![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Orkide kesleri 3 aya yaklaştılar tam olgunlaşmaları için 6 aya yaklaşmaları gerekiyor. Orkidelerin gelişimi iyi umarım kış ayını zararsız atlatabilirsek tohumlar ilkbahara ekime hazır hale gelecekler ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
yaklaşık birbuçuk ay önce antibiyotikli besi yerlerine ektiğim lale tohumu fındık tohumu ve orkide tohumunda bir gelişme olmadı orkide sapları ise sarardı. Havaların serin olması da etkiledi ancak besi yerlerinin aylardır bozulmaması güzel. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 27-08-2015
Şehir: yalova
Mesajlar: 6
|
Hangi marka orkide besini kullaniyorsun acaba. Orkidelerin oldukca saglikli gorunuyor. Cok begendim. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
sayın swarts orkideler bu yıl almıştım bitki besini olarak COMPO markayı tercih ettim. Haftada bir suluyorum yazın 5-6 günde bir toprağın kurumasına bakarak suluyorum. her sulamada bitki besini veriyorum Minik bir kovaya su doldurup orkideleri 5 dakika kovada bekletiyorum. Önemli olan ışık. Direk güneş zararlı. Ama ışığı çok seviyorlar |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 27-08-2015
Şehir: yalova
Mesajlar: 6
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-11-2015
Şehir: Sinop
Mesajlar: 9
|
Ben internetten tohum aldim fotolari paylastim ama orkide olmadigini soyluyorlar |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-11-2015
Şehir: Sinop
Mesajlar: 9
|
Tohum almistim internetten orkide topraginin icine attim ve 2. Haftalari |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
|
Alıntı:
Bu bitkinin türünü bilmiyorum ancak bildiğim birşey varsa o da orkideyle uzaktan yakından alakası olmayışıdır.Orkide tohumu en başta zaten toprakta çimlenmez büyümezde. Bunu sizin hevesinizi kırmak için değil boş yere umutlanmamanız için yazıyorum. Sevgiler |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-11-2015
Şehir: Sinop
Mesajlar: 9
|
Alıntı:
O zaman yazayim da suraya insanlar arastirma yaparken gorsunler gittigidiyor gibi sacma sapan bir internet sitesinden orkide tohumu almak !! yerine salatalik tohumu gonderiyorlarmis |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
|
Alıntı:
sizin orkidenizin tohumdan olmamasının birincil sebebi orkidelerin toprakta üreyen veya yetişen bir bitki olmaması.ikinci sebebiyse orkide yavrularına benzememesi (internetten araştırırsanız ingilizce orchid seed tissue lab diye birkaç sonuç göreceksinizdir) üçüncü sebebe gelecek olursak orkideler tohumdan büyümek için oldukça özel şartlar istiyorlar ve tohumların oldukça taze olması lazım vs vs diye devam ediyor. umarım açıklayıcı olabilmişimdir sevgiler |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-05-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 175
|
Alıntı:
Fazla vakit bulup giremiyorum siteye,ancak yapılanlar çok keyf verici.Tohumdan ilerlemek çok zor ve sabır işi.Yanlız bu resimdeki yapraklar yanılmıyorsam orkideden ziyade antoriuma benziyor |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-05-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 175
|
Bunlar en iyimser,Antorium. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-11-2015
Şehir: Sinop
Mesajlar: 9
|
Peki bunlarin ne oldugu hakkinda bilginiz var mi? Hediye olarak geldi cicek tohumu dediler cinsini soylemediler tohumlar beyaz minik top gibiydi 1 hafta gecmedi filizlendiler ilk basta kirmizi kirmiziydi simdi yesil oldular ![]() |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Sayın k2ratas sizin bu çimlendirdiğiniz bitkinin ne olduğunu bende merak ettim. Umarım şansınıza güzel bir çiçek çıkar. Orkide tohumu toprakta çimlenseydi bu kadar pahalı olmazdı. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Bu arada antibiyotikli agar agar besi yerin de ( normalde çok hızlı çimlenen) tere tohumu turp ve patlıcan tohumu ektim ekim yapalı bir buçuk ay geçmesine rağmen çimlenme gerçekleşmedi ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Bu gün antibiyotik kullanmadan besi yerine yeniden 2 adet turp tohumu. 2 adet tere tohumu ektim. Birde böyle deniyelim bakalım çimlenmeye antibiyotik mi engel oldu acaba görelim ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Bugün tohumları kontrol ettim tere tohumunun biri çatlamış ve beyaz bir çıkıntı oluşmuş tohumda bu kadar hızlı gelişme olacağını tahmin etmiyordum. Demek ki bu zamana kadar yanlış antibiyotik tercih etmişim. Kullandığım antibiyotik tohumların çimlenmesini tamamen baskılamış. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 08-12-2015
