![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
|
Geçen sene inşaat durumu ve susuzluk olduğu için çimlerle ilgilenemedim. 2-3 günde bir en fazla 30 dk suladım. Sıcaklarda sarardı ama sonbaharda çok güzel olmuştu ve can sıkıcı bir hastalığa da rastlamadım. Oturduğum yer ve bahçenin konumu nedeniyle nemimiz çok fazla. Karadenizin ve boğazın nemini alıyoruz, bahçe de biraz kuytu olduğu için sabah 9.00'a kadar çimler ( evin camları dahi) çok ıslak oluyor. Bu nedenle akşam sulamıyorum ki sulama suyu da buna eklenmesin, sabah çok ıslak olduğu için çok erken sulamıyorum. Güneş saat 8.00 den sonra kademeli olarak geldiği için bu saatlerde suluyorum. Yaptığım uygulama uygun mu? Daha erken saate alayım mı? Bu sene çim yeni döşendiğinde sulamayı her gün yaptım, su miktarı fazla olmadığı halde mantarlar çıktı. Şimdi 3 günde bir suluyorum yine de sabahları çimlerin arasında köpük gibi oluşumlar oluyor. Müdahale etmezsem problem olur mu? Elimde captan var işe yarar mı? Derdim mükemmel çim değil, yazın biraz sararmasına razıyım, yeter ki hastalık-ilaç devreye girmesin. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
|
Verdiğiniz biligiler ve aktardığınız deneyimleriniz için hepinize teşekkürler. Söylediklerinizden eylül 15 gibi ilave çim yapmanın iyi bir fikir olacağı sonucuna vardım. Bahçede otomatik sulama var. Sabah 6.00 ve akşam 20.30 da 4er dk.sulama yapılıyor. Başlangıçta çim yapan firma sabah akşam 2şer dk.ya ayarlamıştı mantarı azdırmamak için ama bahçe çok güneş olduğundan dilkili diğer bitkiler susuz kalmaya başladılar ben de hortumla destek vermek zorunda kaldım ve sonuçta da önce 3 son sıcaklardan beridir de 4 dk.ya çıkardım. Çimde de herhangi bir kötüye gidiş gözlemedim. |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|