![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 06-08-2008
Şehir: KONYA
Mesajlar: 273
|
Bu sabah arkadaşım kırkağaca gitti,daha önceden yazmış olsaydınız istediğiniz çeşitlerden elden gönderirdim.gene gelip giden olur yinede gönderirim.çiçek kardeşliği başka bişey.siz istediğinizi söyleyin yeter.benimki biraz yeşil ve çiçek deliliği..evde ve iş yerimde yer kalmadı hala da gördüğümü alıyorum.aramıza hoşgeldiniz. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-10-2008
Şehir: manisa
Mesajlar: 36
|
Yinede teşekkürler.benim evimde de en az 30 saksı çiçek var.bu bambaşka bir duygu.sabah kalkınca birtane daha yaprak **** tomurcuk görmek anlatılmıyor |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-10-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 20
|
Sanırım bu çiçek gibi herkes uykuya daldı.Kimseden ses yok günlerdir. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaçsever
|
Arkadaşlar, geçtiğimiz yaz aldığım bardak menekşem çürüdü, 1 ay sonra da 3 fide verdi. Kaybettiğimi düşünüyordum ama fideler uzadıkça uzuyor az ışıktan olduğunu tahmin ediyorum. Yaprağını suya koymuştum olmadı, toprağa diktim olmadı anlayamadım. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-10-2008
Şehir: manisa
Mesajlar: 36
|
[QUOTE=Reyhan;319383]Arkadaşlar, geçtiğimiz yaz aldığım bardak menekşem çürüdü, 1 ay sonra da 3 fide verdi. Kaybettiğimi düşünüyordum ama fideler uzadıkça uzuyor az ışıktan olduğunu tahmin ediyorum. Yaprağını suya koymuştum olmadı , toprağa diktim olmadı anlayamadım.[/QU seninki fide vermiş ya ben ne yapayım arkadaşım kahrımdan öleceğim.hiç kıpırdamıyor bile.acaba bak seni sevmiycem desem korkup kendini gösterirmi? hayır bulabilsem bitane daha alıp yanına koyup kıskandırcam ama bulamadım. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaçsever
|
Aslında ben saksısını değerlendirmeyi düşünüyordum Çürüdüğünü bile bile saksısına dokunmadım. Bu arada bu bir ay boyunca saksıya tahmin edersiniz, hiç su vermedim. Toprak saksıdan ayrıldı susuzluktan, sonra bir baktım üç filiz çok şaşırdım ve çok sevindim, benimle birlikte bütün ailem sevindi Belki de suyu pek sevmiyordur![]() Bu en son durumu; |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-10-2008
Şehir: manisa
Mesajlar: 36
|
Sevgili reyhan resmi gördüm gözün aydın çok güzel.Sormak istediğim birşey var ,su vermediğin bu dönemde saksıyı nasıl bir ortamda tuttun?Ben nereye koyacağımı bilemedim.Yardımcı olursan sevinirim. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu
|
Biraz nispet yapmış gibi mi olacağım acaba ![]() Geçen yıl bu zamanlarda bozulmaya başlamıştı, bu yıl havalar iyi gidince şaşırdı. Üstü tomurcuklarla kaplı. ![]() Bu da anneminki. Rengi çok daha güzel ve hem çiçeği, hem yaprakları daha iri bir cins. ![]() |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ağaç Dostu
|
Arkadaşlar, bardak menekşeleriniz ne durumda? Bir aydır evden uzaktaydım. Döndüğümde bardak menekşemin biraz daha yapraklandığını fakat bununla birlikte yapraklarının bir kısmında diriliğinin kaybolduğunu gözlemledim. Ben de yumru köke yakın yerinden o dalları kopardım. Birini bir saksıya ektim, diğer ikisini suya koydum. Suya koyduklarımda 1-2 gün içinde köklenme gözlemledim. Henüz dikmedim onları. Kalan saksıyı ( içinde yumrular olan) ise o haliyle bıraktım. Sulamayı bıraktım. Umarım yanlış birşeyler yapmamışımdır.Bundan sonrasında ne yapmam gerekir acaba? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 26-05-2008
Şehir: balıkesir
Mesajlar: 68
|
buda benim bardak menekşem. Alt kattaki komşum çiçekleri sevdiğimi bildiği için kendisininkinin yanındaki minik yavruyu bana ayırmış. Önce istemedim her ne kadar "ben bakamam soldururum,onlar seni seviyor, yerini yadırgar büyütemem" dediysemde "susuz bırakma sürekli hafif nemli olsun" dedi verdi. Önce 2 yaprağı soldu kalan tek yapraktan minik yapraklar çıkmaya başladı çok sevindim ve merak ediyorum nasıl olacağını. Her akşam eve gittiğimde ilk işim çiçeklerime bakmak oluyor hergün biraz daha büyüorlar. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
