![]() |
|
|
|||||||
| Anket Sonuçlarını Göster: GDO'lu besinler tüketmek ister misiniz? | |||
| GDO'suz olduğunu bilmek istiyorum |
|
243 | 98.38% |
| Binde dokuza kadar GDO'lu içerik benim için sakıncasızdır |
|
2 | 0.81% |
| Benim için olmuş, olmamış farketmez |
|
2 | 0.81% |
| Oy Verenler: 247. Bu ankete oy veremezsiniz | |||
![]() |
|
|
|
Dış Bağlantılar | Konu Araçları | Mod Seç |
|
|
|
|
#1 |
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,052
|
Arkadaşlar, bildiğiniz üzere geçen yıl Yem Sanayicileri Birliğinin talebi üzerine Biogüvenlik kurulu on küsür GDO'lu mısır ve soyanın ülkeye girişine, yönetmeliğin çok sıkı uygulanması ve denetlenmesi şartları ile onay verdi. Takiben verilen ithalat izni ile ülkeye bu GDO'lardan büyük miktarda geldi ve gelmeye devam ediyor. Zaman zaman medyada yer alan haberlerde insan gıdasında GDO'lara rastlandığını duyuyoruz. Bunun yem amaçlı gelen GDO'ların yiyecek zincirine karışıyor olması ile gerçekleştiği akla gelen bir ihtimal olmakla beraber başka yollarla da geliyor olabilir, bilemiyoruz. GDO yemek istemeyenler, genellikle ürünlerinden tüketici olarak yararlandıkları et ve et ürünleri, yumurta, süt ve süt ürünlerinin elde edildiği hayvanların da GDO ile beslenmesi durumunda, bu gıda ürünlerini dolaylı olarak GDO olarak görerek tercih etmiyor. Bu sebeple GDO ile beslenmiş hayvan ürünlerinin de etiketlenmesi gerek ülkemizde gerek Avrupa ülkelerinde bir kamuoyu talebi olarak giderek daha sık duyuluyor. Bir çok kişi, hazır yemlerin hepsinin GDO olması olasılığına karşı hazır yem yememiş hayvan ürünü yiyecekler arıyor. Yem için izin verilmiş GDO'ların da yönetmelik ve ithalat şartlarına göre gelip gelmediği, izleme ve kontrol süreçlerinin doğru çalışıp çalışmadığı vatandaşlar olarak bizlerin dışında. Bu süreçte tüketici ve vatandaş olarak kendi gözlerimizle görüp izleyebileceğimiz yegane şey, satılan GDO'lu yemlerin en azından etiketleme kurallarına göre satışa sunulup sunulmadığıdır. İlgili yönetmeliğin 19.maddesi, GDO'lu yemlerin GDO'lu olduğuna dair etiketlemeyi tarif eder. Madde ve şıklarının bütününde, yem almak isteyen vatandaşın, satınalma esnasında, ambalaj üzerinde o yemin, şayet GDO ise, GDO'lu olduğunu açıkça ve tereddütsüz görebilmesi ve hangi GDO genlerinin üründe bulunduğunu açıkça anlayabilmesini garanti etmeye yöneliktir. Hepimizin yakınlarında bir veya daha fazla yem bayisi vardır. Sizlerden ricam, yarın veya öbür gün, gerekiyorsa yolunuzu bir-iki sokak değiştirip bir yem bayisine uğramanız, satılan yemlerin ambalajlarına bakmanız (genellikle 50 kilolok çuvallar halindedir), çuvalın üzerinde veya rahatça okunabilen bir yerinde GDO içeriğine ait etiketi bulmaya çalışalım. Baktığımız yem çuvallarının birer resmini çekelim. Ambalaj üzerinde rahatça okunur GDO içerik bilgisi varsa resimde görünmesine dikkat edelim. Böyle bir bilgi yok ise, bir ilke imza atıp, olmayanın, yok olanın, da resmini çekelim. Resimleri burada paylaşarak ne durumda olduğumuzu hep birlikte görelim. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Ağaç Dostu.
Giriş Tarihi: 06-08-2009
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 6,527
|
Alıntı:
Milliyet Cadde’de yayımlanan yazımla bu çağrılara destek verdim. Çünkü soframıza gelen et, süt, peynir veya yumurtanın, GDO’lu yemlerle beslenen hayvanlardan gelip gelmediğini bilmeye her vatandaşın hakkı olduğunu düşünüyorum. Heyhat, “mevzuat” öyle demiyor! Çünkü yüzde 9 oranında ve altında GDO içeren ürünlerin etiketlerine GDO’lu ibaresi koyma zorunluluğu yok... ...Genetik mühendisliği üzerine doktora yapmış Prof. Çetiner, 25 yıldır tarımsal biyoteknoloji ve biyogüvenlik konusunda çalıştığını belirtip şu açıklamada bulunuyor: “Türkiye’nin dört bir köşesinden toplayarak test ettiğimiz 51 yem örneğinin 50 tanesinde GDO içeriği tespit ettik. Kaçınılmaz olarak, çok ufak aile işletmeleri hariç hemen hemen tüm hayvancılık işletmeleri, AB ülkelerinin tamamında olduğu gibi Türkiye’de de GDO’lardan üretilen yemlerle beslenmektedir.” Mehveş Evin- MİLLİYET yazarı GDO Birde meseleye değişik bir açıdan bakalım; ülkemizde denetim işleri nasıl yürüyor, denetimler sağlıklı ve sonuç alıcı mı acaba? Biliyorsunuz..Ülkemizde akaryakıt, çay, tütün, sigara kaçakçılığı da suçtur..ama bunlar maalesef şakır şakır satılıyor.. Yem üreticileri acaba bu %9 oranına ne kadar uyuyor.. Hangi hayvan yetiştiricisi merak edipte aldığı yemin GDO oranını labaratuvarlara test ettirebilir? Bunlar hep muamma.. Kanun ve yönetmelikler yetmiyor..Devlet ciddiyeti olmayan bir yerde hiçbir şeyin güvenilirliğinden sözedilemez.. Ülkemizin Tarım Bakanı '' GDO zarar verirse hayvana verir, insana bir şey olmaz'' diyebiliyorsa, bu, sözün bittiği yerdir..GDO'dan da zararlı olan bu zihniyettir..bunu sorgulamak gerekir..Bu zihniyette olanların iktidar olamadığı bir ülke özlüyorum ben..Gerisi laf-ı güzaf.. |
|
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|