agaclar.net

agaclar.net (https://www.agaclar.net/forum/)
-   Doğa, Çevre, Ekoloji, Gıda Hukuk ve Politikaları (https://www.agaclar.net/forum/doga-cevre-ekoloji-gida-hukuk-ve-politikalari/)
-   -   Kanal İstanbul (İstanbul'a 2. Boğaz) (https://www.agaclar.net/forum/doga-cevre-ekoloji-gida-hukuk-ve-politikalari/24265.htm)

xiphos 30-04-2011 16:46

tarihçiliği işin içine katmadan ayrıca taraf olmadan bir yorumda bulundum ancak projeyi siyasi bir tartışma haline getiren arkadaşlar içlerindeki kini nefreti burada( yani projenin çevreye vereceği zararları veya katacağı güzellikleri burada tartışmamız fikir alışverişinde bulunmamız gerekirken) gündelik hayatta olduğu gibi kusmaktalar. bunları kınamakmı asla eleştirmekmi asla, öncelikli olarak amacımız bu insanlara böyle bir projenin ilk olarak dillendirilmediğini, osmanlı döneminde de bir çok kez gündeme geldiğini belgelerle ispatlamakki tarihe merakı olan arkadaşlar sultanahmetteki osmanlı arşivlerinden şu anda çok popüler olan bu belgeleri çoğaltabilir osmanlıcaları varsa el verdiği kadar çevirip okuyup anlayabilirler. ayrıca merhum bülent ecevit dönemindede bu proje gündeme gelmişti. bunları burda tekrar tekrar anlatmaya gerek yok tvlerde yeterince bu konular tartışılmakta.

burada hepimiz birbirimizin bilinçlenmesine yardımcı oluyoruz ve olmak zorundayız bu sitenin ana amacı bu insanların zıtlıklara düşeceği konulardan uzak bir site siyaset yapılmayan bir site ancak insanları aşşağılarmış gibi ünvanlarını kullanıp küçümsemek kimsenin haddine değil bunuda belirtmek isterim. böyle bir projenin aç kalan insanlarla yetimlerle öksüzlerle köylüyle ilişkilendirilmesi tek kelimeyle abesle iştigal hele bir de projeyi desteklemeyi bırakın projeyi olumlu oalrak görmekle mandacılık arasındaki bağ nasıl kuruluyor onuda anlamış değilim. bu ülkede yıllarca ülkeye tek bir çivi çakmadan gelip geçen hükümetleri bu ülkenin tarih hafızası kötü olan insanlarına hatırlatmak gerekir.

küllerinden kurulduğumuz osmanlı devletindede İSTEMEZÜK'çüler vardı bilenler bilir 17.18. ve 19. yüzyıllarda devletin duraklama ve gerileme devirlerinde yapılan reform hareketlerine ne olursa olsun önünü görmeden sorgulamadan itiraz eden. atalarımız sonuçta kimisi çılgın kimisi İSTEMEZÜKçü ve bizlerde torunları!

Sarıcan 30-04-2011 17:37

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi Sarıcan (Mesaj 795019)
İlk mesajımda da belirtmiştim. Gelin bu tartışmaları 12 Hazirandan sonra yapalım. Nasıl olsa 2023' e kadar bolca vakit var. Bu memleket için yapılan her olumlu işe ve olumlu yatırıma olsa olsa teşekkür ederiz.

Bu tartışmalar için bolca vaktimiz var. İstemezük te demiyoruz. Toplum mühendisliği yapıp gündem belirlemeye çalışmayalım. 2011-2012-2013-2014 ' ün sorunları üzerinde tartışalım şimdi.

Daha sonra ömrümüz yeterse Kanal içinde bir fizibilite tartışması açarız. Osmanlı dönemindeki kanal fikrini de tartışırız, günümüzdeki teknolojik birikimimizle bugünü de tartışırız. aklımıza yatarsa ve ülke için faydası varsa bizde destekleriz o zaman.

Şimdi gündeme getirip problemlerin üzerini bir pelerin gibi örtmek için kullanmayalım. Osmanlı' nın küllerinden bugüne hangi zorluklardan geçerek geldiğimizin bilincindeyseniz söyleyecek sözüm yoktur. Bu ülkeye tek bir çivi çakmadan bu ülke nasıl var oldu acaba?

Bence bugün insanlar şunu sorgulamalı 10-15 yılda yapılanı bu kadar har vurup harman savuırduğumuz halde bugün nasıl hala ayaktayız?

S Güngör 30-04-2011 17:45

Akp düşmanlığından başka bir rengi olmayan yorumlar yüzünden akpci olasım geliyor. Sığ olmayalım bu kadar bence.

Tanker trafiğinden kurtuluyorsa istanbul ben bunu desteklerim. Ama mesela geçen şöyle birşey duydum. Tanker trafiğini azaltmanın başka yolları da varmış, samsun ceyhan petrol boru hattı mesela güzel bir çözümmüş. Bu imkanımız varken bu çılgın projeye gerek var mı diye şüpheye düştüm.

