agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Kaktüs ve Sukulentler > Kaktüs
(https)




Beğeni Düzeni2760Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 20-12-2010, 18:46   #1
Ağaçsever
 
glacier_'s Avatar
 
Giriş Tarihi: 02-03-2010
Şehir: istanbul
Mesajlar: 58
Galeri: 3
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Todor Mesajı Göster
Eklenti 3448
Bu yılbaşı çiçeğini bugün aldım. Latincesi zygokaktus. Sera ortamında biraz fazla sulamışlar herhalde, çok sağlıklı değil. Bir hafta susuz kalınca toparlar gibime geliyor.

Üretimde çelik denemiştim daha önce. Oldukça kolay kökleniyor. herhangi bir lopunu kırıp kumlu, topraklı ortama batırmak yeterli. Birazda su verip üstünü streç filmle kapadınız mı kesin kökleniyor.
Bakalım bizim yılbaşı çiçeği bu sene açacak mı? açarsa ne renk açacak. Herşey süpriz.
çiçeğiniz büyük ihtimalle kırmızı ya da bordo açacak.merakınız şimdi iki kat artsın )

glacier_ Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-12-2010, 11:48   #2
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 21-12-2010
Şehir: DENİZLİ
Mesajlar: 4
benim de yılbaşı çiceğim var pembe olandan çok güzel açtı şu anda.sayın ykolko ilk gösterdiğiniz benimkinin yapraklarıyla aynı.ikinci olan resimdekine alman yılbaşı çiceği diyorlar..

casmin Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-12-2010, 10:41   #3
Ağaç Dostu
 
addo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-11-2010
Şehir: sivas
Mesajlar: 105
çiçek tomurcukları görüldekten sonra kaç günde açıyor 2 haftada oldu henüz açmadı

addo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-12-2010, 15:32   #4
Ağaç Dostu
 
merlict's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-08-2009
Şehir: İzmir
Mesajlar: 508
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi addo Mesajı Göster
çiçek tomurcukları görüldekten sonra kaç günde açıyor 2 haftada oldu henüz açmadı
Sabredin sayın addo, bende sizin gibi beklemekten sıkılmıştım, birden muhteşem çiçeğini görünce geçen günleri unutuverdim.2-3 hafta beklediğimi hatırlıyorum ama

Mehmet

merlict Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 29-12-2010, 20:04   #5
Ağaç Dostu
 
addo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-11-2010
Şehir: sivas
Mesajlar: 105
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi merlict Mesajı Göster
Sabredin sayın addo, bende sizin gibi beklemekten sıkılmıştım, birden muhteşem çiçeğini görünce geçen günleri unutuverdim.2-3 hafta beklediğimi hatırlıyorum ama

Mehmet
darısı benim başıma harika çiçeklerini seneler sonra göreceğim için haliyle sabırsızlanıyorum.tomurcukları her geçen gün çoğalıyor 21 tane olmuş

addo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-12-2010, 17:16   #6
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 20-02-2010
Şehir: Elbistan / K.Maraş
Mesajlar: 131
Benimkilerde halen bir tomurcuk bile yok.Habire yaprak veriyor. Umudumu yitiriyorum yavaş yavaş((

bilge5130 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 30-12-2010, 12:26   #7
Ağaç Dostu
 
menekşegül's Avatar
 
Giriş Tarihi: 15-12-2010
Şehir: Muğla
Mesajlar: 116
Galeri: 1
Merhabalar, Ben yeni üyeyim burada çok faydalı bilgiler öğrendim. Anneennemden getirdiğim yılbaşı çiçeğim çiçeklri üzerinde birsürü de tomurcuğu var. Fakat anneannem bir saksıya hem yılbaşı hem de başka bir çiçekdaha dikmiş. İkisi de çok güzeller ayırmak istiyorum ama korkuyorum birşey olacak diye ne yapmalıyım sizce? çiçeklerin geçmesini bekliyeyimmi, Yılbaşından çelik alsam bişey olurmu?

menekşegül Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 30-12-2010, 12:41   #8
Ağaç Dostu
 
ykolko's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-07-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,140
Sayın Mihrican çiçeklerini açsın,çiçekler geçsin ondan sonra çelik alın derim.

ykolko Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-01-2011, 18:22   #9
Ağaç Dostu
 
Lonicera's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-03-2008
Şehir: İZMİR-ANTALYA
Mesajlar: 3,571
Yılbaşını kaçıran güzel...

