agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Ağaçlar > İğne Yapraklı Ağaçlar
(https)




Beğeni Düzeni45Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 10-01-2010, 17:25   #1
Ağaçsever
 
ysf14's Avatar
 
Giriş Tarihi: 08-10-2009
Şehir: Bolu
Mesajlar: 38
Galeri: 25
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi GAZİ0625 Mesajı Göster
Gayet sağlıklı görünüyor.Fazla sulayıp mantara yakalatmayın.Çökertene de dikkat edin.
önerileriniz için teşekkürler..

ysf14 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-01-2015, 13:36   #2
dvt
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 18-01-2015
Şehir: AFYON
Mesajlar: 1
Merhabalar...
Benim küçük ladinlerim neden öluyor acaba.3gunde fiğfisla suluyorum..parmasel kullandim çok ciliz görünüyorlar.Bazilari daha yeni çikarken öluyor.


Düzenleyen dvt : 18-01-2015 saat 22:09 Neden: ekleme
dvt Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-03-2007, 12:22   #3
Ağaçsever
 
lordofstorm's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-01-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 74
Tek kelimeyle mükemmel.Bu fidanlığı vizelerden sonra ziyaret edeceğim inşallah

lordofstorm Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-03-2007, 12:27   #4
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 23-03-2007
Şehir: manisa
Mesajlar: 2
Merhaba ustalar. Ben de yeni üye oldum. Gerçekten harika bir siteymiş. Ben de şunu sorabilir miyim. Mavi ladini serada tohumdan yetiştirebilir miyim? Yardımcı olursanız sevinirim.

ismaileroğlu Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-03-2007, 21:12   #5
Ağaç Dostu
 
ÇeteÇakal's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-02-2007
Şehir: BURSA
Mesajlar: 305
****** yetiştirebilirsiniz. Yapacağınız işlem normal bir tohum çimlendirme işleminden farklı değildir.

ÇeteÇakal Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-03-2007, 14:18   #6
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 23-03-2007
Şehir: aksaray
Mesajlar: 17
Merhaba ben (Zehra-) yeni üyeyim. Ben de doğaya çok meraklıyım. Ayrıca ben bir köye yeni atanan ilkokul( matematik) öğretmeniyim.Köy halkı da okumuş biri olarak bana bazı sorular soruyorlar. Ben de ben matematik öğretmeniyim ne bileyim ağacı, bitkiyi... demek istemediğim için buraya üye oldum Bana yardımcı olursanız memnun olurum. Çünkü doğayı sevmeme rağmen yetiştiricilik hakkında hiç bilgim yok.Ben daha öncede yazı yazmıştım.Gelen cevaplar için teşekkür ederim.

cennetkusum beğendi.
zehra- Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-03-2007, 13:33   #7
Ağaç Dostu
 
Balıkcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-01-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 2,252
Galeri: 15
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi zehra- Mesajı Göster
Merhaba ben (Zehra-) yeni üyeyim. Ben de doğaya çok meraklıyım. Ayrıca ben bir köye yeni atanan ilkokul( matematik) öğretmeniyim.Köy halkı da okumuş biri olarak bana bazı sorular soruyorlar. Ben de ben matematik öğretmeniyim ne bileyim ağacı, bitkiyi... demek istemediğim için buraya üye oldum Bana yardımcı olursanız memnun olurum. Çünkü doğayı sevmeme rağmen yetiştiricilik hakkında hiç bilgim yok.Ben daha öncede yazı yazmıştım.Gelen cevaplar için teşekkür ederim.
Soruları görelim.

Mutlaka herkes bildiğini anlatır.

Balıkcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-03-2007, 13:27   #8
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 24-03-2007
Şehir: ordu
Mesajlar: 3
*** ben nizamettin size otrdudan yazıyorum ticaretle uğrasıyorum doğaya karşı asırı bir düşkünlüğüm var mavi ladın hakkında bilgi almak istiyorum tohumunu nerden bulabilirm yardımcı olursanız sevinirim

yeşil karadeniz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-03-2007, 14:16   #9
Ağaç Dostu
 
