![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 18-01-2015
Şehir: AFYON
Mesajlar: 1
|
Merhabalar... Benim küçük ladinlerim neden öluyor acaba.3gunde fiğfisla suluyorum..parmasel kullandim çok ciliz görünüyorlar.Bazilari daha yeni çikarken öluyor. Düzenleyen dvt : 18-01-2015 saat 22:09 Neden: ekleme |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 25-01-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 74
|
Tek kelimeyle mükemmel.Bu fidanlığı vizelerden sonra ziyaret edeceğim inşallah ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-03-2007
Şehir: manisa
Mesajlar: 2
|
Merhaba ustalar. Ben de yeni üye oldum. Gerçekten harika bir siteymiş. Ben de şunu sorabilir miyim. Mavi ladini serada tohumdan yetiştirebilir miyim? Yardımcı olursanız sevinirim. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2007
Şehir: BURSA
Mesajlar: 305
|
****** yetiştirebilirsiniz. Yapacağınız işlem normal bir tohum çimlendirme işleminden farklı değildir. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-03-2007
Şehir: aksaray
Mesajlar: 17
|
Merhaba ben (Zehra-) yeni üyeyim. Ben de doğaya çok meraklıyım. Ayrıca ben bir köye yeni atanan ilkokul( matematik) öğretmeniyim.Köy halkı da okumuş biri olarak bana bazı sorular soruyorlar. Ben de ben matematik öğretmeniyim ne bileyim ağacı, bitkiyi... demek istemediğim için buraya üye oldum Bana yardımcı olursanız memnun olurum. Çünkü doğayı sevmeme rağmen yetiştiricilik hakkında hiç bilgim yok.Ben daha öncede yazı yazmıştım.Gelen cevaplar için teşekkür ederim. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Mutlaka herkes bildiğini anlatır. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 24-03-2007
Şehir: ordu
Mesajlar: 3
|
*** ben nizamettin size otrdudan yazıyorum ticaretle uğrasıyorum doğaya karşı asırı bir düşkünlüğüm var mavi ladın hakkında bilgi almak istiyorum tohumunu nerden bulabilirm yardımcı olursanız sevinirim |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
not: Ebay.com da arama bölümüne Picea pungens yazın, tüm satıcılar çıkacaktır ![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ağaç Dostu.
|
merhaba, Yaylada komşumuzun bahçesinde mavi ladin var, beraber aşılama denemesi yapmak istiyoruz, detaylı bilgiye ihtiyacım var. Sn.ozanutku, fotoğraflardan aşı yaptığınız görülüyor, Selahattin Bey'de yanaştırma aşıdan söz etmiş, detaylı olarak anlatabilecek var mı acaba? Hangi türlere aşılayabiliriz, ne zaman uygun olur, hangi yöntem, vs.? Örneğin, bildiğimiz çama aşılasak, nasıl sonuç alırız? Teşekkürler, |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 27-09-2007
Şehir: Kızılcahamam
Mesajlar: 29
|
Sabır Allahım Sabır
Arkadaşlar mavi ladin yetiştirmeyi hiç tavsiye etmem... Yıllar önce bi mavi ladin gördüm,vuruldum , yerimde müsait, hemen bu işe kendimi kaptırdım yıllardır bu işi hobi olarak yaptım belki 20 000 tohum ektim , bu işin, bir kaç kişi de olsa uzmanlarıyla, hocalarıyla, Orman bakanlığı Fidanlıklarıyla, devamlı görüştüm vs vs yıllarca bu işe vakit harcadım ... sonuç: Bu ağaç Türkiyede çok az yerde yetişebilir ve bu ağacın mürüvetini görmeye ömrünüz yetmez.. yüksek rakımların ve nemli ortamların ağacı. Aksi taktirde normalden daha yavaş büyüyor ve kritik bir durumda yaşamını sürdürüyor, rüzgar, ışık, ısı ve nem oranlarındaki değişikliklere çok hassas tepki veriyor. Saksıdayken bile yerini değiştirdiğinizde ağaç şaşırma dediğimiz tepkileri veriyor, küçük bir durumda hemen kuruma belirtisi gösteriyor.Düşük rakımlarda bebekten farkı yok. En az rakımın 900 metre olması gerekiyor Tohumdan üretim yapılacaksa, mutlaka aşı uygulanmalı yoksa ilerki yaşlarda (15-18 yıl sonra )baskın kromozon denilen genetik değişime uğruyor. berbat bi gri renk alıyor (çocukken kızıl saçlı bir çocuğun