![]() |
|
|
|
#11 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Dışarıda kalan hamurun üzerini kalın bir bezle örterek bir kaç saat mayalandırıyorum (bazen zaman yoksa yapmıyorum). Sonra içine katacağım diğer unları, tuzu ve az sıvı yağı ya da ne katacaksam hepsini katıp gerçek ekmeğimi yapıyorum. Bu ekmeği de oda sıcaklığında 8-10 saat mayalandırıyorum. Mayanızı sıvı saklıyorsanız, daha çabuk bozulabiliyor. Üzerinde tabaka olması normal, kurumadan kaynaklanmış olabilir, sarı ya da yeşil tabaka olması ve kokusunun bozulması kötü. Üzerindeki bozulan tabakayı atıp, en temiz yerinden bir tatlı kaşığı alıp, yeniden beslemeniz işe yarıyor. Gün aşırı ekmek yapınca sürekli beslemeniz doğru. Aslında aynı fikirdeyiz "Aşağı yukarı aynı ebattaki fırından satın aldığımız ekmeğin ağırlığı yanlış hatırlamıyorsam 250-300 gr civarında olmalı. Benim yaptığım ekmeğin aynı ebattaki ağırlığı ise 900 gr.. İşte sanayi tipi mayanın fonksiyonu burda meydana çıkıyor." demek istediğim de bu![]() Düzenleyen Kiraz : 05-01-2015 saat 12:59 |
|
|
|
|
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|