17-11-2005, 16:17 | #33 |
Ağaç Dostu
|
Ağaçları bulutlu havalarda çekerken ağaç istediğim renkte çıksa dahi arka plandaki bulut görüntüsü parlayarak ağacın bütün özelliğini bozuyor ve fotoğraf ziyan oluyor. Elimde Fuji S9500 modeli var. Hangi tip filtreyi kullanmalıyım? |
17-11-2005, 18:22 | #34 |
Yeni Üye
|
Merhaba Bay Mineral Yanılmıyorsam Fuji S9500 Amerikan versiyonu bizde S5500 e takabül ediyor. Bu tip makinelerde filtre kullanamazsınız. Bu tip sorunların giderilmesi filtrelerden ziyade teknik bir konu. Bu pozlama ile ilgili bir sorun. Eğer çektiğiniz kadrajların içinde beyaz varsa bu her zaman karşınıza çıkabilir. yapabileceğiniz en güzel şey bulutların geçmesini beklemek, **** bulutsuz bir havada bir daha çekmek. |
18-11-2005, 01:05 | #35 |
Ağaç Dostu
|
Fuji S9500, S5500' den ayrı bir makine. Ülkemizde piyasaya bir kaç hafta önce çıktı. Kitabında 58 mm. çapındaki filtrelerin takılabileceği yazıyor. Yani ben bu durumda hangi filtreyi kullanmam gerekiyor? Polarize mi bu işi çözüyor, ultraviyole mi? |
18-11-2005, 08:20 | #36 |
Ağaç Dostu
|
İsmail merhaba İsmini nerden hatırladığımı buldum.(Küçükçekmece'de Hayat) albümün geldi mi? Usta olmak kolay değil bir soru da benden.Makinem Sony DSCH1 filtre kullanabilirmiyim? Evetse önerin nedir?Şimdiden teşekkürler |
18-11-2005, 09:19 | #37 |
Yeni Üye
|
Merhaba Vildan Hanım ve Bay Mineral Fuji S9500 ve Sony için filtre kullansanız bile bunlar objektifi koruyan UV tarzında Filtrelerdir. Polorize filtre ile sonuca ulaşabileceğiniz en iyi makineler SLR ve D-SLR yani objektifi değişe bilir; vizörden baktığınız zaman direk objektifin içinden göre bildiğiniz makinelerdir. Sonuçta sizin makinelerede polorize filtre takılabilinir ama sonucu her zaman vermeye bilir. Likit ekranda polorizenin etkisini takip etmek zor olabilir. |
19-11-2005, 12:45 | #40 |
Yeni Üye
|
Merhaba Mineral Sizi fotoğrafa pek meraklı gördüm. Benim tavsiyem bir fotoğraf kursuna gitmeniz. Sizi çok ileri götürecektir. Sorduklarınıza ben gene zevkle cevap vermeye çalışayım. Gün batımı **** doğumu fotoğrafları eğer güneşe karşı çekiliyorsa kural budur demek zor. çünkü her anın ve kadrajın etkisi farklı olabilr. Ama benim size tavsiyem normal pozlamanın dışında birde gün batımı etkisini arttırmak için -1 stop az pozlama yapmanız. Bu size kırmızının etkisini artıracak bulutların daha ön plana çıkmasını ve kontras olmasını sağlayacaktır. Güneş tutulması fotoğrafı için güneşten gelen çok kuvvetli ışınları kesmek için ND4 bula bilirseniz ND8 filtrelerden kullanmak Hatta bunlardan birkaçtanesini üst üste kullanmak gerekir. Eğer SLR makinelerle çekim yapılacaksa gerekli önlemleri almadan vizörden kesinlikle bakmamanız gerekir yoksa gözünüzden olabilirsiniz. Şaka değil birkere bile bakmak göz retinanızı yakabilr. |
20-11-2005, 03:10 | #41 |
Ağaç Dostu
|
