agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Ağaçlar > Meyve Ağaçları > Egzotik Meyveler
(https)




Beğeni Düzeni154Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 30-01-2014, 16:06   #1
Ağaçsever
 
Mr papaya's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-01-2013
Şehir: Mugla
Mesajlar: 55
selam arkadaslar ben Datca dan Ozgur Donmez
yurt disindan bir kac yil once getirdigim cilek guavasi ve sari guavayi 3 gun once serama viyollere dikmistim. bugun penceresini acmaya gittigimde yesil bir suru sey gordum viyollerde once ot sandim cikanlari ama sonra burdan resimlere bakinca Guavalarin ciktigini anladim

Eklenen Resimler
  

Düzenleyen Mr papaya : 30-01-2014 saat 17:22
Mr papaya Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 30-01-2014, 21:59   #2
Ağaç Dostu
 
limon_sever's Avatar
 
Giriş Tarihi: 08-12-2009
Şehir: Konya
Mesajlar: 2,184
Galeri: 11
Tohumdan çilek guava fidanı yetiştirdim. Bahçeye de diktim. Ama tadı hoş değil diye yazıları okumaya başlayınca hevesim kaçtı. Tad olarak yenilcek gibi değil mi?

limon_sever Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 30-01-2014, 22:25   #3
Ağaçsever
 
Mr papaya's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-01-2013
Şehir: Mugla
Mesajlar: 55
Cool

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi limon_sever Mesajı Göster
Tohumdan çilek guava fidanı yetiştirdim. Bahçeye de diktim. Ama tadı hoş değil diye yazıları okumaya başlayınca hevesim kaçtı. Tad olarak yenilcek gibi değil mi?


arkadas ya ham ini yedi **** damak zevki farkli.

yetismis meyvenin tadi dehset guzel olur ozellikle suyunu SIKARSANIZ cok hosunuza gider.

keske olsada icsek. C vitamini en yuksek meyvelerden biridir ayrica.

Oğuzhan ve limon_sever beğendi.
Mr papaya Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-03-2014, 10:11   #4
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 14-05-2013
Şehir: ANTALYA
Mesajlar: 47
elinde tohum olan varsa deneme amaçlı bana gönderebilecek var mı acaba?

seröz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-03-2014, 20:56   #5
sey
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-04-2009
Şehir: HATAY
Mesajlar: 68
bahçemde uzun zamandır uğraşıp büyüttüğüm çok değişik guava türlerim var
asya guavasının tadı müthiş 3-4 tanesi 1 kiloya yakın oluyor fotoğraflarını yükleyebilirsem paylaşacağım

Oğuzhan ve limon_sever beğendi.
sey Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-03-2014, 08:49   #6
Ağaç Dostu
 
meh12's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-09-2007
Şehir: AFYON
Mesajlar: 585
Galeri: 9
bu fidan Guava olabilir mi

Bu fidanın türünü bir türlü belirleyemedim. Guava olabilir mi?

Eklenen Resimler
    
Ayazkızı, YeniBON ve Milla beğendi.
meh12 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-03-2014, 09:03   #7
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 25-05-2007
Şehir: yurtdisi
Mesajlar: 146
Galeri: 24
Meyvesini yedim, suyunu ictim, ve canim memleketimin meyvelerini daha cok sevdim.. Son derece albenili renkli bir meyve eti var suyu da öyle albenili ama lezzet bizde olmadi..

erhan62 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-03-2014, 21:56   #8
sey
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-04-2009
Şehir: HATAY
Mesajlar: 68
342 nolu mesajdaki fidanlar yüksek ihtimalle incir

sey Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 01-04-2014, 09:45   #9
Ağaç Dostu
 
meh12's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-09-2007
Şehir: AFYON
Mesajlar: 585
Galeri: 9
incir değil

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi sey Mesajı Göster
342 nolu mesajdaki fidanlar yüksek ihtimalle incir
İncir olmadığına eminim

meh12 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 01-06-2014, 16:01   #10
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Çilek guava'm açtı, meyveye durmasını umuyorum.
Bitki 180 -190 cm. boyunda , ancak dipten süren ve 30-40 cm yi geçmeyen sürgünde de çok çiçek var.
Tatmış olan varsa lezzeti konusunda bilgi verebilir mi

Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 01-06-2014, 19:56   #11
Moderatör
 
Giriş Tarihi: 08-05-2012
Şehir: Istanbul
Mesajlar: 1,774
Tadı da kokusu da harika, çileğe yakın çok tatlı.