Eklenen Resimler
 
Lonicera Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-01-2011, 06:14   #10
Ağaç Dostu
 
sariefe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-07-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 819
Galeri: 7
Arrow Lütfen okuyun

Sevgili arkadaşlar, bu başlıktaki bin küsur mesajı üç kere okumuş bir üye olarak görüyorum ki burada çok büyük iki sorun var. Birincisi konu başlığı "yılbaşı kaktüsü" olduğu halde konuyla alakası olmayan ve tamamen farklı bir tür olan "paskalya kaktüsü" nün de bu başlıkta yer almasıdır. İkinci sorun ise bu iki farklı tür bitkilerin isimlerinin birbirine karıştırılması hatta "paskalya yılbaşısı" gibi hiç olmayan isimlerin türetilmesidir.

Bu karışıklığı önlemek için bilgim dahilinde yardımcı olmak istiyorum. Özetle;

Schlumbergera = Yılbaşı kaktüsü = Kışın yılbaşı zamanı açar, çiçeği aşağıdaki gibidir.
Eklenti 187425

Hibritlerini saymazsak 4 çeşidi vardır. Bildiğim hibrid sayısı 130.
1. Schlumbergera Truncata
2. Schlumbergera Orssichiana
3. Schlumbergera Russelliana
4. Schlumbergera Opuntioides


Rhipsalidopsis = Paskalya kaktüsü = Baharda paskalya zamanı açar, çiçeği aşağıdaki gibidir.
Eklenti 187426

Hibritlerini saymazsak 2 çeşidi vardır. Bildiğim hibrid sayısı 65.
1. Rhipsalidopsis Gaertneri
2. Rhipsalidopsis Rosea

Saygılar...

sariefe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-01-2011, 06:43   #11
Ağaç Dostu
 
betito's Avatar
 
Giriş Tarihi: 19-09-2005
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 756
Galeri: 29
Benim evdeki paskalya çiçeği değilmiş.

betito Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-01-2011, 04:50   #12
Ağaç Dostu
 
sariefe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-07-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 819
Galeri: 7
O zaman yılbaşı kaktüsüdür. Ne renk

sariefe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-01-2011, 06:42   #13
Ağaç Dostu
 
betito's Avatar
 
Giriş Tarihi: 19-09-2005
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 756
Galeri: 29
Eklediğin fotoğraftaki gibi aynı renk.

betito Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-01-2011, 13:43   #14
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 15-07-2009
Şehir: İzmir-Bornova
Mesajlar: 2,974
Galeri: 9
O halde bize ''Paskalya Kaktüsü'' adlı bir başlık mı lazım?

selis Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-01-2011, 00:51   #15
Ağaç Dostu
 
sariefe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-07-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 819
Galeri: 7
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi selis Mesajı Göster
O halde bize ''Paskalya Kaktüsü'' adlı bir başlık mı lazım?
Aynen öyle sayın selis. Bize "Paskalya Kaktüsü" diye bir başlık lazım. O başlığı açmak kolay da asıl sorun bu başlıktaki paskalya kaktüs ile ilgili mesajların oraya taşınması

sariefe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2011, 14:13   #16
Yeni Üye
 
m.ural's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-01-2011
Şehir: muğla
Mesajlar: 20
*** çiçeksevenler, benimde yaklaşık 15 yıl önce yılbaşı çiçeğim vardı ama ben üniversiteyi başka bir şehirde okumaya başlayınca annemlerin ilgisizliğinden çiçeğim kurumuştu.geçen gün kipada görünce hemen aldım inşallah bir an önce çiçek verir.tohrağını değiştirdim daha büyük bir saksıya aldım, sabah güneşi görmesi için salona koydum, kalorifer sıcağından olumsuz etkilenirmi acaba, birde kaç günde bir su vereyim.

m.ural Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2011, 15:14   #17
Ağaç Dostu
 
sariefe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-07-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 819
Galeri: 7
Merhaba sayın m.ural, bitkinizi güle güle büyütün. Eğer bitkiniz yılbaşı kaktüsüyse açmasına 1 yıldan az var. Paskalya kaktüsüyse baharda açar. Yer değiştirmeyi sevmez. Kalorifer peteğinden uzak bir yerde sabit dursun ve toprağı kurudukça su verin. Loblarını elinizle yokladığınızda yumuşama varsa su istiyor olabilir.

