![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 7,973
|
BEGONVİL Bu sene başı yapılan çelikler çiçeklerini gösterdi |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-06-2019
Şehir: Kahramanmaraş
Mesajlar: 479
|
Merhabalar benim bir hafta önce aldığım begonvil dallarını ekeli daha 4-5 gün oldu ancak bugün baktığımda hemen sürgün yaptığını gördüm. Babamın dediğine göre hemen sürgün vermesi kötüye işaret ( aslında bir nebze haklı ) ama geçen sene ektiğimde yaklaşık 20-25 günde kök geliştirmişti sayın ahmeter bu konudaki görüşlerinizi alabilir miyim? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 05-04-2023
Şehir: izmir
Mesajlar: 1
|
Merhabalar, hemen hemen herkes çiçek açmamasını dile getirmiş ben ise yaprak olmamasını dile getirmek istiyorum izninizle. Begonvil çiçeğimizi 03.03.2023 tarihinde saksısını büyüttüm budamasını yaptım 15 gün içinde tüm dallarda çiçek açmaya başladı fakat hiç bir şekilde yaprak yok sulamasını az yapıyorum, toprak içinde ne tür bir karışım var bilmiyorum saksıyı bir yakınımızdan temin etmiştim toprak içinde dolu halde aldım bende pazardan çiçekçilerden gübreli karışık bir toprak satın almıştım onunla harmanladım. Saksımız kapalı balkonda çok iyi ışık ve güneş alan bir noktada duruyor yaprak olmamasıyla ilgili neler yapılabilir vitamin, mineral, gübre vs. önerileriniz varsa sevinirim.. Düzenleyen legend17 : 05-04-2023 saat 14:30 Neden: resimler gözükmüyordu |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 7,973
|
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Selamlar |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 04-09-2022
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1
|
Arkadaşlar merhaba evimde iki yıllık begonvil var aslında iki yıllık aldık bu sene 4 gidiyor lakin sürgün dallar uzamada sorun yaşıyor takip ediyorum hızlı bir büyüme olmuyor ne yapmak lazım ? Koyun gübresi atmıştım daha evvel gübre atmak tekrar lazım mı? Güneş görüyor ek bir vitamin veya bişey kullanmak gerekir mi? Yardımcı olursanız sevinirim. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 7,973
|
Begonvil moral kaynağı |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 7,973
|
Begonviller |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 04-09-2023
Şehir: İzmir
Mesajlar: 3
|
Merhaba, ben bugün begonvilimin saksısı tamamen dolduğu için daha büyük bir saksıya almak istedim. Çok dikkat etmeme rağmen kökünün büyük bir kısmını kaybetti. Bekletmeden yeni saksısına dikimini gerçekleştirdim, suyunu verdim. Birde iyi mi yaptım bilmiyorum ama aklıma köklendirme tozu ile sulamak geldi. Bu durumda başka ne yapabilirim. Cevabınız için sizlere şimdiden çok teşekkür ederim. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 7,973
|
Doğru bir çıkarma galıba olmamış olsaydı kökler zayi olmazda hiçbir şey yapmanıza gerek yok muhtemelen mayıs sonu çiçekleneçek |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 7,973
|
GÜNAYDIN Uzun bir zaman burayı ihmal etmişim şimdi begonvil zamanı sizleri burada görmek isterim |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 7,973
|
Begonvil sevenlere |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 7,973
|
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Çiçeksever
Giriş Tarihi: 13-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 140
|
Buda benim begonvilim. 12 senelik kapalı balkonumda duruyor. Balkon full güneş alıyor. Toprağı kurudukça su veriyorum. Bir de sulama yaptığımda fıskiye ile suluyorum. ( Yağmur gibi )bakımı kolay bir bitki . Ama sanırım soğuğa dayanıklı değil. Ne de olsa Akdeniz ve Ege yöresinde daha çok yetişiyor. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaç Dostu
|
