agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Kaktüs ve Sukulentler > Üyelerin Kaktüs ve Sukulentleri
(https)




Beğeni Düzeni2842Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 05-01-2011, 23:45   #1
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Çiçekleri gösterişsiz ama çok dayanıklı, tomurcuk hali de uzun sürüyor sert deri gibi sağlam yomurcukları var.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi günebakan Mesajı Göster
Şu gözyaşının çiçeğine bayılıyorum harika görünüyor

Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-01-2011, 19:05   #2
Ağaç Dostu
 
PlentyPlant's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-05-2009
Şehir: adana
Mesajlar: 722
Galeri: 21
Hah, şimdi oldu Sayın Vildan Sönmez. Neydi o sessizlik öyle? Sayın Mrmusti'nin (bence haklı) patlamasının ardından gelmiş olması biraz dikkatimi çekmişti ama kış mevsiminin yarattığı bir rastlantı da olabilir.
Uzun zamandır "ahtapotunuzu" izliyordum, içim sızlıyordu. Yeni dallar sürmesine ne kadar mutlu olduğumu anlatamam. Tam büyüyünceye kadar üzerinde kalsınlar da, bir daha küstürmeyin onu.

PlentyPlant Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-01-2011, 23:56   #3
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Mrmusti'ye hak verdiğimiz yazmıştım ben de, ama sadece öyle denk geldi. Ben Mrmusti ve kaktüslerinin bir süre kendini özletip döneceğine inanıyorum.
Hem kaktüslerim hem de diğer çiçeklerim kış durgunluğuna girdiler.Öyle denk geldi.
Ahtapotum için bende üzüldüm ama kendini kurtardı. Geçmiş yıllarda bir kaç dalını döker ve daha az çiçek açardi. Bu yıl dinlenip dinlenip çiçek açtı ama tüm dallarını döktü. İnşallah bu yenilenme bu yıl çiçeklenmesini ertelemez.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi PlentyPlant Mesajı Göster
Hah, şimdi oldu Sayın Vildan Sönmez. Neydi o sessizlik öyle? Sayın Mrmusti'nin (bence haklı) patlamasının ardından gelmiş olması biraz dikkatimi çekmişti ama kış mevsiminin yarattığı bir rastlantı da olabilir.
Uzun zamandır "ahtapotunuzu" izliyordum, içim sızlıyordu. Yeni dallar sürmesine ne kadar mutlu olduğumu anlatamam. Tam büyüyünceye kadar üzerinde kalsınlar da, bir daha küstürmeyin onu.

Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-01-2011, 10:00   #4
Kaybettik
 
sevim.K's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-12-2008
Şehir: sakarya/ Artvin
Mesajlar: 5,932
Galeri: 6
Ahtapota bende sevindim. Cicilerinizde çok güzel Vildan hanım. Senecio rovleyanus ne zamandır aklımdaydı. Görünce alayım artık dedim bende.

sevim.K Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-01-2011, 12:21   #5
Kaybettik
 
sevim.K's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-12-2008
Şehir: sakarya/ Artvin
Mesajlar: 5,932
Galeri: 6
Vildan hanımcım cuma günü yeni kaktüslerimi aldım. Hem ağır bir nezle geçirdiğim için hem de parmağımda derin bir kesik olduğu için fotoğraflarını çekemedim

Akşam sukulent siparişi hazırladım. Bugün telefonla görüşüp kesinleştirecektimki almayı istediğim sukulentler geldi Çok sevindim, çok mutlu oldum boncukları görünce Beklediğimden fazla üstelik. Harika. Aileye bayaa katılım oldu

sevim.K Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-02-2011, 20:29   #6
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Hafta sonu Bauhause ve Koçtaş'ta hiç bir şey almayacakken yapıştırma ve iğne saplama yoluyla katledilen kaktüslerden birkaçını kurtarayım dedim. Bir çok türde görmüştüm ama bunları ilk kez gördüm. Öyle bir saplamışlar ki, yaprağın tamamını delip alttan çıkmış ucu. Yaşar mı bilmem..

Eklenen Resimler
  

Düzenleyen Vildan Sönmez : 28-02-2011 saat 00:16
Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-02-2011, 23:30   #7
Ağaç Dostu
 
sariefe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-07-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 819
Galeri: 7
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Vildan Sönmez Mesajı Göster
Hafta sonu Bauhause ve Koçtaş'ta hiç bir şey almayacakken yapıştırma ve iğne saplama yoluyla katledilen kaktüslerden birkaçını kurtarayım dedim....
Sayın Vildan Sönmez, çok iyi niyetlisiniz. Benzer niyetle aynı tepkiyi gösteren başka kaktüs severlerinde olduğunu biliyorum. Fakat niyet ne kadar iyi olursa olsun bu yaklaşımın doğru olmadığını düşünüyorum.