vyssera's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-02-2007
Şehir: Trabzon
Mesajlar: 1,802
Galeri: 69
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi yeşil karadeniz Mesajı Göster
*** ben nizamettin size otrdudan yazıyorum ticaretle uğrasıyorum doğaya karşı asırı bir düşkünlüğüm var mavi ladın hakkında bilgi almak istiyorum tohumunu nerden bulabilirm yardımcı olursanız sevinirim
www.ebay.com 'da 100 adeti 3 dolara **** 45 adeti 3 dolara olmak üzere değişik paketlerde satılıyor. Üye olması kolay, bir kredi kartınız varsa 10 gün sonra elinizde olacak şekilde Amerika'dan toplanmış tohumlar elinize geliyor. Ben 200 adet aldım, 2 dolar da yol parası veriyorsunuz adresinize geliyor. Bendeki tohumların şu soralar çimlenmesini umuyorum. Ya da en yakın fidancıdan isteyebilirsiniz. Ellerinde bulunabiliyor.
not: Ebay.com da arama bölümüne Picea pungens yazın, tüm satıcılar çıkacaktır

vyssera Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-08-2007, 09:09   #10
Ağaç Dostu.
 
MSaygin's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-01-2006
Şehir: Adana
Mesajlar: 1,794
Galeri: 36
merhaba,

Yaylada komşumuzun bahçesinde mavi ladin var, beraber aşılama denemesi yapmak istiyoruz, detaylı bilgiye ihtiyacım var.
Sn.ozanutku, fotoğraflardan aşı yaptığınız görülüyor, Selahattin Bey'de yanaştırma aşıdan söz etmiş, detaylı olarak anlatabilecek var mı acaba?

Hangi türlere aşılayabiliriz, ne zaman uygun olur, hangi yöntem, vs.?

Örneğin, bildiğimiz çama aşılasak, nasıl sonuç alırız?

Teşekkürler,

MSaygin Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-09-2007, 21:49   #11
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 27-09-2007
Şehir: Kızılcahamam
Mesajlar: 29
Sabır Allahım Sabır

Arkadaşlar mavi ladin yetiştirmeyi hiç tavsiye etmem...

Yıllar önce bi mavi ladin gördüm,vuruldum , yerimde müsait, hemen bu işe kendimi kaptırdım yıllardır bu işi hobi olarak yaptım belki 20 000 tohum ektim ,
bu işin, bir kaç kişi de olsa uzmanlarıyla, hocalarıyla, Orman bakanlığı Fidanlıklarıyla, devamlı görüştüm vs vs yıllarca bu işe vakit harcadım ... sonuç:
Bu ağaç Türkiyede çok az yerde yetişebilir ve bu ağacın mürüvetini görmeye ömrünüz yetmez.. yüksek rakımların ve nemli ortamların ağacı. Aksi taktirde normalden daha yavaş büyüyor ve kritik bir durumda yaşamını sürdürüyor, rüzgar, ışık, ısı ve nem oranlarındaki değişikliklere çok hassas tepki veriyor. Saksıdayken bile yerini değiştirdiğinizde ağaç şaşırma dediğimiz tepkileri veriyor, küçük bir durumda hemen kuruma belirtisi gösteriyor.Düşük rakımlarda bebekten farkı yok.
En az rakımın 900 metre olması gerekiyor
Tohumdan üretim yapılacaksa, mutlaka aşı uygulanmalı yoksa ilerki yaşlarda (15-18 yıl sonra )baskın kromozon denilen genetik değişime uğruyor. berbat bi gri renk alıyor (çocukken kızıl saçlı bir çocuğun yirmili yaşlarda kumrala dönüşmesi gibi )
bu ağaç'ın adı PİCİYAKOS KOSTER GLAUCA .dünyada birtek yerde oluyor, almanya hollanda sınırında Münihe 600 km uzaklıkta jadalog da küçük bir özel ormanda yetişiyor. Bu ormanın sahibi alman aile 400 yıldır bu işi yapıyomuş Arı mavi ladin ırkı yalnız bunların yetiştirdiği ağaçlar bilmem gördünüzmü ama rengi inanmıyacaksınız ama çivit mavisi (parlement sigara paketinin üstündeki maviyi düşünün )

devrann beğendi.

Düzenleyen Lotus_1071 : 28-09-2007 saat 01:06
Lotus_1071 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-09-2007, 09:45   #12
Ağaç Dostu
 
kazim polat's Avatar
 
Giriş Tarihi: 15-02-2007
Şehir: Ödemiş-İZMİR
Mesajlar: 366
Galeri: 1
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Lotus_1071 Mesajı Göster
Arkadaşlar mavi ladin yetiştirmeyi hiç tavsiye etmem...

