyor.Gunesten koruyorum aksam gunesi az vuruyor o kadar . Son olarak toprakta da karincalar yuva yapmislar sıkinti olur mu kaktus icin? Umarim ciddi durum yoktur. Kaktus resmi https://ibb.co/ygkyHcz https://ibb.co/0tQ2qq4 Düzenleyen Serkanp : 10-05-2021 saat 16:26 Neden: resim gozukmuyor |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Moderatör
Giriş Tarihi: 30-05-2008
Şehir: Sakarya
Mesajlar: 1,156
|
Alıntı:
Bunun dışında bu tür çok yoğun güneş ister... Mümkünse tüm gün boyunca yoğun doğrudan güneş alacağı bir yere koyun... Bu türden bende çok uzun yıllardır var... 40 yıldır besliyorum... Aslında çok nadir bir opuntia türüdür, işin doğrusu benden başka hiç kimsede görmemiştim ve çiçekçilerde ve yapı marketlerde falan da hiç rastlamadım... Tam tür adı şu anda yanımda olmayan diğer bilgisayarımda var, imkân olduğunda tam adını da yazarım... |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 10-05-2021
Şehir: izmir
Mesajlar: 4
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Moderatör
Giriş Tarihi: 30-05-2008
Şehir: Sakarya
Mesajlar: 1,156
|
Alıntı:
Torf kaktüslere pek uygun bir yetiştirme ortamı değil... Suyu çok uzun süre tutuyor, nem kökleri çürütebiliyor ve her halükarda kökler torfta iyi gelişmiyor... Saksıdaki toprak iyi görünüyor... Değiştireceğiniz zaman ilave olarak kırdan bayırdan kazdığınız toprağa biraz kum karıştırarak bu karışımı ekleyebilirsiniz... Ya da yapı marketlerde hazır kaktüs/sukulent toprakları satılıyor, onlar harika olur... Kaktüs ve sukulentlere merak sardığım 10 yaş civarı bu türü seracı bir tanıdığımızdan almıştı babam benim için... O günden bu yana benim çelik verdiğim kişiler dışında da ilk kez sizde gördüm... Umarım uzun yıllar sağlıklı bir biçimde sizle kalır ve siz de bol bol çelik dağıtırsınız... ![]() |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 10-05-2021
Şehir: izmir
Mesajlar: 4
|
Cok sağolun Mesut Bey. Belki bu guzel kaktusun eski sahibine celiklerden birini vermissinizdir zamaninda. Belki sizden cikmistir . Bi tane yapragi kesilmis gibi , sanirim eski sahibi kendisine ya da baska birisi icin vermistir. Guzel dilekleriniz icin sagolun. Iyi bayramlar simdiden |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 10-05-2021
Şehir: izmir
Mesajlar: 4
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Moderatör
Giriş Tarihi: 30-05-2008
Şehir: Sakarya
Mesajlar: 1,156
|
Yaprağın tam gelişmiş olması gerekir. Yani yeni büyümekte olan körpe, yumuşak bir yaprak olmamalı (aslında onlar yaprak değil dal, ama görüntüsü yaprağa benzediği için öyle diyelim.. ) Yeni gelişen yapraklar tam büyüyüp kalınlaştıklarında, simetriyi bozduğunu düşündüğünüz bir tanesiyle uygulayabilirsiniz işlemi...Ben ilkbahar ya da yaz boyunca yapıyorum bu işlemi daha çok... En önemli nokta kesik yüzeyin iyice kuruyup kabuk bağlaması... Bu olmadığında topraktaki bakteri ve diğer hastalık yapıcı organizmalar bitkinin dokusuna nüfuz edip kısa sürede içten çürütüyorlar... Bol şans dilerim... |
|
|
|
![]() |
|
|