agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Orkide > Orkide Bakımı, Üretimi
(https)




Beğeni Düzeni112Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 24-10-2015, 12:31   #1
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Orkide kesleri 3 aya yaklaştılar tam olgunlaşmaları için 6 aya yaklaşmaları gerekiyor. Orkidelerin gelişimi iyi umarım kış ayını zararsız atlatabilirsek tohumlar ilkbahara ekime hazır hale geleceklerName:  IMG_5501.jpg
Views: 2086
Size:  48.1 KB

Name:  IMG_5508.jpg
Views: 2314
Size:  39.3 KB

Name:  IMG_5506.jpg
Views: 1812
Size:  36.9 KB

Jakin beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-10-2015, 19:16   #2
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Name:  IMG_5510.jpg
Views: 1395
Size:  29.4 KB

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-10-2015, 10:47   #3
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
yaklaşık birbuçuk ay önce antibiyotikli besi yerlerine ektiğim lale tohumu fındık tohumu ve orkide tohumunda bir gelişme olmadı orkide sapları ise sarardı. Havaların serin olması da etkiledi ancak besi yerlerinin aylardır bozulmaması güzel.

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-11-2015, 23:57   #4
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 27-08-2015
Şehir: yalova
Mesajlar: 6
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi asiltürk Mesajı Göster
yaklaşık birbuçuk ay önce antibiyotikli besi yerlerine ektiğim lale tohumu fındık tohumu ve orkide tohumunda bir gelişme olmadı orkide sapları ise sarardı. Havaların serin olması da etkiledi ancak besi yerlerinin aylardır bozulmaması güzel.
Hangi marka orkide besini kullaniyorsun acaba. Orkidelerin oldukca saglikli gorunuyor. Cok begendim.

swarts Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-10-2015, 10:55   #5
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Name:  IMG_5688.jpg
Views: 1363
Size:  16.0 KB

Name:  IMG_5686.jpg
Views: 1391
Size:  17.0 KB

-Doğadan- beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-11-2015, 21:40   #6
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
sayın swarts orkideler bu yıl almıştım bitki besini olarak COMPO markayı tercih ettim. Haftada bir suluyorum yazın 5-6 günde bir toprağın kurumasına bakarak suluyorum. her sulamada bitki besini veriyorum Minik bir kovaya su doldurup orkideleri 5 dakika kovada bekletiyorum. Önemli olan ışık. Direk güneş zararlı. Ama ışığı çok seviyorlar

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-11-2015, 21:16   #7
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 27-08-2015
Şehir: yalova
Mesajlar: 6
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi asiltürk Mesajı Göster
sayın swarts orkideler bu yıl almıştım bitki besini olarak COMPO markayı tercih ettim. Haftada bir suluyorum yazın 5-6 günde bir toprağın kurumasına bakarak suluyorum. her sulamada bitki besini veriyorum Minik bir kovaya su doldurup orkideleri 5 dakika kovada bekletiyorum. Önemli olan ışık. Direk güneş zararlı. Ama ışığı çok seviyorlar
İlgin icin Tesekkur ederim. Turkiyede tohumdan uretim basladimi acaba bu konuda bilginiz varmi

swarts Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-11-2015, 21:37   #8
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 17-11-2015
Şehir: Sinop
Mesajlar: 9
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi swarts Mesajı Göster
İlgin icin Tesekkur ederim. Turkiyede tohumdan uretim basladimi acaba bu konuda bilginiz varmi
Ben internetten tohum aldim fotolari paylastim ama orkide olmadigini soyluyorlar

k2ratas Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-11-2015, 17:22   #9
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 17-11-2015
Şehir: Sinop
Mesajlar: 9
Tohum almistim internetten orkide topraginin icine attim ve 2. Haftalari

Eklenen Resimler
    
k2ratas Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-11-2015, 22:16   #10
Ağaç Dostu
 
Charlaux's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi k2ratas Mesajı Göster
Tohum almistim internetten orkide topraginin icine attim ve 2. Haftalari
Merhaba sn.k2ratas,

Bu bitkinin türünü bilmiyorum ancak bildiğim birşey varsa o da orkideyle uzaktan yakından alakası olmayışıdır.Orkide tohumu en başta zaten toprakta çimlenmez büyümezde. Bunu sizin hevesinizi kırmak için değil boş yere umutlanmamanız için yazıyorum.