Ozlem A Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-06-2014, 08:55   #12
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Teşekkür ederim ÖzlemA .
Meyveler oluştu. Bakalım ne kadar sürede olgunlaşacaklar.

Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-09-2014, 08:23   #13
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Tatma fırsatı buldum.
Her iki cinsi de beğendim.
Sarı guava hem boyut hem lezzet bakımından üstün nazarımda.
Kendi yetiştirdiğimi beğenmemem Izmirde yeterli nem sağlama şansımın olmamasından.
Sarı olanı armutu andırıyor bence.

Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-09-2014, 08:21   #14
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 11-05-2009
Şehir: Mugla-Gokova
Mesajlar: 426
sari guava

Arkadaslar, su meyvelere bakin. Forumdaki bir arkadasimin sayesinde meyveler elime ulasti, sagolsun. Bir kismini yedik, kalanlardan recel-marmelat yaptim. Tadini begenmeyenlere kesinlikle tavsiye ediyorum, cok guzel bir tat ortaya cikiyor ve koku tabii. Oglum bu yaptigim en guzel receli dedi.
Diger meyveler gibi hic kararmiyor soyulduktan sonra.
Guney Amerikada en cok o sekilde tuketiyorlarmis, recel, komposto veya meyve suyu yapiyorlar.

Eklenen Resimler
  
istcallst Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-02-2019, 10:53   #15
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi istcallst Mesajı Göster
Arkadaslar, su meyvelere bakin. Forumdaki bir arkadasimin sayesinde meyveler elime ulasti, sagolsun. Bir kismini yedik, kalanlardan recel-marmelat yaptim. Tadini begenmeyenlere kesinlikle tavsiye ediyorum, cok guzel bir tat ortaya cikiyor ve koku tabii. Oglum bu yaptigim en guzel receli dedi.
Diger meyveler gibi hic kararmiyor soyulduktan sonra.
Guney Amerikada en cok o sekilde tuketiyorlarmis, recel, komposto veya meyve suyu yapiyorlar.
Bu çok güzel, çilek guava ufak ama tadı güzel.

Mangonas beğendi.
Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-02-2019, 12:23   #16
Ağaç Dostu
 
siflera12's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-05-2017
Şehir: Bursa ( Gemlik - Osmangazi )
Mesajlar: 1,475
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Jezebel Mesajı Göster
Bu çok güzel, çilek guava ufak ama tadı güzel.
O zaman onun fidanından alayım teşekkür ederim

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Mangonas beğendi.
siflera12 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-02-2019, 18:13   #17
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Sarı olan ufak armut büyüklüğünde. Çok lezzetli.Soğuğa dayanıklı değil.
Çilek guava İzmir’de dış ortamda yaşıyor.
Bilginize.

Mangonas beğendi.
Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-10-2014, 13:34   #18
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 11-10-2014
Şehir: antalya
Mesajlar: 25
arkadaşlar guavayı yaklaşık bir senedir balkonda saksıda yetiştiriyorum bütün çiçeklerini döktü sadece bir tane veyvesi var oda olsun diye dua ediyorum yayınlarınız için *** ederim çok faydalı oldu

alperja Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-10-2014, 11:54   #19
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 03-12-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 34
Bahçemde çilek guava var. Bu yıl iki meyve vermişti. biri düşmüş kurban bayramında tek meyveyi dörde bölüp tattırdım millete herkes beğendi. Yani tadı dendiği gibi lezzetsiz değil.

ifteri Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-10-2014, 14:27   #20
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Ağacım 2 metre, dipten 30-40 cm'lik sürgün var.
Ayırmak için mevsim uygun mu bilemiyorum.
Kendi ikliminde ne yapıyorlar acaba
Fikri olan paylaşabilirse sevinirim.

Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-11-2014, 13:59   #21
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 28-02-2012
Şehir: mersin
Mesajlar: 5
Bu meyvelerin çoğu bende var .çilek guavanın tadı çok güzeldir ağaç büyüdükçe meyvside biraz daha irileşir.Diğer guavalarda lezzetli genelde buralarda hepsini fidanı var.

rascus Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-02-2015, 12:16   #22
Yeni Üye
 
erdemreyyan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-08-2014
Şehir: antalya
Mesajlar: 27
merhaba arkadaşlar bende buğün guava çilek aldım guava yaprak döken bi türmüdür meyve çekirdekleri tohum olarak kullanılırmı eyer kullanılırsa kaç sene sonra meyve verir
çelik almak daha mantıklı sanırım ev içinde yaşarmı yardımlarınız için şimdiden teşekür ederim

erdemreyyan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-02-2015, 12:17   #23
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi erdemreyyan Mesajı Göster
merhaba arkadaşlar bende buğün guava çilek aldım guava yaprak döken bi türmüdür meyve çekirdekleri tohum olarak kullanılırmı eyer kullanılırsa kaç sene sonra meyve verir
çelik almak daha mantıklı sanırım ev içinde yaşarmı yardımlarınız için şimdiden teşekür ederim
İzmirde bahçede bakıyorum, - 8 leri görüp aldırmadı.
Sadece yeni sürgünler kurudu.
Yaprak dökmüyor.
Tohumdan denemedim, Eylül çeliklerimin hiçbiri sonuç vermedi.
Nisanda tekrar deneme yapacağım.
Ama başarılı olanlar vardır mutlaka.

athena -asena beğendi.
Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-02-2015, 22:08   #24
sey
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-04-2009
Şehir: HATAY
Mesajlar: 68
Arkadaşlar en büyük hobim dünyadaki bütün guava türlerini edinip yetiştirmek idi.
Büyük ölçüde de başardım.Geniş bir guava koleksiyonuna sahibim.
guava her sene yapraklarını yenilemek zorunda kalır.İlkbaharda yeni sürgün ve yapraklarla ağaçlar kendini yeniler

seröz beğendi.
sey Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-02-2015, 18:25   #25
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 03-11-2009
Şehir: Akçakoca
Mesajlar: 1,173
Galeri: 3
Sayın sey meyvelerini yemek nasip oldumu. Ben benimkiler tam meyve vereceği sene don'dan etkilendiler.

athena -asena Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-02-2015, 07:14   #26
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 14-05-2013
Şehir: ANTALYA
Mesajlar: 47
çelik gönderebilecek olan varsa ben hertürlü çeşitine talibim.

seröz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-03-2015, 19:00   #27
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 03-03-2015
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 8
arkadaşlar elimde guava tohumları var sizce nasıl çimlendirmeliyim bunları ,detaylıca yazabilirmisiniz rica etsem

robiscik Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-03-2015, 20:37   #28
sey
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-04-2009
Şehir: HATAY
Mesajlar: 68
Elimde hemen hemen bütün guava türlerinin fidanları var fotoğraflarını yükleyebilirsem paylaşacağım

sey Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-04-2015, 15:31   #29
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 14-03-2012
Şehir: ISPARTA
Mesajlar: 10
guvana hasta

Su damlasına benzeyen seyler var zamanla yaprakları kurtuyo ne yapabilirim

Eklenen Resimler
  
Ayazkızı beğendi.
xert Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-04-2015, 11:03   #30
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Kırmızı guava -8 de hayatta kaldı, sarısı serada öldü
Sanırım yaş etkili oldu, biri sadece bebekti.

athena -asena beğendi.
Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 10:29.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026