Arkadaşlar, "falan filan" diye sorular sormayalım.. İsmail'i de bıktırmanın alemi yok.. Bıktım sizden der ve çeker giderse soruları bana sorarsınız, benim de nasıl cevaplar vereceğim malum.. Yine de siz bilirsiniz.. Ben de bişey sormak istiyorum.. Baştan söyliyeyim, soracağım sorunun cevabı olmayabilir çünkü yaptığım şey biraz aykırı, açıklaması da yetersiz olabilir.. Şimdi... Bende bir Kodak cx6330 var.. Makinayı aldığımda pil sorunu yaşadım, fotokritikte söyledim sorunumu, bana kızdılar.. "Hemen git düzgün bir şarj cihazı al" dediler.. Sorunu çözdük.. İlkokulda, çizgi film seyretmek için kullandığımız rus malı bir cihaz vardı.. Dia takılıyor, çevriliyor ve duvara yaklaşık 1 metrekarelik görüntü veriyordu.. Bir çeşit projeksiyon, tepegöz karışımı film makinası işte.. Neyse, ben bu makinanın içindeki bir aparatı çıkardım.. İki tarafında birer mercek olan bu aparatın bir tarafı fotoğraf makinasının objektifine tam uydu.. Yani full optik zoom yaptığımda, dışa doğru hareket eden objektif bu aparatın bir tarafındaki boşluğa tam oturuyordu.. Sinek makrosu çekmek için kullandım.. Amacım, 3.2 optik zoom'u artırmaktı, başardım da, sineğin makrosunu uzun bir kovalamaca ve yaklaşık 50-60 denemeden sonra net olarak çekmeyi başardım.. Bkz. http://www.fotokritik.com/foto.php?fid=104681 Ancak, bu aparatı kullandıktan hemen sonra zoom yaptığımda, makinada bazı anormallikler farkettim.. Odaklanma sorunu vardı ve kapatıp açmadan düzelmiyordu.. Merak ettiğim şey, optik+digital toplam 10x zoom olan makinanın, nasıl bir mekanizması, nasıl bir çalışma mantığı var da, bu aparatı kullandığımda odaklanma sorunu ortaya çıkıyor.. Kullanılan mikrochip mi harici bir aparat kullanımına uygun değil.. ?? Sonuçta makinanın herhangi bir aparatı yok !! Daha sonra da, genellikle pillerin şarjı azaldığında 3-5 kez error mesajı okudum ekranda... Nedir anlamadım, toz mu kaçtı acaba, bu tozu kaç ytl ile temizlerim merak ediyorum .. |
20-11-2005, 08:16 | #42 |
Ağaç Dostu
|
Abicim senin iş biraz laçkalaşmış. Yaptığın ek objektifi, objektife takarken zorladın mı? Zorladıysan o sorun kaynaklanmış olabilir. Birde kodak makineler önerilmez. Bende 6230 kullanmıştım. Bir ara ekranı kırılmasına rağmen yedek makine olarak kullandığım günlerde defalarca kez yıldırım bile yakalamıştım(yıldırım yakalamak bu makinelerle zaten zor, birde makineye sorun). Hatta Kerpe' de karşılaştığım hortumları o ekranı kırık makineyle görüntüledim. Kodak dandik ama bayağı fedakar çıktı Ammevelakin yeni aldığım gıcır gıcır şarjlı pillerimi 6230um canlarını okudu. Bu yüzden bozulmakta olan bir kodağı kullanırken pil konusunda dikkatli olmanız gerekiyor. |
20-11-2005, 08:23 | #43 |
Ağaç Dostu
|
Bu arada, en az bir ay makinesiz kalmayı göze alıyorsan servisine, İstanbul' a göndertmeni rica ederim. Yine de servise vereceğin parayla yeni bir makine alman daha doğru olur. Nitekim 6230umun kırık ekranı için geçen sene 80 lira filan istemişlerdi. Seninkinin halide biraz içler acısı olduğu için hiç uğraşmadan kodak dışı yeni bir makine almanı tavsiye ederim. Kodak servisleri hakkında bir bilgi daha vermek gerekirse, servise gönderdiğin makinenin yedek parça v.s.. gibi bir sorun nedeniyle yurt dışına gönderilme ihtimali var. Bu yüzden yurt dışına gönderilen bir makinenin kaç haftada geleceğini Allah bilir. Kodak servisleri zaten olumsuzluklarıyla tanınıyor. |
20-11-2005, 19:21 | #44 |
Ağaç Dostu
|