Sevgiler

Charlaux Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-11-2015, 09:03   #11
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 17-11-2015
Şehir: Sinop
Mesajlar: 9
Thumbs down

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Charlaux Mesajı Göster
Merhaba sn.k2ratas,

Bu bitkinin türünü bilmiyorum ancak bildiğim birşey varsa o da orkideyle uzaktan yakından alakası olmayışıdır.Orkide tohumu en başta zaten toprakta çimlenmez büyümezde. Bunu sizin hevesinizi kırmak için değil boş yere umutlanmamanız için yazıyorum.

Sevgiler

O zaman yazayim da suraya insanlar arastirma yaparken gorsunler gittigidiyor gibi sacma sapan bir internet sitesinden orkide tohumu almak !! yerine salatalik tohumu gonderiyorlarmis

Ziya Soner ve Charlaux beğendi.
k2ratas Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-11-2015, 00:50   #12
Ağaç Dostu
 
Charlaux's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi k2ratas Mesajı Göster
O zaman yazayim da suraya insanlar arastirma yaparken gorsunler gittigidiyor gibi sacma sapan bir internet sitesinden orkide tohumu almak !! yerine salatalik tohumu gonderiyorlarmis
Maalesef pek çok insanı kandırıyorlar bu şekilde ... İlk başlarda bende orkide tohumu satanların orkide tohumu sattığını sanıyordum ancak orkide ağacı tohumu gibi hilelere gidiyorlar.

sizin orkidenizin tohumdan olmamasının birincil sebebi orkidelerin toprakta üreyen veya yetişen bir bitki olmaması.ikinci sebebiyse orkide yavrularına benzememesi (internetten araştırırsanız ingilizce orchid seed tissue lab diye birkaç sonuç göreceksinizdir) üçüncü sebebe gelecek olursak orkideler tohumdan büyümek için oldukça özel şartlar istiyorlar ve tohumların oldukça taze olması lazım vs vs diye devam ediyor.

umarım açıklayıcı olabilmişimdir

sevgiler

Ziya Soner beğendi.
Charlaux Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-11-2015, 10:40   #13
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 24-05-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 175
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi k2ratas Mesajı Göster
Tohum almistim internetten orkide topraginin icine attim ve 2. Haftalari
Selamlar.,
Fazla vakit bulup giremiyorum siteye,ancak yapılanlar çok keyf verici.Tohumdan ilerlemek çok zor ve sabır işi.Yanlız bu resimdeki yapraklar yanılmıyorsam orkideden ziyade antoriuma benziyor

Ziya Soner Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-11-2015, 10:44   #14
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 24-05-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 175
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi k2ratas Mesajı Göster
Tohum almistim internetten orkide topraginin icine attim ve 2. Haftalari
Bunlar en iyimser,Antorium.

Ziya Soner Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-11-2015, 11:31   #15
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 17-11-2015
Şehir: Sinop
Mesajlar: 9
Peki bunlarin ne oldugu hakkinda bilginiz var mi? Hediye olarak geldi cicek tohumu dediler cinsini soylemediler tohumlar beyaz minik top gibiydi 1 hafta gecmedi filizlendiler ilk basta kirmizi kirmiziydi simdi yesil oldular

Eklenen Resimler
 
k2ratas Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-12-2015, 14:13   #16
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Sayın k2ratas sizin bu çimlendirdiğiniz bitkinin ne olduğunu bende merak ettim. Umarım şansınıza güzel bir çiçek çıkar. Orkide tohumu toprakta çimlenseydi bu kadar pahalı olmazdı.

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-12-2015, 14:54   #17
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Bu arada antibiyotikli agar agar besi yerin de ( normalde çok hızlı çimlenen) tere tohumu turp ve patlıcan tohumu ektim ekim yapalı bir buçuk ay geçmesine rağmen çimlenme gerçekleşmediName:  IMG_5988.jpg
Views: 1434
Size:  23.3 KB

Name:  IMG_5985.jpg
Views: 1576
Size:  26.8 KB

-Doğadan- beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-12-2015, 15:01   #18
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Bu gün antibiyotik kullanmadan besi yerine yeniden 2 adet turp tohumu. 2 adet tere tohumu ektim. Birde böyle deniyelim bakalım çimlenmeye antibiyotik mi engel oldu acaba görelimName:  IMG_6002.jpg
Views: 1471
Size:  24.4 KB