/
|
Merhabalar Bu çiçekten bir arkadaşımda var, ancak adını yeni öğrendim. Çok beğendiğim bir çiçek türü. Arkadaşımdaki bardak menekşesinin saksısında hiç bişey kalmamışken, çiçek baharda yeniden canlandı ,yavaş yavaş yeniden yapraklandı ve şu sıralar yeniden çiçek açtı Tomurcuk hali de muhteşem,çiçeği de.. Bende istiyorum ama hiç bir yapı markette rastlamadım. Paylaşmak isteyen olursa zevkle alabilirim. Bir de nasıl çoğaltabileceğimi merak ediyorum. En azından arkadaşımdakinden çoğaltmak istiyorum. Yapraktan çoğaltılamıyor mu? Yumru dediğiniz nedir ? Yardımcı olursanız çok bahtiyar olacağım Fotoğrafını eklediğim arkadaşımdaki.. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaç Dostu
|
Önce yumru edinmeniz lazım. Daha sonra kendi boyu kadar derinliğe, bir saksıya ekeceksiniz. Deneyiminiz yoksa yumrunun tersini-düzünü, neresi aşağı, neresi yukarı gelecek karıştırmanız çok muhtemel. Yumru bulursanız ve fotoğraflayabilirseniz yardımcı oluruz. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 03-05-2009
Şehir: lefkoşa - KIBRIS
Mesajlar: 13
|
Merhaba arkadaşlar, bu yıl bende 6 adet gloxinia yumrusu satın aldım... Onları küçük ebatlı saksılara ektim fakat çok ağır gelişiyorlar... Yumrular daha yeni filizlenmeye basladılar... Sizce ne yapmalıyım? Yardımlarınız için teşekkürler... |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaç Dostu
|
Maşallah sevgili nevsune sizin Gloxinianız çok çalışkan çıkmış. Benim 2 tembel soğanım hala uyuyorlar. Git gel yaprağı görebilir miyim diye kendimi saksının yanında buluyorum ama ne yaprak var ne bişi... Sizinkilerin fotoğrafları ile avunacağız anlaşılan. Sağlıklı, bol çiçekli olsunlar... |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 02-05-2009
Şehir: mersin
Mesajlar: 14
|
ben bu çiçeğin hayranıyım arkadaşlar yumruyu ne zaman almalıyım dikmeliyim lütfen cevabınızı bekliyorum ayrıca mersinde yaşıyorum buraların yaz sıcağına dayanırmı sıklemen gibi ölüp baharda tekrar mı canlanıyor deneyimlerinizi yazmanızı bekliyorum |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 02-05-2009
Şehir: mersin
Mesajlar: 14
|
bardak menekşe
Sayın Coyote, bazı arkadaşlar yumrudan bahsediyor ama ne zaman çiçeklenir daha sonra ölürmü? Mevsimi nedir? Mesela sıklemenlerim va safranlarım baharda uyanmak üzere soldular bende onu merak ediyorum? Yumruyu ne zaman ekmeliyim, ekili olarak alsam ölürmü? Çünkü ekili olarak aldığım çuhalarım açelyam öldüler, kendim ektiğim menekşeler yaşıyor, ben ekersem daha mı iyi olur? Düzenleyen İklimsiz : 14-05-2009 saat 23:15 Neden: Noktalam işaretlerinden sonra boşluk ve büyük harfle başlama, paragraf |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 25-01-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 77
|
sn özkar bardak menekşe yumrulu oluyor(mayıs-eylül arası) çiçek açıyor.sonra kendiliginden yapraklar kendini dökmeye başlıyor bu dinlenmeye geçmesine işaret yani (ekim'den Ocak'a değin)bu dönemde bitkinin suyunu az ver sonra şubatta sulamayı fazlalaştır.bitki kendi kendine tekrar filizleniyor. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-04-2008
Şehir: Balıkesir
Mesajlar: 174
|
Bu da bardak menekşem, güneşten biraz etkilenmiş. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 01-02-2011
Şehir: BURSA
Mesajlar: 1
|
sevgili tolgahan çiçeğin şeker laledir halk dilinde. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaç Dostu
|
Sn.bengi_su bundan eminmisiniz?Bauhaustan yumrulu begonya almadım.Gloxinia paketinden çıkanda bu oldu bir tane daha var ama o daha çıkmadı.Soğanları paketlemede hata yapmışlar sanırım. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
![]() |
|
|