![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-12-2010
Şehir: İstanbul, Çanakkale, İzmir
Mesajlar: 646
|
Alıntı:
Siz damlama borularını eğim yönünde mi yoksa eğime dik mi yerleştirmeyi düşünüyorsunuz? Eğer eğim yönünde yerleştirecekseniz, 300m'lik mesafelik damlama boruları çok etkin olmayabilir. Onun yerine tarlayı 2 ya da 3 parçaya bölüp, yukarıdan aşağıya inen ana borudan (ki 10cm'lik tavsiye ediyorum), 2 ya da 3 tane yan lateral boru yerleştirip, damlamaları bunlardan aşağıya doğru sarkıtabilirsiniz. Ayrıca bu yan boruları bir vana ile bağlarsanız, gerektiğinde parçalı sulama için, gerektiğinde de basıncı ayarlamak için kullanabilirsiniz. Bahsettiğim "lateraller daha dar olabilir" dediğim borular bunlar. Ancak çok da manası yok, bence standardizasyon için hepsini 10'luk seçseniz daha iyi. Ben damlamaları eğim yönünde yerleştirmeyi tercih ediyorum. Zira eğime dik yaparsanız tarlanızı ilaçlayacağınız zaman, ya da süreceğiniz zaman size çok zaman ve/veya para kaybettirecek. Bizim bir damlama sulama ustamız var, Alara vs. büyük firmalarda binlerce dönümlük bahçelere senelerce damla sulama döşemiş. Sözüne çok güveniyorum. O bana damlama borularını 80-100 metreden uzun bırakmamamı tavsiye etmişti. Hem basınç, hem de buharlaşma yüzünden. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
Ağaç Dostu
|
Buharlaşma olmaz da, damlatıcı sayısı fazla olunca 16mm lik borudaki su yetersiz kalır, uzun olacağı zaman boruyu daha geniş koyarsanız olur. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-12-2010
Şehir: İstanbul, Çanakkale, İzmir
Mesajlar: 646
|
Alıntı:
Mantık şu olması lazım: Boru uzadıkça, o güzel simsiyah borulardan geçerken sular güzelce ısınıyor, sonuçta borudan 20 derecede değil, belki 30-35 derecede su çıkıyor. Sonuçta iki farklı derecedeki suyun boru dışına çıktığında buharlaşma kaybı aynı olmuyor. Diyeceksiniz ki madem buharlaşmaya bu kadar taktınız, salma sulama yapanlar ne yapsın o zaman ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 18-04-2012
Şehir: EDİRNE
Mesajlar: 277
|
Eğer eğim yönünde yerleştirecekseniz, 300m'lik mesafelik damlama boruları çok etkin olmayabilir. Onun yerine tarlayı 2 ya da 3 parçaya bölüp, yukarıdan aşağıya inen ana borudan (ki 10cm'lik tavsiye ediyorum), 2 ya da 3 tane yan lateral boru yerleştirip, damlamaları bunlardan aşağıya doğru sarkıtabilirsiniz. Ayrıca bu yan boruları bir vana ile bağlarsanız, gerektiğinde parçalı sulama için, gerektiğinde de basıncı ayarlamak için kullanabilirsiniz. Bahsettiğim "lateraller daha dar olabilir" dediğim borular bunlar. Ancak çok da manası yok, bence standardizasyon için hepsini 10'luk seçseniz daha iyi. Ben damlamaları eğim yönünde yerleştirmeyi tercih ediyorum. Zira eğime dik yaparsanız tarlanızı ilaçlayacağınız zaman, ya da süreceğiniz zaman size çok zaman ve/veya para kaybettirecek. Bizim bir damlama sulama ustamız var, Alara vs. büyük firmalarda binlerce dönümlük bahçelere senelerce damla sulama döşemiş. Sözüne çok güveniyorum. O bana damlama borularını 80-100 metreden uzun bırakmamamı tavsiye etmişti. Hem basınç, hem de buharlaşma yüzünden.[/QUO 100-150 metre de küçük 1 tonluk bir depo ile bahçeyi bölmek gerçekten mantıklı geldi.işe başlarken yadığınız yazının çıktısını almakta fayda görüyorum teşekkürler |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-12-2010
Şehir: İstanbul, Çanakkale, İzmir
Mesajlar: 646
|
Alıntı:
Hatta tavsiyem su motorunun çıktısını direk ana vanaya atacağınız bir T vasıtasıyla direk sisteme verme imkanınızın olması. Zaman kazandırır. Mavi borular, 10cm'lik toprak altı boruları. Yerin 60 cm altına gömülecek. Kırmızı borular damlamalar. Masraftan kaçmayıp damlama hortumlarını 4'lü prizlere bağlayın ki ileride ağaçlarınız büyüdüğünde ikinci hattı da çekebilesiniz. Bu prizlerde de ufak bir vana oluyor, bu sayede damlama hatlarını da teker teker kapatabilirsiniz. Şekilde su filtresi, gübre tankı gibi damla sulama detaylarını çizmedim. ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|
|