Name:  IMG_5992.jpg
Views: 1424
Size:  23.8 KB

-Doğadan- beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-12-2015, 16:46   #19
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Bugün tohumları kontrol ettim tere tohumunun biri çatlamış ve beyaz bir çıkıntı oluşmuş tohumda bu kadar hızlı gelişme olacağını tahmin etmiyordum. Demek ki bu zamana kadar yanlış antibiyotik tercih etmişim. Kullandığım antibiyotik tohumların çimlenmesini tamamen baskılamış.

culsuz gezgin beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-12-2015, 20:14   #20
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 08-12-2015
Şehir: izmir
Mesajlar: 1
Merhaba çalışmalarınızı ilgiyle inceledim asiltürk kardeşim. Ben de tohumdan orkide üretimi hevesine yeni kapıldım ve araştırma yapıyorum. Deneyimlerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim. Gelişmeleri ilgiyle bekliyorum.

barısnal Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-12-2015, 19:18   #21
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi barısnal Mesajı Göster
Merhaba çalışmalarınızı ilgiyle inceledim asiltürk kardeşim. Ben de tohumdan orkide üretimi hevesine yeni kapıldım ve araştırma yapıyorum. Deneyimlerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim. Gelişmeleri ilgiyle bekliyorum.
İlginize çok teşekkür ederim barısnal kardeş benimki çok amatörce bir çalışma. Bir sağlıkçı olarak vakit bulamadığım için yavaş ve basit denemeler. Tohumdan köklerden ya da dallardan orkide üretmenin çok basit olduğunu düşünüyorum. Hazır besi alıp steril ortamda ekerseniz kısa sürede sonuç alırsınız bende elimdeki orkide tohumlarım olgunlaşınca onları hazır besi yeri alıp ekmeyi düşünüyorum.

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-12-2015, 18:09   #22
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Name:  IMG_6043.jpg
Views: 1343
Size:  27.1 KBÇimlenmeye başlayan tere ve turp tohumlarının görüntüleri.

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-12-2015, 18:12   #23
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Kendi hazırladığım besi yerine ekmiş olduğum TERE ve TURP tohumlarının 8 günlük büyüme performansları Name:  IMG_6056.jpg
Views: 1343
Size:  22.2 KB

Name:  IMG_6066.jpg
Views: 1336
Size:  22.5 KB

Name:  IMG_6070.jpg
Views: 1322
Size:  24.9 KB

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-12-2015, 18:24   #24
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Bunlar labaratuvar ortamında değil ev ortamında hazırlandı. Ve mutfakta pencere önünde ki ışıkla çimlendi.Gecede zaman zaman beyaz gece lambasının altında kaldılar.Önceki ekilen tohumların aylarca çimlenmemesınin sebebi besi yerine kattığım fungusit (mantarlara) etkili antibiyotikten kaynaklandı

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-12-2015, 17:34   #25
Ağaç Dostu
 
-Doğadan-'s Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-08-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 133
Sayın asiltürk bu ektiğiniz bitkiler zaten kolay elde edilen, ekimi oldukca kolay olan bitkiler .. oluşturduğunuz besiyeri neden bunlar için israf ediyorsunuz , YAZIK.. Ayrıca besiyerinin içine koyduğunuz antibiyotik çok sıkıntı verecektir. Bence yeni hazırladığınız besiyerlere katmayım çünkü orkide çoook zor üretilen bir bitki her faktör etki ediyor . Korkarım böyle giderse başarılı olamıyacaksınız !!

eneskrky beğendi.
-Doğadan- Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-12-2015, 18:46   #26
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi -Doğadan- Mesajı Göster
Sayın asiltürk bu ektiğiniz bitkiler zaten kolay elde edilen, ekimi oldukca kolay olan bitkiler .. oluşturduğunuz besiyeri neden bunlar için israf ediyorsunuz , YAZIK.. Ayrıca besiyerinin içine koyduğunuz antibiyotik çok sıkıntı verecektir. Bence yeni hazırladığınız besiyerlere katmayım çünkü orkide çoook zor üretilen bir bitki her faktör etki ediyor . Korkarım böyle giderse başarılı olamıyacaksınız !!
Böyle bir eleştiri bekliyordum. Ancak elimde orkide tohumu olmadığından kendim tohum yetiştirmek istedim o da zaman aldığından bu arada bir iki deneme yaptım. Sayın blaze ask orkide kesesi göndermişti ancak tam olgunlaşmamış sanırım un gibi bir şey pek güvenemedim.Birazını bekletiyorum. Sayın blaze ask a da buradan çok teşekkür ediyorum. Sayın Ludisa Excellence gönderdiğinde elimde kalan az bir besi yeri ile deniyeceğim. orkide tohumlarını karşılaştırma şansım olacak. Bu arada sigmanın besi yerindende sipariş vereceğim inşallah. Sayın Ludisa Excellence de şimdiden çok teşekkür ediyorum.