Yıllar önce bi mavi ladin gördüm,vuruldum , yerimde müsait, hemen bu işe kendimi kaptırdım yıllardır bu işi hobi olarak yaptım belki 20 000 tohum ektim ,
bu işin, bir kaç kişi de olsa uzmanlarıyla, hocalarıyla, Orman bakanlığı Fidanlıklarıyla, devamlı görüştüm vs vs yıllarca bu işe vakit harcadım ... sonuç:
Bu ağaç Türkiyede çok az yerde yetişebilir ve bu ağacın mürüvetini görmeye ömrünüz yetmez.. yüksek rakımların ve nemli ortamların ağacı. Aksi taktirde normalden daha yavaş büyüyor ve kritik bir durumda yaşamını sürdürüyor, rüzgar, ışık, ısı ve nem oranlarındaki değişikliklere çok hassas tepki veriyor. Saksıdayken bile yerini değiştirdiğinizde ağaç şaşırma dediğimiz tepkileri veriyor, küçük bir durumda hemen kuruma belirtisi gösteriyor.Düşük rakımlarda bebekten farkı yok.
En az rakımın 900 metre olması gerekiyor
Tohumdan üretim yapılacaksa, mutlaka aşı uygulanmalı yoksa ilerki yaşlarda (15-18 yıl sonra )baskın kromozon denilen genetik değişime uğruyor. berbat bi gri renk alıyor (çocukken kızıl saçlı bir çocuğun yirmili yaşlarda kumrala dönüşmesi gibi )
bu ağaç'ın adı PİCİYAKOS KOSTER GLAUCA .dünyada birtek yerde oluyor, almanya hollanda sınırında Münihe 600 km uzaklıkta jadalog da küçük bir özel ormanda yetişiyor. Bu ormanın sahibi alman aile 400 yıldır bu işi yapıyomuş Arı mavi ladin ırkı yalnız bunların yetiştirdiği ağaçlar bilmem gördünüzmü ama rengi inanmıyacaksınız ama çivit mavisi (parlement sigara paketinin üstündeki maviyi düşünün )
Sayın Lotus,


Sizinle polemiğe girmek istemem ama doğru yazdığınız bazı bilgilerinizin yanında birçok da yanlışlarınız var.Durum bu kadar karamsar olsaydı bu kadar insan bu türle uğraşır mıydı?Bir de Latince adı piciyakos değil,"Picea pungens glauca".İsterseniz sizi İzmir-Ödemiş-Gölcük yaylasındaki benim ve diğer arkadaşların fidanlıklarında gezdirebilirim.İster aşılı,isterseniz de evimizin arka bahçesindeki tohumdan üretilmiş ve masmavi olan ladinimizi görme şansınız da olur.Ya da bir ara fotoğrafını çekip buraya koyarım.

kazim polat Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-04-2007, 12:13   #13
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 12-12-2006
Şehir: İzmir
Mesajlar: 24
Galeri: 10
Ladin ile göknar türü arasındaki temel farklılıklar burada da geçerli. Yani göknarda yaprakların yassı, ladinde dört köşeli (yuvarlakımsı) olması, kozalakların göknarda yukarı, ladinde aşağı doğru uzaması vs. Sanırım bu konu forumda ayrıca işleniyor.

erenariff beğendi.
Sevi Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-05-2007, 21:10   #14
Joy
Fatih
 
Joy's Avatar
 
Giriş Tarihi: 21-12-2006
Şehir: SAKARYA
Mesajlar: 67
yanlış yere yazmısım burayada yazayım sevinçten ilk denememde 10 günde çimlendirdim mavi ladinimi ama daha 1 i çıktı geriside gelicek işallah kök gibi bişeylerde cıktı toprakta baş aşahımı döndüler yoksa :P çelikten daha zevkli bişeymiş ilk gördüm sevinçten havaya zıpladım darısı size

Joy Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-05-2007, 16:27   #15
Zek
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 17-05-2007
Şehir: İzmir
Mesajlar: 14
Thumbs down mavi ladin

merhalar,

amerikadan mavi ladin tohumu getirdim ve nisanın ilk haftası gibi tohumları bastım. Çimlenme çok güzel gerçekleşti. Ancak çimlenen tohumlar bir süre sonra ölmeye başladı. Hepsini kaybetmedik ama devam ederse kaybedicez galiba.. bir fikri olan varmı (rakım 800 civarı) . ilgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

Zekeriya KARA

Zek Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-05-2007, 23:27   #16
Ağaçsever
 
Ali Emiroğlu's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-05-2007
Şehir: Ankara,Çayyolu
Mesajlar: 30
merhaba;tohumları çimlendirdiğin yer hakkında bilgi verirsen sana yardımcı olmaya çalışırım. Ya havasız kalmıştır ya da mantar hastalığına yakalanmıştır.Ölenler kök boğazından mı ?

