agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Evdeki Bitkilerimiz (Salon, balkon, teras)
(https)




Beğeni Düzeni1627Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 04-11-2008, 10:23   #1
Ağaç Dostu
 
gulshenisa's Avatar
 
Giriş Tarihi: 06-08-2008
Şehir: KONYA
Mesajlar: 273
Bu sabah arkadaşım kırkağaca gitti,daha önceden yazmış olsaydınız istediğiniz çeşitlerden elden gönderirdim.gene gelip giden olur yinede gönderirim.çiçek kardeşliği başka bişey.siz istediğinizi söyleyin yeter.benimki biraz yeşil ve çiçek deliliği..evde ve iş yerimde yer kalmadı hala da gördüğümü alıyorum.aramıza hoşgeldiniz.

gulshenisa Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-11-2008, 12:37   #2
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-10-2008
Şehir: manisa
Mesajlar: 36
Yinede teşekkürler.benim evimde de en az 30 saksı çiçek var.bu bambaşka bir duygu.sabah kalkınca birtane daha yaprak **** tomurcuk görmek anlatılmıyor

L-EYLA Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-11-2008, 00:11   #3
Yeni Üye
 
güliizar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-10-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 20
Sanırım bu çiçek gibi herkes uykuya daldı.Kimseden ses yok günlerdir.

güliizar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-11-2008, 13:55   #4
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 06-01-2008
Şehir: İstanbul/ Bağcılar
Mesajlar: 59
Galeri: 13
Arkadaşlar, geçtiğimiz yaz aldığım bardak menekşem çürüdü, 1 ay sonra da 3 fide verdi. Kaybettiğimi düşünüyordum ama fideler uzadıkça uzuyor az ışıktan olduğunu tahmin ediyorum. Yaprağını suya koymuştum olmadı, toprağa diktim olmadı anlayamadım.

Reyhan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-11-2008, 22:53   #5
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-10-2008
Şehir: manisa
Mesajlar: 36
[QUOTE=Reyhan;319383]Arkadaşlar, geçtiğimiz yaz aldığım bardak menekşem çürüdü, 1 ay sonra da 3 fide verdi. Kaybettiğimi düşünüyordum ama fideler uzadıkça uzuyor az ışıktan olduğunu tahmin ediyorum. Yaprağını suya koymuştum olmadı
, toprağa diktim olmadı anlayamadım.[/QU seninki fide vermiş ya ben ne yapayım arkadaşım kahrımdan öleceğim.hiç kıpırdamıyor bile.acaba bak seni sevmiycem desem korkup kendini gösterirmi? hayır bulabilsem bitane daha alıp yanına koyup kıskandırcam ama bulamadım.

L-EYLA Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-11-2008, 09:03   #6
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 06-01-2008
Şehir: İstanbul/ Bağcılar
Mesajlar: 59
Galeri: 13
Aslında ben saksısını değerlendirmeyi düşünüyordum Çürüdüğünü bile bile saksısına dokunmadım. Bu arada bu bir ay boyunca saksıya tahmin edersiniz, hiç su vermedim. Toprak saksıdan ayrıldı susuzluktan, sonra bir baktım üç filiz çok şaşırdım ve çok sevindim, benimle birlikte bütün ailem sevindi Belki de suyu pek sevmiyordur
Bu en son durumu;

Eklenen Resimler
 
zeycan beğendi.
Reyhan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-11-2008, 23:36   #7
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-10-2008
Şehir: manisa
Mesajlar: 36
Sevgili reyhan resmi gördüm gözün aydın çok güzel.Sormak istediğim birşey var ,su vermediğin bu dönemde saksıyı nasıl bir ortamda tuttun?Ben nereye koyacağımı bilemedim.Yardımcı olursan sevinirim.

L-EYLA Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-11-2008, 12:20   #8
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 06-01-2008
Şehir: İstanbul/ Bağcılar
Mesajlar: 59
Galeri: 13
Aslında doğalgaz sobamızın, diğer menekşelerin yanında. Soba arada bir yanıyordu. Dediğim gibi hiç su vermedim.