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-12-2015, 20:29   #27
Ağaç Dostu
 
-Doğadan-'s Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-08-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 133
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi asiltürk Mesajı Göster
Böyle bir eleştiri bekliyordum. Ancak elimde orkide tohumu olmadığından kendim tohum yetiştirmek istedim o da zaman aldığından bu arada bir iki deneme yaptım. Sayın blaze ask orkide kesesi göndermişti ancak tam olgunlaşmamış sanırım un gibi bir şey pek güvenemedim.Birazını bekletiyorum. Sayın blaze ask a da buradan çok teşekkür ediyorum. Sayın Ludisa Excellence gönderdiğinde elimde kalan az bir besi yeri ile deniyeceğim. orkide tohumlarını karşılaştırma şansım olacak. Bu arada sigmanın besi yerindende sipariş vereceğim inşallah. Sayın Ludisa Excellence de şimdiden çok teşekkür ediyorum.
Zaten orkide tohumu öyle olur internetten yabancı kaynaklardan bakarsanız eğer iyi olur. Hatta mail yoluyla atayım ben size birkaç youtube videosu .. Tohumu parçlamadıysanız eğer sterile edip ekimini yapın bence bişi kaybetmezsiniz

Jakin beğendi.
-Doğadan- Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-12-2015, 18:01   #28
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 26-02-2010
Şehir: ankara
Mesajlar: 5
sayın asiltürk,
yaptığınız denemeleri ilgiyle okudum sizi tebrik ederim çok güzel bir çalışma yapmışınız.
bu siteye çok uzun zaman önce üye olmuştum ama hayat şartlarından dolayı siteye pek giremedim. bir süredir aklımda orkide üretme fikri vardı ve bunun için gerekli bilgiyi bu siteden bulabileceğim aklıma geldi ve siteyi ziyaret ettim. çalışmanızı ilgiyle okudum. önümüzdeki bir kaç ay sürecinde orkideler hakkında fikir sahibi olmak için sürekli bişeler okumayı düşünüyorum. eğer bu işi becerebileceğim kanaatine varırsam orkide üretmeyi düşünüyorum. moleküler biyoloji üzerine çalışan bir laboratuvarda laborant olarak çalışıyorum. çalıştığım yerde orkide üretme denemeleri yapabilirim. laboratuvarı rahatlıkla kullanabilecek bir pozisyondayım. zaman içerisinde görüşebilirsek size de yardımcı olmak isterim. mesajlardan birisinde ankara da olduğunuzu belirtmişsiniz. eğer ankaraya düzenli geliyorsanız besiyerinizi ve kullandığınız tüm malzemeleri steril yapma konusunda burada yardımcı olabilirim.
çalışmalarınızda başarılar dilekleriyle...

Jakin beğendi.
hkeskinbas Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-12-2015, 15:37   #29
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Sayın hkeskinbas ilginiz ve yardim teklifiniz beni çok çok çok memnun etti. Çok teşekkür ederim Ayrıca benden başka orkide heveslilerinin olması da beni heyecanlandırıyor. Ankara ya geldiğimde ziyaret eder konuşuruz inşallah. Diğer ülkelerde orkide işinden trilyonlar kazanan çiftlikler var. ülkemizde orkideleri hep ithal ediyoruz inşallah bu konuda ülke olarak bizde kısa sürede orkide ihraç eden ülke konumuna geliriz.

hkeskinbas beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-12-2015, 15:43   #30
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Sayın Ludisa Excellence göndermiş olduğunuz Cattleya cinsi orkide tohumları elime ulaştı çok çok teşekkür ediyorum. Elimde kalan az miktardaki besi yerine ekim yapacağım umarım yarın yapabilirim.

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 16:37.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026