Çünkü, haline acıdığınız bir bitkiyi aldığınızda üreticilere niyetinizi belli edemezseniz niyetiniz kurtarmak bile olsa onlar bunu anlamayıp aynı yanlışı yapmaya devam edebilir hatta daha da abartabilirler. Eğer silikonlanmış iğnelenmiş kaktüsler istemiyorsak onların yakınından bile geçmeyip tezgahta bırakmalıyız ki üreticiler yaptıkları eziyetin kabul görmediğini ya da işe yaramadığını anlasın. Aksi takdirde dediğim gibi onlar kurtarılma ihtiyacı olan yeni bitkileri piyasaya sürmekten vazgeçmeyecekleri gibi kabul gördüğünü düşünüp bu eziyete devam edeceklerdir.

sariefe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-02-2011, 20:32   #8
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Tüylü olanlarda biraz daha kolay, tüyleri biraz traşlayıp o şeyden kurtarabiliyoruz.

Eklenen Resimler
  
Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-02-2011, 07:35   #9
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Doğru diyorsunuz arkadaşım.

Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-02-2011, 23:08   #10
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Olan oldu. Delik yapraklardan biri 6. günde bu hale geldi.

Eklenen Resimler
 
Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-02-2011, 23:10   #11
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Ahtapot kaktüsümde taze kollar.

Eklenen Resimler
 
Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-02-2011, 23:12   #12
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Kalanşolarımın solan çiçeklerini sürekli koparıyorum.Seyrek de olsa yeni çiçekler açıyor.

Eklenen Resimler
 
Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-02-2011, 23:15   #13
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Bu sarışın taze ilk kez çiçek açtı..

Eklenen Resimler
   
Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-02-2011, 01:21   #14
Ağaç Dostu
 
sariefe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-07-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 819
Galeri: 7
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Vildan Sönmez Mesajı Göster
Ahtapot kaktüsümde taze kollar.
İşte bu güzel bir haber. Ne mutlu size

Sevgiler...

sariefe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-02-2011, 11:20   #15
Ağaç Dostu
 
AizoaceaeFAN's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-03-2009
Şehir: Erzurum
Mesajlar: 782
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Vildan Sönmez Mesajı Göster
Olan oldu. Delik yapraklardan biri 6. günde bu hale geldi.
Sayın Vildan Sönmez, Pleiospilos'un bile yapraklarına çiçek yapıştıracakları hiç aklıma gelmezdi. Çok yazık, bu bitkiler çok zor yetişen ve büyütmesi de oldukça zor olan bitkiler. İçteki yaprağın çürümesi pekte iyi değil. Dış yaprak olsaydı iki dış yaprağı da koparıp içinden gelenden ayırın diyecektim ama bu halde bitkinin yaşaması çok zor. Çiçek batırılan kısımlardan zararlılar veya mantar girmiş muhtemelen. İlaçlama yaparsanız sağlam olan iç yaprağı kurtarabilirsiniz yoksa dış yaprakların sağlıklı olması bu bitkiyi yaşatmaya yetmez. Bu bitkilerde asıl olan içten gelen yaprağın sağlığıdır. Sürekli içten yaprak vererek çoğaldığından inşaallah kurtarabilirsiniz.

AizoaceaeFAN Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-02-2011, 23:10   #16
Ağaç Dostu
 
Sevgi Durul's Avatar
 
Giriş Tarihi: 02-08-2009
Şehir: Manisa Eskişehir
Mesajlar: 8,532
Galeri: 765
Çok üzücü, inşallah yaşar.

Sevgi Durul Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-02-2011, 01:36   #17
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Gerçektende güzel haber. Neredeyse her boğumdan kolları ile bayağı büyümüşken geriledi ama kaybetmediğim için şanslı ve mutluyum.

Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-02-2011, 09:01   #18
Ağaç Dostu
 
sevim4's Avatar
 
Giriş Tarihi: 17-04-2009
Şehir: k.maraş
Mesajlar: 3,132
Gözünüz aydın vildan hanım,ahtapot kendine giliyor.
Beyaz kaloş nekadar zarif duruyor.

sevim4 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-02-2011, 09:56   #19
Kaybettik
 
sevim.K's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-12-2008
Şehir: sakarya/ Artvin
Mesajlar: 5,932
Galeri: 6
Benimde sarı kalanşomda çiçek var. Diğerlerinin çiçeğini göremedim henüz

sevim.K Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-02-2011, 14:17   #20
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Annemin yıllardır tazeleyıp konu komşuya dağıttığı bir kalanşosu var kırılan bir dalını suya koymuş, köklendirmiş. Ben de dayanamadım, kalk gidelim yaptım.

Eklenen Resimler
 
Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-02-2011, 14:19   #21
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Yeterince köklenmiş, hemen ektim, çiçekleri minyatür güllere benziyor.

Eklenen Resimler
  
Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-02-2011, 14:22   #22
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Şarışın kalanşomun da keyfi yerinde.