Benim de bir begonvilim var. Sizin dediğiniz şekilde yaprakları yumuşuyor. Fark ettim ki havanın çok sıcak ve boğuk olduğu zamanlarda oluyor susuz kalmadığı halde. Akşam üstü olunca da düzeliyor. Ben de sıcağa bağladım ama bilemiyorum belki başka sebebi de vardır. ![]() |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ağaç Dostu
|
Benim begonvilim daha geçen hafta açmaya başladı tek tük.Bu yıl geç kaldı ama gelecek yıl için umutluyum.Şu anda saksıda.Ama kış dönemi beni düşündürüyor.Donmaması için içeri alacağım.Ama yazlıkta kalacak.Ben iki haftada bir gidebilirim.Havasız bir evde,iki haftada bir sulanarak,üstelik soba,kalorifer... benzeri hiç bir ısıtıcı olmadan dayanabilir mi çiçeklerim?Komşum çiçeklerini bodruma koymuş geçen yıl.Bodrumlarımız nemli ve karanlık.Sera gibi oldu,diyor komşum ama bana hiç mantıklı gelmedi.Karanlık bir ortamda yeşil bitkiler dayanabilir mi ki?Kışlık eve de taşımam mümkün değil.Begonvil,japon gülleri,sardunyalar,küpe çiçekleri,hatta nilüferler....O kadar çok çiçeğim var ki, bunları kışlık eve taşımam mümkün değil.Bu konuda bana düşüncelerinizi iletirseniz sevinirim. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 22-04-2007
Şehir: Adana
Mesajlar: 36
|
Sevgili abk; Bence içeri almayın begonvillerinizi, dış mekan bitkisi sonuçta içerde pek mutlu olacağını sanmıyorum. Donmaması için yapabileceklerinize gelince, yazlığınız nerede bilmiyorum ama bir bahçıvandan bitkileri sıcak tutmak için toprağın üstünü koyun gübresi ile kapladıklarını duymuştum, aynı zamanda bu bilgiye ağaçlar.net tede rastlamıştım yanlış hatırlamıyorsam. Denemeye değer diye düşünüyorum... Begonvilinize sağlıklı bir kış diliyorum umarım üzücü durumlar yaşamazsınız.Sevgiler... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili abk 2 yıl önce aynı sorunu yaşadım. Bir kış boyunca çiçekler boş bir evde ısıtma olmadan ve çok seyrek sulanarak kaldılar. Sonuçta: Begonvil bütün yapraklarını döktü baharda yeniden yeşerdi. Küpeli, sardunya, ortanca, süs narı, yasemin daha aklıma gelmiyor ama hiçbiri ölmedi. Çoğu yapraklarını döktü. Hepsi ışık alan bölgelerdeydi. Eskişehir Tekirdağ'a göre daha soğuk bir iklime sahip bence birşey olmaz. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili Tweetysth ve Sevgili Sempe; Her ikinize de ilgilendiğiniz için teşekkür ederim.Koyun gübresini duymuştum ama bahçede ekili olan çiçeklere uygulanıyor sanıyorum.Benim çiçeklerim saksıda.Sempe'nin aynı deneyimi yaşamış olması da bana moral verdi.Yapraklarını dökseler de ölmedikleri sürece sorun yok.Geçen kışı hiç kar yağmadan geçirmiştik.Bu yıl da çok sert bir kış geçireceğimizi sanmıyorum. Tekrar her ikinize de teşekkürler... |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Arkadaşlar cevap vermiş, ben de tecrübemi aktarayım. (Ben Barbaros'tayım.) Maalesef Japon güllerinin hiç şansı yok. Onlar ya kışlık eve gidecek ya da seneye yenileri alınacak. ![]() Benim begonvil, saksıda, boş bir evde kışı geçirdi, şimdi hala çiçekli. (Sadece yabani veya orijinal diyebileceğimiz mor-erguvan rengi olanlar için geçerli bu bilgi. Aşılı denen pembe, beyaz, karışık renkliler için ümit yok.) Sardunyalar bahçedeyse, fazla dalları kesip üzerine toprak doldurmak, kökleri dondan koruyor. Sakız sardunyaları ise mutlaka (sıcak yerde) korumak lazım, yoksa donarlar. Nilüfere bir şey olacağını sanmam çünkü zaten suda, gölde, derede, havuzda yaşayan bir çiçek. Yine de son karar sana ait. ![]() Kolay gelsin. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ağaç Dostu
|
Sayın Balıkçı; Sanırım japon güllerimi taşyacağım,çünkü gelecek yıl tekrar almak istemiyorum. Siz Barbaros'ta dondurduğunuza ve benim yazlık da Tekirdağ'ın İstanbul girişinde olduğuna göre başka alternatif gözükmüyor şimdilik.Diğer çiçeklerimi yazlıkta ama içeride bırakmayı düşünüyorum.Bu yıl da sıcaklık geçen yıl gibi olursa,kışı rahat atlatabilirler diye düşünüyorum.İlginize teşekkürler..... |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaç Dostu.