Ali Emiroğlu Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-05-2007, 07:44   #17
Zek
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 17-05-2007
Şehir: İzmir
Mesajlar: 14
Question mavi acilll

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Ali Emiroğlu Mesajı Göster
merhaba;tohumları çimlendirdiğin yer hakkında bilgi verirsen sana yardımcı olmaya çalışırım. Ya havasız kalmıştır ya da mantar hastalığına yakalanmıştır.Ölenler kök boğazından mı ?


Merhaba Ali Bey,
Evet aynen kök boğazından ... tam oradan yamuluyorlar .. Rakım 700-800 arası, karışım bir toprak hazırladım. Mantar ilacı atmıştım toprağa tohumu basarken ama.. 2 yastık var . Birisini 10 gün kadar kapattım. Diğerini hiç kapatmadım. Ölüm oranı aynı ikisindede. Havasızlıktan değil galiba. İlginize çok teşekkür ediyorum. Yorumlarınızı bekliyorum. Kök boğazı tespitiniz isabetli oldu.

Zek Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-05-2007, 09:15   #18
Joy
Fatih
 
Joy's Avatar
 
Giriş Tarihi: 21-12-2006
Şehir: SAKARYA
Mesajlar: 67
Sulamadan da olabilir ben fısfısla suluyorum aşırı sulama yapınca kökler yerinde oynama yapıyormus bende şimşirlere çok su dökmüştüm kurumuştu.

Joy Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-05-2007, 09:58   #19
Ağaçsever
 
Ali Emiroğlu's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-05-2007
Şehir: Ankara,Çayyolu
Mesajlar: 30
Sayın Zek;toprak yerine torf kum ve gübre karışımı yaparak viyollerde yetiştirebilirsin.Geçirgen bir karışım hem fazla suyun gitmesine hemde hava almasına yardımcı olacaktır.Mantar ilacını cimlendikten sonra fısfısla ver.Güneş ışınlarını direk almayacağı bir ortam hazırla.Başarılar.

Ali Emiroğlu Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-05-2007, 11:31   #20
Zek
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 17-05-2007
Şehir: İzmir
Mesajlar: 14
Talking

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Ali Emiroğlu Mesajı Göster
Sayın Zek;toprak yerine torf kum ve gübre karışımı yaparak viyollerde yetiştirebilirsin.Geçirgen bir karışım hem fazla suyun gitmesine hemde hava almasına yardımcı olacaktır.Mantar ilacını cimlendikten sonra fısfısla ver.Güneş ışınlarını direk almayacağı bir ortam hazırla.Başarılar.

Ali Bey;
Karışım aynen bahsettiğiniz gibi...violleri artık yeni basacağım tohumlarda kullanırım. Hava almaktan kasıt köklerin hava alması mı? çimlenme yaklaşık 1 ay önce oldu şimdi mantar ilacı atılırmı? kök boğazından kuruma sebebi bu mu ? ayrıca kapak atmak gerekirmi? Joy un yukarıda bahsettiği gibi sulama etkenmidir? Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.

iyi çalışmalar.

Zekeriya KARA

Zek Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-05-2007, 14:35   #21
Ağaçsever
 
Ali Emiroğlu's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-05-2007
Şehir: Ankara,Çayyolu
Mesajlar: 30
Zekeriya bey;Köklerin hava alması ve iyi gelişebilmesi için.Mantar ilacı,soğuktan korumak adına sera ortamında havasız kalan bitkiler için.Çimlenme olduktan sonra, odunsu doku oluşuncaya kadar aralıklarla ilaç yapılabilir.Açık havada problem olmaz.Yaptığınız karışım geçirgense fazla su köklere oksijen taşıyacaktır.Bu havalarda üzerini örtmeden yarı gölge yerler idealdir.Moralinizi bozmayın,mücadeleye devam. Ali Emiroğlu

Ali Emiroğlu Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-05-2007, 16:49   #22
Zek
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 17-05-2007
Şehir: İzmir
Mesajlar: 14
Talking

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Ali Emiroğlu Mesajı Göster
Zekeriya bey;Köklerin hava alması ve iyi gelişebilmesi için.Mantar ilacı,soğuktan korumak adına sera ortamında havasız kalan bitkiler için.Çimlenme olduktan sonra, odunsu doku oluşuncaya kadar aralıklarla ilaç yapılabilir.Açık havada problem olmaz.Yaptığınız karışım geçirgense fazla su köklere oksijen taşıyacaktır.Bu havalarda üzerini örtmeden yarı gölge yerler idealdir.Moralinizi bozmayın,mücadeleye devam. Ali Emiroğlu
Ali Bey,
Açık havada mantar sorun olmuyorsa benim çimlenen tohumlarım neden ölüyor. (boğazdan) Ama ben yinede ilaç attırıcam. Moral bozukluğu kesinlikle yok. Desteklerinizden ötürü teşekkür ediyorum tekrar.

