agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Enerji Bitkileri
(https)




Beğeni Düzeni1Beğeniler

 
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Prev Önceki mesaj   Sonraki mesaj Next
Eski 09-06-2006, 07:49   #34
Ağaç Dostu
 
Selahattin Yılmaz's Avatar
 
Giriş Tarihi: 16-05-2006
Şehir: Bursa
Mesajlar: 5,284
Galeri: 15
Olgunlaşma genelde alttan üste doğru olduğundan üst kaspsüllerin tam olgunlaşması beklenmez. Ancak alt kapsüllerin dokunulduğunda düşecek üst kapsüllerinde henüz kapsülleri dağılmadığı zaman aralığı yakalanabilmektedir. Yine de bu ürün ülkemiz biçerdöver operatörleri içinde yeni bir ürün olduğundan dane kaybını en aza indirmek için bu konuda bir eğitim almaları gerekmekte. Şimdilik biçerdöverle hasat bir sorun çünkü operatörlerin kanolanın hasatınına acemilikleri yanında biçerdöverlerin mekanizmaları da bu konu için tam uygun değildir.

Yağ amaçlı tohum üretiminde geniş ekim alanları söz konusu olduğundan dane kayıpları göze alınarak biçerdöverle hasat yapılmakta fakat tohumluk eldesi amacı ile yapılan ekimlerde bitkiler tam olgunlaşmadan evvel yere serilen büyük bir naylonun üzerine orakla biçilen bitkiler yığın yapılarak elle biçerdövere verilmektedir. Şimdilik tohumluğunun kilosu devlet desteği ile 2 ytl civarı piyasada ise 12-20 ytl arasında geziyor. Çalıştığım kurum aynı zamanda bir hizmet içi eğitim merkezi. Yani Tarım Bakanlığı personeli ile Çiftçi eğitimi yapıyor. Bu konu ile yani kanola bitkisinin biçerdöver ayarları ve dane kaybını azaltmak için alınacak tedbirler açısından bu yıl biçerdöver operatörlerini eğitmek amaçlı ile bir teklif geldi, sanırım bir eğitim söz konusu. Ancak bu teklif Bursa'da hatta Türkiye'de kanola bitkisinin yayılmasını sağlayan firma olan ÜÇLER Tohum - Rıdvan GÖKÇE'den geldi. Saolsun işletmemiz emektarı Necdet usta da daha önceki ekimlerde dane kaybını en aza indirebilmiş bir operatördür. Bu da diğer biçerdöver operatörlerine tecrübemizi aktarmamız için bir fırsat veriyor tabi... Ama yine de bu konolanın hasad sorununu ortadan kaldırmıyor. Ve hasadın başından sonuna en az dane kaybıyla geniş ekim alanlarını hasad etmek bu üretimin en büyük tarımsal amacı olsa gerek.

Selahattin Yılmaz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
 


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 14:27.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026