agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Orkide > Orkide Bakımı, Üretimi
(https)




Beğeni Düzeni112Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 06-08-2015, 18:17   #1
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Arkadaşlar yeni hazırladığım besi yerinde kullanmak üzere gerçek orkide tohumu veya kesesine ihtiyacım var. Yardımcı olabilecek varsa sevinirim

Tilki Mete beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-12-2015, 21:39   #2
Ağaç Dostu
 
Ludisa Excellence's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-11-2007
Şehir: izmir
Mesajlar: 225
Galeri: 19
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi asiltürk Mesajı Göster
Arkadaşlar yeni hazırladığım besi yerinde kullanmak üzere gerçek orkide tohumu veya kesesine ihtiyacım var. Yardımcı olabilecek varsa sevinirim
Gerçi uzun zaman olmuş, fakat hala ihtiyacınız var ise mail ime adresinizi yazınız. Kolay gelsin.

culsuz gezgin beğendi.
Ludisa Excellence Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-08-2015, 20:20   #3
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 06-04-2014
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,397
Sitede bulmanız zor ama bu işi yapan arkadaşlar var onlar ile iletişime geçerek onların aldığı sayfalardan ala bilirsiniz

Tilki Mete Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-08-2015, 22:40   #4
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Tilki Mete Mesajı Göster
Sitede bulmanız zor ama bu işi yapan arkadaşlar var onlar ile iletişime geçerek onların aldığı sayfalardan ala bilirsiniz
Bu konuda kimseyi tanımıyorum birşey bilmiyorum kimden ve nereden alabileceğim konusunda bana yardımcı olursan sevinirim

Tilki Mete beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-08-2015, 20:52   #5
Yeni Üye
 
esnes's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-05-2015
Şehir: ankara,antalya,eskişehir
Mesajlar: 18
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi asiltürk Mesajı Göster
Bu konuda kimseyi tanımıyorum birşey bilmiyorum kimden ve nereden alabileceğim konusunda bana yardımcı olursan sevinirim
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi blaze ash Mesajı Göster
selam arkadaşlar. elimde 3 tane orkide tohum kesesi var. acemi olarak acaba olur mu diye tozlaştırmıştım. sansıma tuttu. bunları bi tanıdıga gondermek istemiştim ama su anda tohum almıyormuş. tohumlar kıymetli mi bilmiyorum ama atmaya kıyamadım. isteyen varsa seve seve gönderirim. yoksa kesip atacagım.
Blaze ash isimli arkadaş tohum paylaşımı bölümünde bu mesajı atmış bwnce iletişime geçin .hakiki orkide tohumu işte size

esnes Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-08-2015, 22:51   #6
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi esnes Mesajı Göster
Blaze ash isimli arkadaş tohum paylaşımı bölümünde bu mesajı atmış bwnce iletişime geçin .hakiki orkide tohumu işte size
İlginize çok teşekkür ederim sayın esnes ben o iletiyi birkaçgün önce görmüştüm çok sevinmiştim ancak sayın Blaze ash mesaj atmama rağmen geriye dönüş olmadı. Besi yerlerini birhaftadır hazır bekletiyorum bu seferdüdüklü kullandım daha dikkatli hazırladım.henüz kontaminasyon yok.

Tilki Mete beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-08-2015, 22:17   #7
Ağaç Dostu
 
eneskrky's Avatar
 
Giriş Tarihi: 21-08-2014
Şehir: istanbul
Mesajlar: 734
Sayın asiltürk çalışmalarınız dikkatle takipteyim .
güzel işler başaracağınıza inanıyorum . Bir sorum olacaktı besi yeri için agarmı kullandınız ? eğer kullandıysanız nerden edindiniz bunu ?

Tilki Mete beğendi.
eneskrky Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-08-2015, 23:04   #8
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi eneskrky Mesajı Göster
Sayın asiltürk çalışmalarınız dikkatle takipteyim .
güzel işler başaracağınıza inanıyorum . Bir sorum olacaktı besi yeri için agarmı kullandınız ? eğer kullandıysanız nerden edindiniz bunu ?
İlginize çok teşekkür ederim sayın eneskrky hobi olarak denemek istedim. orkide tohumunu nasıl toprağa ekip çoğaltabilirim derken. Karşıma besi yeri çıktı saf agar agara ektim olmadı.Araştırırken karşıma doku kültürü çıktı. Bunun içinde besi yeri hazırlamak gerekti. Besi yerinde agar agar kullanıyorum bir arkadaşım az bir miktar vermişti.son denemede bitti 8 gr 1 litre su için yeterli geliyor İnternette birçok firma satıyor

