![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-08-2012
Şehir: İZMİR
Mesajlar: 283
|
Ortak Altyapı
Sistemin ana alt yapısı şöyle: 1.) Geçen sene kullandığım otomatik besin karıştırıcıyı biraz daha geliştirerek, tüm projeler için tek kaynak olacak şekilde kullanacağım. Bu sene biraz eklemeler yaptım, geliştirdim. Birincisi: "Yıkama" fonksiyonu ekledim. Yani istediğim gün/saat aralığında, suya A+B besinlerini eklemiyor, sadece asit ekleyip pH 6 dolayında oluşturuyor. Birikmiş tuzları eritmeyi hedefliyor. İstendiği an devre dışı kalabiliyor, şu an devre dışı. 2.) Asit pompasını ayrı bir zamanlayıcıya bağladım. Önceden A+B+Asit birlikte çalışıyordu. Aldığım asitler farklı çıktıkça ayar yapması sorun oluyordu. Şimdi daha kolay olacak. 3.) Besin karıştırıcı ve deposu bu sene üçüncü katta yani terasta. Domatesler ikinci katta. Besin sağlamak için pompa / motor gerekmiyor. 4.) Artezyen / Çeşme suyu geçen sene doğrudan tesisattan geliyordu. Bu sene araya 50 litre kadar bir depo koydum. Şimdi dinlendirilmiş su kullanıyorum. Besin 20mm damlama borusu ile bir kat aşağıya iniyor. Boru alümünyum folyo kaplı. Tek hat üzerinden ayrı vanalarla sistemler ayrı ayrı besleniyor. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-08-2012
Şehir: İZMİR
Mesajlar: 283
|
Elektronik Kontrollu Aeroponik Sistem
Elektronik kullanınca işler çok kolay. Ama bedeli de elektrik bağımlılığı. Türkiye gibi az gelişmiş bir memlekette her an her şey olabileceği için elektriğe güvenmek de pek akıllıca bir iş değil, ama biraz risk biraz tedbir alıp, kısa zamanda kolay bir çözümle güzel bir sonuç almak cazip görünüyor. Sistem basitçe temel olarak, 30 litrelik bir saklama kutusu içinde duran iki mikro dönerli fıskiyeden (mikro sprinkler) oluşuyor. Bitkiler kapak üzerinde. Kapak 5 cm sert köpük ve alüminyum folyo ile kaplı. Böylece ısı ve ışık geçmeyeceğini umuyorum. 2.5 cm deliklerden kökler aşağı sarkıyor. Kapakta toplam 6 domates var. Asıl olarak fıskiyelerin kontrolu bitkilerde. Bu iş için Entes SSRC-04 Sıvı Seviye Kontrol rölesi kullanıyorum. Normalde bu röle kuyu / tank doldurma / boşaltma kontrolunda kullanılıyor. Ama 1 mm hassasiyette kullanılabiliyor. Yani Dolu-Boş-Dip arası (aradaki yalıtkanlar ile) 4 mm gibi oluyor. Yani dipte en çok 4 mm su olunca röle kesiyor. 2 mm'ye düşünce fıskiyeler çalışıyor. Bunun için de yaklaşık 10 liralık bir Solenoid Vana (ventil) kullanıyorum. Normalde kapalı. Böylece terastan gelen besin içeri akmıyor. Röle açınca su fıskiyelere gidiyor. Fıskiyeler 320 litre/saat kapasiteli. Yaklaşık 1 metre yarıçaplı sulama yapıyor. Benim kutu 60x40 cm. Fazla fazla yetiyor. Tanesi bir lira. Fıskiye, dipte 4mm su oluncaya kadar kökleri ıslıyor. Sonra kuruma dönemi başlıyor. Kökler gelişkin olduğunda dipteki suyu kendileri emip tüketecekler. Ama henüz küçük olduklarından onlara yardım olsun diye fitiller uzattım. Kökler bu fitillerden dipteki suyu emecekler. Ama başlangıçta bu da yeterli olmadı. Kökler uyum sağlayana kadar "ara püskürtmeler" gerekti. Geçici olarak kutu içine küçük bir akvaryum pompası koydum. 6 küçük püskürtme borusu yaptım. Yine ENTES MCB-9 Flaşör Tip Zaman Rölesi ile otomatik ıslamaya başladım. 5 dakikada bir 10 saniye dipteki suyu devrettiriyor. Kökleri ıslıyor. Kökler yeterince büyüyüp suyu kendileri emecek duruma gelince bunu kaldıracağım. Sistem bu kadar. Biraz da resimler: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-08-2012
Şehir: İZMİR
Mesajlar: 283
|
Resimlerin Devamı
Bu son resimler de kurulu sistemi gösteriyor. |
|
|
|
![]() |
| Etiketler |
| aeroponik, akıllı saksı, domates, hidroponik, topraksız |
|
|