28-12-2006, 20:00 | #1 |
agaclar.net
|
Fotoğraf işleme programları: Photoshop
|
05-08-2008, 23:52 | #3 |
agaclar.net
|
Bir klasördeki tüm fotoğrafların genişliğini 800 piksel yapmak mı mesela? |
05-08-2008, 23:58 | #5 |
agaclar.net
|
Şimdi kontrol ettim, webdersleri.com'da bunu yazmamışım Oysa olduğundan emindim... Anlattıklarımla yazdıklarımı karıştırıyorum sanırım. İlk fırsatta yazayım |
08-09-2008, 23:08 | #8 |
agaclar.net
|
Teşekkür ederim. İlk web sitem o idi |
03-06-2010, 04:09 | #9 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 03-06-2010
Şehir: Izmir
Mesajlar: 4
|
Yeni çıkan Photoshop CS5 'in fotoğrafçılar için birçok yeniliği bulunuyor. Imkanı olan CS5'i set halinde satın almalı. |
05-03-2013, 01:41 | #10 | |
Ağaç Dostu
|
CS2 deyip geçmeyin...
Alıntı:
CS6 (ve ileride çıkacakları) "imkanı olan" değerlendirecektir zaten. Peki ya imkanı olmayan, hazır Webdersleri.com gibi bir olanak da varken PhotoShop'a ilgisiz kalamayanları Adobe de düşünmüş olacak ki sadece PhotoShop'la da sınırlandırmayıp, tüm CS2 için çok güzel bir sürpriz yaparak, resmî desteğini kaldırdığı CS2 için "ârife tarif gerekmez' demiş bulunuyor. Bize de teşekkür etmek düşüyor. gece 'küçük güzeldir' diyenlere ise 1/1000 boyutuyla PSD dosyalarını da açan, en küçük sd kartlara bile kopyalanmayı hakeden, kurulum istemeyen fotografix'i öneren forum kişisi |
|
06-05-2013, 18:44 | #12 |
Yeni Üye
|
Photoshop başlığı bakımından bizzat bu ülkede olup bitmiş olanlar (ve 2013 itibarıyla halen de olup bitmekte olanlar) inanılmaz bir alan teşkil ediyor. Çünkü Photoshop, bu ülkenin asla işine gelmeyecek şekilde “tekno” bir alana ait olmasına rağmen bu ülke çiftliğine mükemmellen yontulabilmiş bir konudur. Bu konunun bu ülkede fenomen olması, elbette en iyi, “Recep İvedik” tarafından anlatılabilmiştir: “ Düzenleyen ormanci : 14-09-2017 saat 12:39 |
14-09-2017, 01:05 | #13 |
Yeni Üye
|
2013`te yazdığım yukarıdaki notu görüp hatırlayınca geçen -şimdilik- 4 yıl çok hızlı bir film şeridi halinde bir anda akıp gitti. Maceraya -en iyi ihtimalle 7-8 yıl rötarlı- başlamış olduğum 1996 eylülünde ne kadar da ümitliydik. Bu, esasen, hayatın klasik kurgusu karşısında Personal Computer`e bel bağlamış olmaktan gelen bir ümitlenişti. "Görüntü"yü computer şartlarında ele alabilmek gayretinde -maalesef- "fotoğraf"ın kendi varlığını inanılmaz ve hatta aptalca bir şekilde geri plana atabildik. Halbuki, bundan öncesinde fotoğrafın ta kendisi ile yüzyüze geçmiş bir başka ve neredeyse bir 20 yıl daha vardı. Bu nasıl olabildi? Çünkü hem görüntünün dijital hali, maziye gömmek için can attığımız film / agrandisman karşısında bambaşka birşeydi; hem de, yukarıda bahsettiğim gibi, -hayat denen tezgâhı computer desteğinde aşabilmek yönünde- ümitliydik. Herşey boşa çıktı. Hayatın klasikleri ( para, kariyer ve aileleşme şeklindeki hayvan şablonu ) computer`ü -hele ki bu 3. dünya çiftliğinde- "kendi işine geldiği" gibi ve kadarıyla yani hem kalite hem kantite halinde kendine yontmaya kalktı. Evet biz alenen yenildik. Fakat buna rağmen onun da buna muvaffak olamayacağı belliydi. TR çiftliğine çok sayıda