|
Temmuz ayı sonunda, birisine hediye aldığım gelin duvağının orantısız büyüyen bir dalını kesmiştim yeni sahibine vermeden önce.Sonra kestiğim dalı 4 parçaya ayırıp torf/perlit karışımına koymuştum, çok da ilgilenmedim ama 2 hafta kadar bir sürede yapraklar çıkardı, 1 ay içerisinde de köklenmişti.Kısa kalmaları için bir kaç kere uçlarını kestim, yan dallardan büyümeye devam ettiler, bugünlerde de çiçeklendiler.Kısa gövdenin ucunda çiçekli hali de bir başka güzel ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 18-12-2007
Şehir: İstanbul Kadıköy
Mesajlar: 20
|
Merhaba. Batı Karadeniz bölgesinde yaşıyorum. Begonvilimi Ekim ayında kargo ile Dalamandan getirttim. Mor renk olanından. Geldiğinde boyu yaklaşık 1,5 metre kadardı. Fakat hem kış olması hemde kargoda 7 gün kapalı bir kutuda kalması yüzünden geldiğinde yapraklarını ve çiçeklerini hemen döktü. Bende yaşatmak amacıyla dipten budama yaptım., Şu anda terasımızda gün boyu güneş ışığı almakta. 3 günde bir bolca suluyoruz. Kış boyu yeşil uzun çubuklu bitki besinlerinden verdim. Toprağı torflu/perlit karışımı ve 2 hafta önce büyükbaş hayvan gübresi (yanmış) ekledim. Hala açtırabilmiş değilim. Aşağıdaki resimleri bugün çektim. Yorumlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ağaç Dostu
|
Merhaba, Ben bir Begonvil hayranıyım, 950 rakımlı bir yaylada Begonvil yetiştirebilirmiyim aceba ![]() Kış mevsiminde azda olsa kar yağıyor, mora çalan sıklamen tonundaki Begonvil dayanıklı olabilirmi? Bahçemin güneybatıya ve güneydoğuya bakan kısımları var hangisi uygun olabilir? Begonvil dikmek için en uygun mevsim hangisidir? Konuyla ilgili yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler ediyorum. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 01-07-2008
Şehir: bursa
Mesajlar: 9
|
beugainvillea
Ben bir beugainvillea çiçeği hayranıyım. Balkonumda yetiştiriyorum.AMA ne yaptıysam üretemedim .nasıl tutturabilirim .köklenmiyor cevap için şimdiden teşekkür ederim. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ağaç Dostu
|
Sayın taita begonvilleriniz muhteşem )) Yukarıdan sarkan mercan çiçeğine zaten diyecek lafım yok. Ona özel bir bakım yapıyormusunuz.?Budadığınıza göre begonvillerinizi bol bol çelik çıkıyordur. Onları atmaz da begonvil sevenlerle paylaşırsanız süper olur. Mesela ben bir tane narçiçeği renkli olanın çeliğine talip olabilirim )(Ayıp olmadı umarım) |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ağaç Dostu
|
Kutlarım sizi sayın Filturko , Begonvilden çıkmış Morsalkıma benzemiş , ne güzel bakmışsınız , o da yerini çok sevmiş anlaşılan . Hiç budama yapıyormusunuz ? ve 7 sene içinde mutlaka don olayı yaşamıştır . Korumak için herhangi bir yöntem kulandınız mı ? yoksa kendi halinde mi bırakıyorsunuz ? Kusuruma bakmayın çok şey sordum ama bir soru daha soracağım . Gövde yapısı çok dikenlimi ? Tekrar kutlarım sizi .Allah nazardan korusun ! |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 08-08-2008
Şehir: Altınova,Yalova
Mesajlar: 58
|
Alıntı:
Datçadan muhtemelen aynı yerden aldık çiçeği çünkü pek çiçekçi göremedim. Öncelikle, çiçek için uygun yer daha az rüzgar alan taraf, arka balkon için rüzgarlı veya değil dememişsiniz, eğer daha az rüzgar alıyorsa arka balkon daha uygun olur ( Tüh konu komşu görüp iç geçiremeyecekler) Eğer Bursanın kışını az buçuk biliyorsam, bence çiçeğini 2 kat örterekte kurtaramassın, onun için içeri almak şart. Çok sularsan, çok çiçek tutmaz, sadece boya gider ki buda begonvilin asıl görüntüsü değildir. Toprağın işallah süzektir, benimki pek değildi. Yeni sürgünler vermeye başladıysa form tutmaya başlamış demektir. İleride saksısını değiştirirken dikkat etmen geren 1-2 detay var, zamanı gelince konuşuruz... Saygılrımla. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Ankara kışı begonvil için çok sert. Kış aylarında iş yerimde, koridorda bakıyorum. #140 da koridorda 2 çeşit begonvilimin resmi var. Kış aylarında çiçek açtılar yazın dinlendiler.. 15-18 derece ve aydınlık bir ortam olduğu için sera gibi kışı geçirip yazın evimde balkonda bakıyorum. 5 ayrı renk begonvilim var. Sıvı besin ve sulamaya dikkat ederek büyütüyorum, boyları 2 metreye yaklaştı. Şimdilik bir sorun ile karşılaşmadım. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 7,973
|
Begonvile aşık olmak
Evet aşık olunuyor bir sevda bir tutku .bu hafta Hürriyet gazetesinin ilavesınde siçilya adasında çekilmiş bir begonvil resmi vardı görmenizi tavsiye ederim .Ancak İstanbulda yalnız ada begonvili dışarda olabiliyor diğerleri muhakkak 10 derece sıcaklık istiyor size uzun senelerin tecrübesi begonvil için kuzey Avrupa ülkelerinden bilhassa İtalyaya turlar düzenleniyor .inanmadım sonra bir vesile oldu gördüm salonunu begonvil için seraya cevirmiş .seneler evvel İtalyadan otobüsde kucağımda getirdim Hepinize iyi bayramlar |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|