yirmili yaşlarda kumrala dönüşmesi gibi ) bu ağaç'ın adı PİCİYAKOS KOSTER GLAUCA .dünyada birtek yerde oluyor, almanya hollanda sınırında Münihe 600 km uzaklıkta jadalog da küçük bir özel ormanda yetişiyor. Bu ormanın sahibi alman aile 400 yıldır bu işi yapıyomuş Arı mavi ladin ırkı yalnız bunların yetiştirdiği ağaçlar bilmem gördünüzmü ama rengi inanmıyacaksınız ama çivit mavisi (parlement sigara paketinin üstündeki maviyi düşünün ) Düzenleyen Lotus_1071 : 28-09-2007 saat 01:06 |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Sizinle polemiğe girmek istemem ama doğru yazdığınız bazı bilgilerinizin yanında birçok da yanlışlarınız var.Durum bu kadar karamsar olsaydı bu kadar insan bu türle uğraşır mıydı?Bir de Latince adı piciyakos değil,"Picea pungens glauca".İsterseniz sizi İzmir-Ödemiş-Gölcük yaylasındaki benim ve diğer arkadaşların fidanlıklarında gezdirebilirim.İster aşılı,isterseniz de evimizin arka bahçesindeki tohumdan üretilmiş ve masmavi olan ladinimizi görme şansınız da olur.Ya da bir ara fotoğrafını çekip buraya koyarım. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yeni Üye
|
Ladin ile göknar türü arasındaki temel farklılıklar burada da geçerli. Yani göknarda yaprakların yassı, ladinde dört köşeli (yuvarlakımsı) olması, kozalakların göknarda yukarı, ladinde aşağı doğru uzaması vs. Sanırım bu konu forumda ayrıca işleniyor. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fatih
Giriş Tarihi: 21-12-2006
Şehir: SAKARYA
Mesajlar: 67
|
yanlış yere yazmısım burayada yazayım sevinçten ilk denememde 10 günde çimlendirdim mavi ladinimi ama daha 1 i çıktı geriside gelicek işallah kök gibi bişeylerde cıktı toprakta baş aşahımı döndüler yoksa :P çelikten daha zevkli bişeymiş ilk gördüm sevinçten havaya zıpladım darısı size |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-05-2007
Şehir: İzmir
Mesajlar: 14
|
merhalar, amerikadan mavi ladin tohumu getirdim ve nisanın ilk haftası gibi tohumları bastım. Çimlenme çok güzel gerçekleşti. Ancak çimlenen tohumlar bir süre sonra ölmeye başladı. Hepsini kaybetmedik ama devam ederse kaybedicez galiba.. bir fikri olan varmı (rakım 800 civarı) . ilgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. Zekeriya KARA |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 23-05-2007
Şehir: Ankara,Çayyolu
Mesajlar: 30
|
merhaba;tohumları çimlendirdiğin yer hakkında bilgi verirsen sana yardımcı olmaya çalışırım. Ya havasız kalmıştır ya da mantar hastalığına yakalanmıştır.Ölenler kök boğazından mı ? |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-05-2007
Şehir: İzmir
Mesajlar: 14
|
Alıntı:
Merhaba Ali Bey, Evet aynen kök boğazından ... tam oradan yamuluyorlar .. Rakım 700-800 arası, karışım bir toprak hazırladım. Mantar ilacı atmıştım toprağa tohumu basarken ama.. 2 yastık var . Birisini 10 gün kadar kapattım. Diğerini hiç kapatmadım. Ölüm oranı aynı ikisindede. Havasızlıktan değil galiba. İlginize çok teşekkür ediyorum. Yorumlarınızı bekliyorum. Kök boğazı tespitiniz isabetli oldu. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fatih
Giriş Tarihi: 21-12-2006
Şehir: SAKARYA
Mesajlar: 67
|
Sulamadan da olabilir ben fısfısla suluyorum aşırı sulama yapınca kökler yerinde oynama yapıyormus bende şimşirlere çok su dökmüştüm kurumuştu. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 23-05-2007
Şehir: Ankara,Çayyolu
Mesajlar: 30
|
Sayın Zek;toprak yerine torf kum ve gübre karışımı yaparak viyollerde yetiştirebilirsin.Geçirgen bir karışım hem fazla suyun gitmesine hemde hava almasına yardımcı olacaktır.Mantar ilacını cimlendikten sonra fısfısla ver.Güneş ışınlarını direk almayacağı bir ortam hazırla.Başarılar. |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-05-2007
Şehir: İzmir
Mesajlar: 14
