agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Doğaya ve Yaşamınıza Sahip Çıkın > Daha İyi Bir Yaşam İçin
(https)




Beğeni Düzeni24Beğeniler
  • 8 Gönderen amatör hobici
  • 6 Gönderen pria
  • 3 Gönderen Eser İlhan
  • 2 Gönderen rodoslu
  • 2 Gönderen Eser İlhan
  • 2 Gönderen MeTePe
  • 1 Gönderen mazda_ozan

 
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Prev Önceki mesaj   Sonraki mesaj Next
Eski 30-03-2012, 20:18   #9
Ağaç Dostu
 
MeTePe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 08-03-2012
Şehir: ANKARA
Mesajlar: 209
Evet, su konusunda da şunu söylemek isterim... Suyun kireçli vs. olması bir sağlık tehditi değil! Suyun yeterli arıtılmaması nedeniyle içinde bulunan ağır metaller, kimyasal bileşikler ve bakteriler sağlık tehditi...

Başka bir konuda ciddi bir yanılgı tartışılıyordu. Suyun kaynatılmasından bahsediliyordu. Kaynatılan suda bakteriler büyük ölçüde ölür, doğrudur. Ama aynı zamanda kaynatılan suda su molekülleri uçar ve kimyasalların konsantrasyonu artar.

Ters Ozmoz sistemlerinde su, su ile yıkanır. İçindeki neredeyse tüm metaller, bakteriler ve partiküller süzülür. Kalan su, tad vermesi için reçine filtreden geçirilir ve bir miktar element karıştırılır. Elde edilebilecek en sağlıklı sudur.

Sanıldığının aksine, arıtılmış su içmenin hiç bir sağlık sakıncası olmadığı gibi, gerekli mineralleri alamıyoruz diye bir endişeye de mahal yoktur. Bu mineraller yediğimiz, içtiğimiz her gıda da bulunur. Zaten günlük gereksinim o kadar azdır ki, çoğu kişi gerekenden fazlasını alır. O da olmadı, 3-5 günde bir maden suyu içersiniz, olur biter.

Gelişmiş ülkelerde en önemli refah düzeyi kriterlerinden biri musluktan akan suyun içilebilmesi... Bilmiyorum kaç kişi "gelişmiş" ülke olduğumuzu düşünüyor. Gölden gelen suyun çeşmenizden içilebilir halde akması için su havzanızdan başlayıp, musluğunuzun contasına kadar pek çok hizmet kriterinin eksiksiz yerine getirilmesi gerekiyor. Türkiye'de bunun yeterli olduğunu söyleyemeyiz. Başkent Ankara'da dahi yapılan tahlillerde pek çok çeşme suyu analizinde kontaminasyon görmek sürpriz değildir. Hele hele Kızılırmak gibi bir zehirli ırmaktan elde edilen suyun arıtılması başlı başına derttir.

O yüzden ne yazık ki ben kimseye çeşmeden akan suyu için diyemiyorum.

Kiraz ve pria beğendi.
MeTePe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
 


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 15:32.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026