Saygılar...

sariefe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2011, 16:54   #18
Yeni Üye
 
m.ural's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-01-2011
Şehir: muğla
Mesajlar: 20
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi sariefe Mesajı Göster
Merhaba sayın m.ural, bitkinizi güle güle büyütün. Eğer bitkiniz yılbaşı kaktüsüyse açmasına 1 yıldan az var. Paskalya kaktüsüyse baharda açar. Yer değiştirmeyi sevmez. Kalorifer peteğinden uzak bir yerde sabit dursun ve toprağı kurudukça su verin. Loblarını elinizle yokladığınızda yumuşama varsa su istiyor olabilir.

Saygılar...
çok teşekkür ederim, kalorifer yanındaydı eve gidince hemen kaldırmalıyım.

m.ural Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-01-2011, 00:07   #19
Ağaç Dostu
 
sariefe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-07-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 819
Galeri: 7
Arrow Lütfen Okuyun

Bitkilerinizi isimlendirmek için aşağıdaki tabloyu kullanabilirsiniz. Çiçek açma zamanları bitkilerin doğasında yani Kuzey Amerika' da çiçek açtığı zamanlardır. Bitkinize yaşattığımız iklime göre açış zamanlarında kaymalar olabilir.

Name:  Adsız.jpg
Views: 5662
Size:  63.2 KB

Saygılarımla...

sariefe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-01-2011, 22:49   #20
Ağaç Dostu
 
rodoslu's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-03-2010
Şehir: Ankara
Mesajlar: 259
Galeri: 4
Sayın; sariefe, sizinle aynı kanaatteyim.
Bu iki bitki birbirine çok karıştırılıyor. Ve Rhipsalidopsis "Paskalya Kaktüsü" için ayrı bir bölüm olmadığı için çiçeğini veya yapraklarını benzeten herkes bu bölüme yazıyor .

Belki çoğu kişi bitkisini yanlış tanıyor, çiçek açma dönemleri farklı, dolayısıyla dinlenme ve gübreleme gereksinimleri de farklı bitkiler. Bu anlamda bu birleşmişliğin ayrılması çok iyi olur, ama nasıl olur bilmem, zor bir iş . Eski mesajlar ayıklanamasa bile en azından bundan sonra Rhipsalidopsis sahipleri için ayrı bir bölümde paylaşımları devam ettirmek iyi olacak diye düşünüyorum.

Bende 3 renk Rhipsalidopsis Gaertneri var. Bir tanesini kaybetmek üzere iken tek lobunu köklendirebildim. Şimdi gözüne bakıyorum yaprak çıkarsın diye...

Sağlıklı günler dilerim.

rodoslu Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-01-2011, 20:03   #21
Ağaç Dostu
 
sariefe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-07-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 819
Galeri: 7
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi rodoslu Mesajı Göster
Sayın; sariefe, sizinle aynı kanaatteyim.
Bu iki bitki birbirine çok karıştırılıyor. Ve Rhipsalidopsis "Paskalya Kaktüsü" için ayrı bir bölüm olmadığı için çiçeğini veya yapraklarını benzeten herkes bu bölüme yazıyor .

Belki çoğu kişi bitkisini yanlış tanıyor, çiçek açma dönemleri farklı, dolayısıyla dinlenme ve gübreleme gereksinimleri de farklı bitkiler. Bu anlamda bu birleşmişliğin ayrılması çok iyi olur, ama nasıl olur bilmem, zor bir iş . Eski mesajlar ayıklanamasa bile en azından bundan sonra Rhipsalidopsis sahipleri için ayrı bir bölümde paylaşımları devam ettirmek iyi olacak diye düşünüyorum.

Bende 3 renk Rhipsalidopsis Gaertneri var. Bir tanesini kaybetmek üzere iken tek lobunu köklendirebildim. Şimdi gözüne bakıyorum yaprak çıkarsın diye...

Sağlıklı günler dilerim.
Sayın rodoslu, iki bitkiyi birbirinden ayırmak için yönetimle konuşmayı düşünmüyor değilim. Eğer uygun görülürse ben tüm mesajları inceleyip gerekli ayırımı yaparım. Ne anlamda olursa olsun "Yanlış" hiç sevmediğim bişey.

