![]() |
|
|
|
|
|
#1 | |
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,051
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 05-07-2020
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 5
|
Herkese merhaba. Uzun süredir düzenlemeye çalıştığım bahçemizi azda olsa yoluna koyabildik Bu arada meyve fidanları ve birazda kışlık sebze ekmeyi de başarabildim. Kamelya ve Malzeme deposu olarak kullanabileceğimiz bir yer de yapabildik. Şubat ayına kadar Sulama sistemini de yaparsak yaz için hazır olacağız. Fide yetiştirmeye başlayabileceğim. Sebze yatakları 1 metreye 2 metre. 10 adet Güney-Kuzey yönünde yerleştirildi. Şimdi bu bahçeyi planlamam gerekiyor. Ama ilk defa yapacağım için çok tereddütteyim bir yatağa kaç domates kaç biber kaç salatalık, fasulye dikebilirim bilemedim Önerileriniz olur ise sevinirim arkadaşlar. Birde burası çok fazla rüzgar alıyor. Bitkilere sırık mı dikeyim yoksa her yatağın üzenine T yapıp Kafes tel mi gereyim acaba bitkileri de bunlara bağlarım. rüzgar alan yerlerde tecrübesi olan arkadaşlar öneride bulunabilir mi? Bahçenin son halinden birkaç fotoğraf ekleyeceğim başarabilirsem. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Düzenleyen karetta : 12-12-2020 saat 21:35 Neden: resimleridüzgün yükleyemedim |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
|
Sayın karetta, Bahçeniz hayırlı ve bol bereketli olsun. Yöresi ve az eğimli olması birçok bakımdan iyi. Kameriye ve kulübecik de güzel görünüyor. Sebze için yükseltilmiş adaları düzgün yapmışsınız. Sorduğunuz soruların bir kısmını deneyimlerimi paylaşarak cevaplandırmaya çalışayım: Bahçemin bulunduğu yöre de aşırı rüzgarlı olduğu için kuzey ve doğu yönlerine ev yapımından önce mavi servi dikmiştim. Şimdi 5 metreye çıktılar. Bahçemdeki 6 adet olan yükseltilmiş adaları sebzelerin her sene dönüşümlü yetiştirilmesini göz önüne alarak, sizin son resimde solda yaptığınız gibi daha yüksek plastik boruları kullandım. Uzayan sebzelerin yer değişiminde toprağa sapladığım boruların da yerini değiştirdim. Ancak 15 yıl önce sadece PVC boru bulunabildiğinden onları kullandım. Yeni aldıklarımın PP boru olmasına dikkat ettim. PVC borular güneş altında daha kısa zamanda bozulup tozlaşma yapıyor. PP boruların ömrü daha fazla. Şimdi artık inşaat demirini aynı tarzda büküp kullanıyorum. Böylece bitkilerimin demir ihtiyacını da karşılamış oluyorum. Diğer sorularınızın cevabını ise bu forumu okuyarak rahatlıkla bulabilirsiniz. Burası bilgilenmek için bir derya. Ayrıca bahçenizi ÜYELERİN BAHÇELERİ başlığı altında formata uygun paylaşırsanız daha fazla bilgi ve paylaşım görürsünüz. Her şey gönlünüzce olsun. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 05-07-2020
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 5
|
Bilgileriniz için çok teşekkür ederim sayın Osman45 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 02-09-2020
Şehir: Ankara
Mesajlar: 209
|
