![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Arkadaşlar yeni hazırladığım besi yerinde kullanmak üzere gerçek orkide tohumu veya kesesine ihtiyacım var. Yardımcı olabilecek varsa sevinirim |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
|
Gerçi uzun zaman olmuş, fakat hala ihtiyacınız var ise mail ime adresinizi yazınız. Kolay gelsin. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 06-04-2014
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,397
|
Sitede bulmanız zor ama bu işi yapan arkadaşlar var onlar ile iletişime geçerek onların aldığı sayfalardan ala bilirsiniz ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Bu konuda kimseyi tanımıyorum birşey bilmiyorum kimden ve nereden alabileceğim konusunda bana yardımcı olursan sevinirim |
|
|
|
|
|
#5 | ||
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 24-05-2015
Şehir: ankara,antalya,eskişehir
Mesajlar: 18
|
Alıntı:
Alıntı:
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
İlginize çok teşekkür ederim sayın esnes ben o iletiyi birkaçgün önce görmüştüm çok sevinmiştim ancak sayın Blaze ash mesaj atmama rağmen geriye dönüş olmadı. Besi yerlerini birhaftadır hazır bekletiyorum bu seferdüdüklü kullandım daha dikkatli hazırladım.henüz kontaminasyon yok. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 21-08-2014
Şehir: istanbul
Mesajlar: 734
|
Sayın asiltürk çalışmalarınız dikkatle takipteyim . güzel işler başaracağınıza inanıyorum . Bir sorum olacaktı besi yeri için agarmı kullandınız ? eğer kullandıysanız nerden edindiniz bunu ? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
İlginize çok teşekkür ederim sayın eneskrky hobi olarak denemek istedim. orkide tohumunu nasıl toprağa ekip çoğaltabilirim derken. Karşıma besi yeri çıktı saf agar agara ektim olmadı.Araştırırken karşıma doku kültürü çıktı. Bunun içinde besi yeri hazırlamak gerekti. Besi yerinde agar agar kullanıyorum bir arkadaşım az bir miktar vermişti.son denemede bitti 8 gr 1 litre su için yeterli geliyor İnternette birçok firma satıyor |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 21-08-2014
Şehir: istanbul
Mesajlar: 734
|
Anladım bende bi ara doku kültürü yaptım agarım vardı ancak sonradan hiç bulamadım ne kadar arasamda . Sitelerdekinede güvenememiştim ama bi denerim yine saolun |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 06-04-2014
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,397
|
Tohumu forumda bulmuşsunuz e hadi hayırlı olsun okuduklarıma göre baya da dikkatli çalışıyorsunuz bu sefer olacak galiba ? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
İnşallah olur.Şansıma tam zamanında denkgeldi sayın blaze ash ın tohumları Senin yazını görünce foruma bir göz attım sayın blaze ash ın cevabını gördüm çok sevindim adresimi gönderdim. Tohumları bana ulaştırdığında ekim işlemini gerçekleştireceğim inşallah |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Elimdeki orkidelerden tohum alabilmek için tozlaşma denemesi yapmıştım ancak başarılı olamamıştım. Israrla denemelere devam ettim. üç orkidenin bütün çiçeklerini kullandım. Sanırım enaz 6 tanesi tuttu. Çiçeklerin s ![]() ![]() ![]() aplarındaki şişmelerden belli Beyazda 4 pembede 2 olmak üzere 6 tohum kesesi olacak. Tabi ki bitki besliyebilirse. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
pembe orkideden de iki tanesi tutmuş ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
bir hafta aradan sonra orkide keselerinin durumunu fotoğrafladım keseler biraz daha büyüdüler sanırm 3 orkidede 9 tohum kesesi olacak ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Gerçek orkide tohumlari elime ulaştíğín da besi yerine ekim yapacağim. Besi yerleri bir ay geçmesine rağmen henüz mantar olmadi arkadaşimin verdiği lale tohumlarindan 2 tane ektim. Orkide kökünden de 2 parça ekim yaptim ve tatildeyim. Tatil dönüşü çalişmalara devam |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 27-08-2015
Şehir: yalova
Mesajlar: 6
|
Alıntı:
Besi ortaminin hazirlanmasi icin gerekli malzemeleri temin etmek oldukca zor. Sizin bu malzemeleri temin ettiginiz belli bir yer varmi acaba. Bu besi ortamini hazir alabilecegimiz bir yer mevcutmu. Bu konuda bir bilginiz varmi. Simdiden yardiminiz icin tesekkur ederim. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Alıntı:
caturanga nın evde doku kültürü çalışmalarına göz atarsanız bulabilirsiniz. Ayrıa bu toz karışımını PHYTAMAX firmasından Almanya dan direk sipariş vererek alabilirsiniz. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Orkide tohum keselerinin yaklaşık 50 gün sonraki büyüklükleri görülüyor. Pembe orkidenin kese sayısı 2 tane olduğu için daha iyi geliştiler. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Bunlarda beyaz orkidenin tohum keseleri sayıları biraz fazla olduğu için daha yavaş gelişiyorlar. Bitki hepsini beslemekte güçlük çekiyor. Sürekli besin takviyesi yapıyorum |
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-08-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 133
|
Alıntı:
Sürekli yapmak yerine düzenli , belirli aralıklarla , belirli ölcüde yapmak daha yarar sağlayacaktır . en azından 7 -10 günde bir - bir ölcü gibi .. suyun mutlaka kloru ucurulmuş olsun . Birde gereksiz dal parçalarını kesip , az miktarda tarcın (çok dikkatli ) dökerek bitkinin daha az alanı beslemesini sağlaya bilirsiniz .. kolay gelsin |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Sayın Tilki Mete nereye kayboldun artık gözükmüyorsun nerelerdesin? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
![]() |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Bir hafta önce ekmiş olduğum lale tohumları ![]() |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Bu da komşu dedenin verdiği fındıklar ![]() |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Bu da (en sağda ki küçük kavanoz) netten aldığım mavi orkide tohumlarından. Doğal ışık kaynağına bıraktım |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
|
Bunlar da orkide kökleri sararmaya başladılar ![]() |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-08-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 133
|
Tarcın kestiğiniz yere sürüceksiniz , ama tarcını kurutucu özelliği var . Bunun için dikkatli kullanmak lazım , gereksiz yerlere deymemeli ... |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|