Şehir: izmir
Mesajlar: 1
|
Merhaba çalışmalarınızı ilgiyle inceledim asiltürk kardeşim. Ben de tohumdan orkide üretimi hevesine yeni kapıldım ve araştırma yapıyorum. Deneyimlerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim. Gelişmeleri ilgiyle bekliyorum. |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
İlginize çok teşekkür ederim barısnal kardeş benimki çok amatörce bir çalışma. Bir sağlıkçı olarak vakit bulamadığım için yavaş ve basit denemeler. Tohumdan köklerden ya da dallardan orkide üretmenin çok basit olduğunu düşünüyorum. Hazır besi alıp steril ortamda ekerseniz kısa sürede sonuç alırsınız bende elimdeki orkide tohumlarım olgunlaşınca onları hazır besi yeri alıp ekmeyi düşünüyorum. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Çimlenmeye başlayan tere ve turp tohumlarının görüntüleri. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Kendi hazırladığım besi yerine ekmiş olduğum TERE ve TURP tohumlarının 8 günlük büyüme performansları ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Bunlar labaratuvar ortamında değil ev ortamında hazırlandı. Ve mutfakta pencere önünde ki ışıkla çimlendi.Gecede zaman zaman beyaz gece lambasının altında kaldılar.Önceki ekilen tohumların aylarca çimlenmemesınin sebebi besi yerine kattığım fungusit (mantarlara) etkili antibiyotikten kaynaklandı |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-08-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 133
|
Sayın asiltürk bu ektiğiniz bitkiler zaten kolay elde edilen, ekimi oldukca kolay olan bitkiler .. oluşturduğunuz besiyeri neden bunlar için israf ediyorsunuz , YAZIK.. Ayrıca besiyerinin içine koyduğunuz antibiyotik çok sıkıntı verecektir. Bence yeni hazırladığınız besiyerlere katmayım çünkü orkide çoook zor üretilen bir bitki her faktör etki ediyor . Korkarım böyle giderse başarılı olamıyacaksınız !! |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-08-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 133
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-02-2010
Şehir: ankara
Mesajlar: 5
|
sayın asiltürk, yaptığınız denemeleri ilgiyle okudum sizi tebrik ederim çok güzel bir çalışma yapmışınız. bu siteye çok uzun zaman önce üye olmuştum ama hayat şartlarından dolayı siteye pek giremedim. bir süredir aklımda orkide üretme fikri vardı ve bunun için gerekli bilgiyi bu siteden bulabileceğim aklıma geldi ve siteyi ziyaret ettim. çalışmanızı ilgiyle okudum. önümüzdeki bir kaç ay sürecinde orkideler hakkında fikir sahibi olmak için sürekli bişeler okumayı düşünüyorum. eğer bu işi becerebileceğim kanaatine varırsam orkide üretmeyi düşünüyorum. moleküler biyoloji üzerine çalışan bir laboratuvarda laborant olarak çalışıyorum. çalıştığım yerde orkide üretme denemeleri yapabilirim. laboratuvarı rahatlıkla kullanabilecek bir pozisyondayım. zaman içerisinde görüşebilirsek size de yardımcı olmak isterim. mesajlardan birisinde ankara da olduğunuzu belirtmişsiniz. eğer ankaraya düzenli geliyorsanız besiyerinizi ve kullandığınız tüm malzemeleri steril yapma konusunda burada yardımcı olabilirim. çalışmalarınızda başarılar dilekleriyle... |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Sayın hkeskinbas ilginiz ve yardim teklifiniz beni çok çok çok memnun etti. Çok teşekkür ederim Ayrıca benden başka orkide heveslilerinin olması da beni heyecanlandırıyor. Ankara ya geldiğimde ziyaret eder konuşuruz inşallah. Diğer ülkelerde orkide işinden trilyonlar kazanan çiftlikler var. ülkemizde orkideleri hep ithal ediyoruz inşallah bu konuda ülke olarak bizde kısa sürede orkide ihraç eden ülke konumuna geliriz. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Sayın Ludisa Excellence göndermiş olduğunuz Cattleya cinsi orkide tohumları elime ulaştı çok çok teşekkür ediyorum. Elimde kalan az miktardaki besi yerine ekim yapacağım umarım yarın yapabilirim. |
|
|
|
![]() |
|
|