Tilki Mete beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-08-2015, 23:18   #9
Ağaç Dostu
 
eneskrky's Avatar
 
Giriş Tarihi: 21-08-2014
Şehir: istanbul
Mesajlar: 734
Anladım bende bi ara doku kültürü yaptım agarım vardı ancak sonradan hiç bulamadım ne kadar arasamda . Sitelerdekinede güvenememiştim ama bi denerim yine saolun

eneskrky Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-08-2015, 22:32   #10
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 06-04-2014
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,397
Tohumu forumda bulmuşsunuz e hadi hayırlı olsun okuduklarıma göre baya da dikkatli çalışıyorsunuz bu sefer olacak galiba ?

asiltürk beğendi.
Tilki Mete Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-08-2015, 18:06   #11
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Tilki Mete Mesajı Göster
Tohumu forumda bulmuşsunuz e hadi hayırlı olsun okuduklarıma göre baya da dikkatli çalışıyorsunuz bu sefer olacak galiba ?
İnşallah olur.Şansıma tam zamanında denkgeldi sayın blaze ash ın tohumları Senin yazını görünce foruma bir göz attım sayın blaze ash ın cevabını gördüm çok sevindim adresimi gönderdim. Tohumları bana ulaştırdığında ekim işlemini gerçekleştireceğim inşallah

Tilki Mete beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-08-2015, 20:33   #12
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Elimdeki orkidelerden tohum alabilmek için tozlaşma denemesi yapmıştım ancak başarılı olamamıştım. Israrla denemelere devam ettim. üç orkidenin bütün çiçeklerini kullandım. Sanırım enaz 6 tanesi tuttu. Çiçeklerin sName:  IMG_4435.jpg
Views: 1558
Size:  22.3 KB

Name:  IMG_4434.jpg
Views: 1621
Size:  20.4 KB

Name:  IMG_4438.jpg
Views: 1517
Size:  21.8 KB

Name:  IMG_4445.jpg
Views: 1553
Size:  18.3 KBaplarındaki şişmelerden belli Beyazda 4 pembede 2 olmak üzere 6 tohum kesesi olacak. Tabi ki bitki besliyebilirse.

Milla beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-08-2015, 20:40   #13
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
pembe orkideden de iki tanesi tutmuşName:  IMG_4454.jpg
Views: 1513
Size:  24.6 KB

Name:  IMG_4447.jpg
Views: 1540
Size:  20.9 KB

Name:  IMG_4449.jpg
Views: 1522
Size:  23.8 KB

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-08-2015, 12:45   #14
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
bir hafta aradan sonra orkide keselerinin durumunu fotoğrafladım keseler biraz daha büyüdüler sanırm 3 orkidede 9 tohum kesesi olacak Name:  IMG_4600.jpg
Views: 1574
Size:  27.2 KB

Name:  IMG_4599.jpg
Views: 1558
Size:  23.0 KB

hberbul, Milla ve -Doğadan- beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-09-2015, 00:28   #15
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Gerçek orkide tohumlari elime ulaştíğín da besi yerine ekim yapacağim. Besi yerleri bir ay geçmesine rağmen henüz mantar olmadi arkadaşimin verdiği lale tohumlarindan 2 tane ektim. Orkide kökünden de
2 parça ekim yaptim ve tatildeyim. Tatil dönüşü çalişmalara devam

-Doğadan- beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-09-2015, 00:26   #16
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 27-08-2015
Şehir: yalova
Mesajlar: 6
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi asiltürk Mesajı Göster
Gerçek orkide tohumlari elime ulaştíğín da besi yerine ekim yapacağim. Besi yerleri bir ay geçmesine rağmen henüz mantar olmadi arkadaşimin verdiği lale tohumlarindan 2 tane ektim. Orkide kökünden de
2 parça ekim yaptim ve tatildeyim. Tatil dönüşü çalişmalara devam

Besi ortaminin hazirlanmasi icin gerekli malzemeleri temin etmek oldukca zor. Sizin bu malzemeleri temin ettiginiz belli bir yer varmi acaba. Bu besi ortamini hazir alabilecegimiz bir yer mevcutmu. Bu konuda bir bilginiz varmi. Simdiden yardiminiz icin tesekkur ederim.

swarts Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-09-2015, 22:00   #17
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi swarts Mesajı Göster
Besi ortaminin hazirlanmasi icin gerekli malzemeleri temin etmek oldukca zor. Sizin bu malzemeleri temin ettiginiz belli bir yer varmi acaba. Bu besi ortamini hazir alabilecegimiz bir yer mevcutmu. Bu konuda bir bilginiz varmi. Simdiden yardiminiz icin tesekkur ederim.
Sayın swarts bana bir arkadaşım az miktarda verdi. Bir kısmınıda internetten sanal pazardan aldım bende internetten firmaları araştırma içersindeyim uygun firmalar bulduğumda paylaşırım ağaçlar net te sayın
caturanga nın evde doku kültürü çalışmalarına göz atarsanız bulabilirsiniz. Ayrıa bu toz karışımını PHYTAMAX firmasından Almanya dan direk sipariş vererek alabilirsiniz.