Arkadaşlar merhabalar, Forum mesajlarını hala okuyorum ve daha da sürecek gibi okumam hayli çok mesaj var Çok güzel bir platform olmuş çok faydalanıyorum.Bu sene ben de yükseltilmiş sebze yatağı ile bahçe oluşturmayı planlıyorum. Planımı resim olarak ekliyorum. Yatak genişlikleri karpuz kavun haricindekiler 1,2m karpuz-kavun-kabak için ise 1,8m. Sebze dikim sıklığına göre daireler oluşturarak fide adedini belirledim resimlerden çok okunmayabilir büyük harflerle de ifade ettim türleri. Çok kıymetli yorumlarınızı bekliyorum. Bir resimde de damlama sulama planımı göreceksiniz, bahçemde otomatik sulama sistemim var ve sebze bahçemi iki vanaya ayırdım. Sık sulananlar olarak salatalık-fasülye-sakız kabak-marul ve yeşillikleri, az sulanan olarak karpuz-kavun-kabak-domates-biber-patates-bamya-patlıcan vs. yaptım. 20cm aralıklı 16fi çapında boru kullanmayı düşünüyorum. Bu konuyla alakalı da yorumlarınızı bekliyorum. Bir de şunu sorayım istisnasız tüm sebzelerin etrafına kadife içlerine fesleğen dikeyim mi? Salatalıklarda fesleğen yerine reyhan diksem aynı etkiyi gösterir mi? ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 18-01-2014
Şehir: İzmir
Mesajlar: 3,898
|
Duvar kenarları, ağaç altları randımanlı olmayabilir, yükselteceğiniz için bir nebze artısı olacaktır ama, beklentilerinizi çok fazla tutmayın. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 06-11-2020
Şehir: tekirdağ
Mesajlar: 47
|
toprak analizi
Merhaba arkadaşlar, #1451' de görselde olduğu gibi bahçeye sebze yataklarımı yerleştirdim, Toprak analiz sonucum elime ulaştı, ağaç gölgesi ve duvar, doğu cephenin ev ile kapalı olması gibi dezavantajlar yanında toprak kalitesinin durumu da vahim... Toprak analiz sonucunu ekliyorum; mühendis arkadaş şimdi çiftlik gübresi at, sonbaharda kükürt atarsın dedi.. ben her adaya iki blok coco-peat ve bir çuval (50 kg'lık yem çuvallarından) gübre eklemek istiyorum, ayrıca leonardit takviye edeceğim, bu hususta önerileriniz neler olur? sabırsızlıkla bekliyorum, selamlar |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 19-02-2018
Şehir: Muğla
Mesajlar: 734
|
Alıntı:
Coco-peat den beklentiniz nedir ? Toprak değil, besin içermez. Forumda toprak iyileştirmek için kullanılacak yöntemler ile ilgili bölümler var. Onları inceleyip kendinize uygun gelecek olanları seçebilirsiniz. Hayvan gübresi ve kompost en çok kullanılanlar. Mühendis arkadaş'ı dinlemekte yarar var. Kolaylıklar dilerim. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 14-05-2015
Şehir: HATAY
Mesajlar: 5
|
merhaba arkadaşlar. bahçemde çok ot olduğundan dolayı hobi olarak yaptığım sebze meyve yetiştiriciliğinde malç naylonu kullanmaya karar verdim... hem toprak nemli kalır ham de ot çıkmaz dediler... otun çıkmadığı toprağın da nemli kaldığı doğru... ancak bu naylon altı çok sıcak oluyor sanırım... biberler ölmüş çilekler ise can çekişiyor... neyi yanlış yaptık acaba ? bilen uğraşan biri varsa bir selam verirse sevinirim |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 03-04-2021
Şehir: Ankara
Mesajlar: 2
|
Selamlar, Sebze yataklarında ayrık otu olmaya başladı. Kökünden sökmek uğraştırıcı. Eğer kendi haline bırakırsam bütün yatağı kaplayacak gibi yayılıyor. Alternatif bir kullanımı var mı bilmiyorum? Aslında üzerinde gezilebilecek alternatif bir örtü bitkisi; çok dayanıklı, fakat su istiyor. Ayrık otu ile nasıl başa çıkılır, bilen var mı? |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 19-02-2018
Şehir: Muğla