Reyhan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-11-2008, 15:54   #9
Ağaç Dostu
 
nevsune's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-05-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 4,917
Galeri: 215
Biraz nispet yapmış gibi mi olacağım acaba

Geçen yıl bu zamanlarda bozulmaya başlamıştı, bu yıl havalar iyi gidince şaşırdı. Üstü tomurcuklarla kaplı.
Name:  S6303178gloxinia1S6303178.jpg
Views: 1874
Size:  69.4 KB

Bu da anneminki. Rengi çok daha güzel ve hem çiçeği, hem yaprakları daha iri bir cins.
Name:  S6302992gloxinia2S6302992.jpg
Views: 1864
Size:  69.3 KB

zeycan beğendi.
nevsune Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 02-02-2009, 00:00   #10
Ağaç Dostu
 
Passion's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-10-2007
Şehir: Türkiye
Mesajlar: 513
Galeri: 21
Arkadaşlar, bardak menekşeleriniz ne durumda?

Bir aydır evden uzaktaydım. Döndüğümde bardak menekşemin biraz daha yapraklandığını fakat bununla birlikte yapraklarının bir kısmında diriliğinin kaybolduğunu gözlemledim. Ben de yumru köke yakın yerinden o dalları kopardım. Birini bir saksıya ektim, diğer ikisini suya koydum. Suya koyduklarımda 1-2 gün içinde köklenme gözlemledim. Henüz dikmedim onları. Kalan saksıyı ( içinde yumrular olan) ise o haliyle bıraktım. Sulamayı bıraktım.

Umarım yanlış birşeyler yapmamışımdır.Bundan sonrasında ne yapmam gerekir acaba?

Passion Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 02-02-2009, 14:22   #11
Ağaç Dostu
 
çiçeksever's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-06-2006
Şehir: Afyon-Eskişehir
Mesajlar: 1,631
Galeri: 14
Benimkiler yumruları dahi öldü.Geçen sene yapı marketten aldığım yumrular iyi çıkmadı.Birdaha yumru almaya niyetim yok.Yaza çiçekli halde yeni alacağım.

çiçeksever Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-02-2009, 12:45   #12
Ağaçsever
 
laledevri's Avatar
 
Giriş Tarihi: 26-05-2008
Şehir: balıkesir
Mesajlar: 68
buda benim bardak menekşem. Alt kattaki komşum çiçekleri sevdiğimi bildiği için kendisininkinin yanındaki minik yavruyu bana ayırmış. Önce istemedim her ne kadar "ben bakamam soldururum,onlar seni seviyor, yerini yadırgar büyütemem" dediysemde "susuz bırakma sürekli hafif nemli olsun" dedi verdi. Önce 2 yaprağı soldu kalan tek yapraktan minik yapraklar çıkmaya başladı çok sevindim ve merak ediyorum nasıl olacağını.
Her akşam eve gittiğimde ilk işim çiçeklerime bakmak oluyor hergün biraz daha büyüorlar.

Eklenen Resimler
  
laledevri Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 30-03-2009, 23:15   #13
/
 
Giriş Tarihi: 15-07-2008
Şehir: Ankara-Mersin
Mesajlar: 37
Galeri: 77
Merhabalar
Bu çiçekten bir arkadaşımda var, ancak adını yeni öğrendim. Çok beğendiğim bir çiçek türü. Arkadaşımdaki bardak menekşesinin saksısında hiç bişey kalmamışken, çiçek baharda yeniden canlandı ,yavaş yavaş yeniden yapraklandı ve şu sıralar yeniden çiçek açtı Tomurcuk hali de muhteşem,çiçeği de.. Bende istiyorum ama hiç bir yapı markette rastlamadım. Paylaşmak isteyen olursa zevkle alabilirim. Bir de nasıl çoğaltabileceğimi merak ediyorum. En azından arkadaşımdakinden çoğaltmak istiyorum. Yapraktan çoğaltılamıyor mu? Yumru dediğiniz nedir ? Yardımcı olursanız çok bahtiyar olacağım Fotoğrafını eklediğim arkadaşımdaki..