Yok yok, Kodak normal çalışıyor şimdi.. O an için sapıttı biraz.. Ben bunun sebebini&mantığını merak ettim sadece.. Ayrıca şöyle bir durum var.. Biz Türkler, kullandığımız cihazlarla, araçlarla az bişey duygusal bağ kurarız.. İlk arabamızı unutmayız, lafı geçtikce "hey gidi hey, kalender ... " diye kulaklarını çınlatırız.. Kodak benim ilk dijital makinam.. Severim kendisini, misyonunu başarıyla tamamladı aslında .. Onun kapasitesini aşan benim !! Sorun, hayallerin gerçek olması için gerekli harcamanın da şu anda beni aşıyor olması.. Anlayacağın iki arada kaldım.. Dere de vardı galiba ! Aklıma ilk arabam geldi.. Hey gidi Murat 124 heey.. Şimdi ne haldedir acaba ??? |
21-11-2005, 08:50 | #45 |
Yeni Üye
|
Ya Cihancir ben sana ne diyeyim. Allah islah etsin. Benim sana tavsiyem derhal bir zenit edin ona istediğin gibi davran. Her türlü agrasif davranışlara olumlu tepki verir sesi soluğu çıkmaz. Büyük bir yatırımda istemez. Bu kıyağımıda ancak hemşerilerime (bede Gönen'liyim) yaparım. |
21-11-2005, 18:32 | #47 |
Ağaç Dostu
|
Vaaay hemşehrim.. Bir de Sarıköy'lü olsaydın bari.. Sen yine de bana enişte diyebilirsin !! Tavsiyen için teşekkürler.. Bit pazarından aldığım ve çalışır durumda olduğu halde parçalayıp, tekrar monte edip edemeyeceğimi denediğim rus mali simena geldi aklıma.. ( cimena da olabilir ).. Deney sonucu mu ? Monte ettikten sonra artakalan parçaların sayısına inanamazsınız !! Yine de, o küçücük parçaları, yayları, mercekleri v.s. hayran hayran incelemiş, adamları takdir etmiştim.. Vallahi agresifliğimden değil, bit pazarında gördüğümde deri kılıfı çok hoşuma gitmişti.. Ben iki ekmek parasına kılıfını aldım aslında, makina eşantiyon gibi geldi ya, sakin sakin parçaladım valla.... Zenith de var evet.. Sadece tripot'unu kullanıyorum.. Zenith dışında, 4 tane daha makina var.. Yılmaz, kibrit çöpünü yakıp, flash olarak mı kullanıyorsun ? |
30-11-2005, 02:44 | #52 |
Ağaç Dostu
|
İsmail Hocam merhaba, Makinemin kullanma klavuzunda birden fazla filtreyi aynı anda kullanmayın diye yazıyor. Klavuzdakinin aksine davransam ne gibi sorunlar çıkabilir? Ben polarize ve ultraviyole filtre aldım. Bu ikisinin aynı anda kullanılması sorun çıkartırmı ki?? |
30-11-2005, 08:48 | #53 |
Yeni Üye
|
Merhaba BayMineral Önce hayırlı olsun. Filtreleri üst üste kullanmakta bir amacınız olmalı. Özel bir amaç yoksa; Üst üste filtre kullanmak Araya ekstra bir cam girdiği için kalite kaybına neden olacaktır. en önemli problemi geniş açılarda veya zum bir objektif ise zumun geniş açısında köşelerde kararmaya neden olur. Polorize filtreyi güneşli havalarda, UV filtreyi objektifi koruma amaçlı polorizeyi kullanmadığınız zaman kullana bilirsiniz. UV filtrenin gerçek etkisini çok güneşli deniz kıyılarında ve 2000 metreden sonra yüksek dağlarda hava kapalı dahi olsa oluşan uv ışınlarına karşı (filmlerde penbe bir renk sapmasına neden olur) kullanılır. |
30-11-2005, 10:52 | #54 |
Ağaç Dostu
|
Peki ben bu polarize ya da uv filtre ile, kapalı havalarda özellikle ağaçları çekerken oluşan bulut patlamasını engelleyebilirmiyim? Filtreli Güneş fotoğrafı ile filtresiz Güneş fotoğrafı arasında bir hayli fark var. Bunu gördüm. Filtre taktığımda pozlamayı daha fazla kısaltmam gerekiyormuş meğer. Tüm yardımlarınız için çok teşekkürler.. |