|
Alıntı:
Ali Bey; Karışım aynen bahsettiğiniz gibi...violleri artık yeni basacağım tohumlarda kullanırım. Hava almaktan kasıt köklerin hava alması mı? çimlenme yaklaşık 1 ay önce oldu şimdi mantar ilacı atılırmı? kök boğazından kuruma sebebi bu mu ? ayrıca kapak atmak gerekirmi? Joy un yukarıda bahsettiği gibi sulama etkenmidir? Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. iyi çalışmalar. Zekeriya KARA |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 23-05-2007
Şehir: Ankara,Çayyolu
Mesajlar: 30
|
Zekeriya bey;Köklerin hava alması ve iyi gelişebilmesi için.Mantar ilacı,soğuktan korumak adına sera ortamında havasız kalan bitkiler için.Çimlenme olduktan sonra, odunsu doku oluşuncaya kadar aralıklarla ilaç yapılabilir.Açık havada problem olmaz.Yaptığınız karışım geçirgense fazla su köklere oksijen taşıyacaktır.Bu havalarda üzerini örtmeden yarı gölge yerler idealdir.Moralinizi bozmayın,mücadeleye devam. Ali Emiroğlu |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-05-2007
Şehir: İzmir
Mesajlar: 14
|
Alıntı:
Açık havada mantar sorun olmuyorsa benim çimlenen tohumlarım neden ölüyor. (boğazdan) Ama ben yinede ilaç attırıcam. Moral bozukluğu kesinlikle yok. Desteklerinizden ötürü teşekkür ediyorum tekrar. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 31-07-2006
Mesajlar: 7
|
az miktarda mavi ladin tohumu alacak arkadaşların yurt dışına boşuna kargo parası vermesine gerek yok. tohum gönderebilirim antfidan@mynet.com |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 31-07-2006
Mesajlar: 7
|
merhaba zekeriya bey sizin sorununu damping off olarak isimlendirilen çökerten hastalığı. Bu hastalık genel olarak sıcalık ve nemin bir araya geldiği durumlarda olur. En yakın zirai ilaç bayiine giderek konu ile ilgili fungisitlerden alabilirsiniz. bulamazsanız yazınız. yardımcı olmaya çalışırım. Çünkü bende aynı sorunu yaşadım. 2000 e yakın fidanı kaybettim. antfidan@mynet.com |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-05-2007
Şehir: İzmir
Mesajlar: 14
|
Alıntı:
Merhaba; İlginize teşekkür ederim, Bahsettiğiniz hastalığı netten araştırdım. Ancak her ağaç için farklı funguslar olabilir diyorlar. Biyolojik savaştan bahsedilmiş. Sizden ricam örnek ilaç ismi ve muhtevası ile ilgili bilgi verebilirmisiniz? Joy arkadaşım karıncalar için ddt (toz) kenarlara dökebilirsin.Aynısı benimde başıma geldi. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-04-2007
Şehir: manisa
Mesajlar: 15
|
merhabalar aynı durum ve hal bende de var fidanlar yemyeşilçimleniyor aynen ölümler devam ediyor fungusit ilacının adını verirseniz sevinirim , |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Fatih
Giriş Tarihi: 21-12-2006
Şehir: SAKARYA
Mesajlar: 67
|
Benimde bir sorum var benim mavi ladinlerim çimlenmeye basladı çıkmayanlardan birkaçını karıncaların çıkardığını gördüm başka delihe taşıdılar eko sistem mi yapıyolar bu karıncalara bişey yapmak gerekirmi çok şaşırdım görünce. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 28-05-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 2
|
merhabalar..bu siteye yeni üye oldum...mavi ladin bitkisi arıyorum bana yardimci olabilirmisiniz?yurt dişindanda ithal olabilir...istanbuldan eda |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 15-08-2007
Şehir: Amsterdam
Mesajlar: 5
|
Mavi Ladin
Alıntı:
Merhaba Eda Altan Size Mavi Ladin konusunda yardimci olabilirim. Bana mail atabilirsiniz veya bu numaralardan ulasabilirsiniz. GSM : 0031 611400626 : 0031 634063434 Iyi gunler |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 10-12-2005
Mesajlar: 4
|
*** eda mavi ladin bitkisi bulmak için yazmıssın eger buklyduysan benide bilgilendirrsen sevinirim |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|