![]() |
|
|
|
|
|
#1 | |
|
Ağaçsever
|
Alıntı:
) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 21-12-2010
Şehir: DENİZLİ
Mesajlar: 4
|
benim de yılbaşı çiceğim var pembe olandan çok güzel açtı şu anda.sayın ykolko ilk gösterdiğiniz benimkinin yapraklarıyla aynı.ikinci olan resimdekine alman yılbaşı çiceği diyorlar.. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-11-2010
Şehir: sivas
Mesajlar: 105
|
çiçek tomurcukları görüldekten sonra kaç günde açıyor 2 haftada oldu henüz açmadı |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 10-08-2009
Şehir: İzmir
Mesajlar: 508
|
Alıntı:
Mehmet |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-11-2010
Şehir: sivas
Mesajlar: 105
|
darısı benim başıma harika çiçeklerini seneler sonra göreceğim için haliyle sabırsızlanıyorum.tomurcukları her geçen gün çoğalıyor 21 tane olmuş |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-02-2010
Şehir: Elbistan / K.Maraş
Mesajlar: 131
|
Benimkilerde halen bir tomurcuk bile yok.Habire yaprak veriyor. Umudumu yitiriyorum yavaş yavaş (( |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaç Dostu
|
Merhabalar, Ben yeni üyeyim burada çok faydalı bilgiler öğrendim. Anneennemden getirdiğim yılbaşı çiçeğim çiçeklri üzerinde birsürü de tomurcuğu var. Fakat anneannem bir saksıya hem yılbaşı hem de başka bir çiçekdaha dikmiş. İkisi de çok güzeller ayırmak istiyorum ama korkuyorum birşey olacak diye ne yapmalıyım sizce? çiçeklerin geçmesini bekliyeyimmi, Yılbaşından çelik alsam bişey olurmu? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-07-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,140
|
Sayın Mihrican çiçeklerini açsın,çiçekler geçsin ondan sonra çelik alın derim. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-03-2008
Şehir: İZMİR-ANTALYA
Mesajlar: 3,571
|
Yılbaşını kaçıran güzel... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili arkadaşlar, bu başlıktaki bin küsur mesajı üç kere okumuş bir üye olarak görüyorum ki burada çok büyük iki sorun var. Birincisi konu başlığı "yılbaşı kaktüsü" olduğu halde konuyla alakası olmayan ve tamamen farklı bir tür olan "paskalya kaktüsü" nün de bu başlıkta yer almasıdır. İkinci sorun ise bu iki farklı tür bitkilerin isimlerinin birbirine karıştırılması hatta "paskalya yılbaşısı" gibi hiç olmayan isimlerin türetilmesidir. Bu karışıklığı önlemek için bilgim dahilinde yardımcı olmak istiyorum. Özetle; Schlumbergera = Yılbaşı kaktüsü = Kışın yılbaşı zamanı açar, çiçeği aşağıdaki gibidir. Eklenti 187425 Hibritlerini saymazsak 4 çeşidi vardır. Bildiğim hibrid sayısı 130. 1. Schlumbergera Truncata 2. Schlumbergera Orssichiana 3. Schlumbergera Russelliana 4. Schlumbergera Opuntioides Rhipsalidopsis = Paskalya kaktüsü = Baharda paskalya zamanı açar, çiçeği aşağıdaki gibidir. Eklenti 187426 Hibritlerini saymazsak 2 çeşidi vardır. Bildiğim hibrid sayısı 65. 1. Rhipsalidopsis Gaertneri 2. Rhipsalidopsis Rosea Saygılar... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ağaç Dostu
|
Aynen öyle sayın selis. Bize "Paskalya Kaktüsü" diye bir başlık lazım. O başlığı açmak kolay da asıl sorun bu başlıktaki paskalya kaktüs ile ilgili mesajların oraya taşınması ![]() |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 05-01-2011
Şehir: muğla
Mesajlar: 20
|
*** çiçeksevenler, benimde yaklaşık 15 yıl önce yılbaşı çiçeğim vardı ama ben üniversiteyi başka bir şehirde okumaya başlayınca annemlerin ilgisizliğinden çiçeğim kurumuştu.geçen gün kipada görünce hemen aldım inşallah bir an önce çiçek verir.tohrağını değiştirdim daha büyük bir saksıya aldım, sabah güneşi görmesi için salona koydum, kalorifer sıcağından olumsuz etkilenirmi acaba, birde kaç günde bir su vereyim. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ağaç Dostu
|
Merhaba sayın m.ural, bitkinizi güle güle büyütün. Eğer bitkiniz yılbaşı kaktüsüyse açmasına 1 yıldan az var. Paskalya kaktüsüyse baharda açar. Yer değiştirmeyi sevmez. Kalorifer peteğinden uzak bir yerde sabit dursun ve toprağı kurudukça su verin. Loblarını elinizle yokladığınızda yumuşama varsa su istiyor olabilir. Saygılar... |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 05-01-2011
Şehir: muğla
Mesajlar: 20
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ağaç Dostu
|
Bitkilerinizi isimlendirmek için aşağıdaki tabloyu kullanabilirsiniz. Çiçek açma zamanları bitkilerin doğasında yani Kuzey Amerika' da çiçek açtığı zamanlardır. Bitkinize yaşattığımız iklime göre açış zamanlarında kaymalar olabilir. ![]() Saygılarımla... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ağaç Dostu
|