Mesajlar: 734
|
Alıntı:
Temizlemeyi deneyin. Olmazsa ot ilacı + ayrıntılı temizlik. İlaçlı temizlik uzun sürelidir. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 03-04-2021
Şehir: Ankara
Mesajlar: 2
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 19-02-2018
Şehir: Muğla
Mesajlar: 734
|
Yalnızca geri çekiliyorlar. Toprak altında kök ağı sapasağlam. Alt alt bir kaç katman. Şakaya gelmez. Çevrede köylü varsa sorabilirsiniz. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-05-2023
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 111
|
Sn. MeyveliTepe 4m2 alana 12 blok cocopeat kullandığınızı söylemişsiniz. Bu şu anki cocopeat fiyatlarını düşünürsek çok ciddi bir para gerektirir. (en azından benim için ) Bu işin bir alternatifi yok mudur? Ya da bir adaya (benim adalar 2.44*1.22 metre ölçülerinde olacak) 2-3 blok cocopeat ekleyerek bu işi çözemez miyiz?![]() Bir de bu yükseltilmiş sebze adalarının derinliği ne kadar olmalı. Osb levhaların 244cm*122cm olduğunu düşünürsek bir levhadan bir sebze yatağı çıkacak şekilde yapılınca 40cm gibi bir derinlik oluşuyor. Bir levhadan parçaları 30cm olacak şekilde kesersek de, başka bir adada kullanılabilecek şekilde parça artıyor. Önümüzde ki sezon denemek istediğim bu sistem için tavsiyelerinizi bekliyorum. |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,051
|
Alıntı:
Organik maddesi yüksek kompost vb. ne bulursanız kullanabilirsiniz. Belli bir oranda pirinç kavuzu da işe yarıyor. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Çeşitli kaynaklarda kadife çiçeğinin (Tagetes patula,Tagetes erecta) özellikleri aynısefa çiçeğine (Calendula officinalis) atfediliyor. Büyük ihtimale ingilizce adlarının benzemesi yüzünden kaynaklanıyor. (Tagetes patula:French marigold; Tagetes erecta:Mexican marigold; Calendula officinalis: pot marigold) Nematodları uzaklaştırdığına ait bilimsel çalışmalar kadife çiçeğine aittir. Bazı kaynaklarda aynısefa çiçeğinin domates tırtılı(tomato worms), kuşkonmaz böceklerini (asparagus beetles) uzaklaştırdığı yazılıdır. Kuşkonmaz yetiştirmedim ama 10 yıldır kadife çiçekli domates yetiştiriyorum; bu böceklere rastlamadım. (Türkiye'de bu böceklerin olup olmadığını bile bilmiyorum.) Bazı kaynaklarda aynısefa çiçeğini domates ile birlikte yetiştirildiğinde aphids ve whiteflies gibi bazı böcekleri çektiği için dikkatli olunması gerektiğine de rastladım. Çiçek bahçemde aynısefa yetiştiriyorum. Ufak kabuklu salyangoz/sümüklü böcekler bu bitkinin altında bolca bulunur. Üzerinde çeşitli böcekler olur; tanıyabildiğim yararlı böceklere benzemezler. Niye yetiştiriyorsunuz derseniz: çok kanaatkardır; bir yüksük toprakta, taş duvarlarda yetişir. Çok yıllık olduğu için kışın bir kaç gün güneş görse hemen çiçek açmaya koyulur, don olmadığı müddetçe hep çiçeklidir. Havaya aldanıp erken çıkan böcekler için kaynaktır. Yararlı böcekleri çeken bitkiler çiçek açana kadar bahçeye "ayak alıştırır". (Okuduğum kaynaklarda bu paragraftaki bilgilere rastlamadım; sadece öyle olmasını ümit ediyorum )Özetlersem ben domatese yakın aynısefa çiçeği dikmem; ama bahçemin bir köşesinde yetiştiririm. |
|
|
|
|
![]() |
| Etiketler |
| sebze, sebze adası, yükseltilmiş yastık |
|
|