![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 21-03-2013
Şehir: eskişehir
Mesajlar: 2,432
|
Sevgili Asmalıtepe umarım en kısa zamanda bitkiler kendini toparlar . Önce can sağılığı . Dediğiniz gibi bizde de bu yıl donlardan çok kayıplar yaşandı . Keşke yakın olsakta elimizdekileri paylaşsak . Bende sebzeleri erken ekince etrafımdaki büyükler uyardılar . ( Dolu fırtına olabilir erken ) diye . Sürekli hava durumunu takip ediyorum . Yine de tehlike geçmiş değil . Bizim buralarda da her yıl bir iki kere dolu vurur . Geçmiş olsun ,yeni sürgünlerle yüzünüz gülsün . |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 29-04-2014
Şehir: Kahramanmaraş
Mesajlar: 773
|
Alıntı:
Çok incesiniz paylaşımcı duygularınıza teşekkür ederim. Sizin de iklim konusunda sıkıntılarınız oluyor e sert iklim..Sizdeki doğa sevgisi, bitki sevgisi yumuşatacaktır şartlarınızı. Sebzeleri çevremde benden önce ekenler oldu da dolu aksattı. Neyse ki saksılardaki domateslerimiz var ya belki onları yeriz ![]() |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 29-04-2014
Şehir: Kahramanmaraş
Mesajlar: 773
|
Tohumdan
Üstatların tohumdan üretimi yanında komik te olsa bizim de başta sebzeler olmak üzere; Mydonoz, tere roka, fesleğenler, Mavi bodur peygamber çiçeğim, üç aydan beri kotiledon durumundaki karışık sedumlarım ve son olarak Ballıcam... Çiçek açmaya başlamış. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 29-04-2014
Şehir: Kahramanmaraş
Mesajlar: 773
|
Verimli Gün
Verimliden kasıt maddi değil, zaman ve iş adına değerlendirilen bir gündü. On adet dikilmiş Salatalık fidesine on adet ekleme yapıldı. Önce dikilenler üçüncü gününde dolu da yemişlerdi, zor zar kurtuldukları şu günlerde çiçeğe ve meyveye geçmiş olanlar var boylarına bakmadan...Hem de sulama yapılmaması gerekken suya ihtiyaçları var nasıl su vermem..ilk çiçekleri dökerler zahir yapacak birşey yok. Ve yeni yapılan Salatalık tarhı.. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 29-04-2014
Şehir: Kahramanmaraş
Mesajlar: 773
|
Ballıcalar şaşırtıldı. Biraz gecikti çünki çiçek açmışlardı hem de bal kokulu ama çok sıkışıktılar..Fotolarını dikim krizini aşsınlar öyle çekeyim dedim. Mavi bodur Peygamber çiçeklerini de şaşırttım. Akçalar'ın yerini değiştirdim, güneşten kurtuldular. Balkon altı güneşi az rüzgarı az ama havadar.. Bir de gerekirse daha daha büyük çöp kovalarına alırım, çünki bahçeye dikemeyeceğim bu şartlarda. Ama iyi olacaklarından umutluyum. Budayıp düzenlediğim diğer çiçekleri de güneşten kurtarmıştım jüt örtü ile. İnşallah iyileşecekler.. Kadifeleri de şaşırttım. Birsürü kadifem olacak.. Geçen yıl güneş öldürmüştü Ortancalarımı, tekrar dirildiler. İşte bu da benim favorim Kokulu kırmızı Gülüm. Doludan önce o kadar tomurcuk vardı ki kala kala biricik bu kalmış. Öyle güzel kokuyor ki.. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 29-04-2014
Şehir: Kahramanmaraş
Mesajlar: 773
|
Yine yeni yeniden
''Yıkılan güreşe doymazmış,, derler ya..Ben de bir türlü yeniden almaktan vazgeçemiyorum.. belki bir gün yaşatmayı geliştirmeyi açtırmayı öğrenirim umuduyla. Tam yoluna koydum açtırmayı da başardım derkeen.. hiç olazsa bir dolu yağıveriyor olanlar oluyor ve ben yine karar alıyorum daha seralara uğramam bir dal çiçek almam diyorum. Tabi iş öyle değil, içindeki dürtü seni yerinde, kararında bırakmıyor. Yine seraya gittim şöyle bir bakmak için güya. Ama bu Yaprak güzellerinin aranjelerini çok beğeniyordum ya, görünce olanlar oldu işte. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 29-04-2014
Şehir: Kahramanmaraş
Mesajlar: 773
|
Bugün
Bugün de fena sayılmazdı. Oldukça verimli geçti, çok yol alındı sayılır: Kalan fideler yerlerine dikildi, Bir kısmı arkadaşlara dağıtıldı ve elde kalan son onbeş biber fidesi. Onları da bir yerlere dikerim sanıyorum. Domates ve biberler, Gojiler , güller çapalandı. Yeni alınan 7-8 çilek fidesi saksılara dikildi. Pudra Karanfil saksılandı. Elde bulunan Hüsn-ü Yusuf tohumu, Yer Açelyası ve Katmerli Haseki Küpelisi tohumları torfa ekildi. Yerini bulamayan Naneler kaldı. Onlar da uygun yere dikilmeyi yarına kadar bekleyecekler... Ama Sardunyalarım çiçeklenmiş Hasekim açmaya devam ediyor Menturum(Şebboy) leylak leylak açıyor.. |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|