Bende de 5 yılbaşı 1 paskalya (kırmızı) var. Farklı paskalya renkleri arıyorum. Umarım sizin bitkiniz eski günlerine kavuşur.

Saygılar...

sariefe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-01-2011, 23:24   #22
Ağaç Dostu
 
bernacyhn's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-04-2008
Şehir: Sakarya
Mesajlar: 837
Merhabalar, benim de bir adet yılbaşı çiçeğim var. Gayet sağlıklı ancak evim günün hiçbir saatinde güneş almadığı için yeni sürgünler veremiyor. Sanki güneş göremediği için kızmış gibi bana, loplar kırmızı kırmızı. Öğlen 12.00 ve 13.30 saatleri arasında mutfak camının bir köşesi güneş alıyor sadece. Orayı da kocaman bir mum çiçeği ve büyütmeye çalıştığım yavru bir menekşe işgal ediyor. Böyle bir yerde yaşamak ne kadar zor siz düşünün halimi. Önceden evim çiçek bahçesi gibiydi. Her yerde yeşil yeşil yaratıklar insanın içini açıyordu. Evin havasını da temizliyorlardı. Sonra her yere yüksek yüksek binalar yaptılar. Eve güneş giremez oldu. Bütün çiçeklerim kurudu. Henüz kurumamış olanları da konu komşuya dağıttım mecburen. Onların da ölmesine göz yumamazdım. Şimdi ne yapmalı diye düşünüyorum ama yapabileceğim hiçbir şey yok. En iyisi buralardan gitmek ama nasıl? Her şeyin sonunda bir soru işareti var. Bir türlü cevaplara ulaşamıyorum maalesef

bernacyhn Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-01-2011, 20:12   #23
Ağaç Dostu
 
sariefe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-07-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 819
Galeri: 7
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi bernacyhn Mesajı Göster
Merhabalar, benim de bir adet yılbaşı çiçeğim var. Gayet sağlıklı ancak evim günün hiçbir saatinde güneş almadığı için yeni sürgünler veremiyor. Sanki güneş göremediği için kızmış gibi bana, loplar kırmızı kırmızı. Öğlen 12.00 ve 13.30 saatleri arasında mutfak camının bir köşesi güneş alıyor sadece. Orayı da kocaman bir mum çiçeği ve büyütmeye çalıştığım yavru bir menekşe işgal ediyor. Böyle bir yerde yaşamak ne kadar zor siz düşünün halimi. Önceden evim çiçek bahçesi gibiydi. Her yerde yeşil yeşil yaratıklar insanın içini açıyordu. Evin havasını da temizliyorlardı. Sonra her yere yüksek yüksek binalar yaptılar. Eve güneş giremez oldu. Bütün çiçeklerim kurudu. Henüz kurumamış olanları da konu komşuya dağıttım mecburen. Onların da ölmesine göz yumamazdım. Şimdi ne yapmalı diye düşünüyorum ama yapabileceğim hiçbir şey yok. En iyisi buralardan gitmek ama nasıl? Her şeyin sonunda bir soru işareti var. Bir türlü cevaplara ulaşamıyorum maalesef
Sayın bernacyhn üzülmeyin, bitkiniz size kızgınlığından o durumda değildir. Güneşsiz elinden bir şey gelmediğindendir. Sevginizi, niyetinizi hissediyordur. Onun güneşi sizsiniz bence. Belkide bu nedenle hala hayatta.

Güneşsiz bir evde yapılabilecek en iyi şey bitki aydınlatıcılarından kullanmaktır. Bitkilerin güneş ihtiyacını karşılamak için özel olarak üretilmiş florasan vb. ürünler mevcut. Bu sayede bitkilerinizin ihtiyacını bir nebzede olsa karşılayabilirsiniz. Yeter ki isteyin

Saygılar...

sariefe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-01-2011, 21:10   #24
Ağaç Dostu
 
bernacyhn's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-04-2008
Şehir: Sakarya
Mesajlar: 837
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi sariefe Mesajı Göster
Sayın bernacyhn üzülmeyin, bitkiniz size kızgınlığından o durumda değildir. Güneşsiz elinden bir şey gelmediğindendir. Sevginizi, niyetinizi hissediyordur. Onun güneşi sizsiniz bence. Belkide bu nedenle hala hayatta.