PC (veya parçası) ithal edilmiş olması, nihaî devletçi / toplumcu yani "maaşlı damızlık-sal" tabloyu örtbasa yetemezdi. Dersimizi ağır bir şekilde aldık: Rönesans görmemiş, yani, hayatın en sevdiği çağ olan Ortaçağı hiç aşamamış bir hayat çiftliğini devirmek personal computer ile olamaz(dı). Photoshop`a gelirsek, Konu aslında bunlarla ilgili olmanın da ötesinde, bunların ta kendisidir. Gelen yeni nesiller bakımından herşeyi yeniden ve yeniden anlatıp buna "eğitim" demek zarureti elbette yine aynen geçerli. Fakat ilkokuldan ibaret kalmanın, amele kalmanın şartı olduğu da unutulmamalı. İlkokulu henüz bitirmiş bir çocuk ile hayatın yıllanmış dişili / erkekli ameleleri arasındaki net farkı da yine bilen bilir. Photoshop`un, PC`nin felsefî bakımdan yenik düşüp yıkılması karşısında güya (!) ayakta kalabilmişliği, tabi ki, -hele 3. dünya TR`inde- mevcut hayatın talep ettiklerine dair bir "amelelik"ten kaynaklanıyor. Dünden bugüne sağda solda duyulan "Photoshop kursu" lafı da tamamen bu amelelik işidir. Hayat, maaş / memur sürüleri ile onları aşağıdan payandalayacak amele sürülerinin konsensüsünden ibaret bir orto statukodur. Bu statukoda Photoshop`a -hâlâ- ihtiyaç var. Çünkü Photoshop bu haliyle, bir tuhaf amelenin küreğidir. ....................... "Fotoğraf`ı computer şartlarında ele alabilmek" idealizmimiz -bu ortaçağ uzatmalısı hububat çiftliğinin ağa / amele uyumu ile yokedilemez. Diğer taraftan, belki de "fotoğraf" bizden intikam alıyor. Tipik "para çantası" fotoğraf makinalarının son 10 yılda çizdiği yükseliş grafiği görmezden gelinemez ve de idiotların suratlarındaki "photoshop bilmiyom ama makina bende" sloganı (!) her geçen gün daha beter sırıtıyor olsa da, bu iş yine de burada bitmez. Yukarıdaki hebrew dünyanın meşhur markalarının aşağıdaki kahraman-sal amele-sel / erat-sal populasyonuna -hemen hemen aynı aynı paralara- her geçen gün daha maharetli body+lens sallamaları bu "ustalık (!)" birikimi bitiremez. Yani, şöförsüz araba olabilir fakat "photo editing"siz fotoğraf olamaz... Uygun gördüğüm her yere burnumu sokup bunları yazıyorum (ki, yazmak / yazarlık daima uzun tutar, ancak amele sloganları kısa olabilir ). Daha esaslı ele alıp ifade etmek gayreti gösterdiğim dökümü "Ağaç fotoğrafı" notlarımda ( http://www.agaclar.net/forum/fotograf/41322.htm ) aktarmış oluşuma ilaveten buraya da aktarıyorum. Çünkü bu esaslı bir konu. Yani ağanın emri / amelenin amadeliği faslındaki sabun köpüğü değil: http://www.netfotograf.com/forum/fot...f-63461-1.html Nihayette, esas olan "Ağaç Fotoğrafı" değil, elbette, "Tabiat Fotoğrafçılığı"dır. "Tabiat Fotoğrafçılığına dönük photo editing" ise tamamen art / science bir birikim ve iştir. Bu net iddiaya itibar etmek, geçen her yılına gün be gün şahit olduğumuz bu hayat dolabına beygirlik ederek formatlanmış birileri için sarsıntı verici olabilir. Fakat gerçek, "yezidî çemberinin" daima dışındadır... Bu arada, 2013 tarihli notumda yer verdiğim Recep İvedik ajans ortağı videosunu unutamayız. Youtube`da uzun zamandır yok. Başka yerden yeni link: https://www.izlesene.com/video/recep...derken/3245047 |
|
|