![]() |
|
|
|
#33 |
|
Ağaç Dostu
|
Sukkulent Bonsai
Çoook uzun bir aradan sonra (7 yıl olmuş ), ikinci sukkulent bonsai denemesini sonunda gerçekleştirdim . İlkini 7 yıl kadar önce kalanchoe bitkisinden yaptığım sukkulent bonsaisinin ardından, bu kez Crassula Ovata bitkisi ile ikinci denememi yaptım.İlk sukkulent bonsai; http://www.agaclar.net/forum/779458-post51.htm http://www.agaclar.net/forum/779464-post53.htm Crassula Ovata ana bitkisinden 1 yıl kadar önce ayırdığım dalı küçük bir saksıda bir süre köklenip gelişmesi için bıraktım. ![]() Bu yılın Mart ayında ise, radikal bir budama ile birçok dalını budayıp sadece 3 ana dal bıraktım. Yaprak boyutunu küçültmek için de tüm yapraklarını kestim. Birkaç dalına tel ve rafya ile eğim verdim. ![]() Bir süre sonra yeni yapraklar görünmeye başladılar ve ana yapraklarından oldukça küçük boyutta çıktılar. ![]() ![]() Daha sonra tel ve rafyaları çıkartıp gelişmeye bıraktım. ![]() |
|
|
|
|
|