Eklenen Resimler
 
Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-02-2011, 16:50   #23
Ağaç Dostu
 
PlentyPlant's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-05-2009
Şehir: adana
Mesajlar: 722
Galeri: 21
"Ahtapot"unuza çok sevindim Vildan Hanım. Başından beri güzelliğini, ardından duraklayıp çöküşünü izledikçe içim sızlıyordu.
Aynı duyguyu çiçek saplanan kaktüs ve mesemb türlerinde de hissediyorum. Ama sadece kendi adıma kızabiliyorum. Biz ne kadar söylersek söyleyelim, marketler bundan vazgeçmeyecekler ve üreticiler de marketlerin talebi doğrultusunda böyle gönderecekler. Çünkü "biz" az'ız. Ezici çoğunluk kaktüsleri sevmediği için, o rengarenk halleri için alıyorlar.
Yurtiçi ve yurtdışı seralarda aramaktan başka, çok fazla yapılacak birşey yok.

PlentyPlant Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-02-2011, 22:29   #24
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Sayın PlentyPlant,ahtapotum hem 4-5 yıldır bende olduğundan hem uzun süre çiçekli olduğundan hem de alışveriş yaptığım hiç bir yerde satıldığını görmediğimden benim için özel çiçeklerimden. İlk kez dallarını tamamen döktü.

Çiçek saplı kaktüsleri genellikle kaktüsseverler değil de bir kaktüs alayım bari diyenler alıyor. Çalıştığım şirkette bir arkadaşım, radyasyon iddiası üzerine aldı ve bu sahte çiçeklerin çoğaldığını iddia etti, sahte olduğuna zor inandırdım.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi PlentyPlant Mesajı Göster
"Ahtapot"unuza çok sevindim Vildan Hanım. Başından beri güzelliğini, ardından duraklayıp çöküşünü izledikçe içim sızlıyordu.
Aynı duyguyu çiçek saplanan kaktüs ve mesemb türlerinde de hissediyorum. Ama sadece kendi adıma kızabiliyorum. Biz ne kadar söylersek söyleyelim, marketler bundan vazgeçmeyecekler ve üreticiler de marketlerin talebi doğrultusunda böyle gönderecekler. Çünkü "biz" az'ız. Ezici çoğunluk kaktüsleri sevmediği için, o rengarenk halleri için alıyorlar.
Yurtiçi ve yurtdışı seralarda aramaktan başka, çok fazla yapılacak birşey yok.

Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-02-2011, 00:08   #25
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Geçen hafta tüylü, puslu yapraklarına dayanamayıp Bauhause'dan aldığım yeni konuk...

Eklenen Resimler
  
Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-02-2011, 00:10   #26
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Aynı ailden olmalı iki farklı sukulent, Bunlar da yeni

Eklenen Resimler
  
Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-02-2011, 00:14   #27
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Eminönü'de yapma çiçek yapıştırılanlar özenle tezgahlara sıralanmış.
Ben kıyıda köşede duranlara bakıyorum, satıcı şaşırıyor, bu garibim kaça diyorum, abla ver 3 Lira yeter deyince almadan olmuyor.

Son 3 yeni bende olmayan türlerden...

Eklenen Resimler
 
Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-02-2011, 08:12   #28
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 12-03-2009
Şehir: Konya /Çumra
Mesajlar: 786
Güle güle büyütün yeni güzellerinizi Vildan hanım.Böyle elimizde olmayan türleri çiçek yapıştırmadan getirselerde bizlerde alsak ama nerde,heryerde olan türlerin üzerlerine yapıştırıyorlar şapka dır çiçektir iki kaş iki göz daha güzel olduğunu sanıyorlar bitkiye verdikleri eziyetin farkında bile değiller.

Hatice Tarhan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 01-03-2011, 12:51   #29
Ağaç Dostu
 
cemo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-04-2008
Şehir: kdz ereğli
Mesajlar: 5,237
Galeri: 13
Sevgili Vildan

Autum joy (ismi doğru yazdım umarım) Yeni filizler cıkarmaya başlamış. Brokoliye benziyorlar

Sayende kurtardım bu bitkiyi. Öldü diye atabilirdim, verdiğin bilgiler olamasaydı. Cok teşekkür ederim

Eklenen Resimler
 
cemo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 01-03-2011, 14:36   #30
Ağaç Dostu
 
Vildan Sönmez's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-08-2005
Şehir: K.çekmece
Mesajlar: 5,186
Galeri: 1126
Fotoğrafta gördüğüm kadarıyla 9 dal geliyor. Çiçekleri öyle güzel ki Eylül'ü beklemeye değiyor de ğil mi Cemo'cum ?
(Ben de beklemeyi beceremeyip bu çiçeği bana veren yengemin kulaklarını çınlatayım bari)

Vildan Sönmez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 14:45.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026