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-09-2015, 09:47   #18
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Orkide tohum keselerinin yaklaşık 50 gün sonraki büyüklükleri görülüyor. Pembe orkidenin kese sayısı 2 tane olduğu için daha iyi geliştiler.

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-09-2015, 09:49   #19
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Name:  IMG_5337.jpg
Views: 1416
Size:  21.7 KB

Name:  IMG_5338.jpg
Views: 1476
Size:  58.5 KB

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-09-2015, 09:53   #20
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Bunlarda beyaz orkidenin tohum keseleri sayıları biraz fazla olduğu için daha yavaş gelişiyorlar. Bitki hepsini beslemekte güçlük çekiyor. Sürekli besin takviyesi yapıyorum

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-09-2015, 00:02   #21
Ağaç Dostu
 
-Doğadan-'s Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-08-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 133
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi asiltürk Mesajı Göster
Bunlarda beyaz orkidenin tohum keseleri sayıları biraz fazla olduğu için daha yavaş gelişiyorlar. Bitki hepsini beslemekte güçlük çekiyor. Sürekli besin takviyesi yapıyorum

Sürekli yapmak yerine düzenli , belirli aralıklarla , belirli ölcüde yapmak daha yarar sağlayacaktır . en azından 7 -10 günde bir - bir ölcü gibi .. suyun mutlaka kloru ucurulmuş olsun .

Birde gereksiz dal parçalarını kesip , az miktarda tarcın (çok dikkatli ) dökerek bitkinin daha az alanı beslemesini sağlaya bilirsiniz .. kolay gelsin

asiltürk beğendi.
-Doğadan- Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-09-2015, 10:20   #22
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi -Doğadan- Mesajı Göster
Sürekli yapmak yerine düzenli , belirli aralıklarla , belirli ölcüde yapmak daha yarar sağlayacaktır . en azından 7 -10 günde bir - bir ölcü gibi .. suyun mutlaka kloru ucurulmuş olsun .

Birde gereksiz dal parçalarını kesip , az miktarda tarcın (çok dikkatli ) dökerek bitkinin daha az alanı beslemesini sağlaya bilirsiniz .. kolay gelsin
Çok teşekkür ederim sayin Doğadan sizin söylediğiniz gibi yapiyorum yaklaşik haftada bir sularken slvl gübre veriyorum çeşme suyu veriyordum klora dikkat etmemiştim bundan sonra dinlenmiş su kullanirsam herhalde klor gitmiş olur. Diğer dallari kesme işinide halledeceğim inşalllah tarçini gübre olarakmi kullanacağim onu anlayamadim

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-09-2015, 10:01   #23
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Name:  IMG_5341.jpg
Views: 1477
Size:  32.8 KB

Name:  IMG_5342.jpg
Views: 1465
Size:  50.3 KB

Milla ve -Doğadan- beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-09-2015, 10:55   #24
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Sayın Tilki Mete nereye kayboldun artık gözükmüyorsun nerelerdesin?

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-09-2015, 14:33   #25
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Name:  IMG_5347.jpg
Views: 1437
Size:  34.8 KB

asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-09-2015, 14:37   #26
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Bir hafta önce ekmiş olduğum lale tohumlarıName:  IMG_5357.jpg
Views: 1440
Size:  28.9 KB

-Doğadan- beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-09-2015, 14:40   #27
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Bu da komşu dedenin verdiği fındıklar Name:  IMG_5358.jpg
Views: 1816
Size:  29.1 KB

-Doğadan- beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-09-2015, 14:46   #28
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Bu da (en sağda ki küçük kavanoz) netten aldığım mavi orkide tohumlarından. Doğal ışık kaynağına bıraktım

Eklenen Resimler
 
-Doğadan- beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-09-2015, 14:50   #29
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 27-06-2015
Şehir: konya
Mesajlar: 95
Bunlar da orkide kökleri sararmaya başladılarName:  IMG_5361.jpg
Views: 1456
Size:  29.8 KB

-Doğadan- beğendi.
asiltürk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-09-2015, 12:43   #30
Ağaç Dostu
 
-Doğadan-'s Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-08-2015
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 133
Tarcın kestiğiniz yere sürüceksiniz , ama tarcını kurutucu özelliği var . Bunun için dikkatli kullanmak lazım , gereksiz yerlere deymemeli ...

-Doğadan- Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 22:17.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026