Zek Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-05-2007, 10:19   #23
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 31-07-2006
Mesajlar: 7
az miktarda mavi ladin tohumu alacak arkadaşların yurt dışına boşuna kargo parası vermesine gerek yok. tohum gönderebilirim
antfidan@mynet.com

mturkkan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-05-2007, 10:29   #24
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 31-07-2006
Mesajlar: 7
merhaba zekeriya bey
sizin sorununu damping off olarak isimlendirilen çökerten hastalığı. Bu hastalık genel olarak sıcalık ve nemin bir araya geldiği durumlarda olur. En yakın zirai ilaç bayiine giderek konu ile ilgili fungisitlerden alabilirsiniz. bulamazsanız yazınız. yardımcı olmaya çalışırım. Çünkü bende aynı sorunu yaşadım. 2000 e yakın fidanı kaybettim. antfidan@mynet.com

mturkkan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-05-2007, 11:18   #25
Zek
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 17-05-2007
Şehir: İzmir
Mesajlar: 14
Talking maviler iyileşecek :=)

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi mturkkan Mesajı Göster
merhaba zekeriya bey
sizin sorununu damping off olarak isimlendirilen çökerten hastalığı. Bu hastalık genel olarak sıcalık ve nemin bir araya geldiği durumlarda olur. En yakın zirai ilaç bayiine giderek konu ile ilgili fungisitlerden alabilirsiniz. bulamazsanız yazınız. yardımcı olmaya çalışırım. Çünkü bende aynı sorunu yaşadım. 2000 e yakın fidanı kaybettim. antfidan@mynet.com

Merhaba;

İlginize teşekkür ederim,

Bahsettiğiniz hastalığı netten araştırdım. Ancak her ağaç için farklı funguslar olabilir diyorlar. Biyolojik savaştan bahsedilmiş. Sizden ricam örnek ilaç ismi ve muhtevası ile ilgili bilgi verebilirmisiniz?

Joy arkadaşım karıncalar için ddt (toz) kenarlara dökebilirsin.Aynısı benimde başıma geldi.

Zek Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-05-2007, 13:14   #26
Yeni Üye
 
gamitt45's Avatar
 
Giriş Tarihi: 17-04-2007
Şehir: manisa
Mesajlar: 15
merhabalar aynı durum ve hal bende de var
fidanlar yemyeşilçimleniyor
aynen ölümler devam ediyor
fungusit ilacının adını verirseniz sevinirim
,

gamitt45 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-05-2007, 08:49   #27
Joy
Fatih
 
Joy's Avatar
 
Giriş Tarihi: 21-12-2006
Şehir: SAKARYA
Mesajlar: 67
Benimde bir sorum var benim mavi ladinlerim çimlenmeye basladı çıkmayanlardan birkaçını karıncaların çıkardığını gördüm başka delihe taşıdılar eko sistem mi yapıyolar bu karıncalara bişey yapmak gerekirmi çok şaşırdım görünce.

Joy Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-05-2007, 15:20   #28
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 28-05-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 2
merhabalar..bu siteye yeni üye oldum...mavi ladin bitkisi arıyorum bana yardimci olabilirmisiniz?yurt dişindanda ithal olabilir...istanbuldan eda

edaaltan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-08-2007, 13:48   #29
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 15-08-2007
Şehir: Amsterdam
Mesajlar: 5
Mavi Ladin

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi edaaltan Mesajı Göster
merhabalar..bu siteye yeni üye oldum...mavi ladin bitkisi arıyorum bana yardimci olabilirmisiniz?yurt dişindanda ithal olabilir...istanbuldan eda

Merhaba Eda Altan

Size Mavi Ladin konusunda yardimci olabilirim.

Bana mail atabilirsiniz veya bu numaralardan ulasabilirsiniz.

GSM : 0031 611400626
: 0031 634063434

Iyi gunler

Joong beğendi.
CamDunyasi Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-11-2007, 01:00   #30
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 10-12-2005
Mesajlar: 4
*** eda mavi ladin bitkisi bulmak için yazmıssın eger buklyduysan benide bilgilendirrsen sevinirim

uğurcan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 00:22.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026