Güneşsiz bir evde yapılabilecek en iyi şey bitki aydınlatıcılarından kullanmaktır. Bitkilerin güneş ihtiyacını karşılamak için özel olarak üretilmiş florasan vb. ürünler mevcut. Bu sayede bitkilerinizin ihtiyacını bir nebzede olsa karşılayabilirsiniz. Yeter ki isteyin

Saygılar...
İşte bu çok güzel bir haber Sevgili sariefe, hemen florasanları araştırmaya balıyorum ve para biriktirip onlardan alıyorum Çok teşekkür ederim

bernacyhn Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-01-2011, 19:30   #25
Ağaç Dostu
 
addo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-11-2010
Şehir: sivas
Mesajlar: 105
ilk tomurcuklarını gördüğüm beri 40 gün oldu hala açmadı çiçekleri çok yavaş gelişiyorlar bişeylermi eksik yapıyorum yoksa normalmi acaba kaç günde açar

addo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-01-2011, 20:21   #26
Ağaç Dostu
 
sariefe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-07-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 819
Galeri: 7
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi addo Mesajı Göster
ilk tomurcuklarını gördüğüm beri 40 gün oldu hala açmadı çiçekleri çok yavaş gelişiyorlar bişeylermi eksik yapıyorum yoksa normalmi acaba kaç günde açar
Sayın addo 40 gün oldukça fazla bir süre. Şu anda tomurcukların boyu kaç cm. dir? Tomurcuk diplerinde renk solması, yumuşama vs. var mı? Varsa tomurcuklar tutmamıştır ve yakında dökülür. Atıyorum. Bitkiniz başka bir yerde tomurcuklandı ve siz tomurcukları görünce yerini değiştirdiniz, taşıdınız. O tomurcukları unutun. Büyük ihtimal dökülür. Ancak iyi tutmuşlarsa açarlar.

Yılbaşılara çiçek açtırmak için bitkinizi yerinden oynatmamaya, tomurcuklara dokunmamaya, yeteri kadar güneş görmesine ve toprağın ıslak değil nemli olmasına yani ne az ne çok su vermemeye dikkat etmelisiniz. Gövdesine oda ısısındaki kireçsiz suyla fıs fıs yapabilirsiniz. Hoşuna gider.

Yılbaşı kaktüslerinin gelişme dönemi yaz aylarıdır. Bol su isterler. Çiçeklenme dönemi ise suyun biraz kısıldığı durağan bir dönemdir. Çiçeklenme bitince de dinlenme dönemine geçerler ki suyu iyice azlatmak besin (vitamin) vermemek gerekir.

Saygılar...

sariefe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-01-2011, 22:16   #27
Ağaç Dostu
 
addo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-11-2010
Şehir: sivas
Mesajlar: 105
sayın sariefe tomurcuklarda sararma kurumu çürümü belirtisi yok normal görünüyorlar çiçekteyken su fısfıslamamamı söyledi arkadaşlar bende kaynamış soğutulmuş su veriyorum güneşi ise perdeyi açıyorum 10-15 dakika güneşleniyor fazla güneşlendiğinde yaprakları sararıyor yerini ise hiç değiştirmedim 3 aydan beri

addo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-01-2011, 22:38   #28
Ağaç Dostu
 
bettyycim's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-10-2010
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 2,060
Acaba besin eksiğimi var, güneşi de çok severler ama neden sararsın ki güneşte ?

bettyycim Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-01-2011, 00:15   #29
Ağaç Dostu
 
sariefe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-07-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 819
Galeri: 7
Sayın bettyycim' in de dediği gibi besin verdiniz mi hiç? Hele 10-15 dk dan hiç sararmamalı. Belki suyunu çok veriyorsunuz. Bilemiyorum. Görmeden, sadece tarifle çok zor. Size göre sararmış olan bana göre sararmamıştır ya da size soluk gelmeyen bana soluktur. Resim ekleyebilir misiniz?

sariefe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-01-2011, 12:22   #30
Ağaç Dostu
 
addo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-11-2010
Şehir: sivas
Mesajlar: 105
besin vermedim.soluklaşma fazla güneşte kalırsa oluyor o yüzden bende fazla güneşlendirmiyorum.


Düzenleyen addo : 21-01-2011 saat 18:50
addo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 16:15.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026