Eklenen Resimler
    
zeycan ve Günay_61 beğendi.
perili Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-03-2009, 09:35   #14
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 05-06-2007
Şehir: KONYA
Mesajlar: 1,634
Galeri: 171
Yumru dediğimiz çiçeğin kökü soğanıdır. Baus ve koçtaş gibi yapı marketlerde bulmanız mümkün.

özlem11 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-03-2009, 18:28   #15
/
 
Giriş Tarihi: 15-07-2008
Şehir: Ankara-Mersin
Mesajlar: 37
Galeri: 77
Nasıl çoğaltabilirim peki ? )

perili Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-03-2009, 19:13   #16
Ağaç Dostu
 
İklimsiz's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-03-2007
Şehir: Giresun
Mesajlar: 2,451
Galeri: 53
Önce yumru edinmeniz lazım. Daha sonra kendi boyu kadar derinliğe, bir saksıya ekeceksiniz.

Deneyiminiz yoksa yumrunun tersini-düzünü, neresi aşağı, neresi yukarı gelecek karıştırmanız çok muhtemel.

Yumru bulursanız ve fotoğraflayabilirseniz yardımcı oluruz.

İklimsiz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-04-2009, 18:26   #17
Ağaç Dostu
 
fatmadundar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 16-08-2007
Şehir: İZMİR
Mesajlar: 567
Galeri: 82
Evet, yapraktan çoğaltılabiliniyor. Afrika menekşesi diker gibi yaprağını dikebilirsiniz. 20-25 derece sıcaklık, nem ve ışık da sağlarsanız çok kolay filizleniyor.

fatmadundar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-05-2009, 14:10   #18
Yeni Üye
 
botanica's Avatar
 
Giriş Tarihi: 03-05-2009
Şehir: lefkoşa - KIBRIS
Mesajlar: 13
Merhaba arkadaşlar, bu yıl bende 6 adet gloxinia yumrusu satın aldım... Onları küçük ebatlı saksılara ektim fakat çok ağır gelişiyorlar... Yumrular daha yeni filizlenmeye basladılar... Sizce ne yapmalıyım? Yardımlarınız için teşekkürler...

botanica Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-05-2009, 09:55   #19
Ağaç Dostu
 
nevsune's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-05-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 4,917
Galeri: 215
Gloxiniam bu yıl 4 yavru verdi, ayırdım yeni sahiplerinde çoğalacak.

Name:  S6304210.JPG
Views: 1404
Size:  56.7 KB

Şu anda 5-6 yaprak ve bir dolu tomurcuğumuz var.

nevsune Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-05-2009, 10:02   #20
Ağaç Dostu
 
malbman's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-04-2008
Şehir: İzmir
Mesajlar: 3,608
Galeri: 15
Çok güzelmiş gerçekten, de, nispet yapar gibi ne o öyle

malbman Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-05-2009, 23:22   #21
Ağaç Dostu
 
selenn's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-04-2007
Şehir: Bursa
Mesajlar: 2,696
Galeri: 12
Maşallah sevgili nevsune sizin Gloxinianız çok çalışkan çıkmış. Benim 2 tembel soğanım hala uyuyorlar. Git gel yaprağı görebilir miyim diye kendimi saksının yanında buluyorum ama ne yaprak var ne bişi... Sizinkilerin fotoğrafları ile avunacağız anlaşılan. Sağlıklı, bol çiçekli olsunlar...

selenn Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-05-2009, 20:47   #22
Yeni Üye
 
özkar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 02-05-2009
Şehir: mersin
Mesajlar: 14
ben bu çiçeğin hayranıyım arkadaşlar yumruyu ne zaman almalıyım dikmeliyim lütfen cevabınızı bekliyorum ayrıca mersinde yaşıyorum buraların yaz sıcağına dayanırmı sıklemen gibi ölüp baharda tekrar mı canlanıyor deneyimlerinizi yazmanızı bekliyorum

masallale beğendi.
özkar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-05-2009, 21:22   #23
Ağaç Dostu
 
COYOTE's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-01-2007
Şehir: Giresun
Mesajlar: 1,515
Galeri: 1
Sn özkar yumrusunun satılıp satılmadığını bilmiyorum ama şu ara çiçek olarak almanın tam zamanı. Ben yaşatamadım ama verdiklerim hala duruyor. Kış boyu yoklarmış,şimdi yeşerip tomurcuklanmışlar.

