![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
|
Çiçekleri gösterişsiz ama çok dayanıklı, tomurcuk hali de uzun sürüyor sert deri gibi sağlam yomurcukları var. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
|
Hah, şimdi oldu Sayın Vildan Sönmez. Neydi o sessizlik öyle? Sayın Mrmusti'nin (bence haklı) patlamasının ardından gelmiş olması biraz dikkatimi çekmişti ama kış mevsiminin yarattığı bir rastlantı da olabilir. Uzun zamandır "ahtapotunuzu" izliyordum, içim sızlıyordu. Yeni dallar sürmesine ne kadar mutlu olduğumu anlatamam. Tam büyüyünceye kadar üzerinde kalsınlar da, bir daha küstürmeyin onu. ![]() |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Ağaç Dostu
|
Mrmusti'ye hak verdiğimiz yazmıştım ben de, ama sadece öyle denk geldi. Ben Mrmusti ve kaktüslerinin bir süre kendini özletip döneceğine inanıyorum. Hem kaktüslerim hem de diğer çiçeklerim kış durgunluğuna girdiler.Öyle denk geldi. Ahtapotum için bende üzüldüm ama kendini kurtardı. Geçmiş yıllarda bir kaç dalını döker ve daha az çiçek açardi. Bu yıl dinlenip dinlenip çiçek açtı ama tüm dallarını döktü. İnşallah bu yenilenme bu yıl çiçeklenmesini ertelemez. Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kaybettik
|
Vildan hanımcım cuma günü yeni kaktüslerimi aldım. Hem ağır bir nezle geçirdiğim için hem de parmağımda derin bir kesik olduğu için fotoğraflarını çekemedim Akşam sukulent siparişi hazırladım. Bugün telefonla görüşüp kesinleştirecektimki almayı istediğim sukulentler geldi Çok sevindim, çok mutlu oldum boncukları görünce Beklediğimden fazla üstelik. Harika. Aileye bayaa katılım oldu![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
|
Hafta sonu Bauhause ve Koçtaş'ta hiç bir şey almayacakken yapıştırma ve iğne saplama yoluyla katledilen kaktüslerden birkaçını kurtarayım dedim. Bir çok türde görmüştüm ama bunları ilk kez gördüm. Öyle bir saplamışlar ki, yaprağın tamamını delip alttan çıkmış ucu. Yaşar mı bilmem.. Düzenleyen Vildan Sönmez : 28-02-2011 saat 00:16 |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Çünkü, haline acıdığınız bir bitkiyi aldığınızda üreticilere niyetinizi belli edemezseniz niyetiniz kurtarmak bile olsa onlar bunu anlamayıp aynı yanlışı yapmaya devam edebilir hatta daha da abartabilirler. Eğer silikonlanmış iğnelenmiş kaktüsler istemiyorsak onların yakınından bile geçmeyip tezgahta bırakmalıyız ki üreticiler yaptıkları eziyetin kabul görmediğini ya da işe yaramadığını anlasın. Aksi takdirde dediğim gibi onlar kurtarılma ihtiyacı olan yeni bitkileri piyasaya sürmekten vazgeçmeyecekleri gibi kabul gördüğünü düşünüp bu eziyete devam edeceklerdir. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-03-2009
Şehir: Erzurum
Mesajlar: 782
|
Sayın Vildan Sönmez, Pleiospilos'un bile yapraklarına çiçek yapıştıracakları hiç aklıma gelmezdi. Çok yazık, bu bitkiler çok zor yetişen ve büyütmesi de oldukça zor olan bitkiler. İçteki yaprağın çürümesi pekte iyi değil. Dış yaprak olsaydı iki dış yaprağı da koparıp içinden gelenden ayırın diyecektim ama bu halde bitkinin yaşaması çok zor. Çiçek batırılan kısımlardan zararlılar veya mantar girmiş muhtemelen. İlaçlama yaparsanız sağlam olan iç yaprağı kurtarabilirsiniz yoksa dış yaprakların sağlıklı olması bu bitkiyi yaşatmaya yetmez. Bu bitkilerde asıl olan içten gelen yaprağın sağlığıdır. Sürekli içten yaprak vererek çoğaldığından inşaallah kurtarabilirsiniz. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 17-04-2009
Şehir: k.maraş
Mesajlar: 3,132
|
Gözünüz aydın vildan hanım,ahtapot kendine giliyor. Beyaz kaloş nekadar zarif duruyor. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ağaç Dostu
|
"Ahtapot"unuza çok sevindim Vildan Hanım. Başından beri güzelliğini, ardından duraklayıp çöküşünü izledikçe içim sızlıyordu. Aynı duyguyu çiçek saplanan kaktüs ve mesemb türlerinde de hissediyorum. Ama sadece kendi adıma kızabiliyorum. Biz ne kadar söylersek söyleyelim, marketler bundan vazgeçmeyecekler ve üreticiler de marketlerin talebi doğrultusunda böyle gönderecekler. Çünkü "biz" az'ız. Ezici çoğunluk kaktüsleri sevmediği için, o rengarenk halleri için alıyorlar. Yurtiçi ve yurtdışı seralarda aramaktan başka, çok fazla yapılacak birşey yok. |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Ağaç Dostu
|
Sayın PlentyPlant,ahtapotum hem 4-5 yıldır bende olduğundan hem uzun süre çiçekli olduğundan hem de alışveriş yaptığım hiç bir yerde satıldığını görmediğimden benim için özel çiçeklerimden. İlk kez dallarını tamamen döktü. Çiçek saplı kaktüsleri genellikle kaktüsseverler değil de bir kaktüs alayım bari diyenler alıyor. Çalıştığım şirkette bir arkadaşım, radyasyon iddiası üzerine aldı ve bu sahte çiçeklerin çoğaldığını iddia etti, sahte olduğuna zor inandırdım. Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ağaç Dostu
|
Eminönü'de yapma çiçek yapıştırılanlar özenle tezgahlara sıralanmış. Ben kıyıda köşede duranlara bakıyorum, satıcı şaşırıyor, bu garibim kaça diyorum, abla ver 3 Lira yeter deyince almadan olmuyor. Son 3 yeni bende olmayan türlerden... |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 12-03-2009
Şehir: Konya /Çumra
Mesajlar: 786
|
Güle güle büyütün yeni güzellerinizi Vildan hanım.Böyle elimizde olmayan türleri çiçek yapıştırmadan getirselerde bizlerde alsak ama nerde,heryerde olan türlerin üzerlerine yapıştırıyorlar şapka dır çiçektir iki kaş iki göz daha güzel olduğunu sanıyorlar bitkiye verdikleri eziyetin farkında bile değiller. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili Vildan Autum joy (ismi doğru yazdım umarım ) Yeni filizler cıkarmaya başlamış. Brokoliye benziyorlar![]() Sayende kurtardım bu bitkiyi. Öldü diye atabilirdim, verdiğin bilgiler olamasaydı. Cok teşekkür ederim |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaç Dostu
|
Fotoğrafta gördüğüm kadarıyla 9 dal geliyor. Çiçekleri öyle güzel ki Eylül'ü beklemeye değiyor de ğil mi Cemo'cum ? (Ben de beklemeyi beceremeyip bu çiçeği bana veren yengemin kulaklarını çınlatayım bari) |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|