![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
|
Sayın Ayseloge Bonsai hiç bir şey yok sağlık açısında sadece uygun zamanda uygun budama yapmadığınız için yukarı doğru sürügn vemiş okadar .Bonsai düzenli budama şarttır bu onun daha sağlıklı ve daha sıkı sürügnler vermesini sağlar Doğru budama yapılmadığı takdirde elinde düzensi ve şekilsiz bir ağaç olur. Saygılar. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
|
Sayin Ayseloge'nin fotografini ekledigi bonsaisinin durumu sizlere ornek olmali. Bonsai hazir alinsa bile, Bonsaisanin belirtigi gibi bonsai uzerinde surekli budama gerekiyor. Zamanda yapilmiyan budamalar, agac uzerindeki dallarin uzayip agacin formunu bozarken bu olumsuzluga, bircok surgunun gelismesi de eklenince nerdeyse agac artik bir bonsai olamktan cikiyor. Agaclariniz uzerinde yapacaginiz budamalarla onlara istediginiz forumu verdikten sonra, yeni cikacak surgunler uzerinde 1-2 cift yaprak birakarak cimcik alimla yeni surgunlerin uclarini budarsaniz, hem agacin bos yere enerji harcamasini onlersiniz, hem de agcinizin daha fazla kucuk dalciklar cikarip onun saglikli ve guzel bir agac olmasini saglarsiniz. Dogru zamanda yapilacak bir budamadan cekinmemelisiniz. Budama yapmadan bonsai yapamazsiniz bunu unutmayiniz. |
|
|
|
![]() |
|
|