01-12-2005, 08:48 | #55 |
Yeni Üye
|
Sevgili Mineral Bulutların patlaması pozlama ile alakalı. filtrelerle bir ilgisi yok. Makine ile çekim yapmaya kalktığınız zaman, makinenin pozametresi çalışır ve vizörden gördüğünüz kadrajın içinden ortalama bir ölçü alır. Kadrajınız diyelimki ormanlık bir bölge (bu şu demektir koyu bir bölge) ve göktüzü ve parlak beyaz bulutlar (buda açık bölge) dan oluşuyor. Makine bütün bunların ortalamasını alır ve size bir değer verir. Siz bu değerle çektiğiniz zaman bulutlar patlayacak, ağaçlar koyu çıkacaktır. Bu fiziksel bir kural bundan kaçış yok. Bunun önüne geçmek için, kadrajınızı ya gökyüzünü almadan çekeceksiniz (bu durumda pozametre yanılmayacak ormanlık bölge daha parlak ve canlı renkler verecek), bulutlar çok güzelse ormanlık bölgeyi almayarak **** çok az alarak çekmek (bu durumda pozametre gene yanılmayacak daha yüksek bir hız vererek bulutları doğru pozlayacaktır). Ama tek ağaç çekiyorsanız ve yerden havaya doğru çekiyorsanız bunu engelliyemezsiniz. Bulutlar patlayacak ağaçta silüet halinde çıkacaktır. Bunu bilmeniz gerekiyor bundan kaçış yok. Bunu bilerek çekerseniz hayal kırıklığı yaşamazsınız **** engellemek için arayışlara girerseniz buda sizi fotoğrafçılıkta daha ileriye götürecektir. |
01-12-2005, 16:28 | #56 |
Ağaç Dostu
|
Bu sorunu aşmak için makinenin bütün özelliklerini yerinde kullanmayı bilmem gerekiyor. Diyafram ve enstantene değerlerini duruma göre öyle bir ayarlamalıyım ki bu şeyi en aza indirgeyim. Çünkü gerçekten başımı ağrıtıyor. Polarize filtrenin bir ölçüde olsa engellediğini fark ettim. Sanıyorum ki daha koyu polarize filtreler çok daha olumlu sonuç verecektir. Bilgilerinize teşekkürler.. |
01-12-2005, 16:51 | #57 |
Yeni Üye
|
Sevgili Mineral Polorize filtrenin engellediği şey yansımayı kaldırmak. Bunun polorizenin daha koyu olması ile bir alakası yok. Daha koyu polorizede yok. Bu filtrenin yasımayı kaldırması ile renkler doygunlaşır ve gerçek renklerine kavuşur. Polorizenin en etkin olduğu açı güneşe karşı 45 derecelik bir açıdır. Göneşe karşı polorizenin hiç bir etkisi yoktur. |
07-02-2006, 14:39 | #60 |
agaclar.net
|
Terimler ve anlamları (Dijital resim işleme)
Piksel Bütün Bitmap programlarda olduğu gibi PhotoShop'ta da ölçü birimi pikseldir. Pikseller kare şeklindedir ve görüntünün en küçük birimidir. Digital görüntüler yana yana gelen piksellerden oluşur. Piksellerin kendi başına en ve boy değerleri yoktur. Öyleyse nasıl, şu kadar cm'lik şu kadar piksellik gibi cümleler kurabiliyoruz? :) Kendi başlarına ölçüleri belli olmayan piksellere, ölçülerini biz veriyoruz diyebiliriz. 10 cm uzunlukta 10 piksel varsa, her piksel 1 cm demektir. 10 cm uzunlukta 100 piksel varsa, her piksel 1 mm. demektir... Aşağıda, sağdaki görüntü, fotoğrafı 16 kat büyüttüğümüzde görebildiğimiz piksellerdir. Her piksel kare biçimindedir ve her pikselde sadece 1 renk vardır. Yani bir pikselin bir kısmı açık bir kısmı koyu, ya da yeşil, koyu yeşil olmaz... Bu tür renk geçişleri (degrade) farklı renkte piksellerin yan yana gelmesinden oluşur. |
|
|