COYOTE Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-05-2009, 22:42   #24
Yeni Üye
 
özkar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 02-05-2009
Şehir: mersin
Mesajlar: 14
bardak menekşe

Sayın Coyote, bazı arkadaşlar yumrudan bahsediyor ama ne zaman çiçeklenir daha sonra ölürmü? Mevsimi nedir?

Mesela sıklemenlerim va safranlarım baharda uyanmak üzere soldular bende onu merak ediyorum? Yumruyu ne zaman ekmeliyim, ekili olarak alsam ölürmü?

Çünkü ekili olarak aldığım çuhalarım açelyam öldüler, kendim ektiğim menekşeler yaşıyor,
ben ekersem daha mı iyi olur?


Düzenleyen İklimsiz : 14-05-2009 saat 23:15 Neden: Noktalam işaretlerinden sonra boşluk ve büyük harfle başlama, paragraf
özkar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-05-2009, 07:39   #25
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 25-01-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 77
sn özkar bardak menekşe yumrulu oluyor(mayıs-eylül arası) çiçek açıyor.sonra kendiliginden yapraklar kendini dökmeye başlıyor bu dinlenmeye geçmesine işaret yani (ekim'den Ocak'a değin)bu dönemde bitkinin suyunu az ver sonra şubatta sulamayı fazlalaştır.bitki kendi kendine tekrar filizleniyor.

Seabert74 beğendi.
züboli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-05-2009, 08:08   #26
Ağaç Dostu
 
meraklı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-04-2008
Şehir: Balıkesir
Mesajlar: 174
Bu da bardak menekşem, güneşten biraz etkilenmiş.

Eklenen Resimler
 
badem ve SARANGHAE beğendi.
meraklı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-05-2009, 09:54   #27
Ağaç Dostu
 
tolgahann's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-08-2008
Şehir: Tekirdağ
Mesajlar: 976
Galeri: 5
Arkadaşlar yumrularını bauhaustan aldığım gloxinialarımın ilk yaprakları sizinkilere hiç benzemiyor.Yapraklar bana begonyayı anımsattı.Emin olamadığım için sizlere de sormak istedim.

Eklenen Resimler
  
zuzu17 beğendi.
tolgahann Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-08-2012, 12:25   #28
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 01-02-2011
Şehir: BURSA
Mesajlar: 1
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi tolgahann Mesajı Göster
Arkadaşlar yumrularını bauhaustan aldığım gloxinialarımın ilk yaprakları sizinkilere hiç benzemiyor.Yapraklar bana begonyayı anımsattı.Emin olamadığım için sizlere de sormak istedim.
sevgili tolgahan çiçeğin şeker laledir halk dilinde.

pa_pat_ya Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-05-2009, 10:04   #29
Ağaç Dostu
 
bengi_su's Avatar
 
Giriş Tarihi: 17-05-2007
Şehir: konya
Mesajlar: 403
Galeri: 19
Yumrulu begonya

bengi_su Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-05-2009, 10:18   #30
Ağaç Dostu
 
tolgahann's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-08-2008
Şehir: Tekirdağ
Mesajlar: 976
Galeri: 5
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi bengi_su Mesajı Göster
Yumrulu begonya
Sn.bengi_su bundan eminmisiniz?Bauhaustan yumrulu begonya almadım.Gloxinia paketinden çıkanda bu oldu bir tane daha var ama o daha çıkmadı.Soğanları paketlemede hata yapmışlar sanırım.

tolgahann Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 13:33.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026