Sayın; sariefe, sizinle aynı kanaatteyim. Bu iki bitki birbirine çok karıştırılıyor. Ve Rhipsalidopsis "Paskalya Kaktüsü" için ayrı bir bölüm olmadığı için çiçeğini veya yapraklarını benzeten herkes bu bölüme yazıyor . Belki çoğu kişi bitkisini yanlış tanıyor, çiçek açma dönemleri farklı, dolayısıyla dinlenme ve gübreleme gereksinimleri de farklı bitkiler. Bu anlamda bu birleşmişliğin ayrılması çok iyi olur, ama nasıl olur bilmem, zor bir iş . Eski mesajlar ayıklanamasa bile en azından bundan sonra Rhipsalidopsis sahipleri için ayrı bir bölümde paylaşımları devam ettirmek iyi olacak diye düşünüyorum.Bende 3 renk Rhipsalidopsis Gaertneri var. Bir tanesini kaybetmek üzere iken tek lobunu köklendirebildim. Şimdi gözüne bakıyorum yaprak çıkarsın diye... Sağlıklı günler dilerim. |
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Bende de 5 yılbaşı 1 paskalya (kırmızı) var. Farklı paskalya renkleri arıyorum. Umarım sizin bitkiniz eski günlerine kavuşur. Saygılar... |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-04-2008
Şehir: Sakarya
Mesajlar: 837
|
Merhabalar, benim de bir adet yılbaşı çiçeğim var. Gayet sağlıklı ancak evim günün hiçbir saatinde güneş almadığı için yeni sürgünler veremiyor. Sanki güneş göremediği için kızmış gibi bana, loplar kırmızı kırmızı. Öğlen 12.00 ve 13.30 saatleri arasında mutfak camının bir köşesi güneş alıyor sadece. Orayı da kocaman bir mum çiçeği ve büyütmeye çalıştığım yavru bir menekşe işgal ediyor. Böyle bir yerde yaşamak ne kadar zor siz düşünün halimi. Önceden evim çiçek bahçesi gibiydi. Her yerde yeşil yeşil yaratıklar insanın içini açıyordu. Evin havasını da temizliyorlardı. Sonra her yere yüksek yüksek binalar yaptılar. Eve güneş giremez oldu. Bütün çiçeklerim kurudu. Henüz kurumamış olanları da konu komşuya dağıttım mecburen. Onların da ölmesine göz yumamazdım. Şimdi ne yapmalı diye düşünüyorum ama yapabileceğim hiçbir şey yok. En iyisi buralardan gitmek ama nasıl? Her şeyin sonunda bir soru işareti var. Bir türlü cevaplara ulaşamıyorum maalesef ![]() |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Güneşsiz bir evde yapılabilecek en iyi şey bitki aydınlatıcılarından kullanmaktır. Bitkilerin güneş ihtiyacını karşılamak için özel olarak üretilmiş florasan vb. ürünler mevcut. Bu sayede bitkilerinizin ihtiyacını bir nebzede olsa karşılayabilirsiniz. Yeter ki isteyin ![]() Saygılar... |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-04-2008
Şehir: Sakarya
Mesajlar: 837
|
Alıntı:
Çok teşekkür ederim ![]() |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-11-2010
Şehir: sivas
Mesajlar: 105
|
ilk tomurcuklarını gördüğüm beri 40 gün oldu hala açmadı çiçekleri çok yavaş gelişiyorlar bişeylermi eksik yapıyorum yoksa normalmi acaba kaç günde açar |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Yılbaşılara çiçek açtırmak için bitkinizi yerinden oynatmamaya, tomurcuklara dokunmamaya, yeteri kadar güneş görmesine ve toprağın ıslak değil nemli olmasına yani ne az ne çok su vermemeye dikkat etmelisiniz. Gövdesine oda ısısındaki kireçsiz suyla fıs fıs yapabilirsiniz. Hoşuna gider. Yılbaşı kaktüslerinin gelişme dönemi yaz aylarıdır. Bol su isterler. Çiçeklenme dönemi ise suyun biraz kısıldığı durağan bir dönemdir. Çiçeklenme bitince de dinlenme dönemine geçerler ki suyu iyice azlatmak besin (vitamin) vermemek gerekir. Saygılar... |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-11-2010
Şehir: sivas
Mesajlar: 105
|
sayın sariefe tomurcuklarda sararma kurumu çürümü belirtisi yok normal görünüyorlar çiçekteyken su fısfıslamamamı söyledi arkadaşlar bende kaynamış soğutulmuş su veriyorum güneşi ise perdeyi açıyorum 10-15 dakika güneşleniyor fazla güneşlendiğinde yaprakları sararıyor yerini ise hiç değiştirmedim 3 aydan beri |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 18-10-2010
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 2,060
|
Acaba besin eksiğimi var, güneşi de çok severler ama neden sararsın ki güneşte ? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ağaç Dostu
|
Sayın bettyycim' in de dediği gibi besin verdiniz mi hiç? Hele 10-15 dk dan hiç sararmamalı. Belki suyunu çok veriyorsunuz. Bilemiyorum. Görmeden, sadece tarifle çok zor. Size göre sararmış olan bana göre sararmamıştır ya da size soluk gelmeyen bana soluktur. Resim ekleyebilir misiniz? |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-11-2010
Şehir: sivas
Mesajlar: 105
|
besin vermedim.soluklaşma fazla güneşte kalırsa oluyor o yüzden bende fazla güneşlendirmiyorum. Düzenleyen addo : 21-01-2011 saat 18:50 |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|