Sonra bir de karadeniz sahilinde projenin bir de konut ayağı var. Ona tamamen karşıyım. Doğaya yeterince zarar verdik zaten.

Bu projeye destek veresim gelmiyor. Ama sırf yorumlara inat karşı çıkmak da istemiyorum. Akp ulaşımda büyük mesafeler aldırdı Türkiye'ye. Uçağa binmek eskiden bu kadar ucuz ve kolay değildi mesela. Thy almış başını gidiyor. Diğer şirketlerin girişi rekabet ortamı yarattı. Ayrıca kemalistlerin elinde kalmadığı, özelleştirildiği için mutluyum. Hızlı tren yapımı büyük bir hızla devam ediyor. Deniz otobüsleri gereken düzeyin çok altında ama çok büyük gelişmeler var.(ido'da özellikle)

Yani evet akp sütten çıkmış ak kaşık değil. Özellikle belediyelerde sırf "bizden" diye ehil olmayan insanları göreve getiriyorlar. Buna çok öfkeleniyorum. Ama öncekileri de biliyorum. Ve bir daha da denemek istemem. Türkiye şartlarında çıkabilecek en iyi parti akp. İnsan kaynaklarımız bu kadar çünkü.

aygün 30-04-2011 17:48

böyle bir projenin aç kalan insanlarla yetimlerle öksüzlerle köylüyle ilişkilendirilmesi tek kelimeyle abesle iştigal

Sizden daha bilimsel bir tarz beklerdim. Ben kendi adıma ne düşündüğümü nedenleriyle birlikte ortaya koydum. Siz de fikirlerinizi benimkileri çürütecek şekilde açıklamayı tercih etmeliydiniz.
Yoksa yukarıda alıntıladığım cümlenize benzer ifadeler öznel ifadelerdir ve yanlızca sizi bağlar.

Nefret kusmak falan demişsiniz. Her şeyi kabullenmek sevmek, yanlış gördüğünü eleştirmekse nefret etmek mi oluyor size göre?
Ben sevdiğim insanları, dostlarımı da yüzlerine karşı eleştiririm. Onlar da aynı şekilde. Böylece birbirimize dürüst davrandığımızı , duygularımızın iki yüzlülükten uzak olduğunu kanıtlamış, bağlarımızı daha bir sağlamlaştırmış oluruz.

Eleştiri gelişimin dinamiğidir ve her şey bir yana; ileri demokrasiden vaz geçtim, bildiğimiz demokrasilerde insanların, düşüncelerini ifade özgürlüğü vardır ve karşı fikirler nefret, düşmanlık şeklinde algılanmaz.
Karşı fikirlere de bu denli gergin, tahammülsüz tepkiler verilmez.

Şimdi bir kez daha kin ve nefret konusunu düşünün bence.

xiphos 30-04-2011 18:49

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi Sarıcan (Mesaj 795019)
Hayat sadece Istanbul ve yakın çevresinde dönmüyor. Anadolu elden gidiyor farkında mısınız? Ama ne gam! bazı zihniyetler geçmişte de mandacılık için mücadele etmişti. Manda zihniyeti ile yaşamak ağırınıza gitmiyorsa hiç bir şey demiyorum. Gelin Kanal' a alkış tutalım.
Ama size kızamıyorum da. Çünki insanlar layık oldukları şekilde yönetilirler.

eleştiriyi bende severim en yakınlarımı sevdiklerimi elbette eleştirerek gelişmelerinde katkı sağlamaya çalışırım ama körü körüne eleştiri bu yaptığımıza denir sayın aygün.

burdaki eleştiriler konu başlığını farklı yere kaydırmakta malesef, boğaz diyoruz ne olur diyoruz etkileri getirileri götürüleri nelerdir diyoruz, siyasi komplo deniyor eksikliklerin üstü örtülüyor deniyor. demokrasi demokrasi diyoruz ama burda projeyi destekleyen bir kişi çıksa siyasi bir etiket yapıştırmaktan kimse çekinmiyor bumudur demokrasi? demokrasi tarihimizi araştırırsanız ülkemizin ve haliyle halkımızın bu açıdan çok geride kaldığını görürsünüz.
burda herkes istediğini söyleyebilir ancak insanları ithamlarla yargılamak kimsenin haddine değil. sabit fikirleri dışındaki herhangi bir fikirde olanları vatana ihanet ediyormuş gibi görmek veya göstermek kimseye yakışmaz.

burası hepimizin ülkesi ve umarım bu konuda da ülkemiz için en hayırlısı neyse o olur herkese saygılar.

malina 30-04-2011 19:56

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi xiphos (Mesaj 795118)
insanları ithamlarla yargılamak kimsenin haddine değil.

Söylediğinize kendiniz de uyun olur mu?

lalebruli 30-04-2011 20:49

Onu bunu bilmem de sayin Sarican, o erikleri kaldirmassaniz profil resminizden ben bilgisayari yiyecem yakinda....

aygün 30-04-2011 21:29

yaptığımıza yaptığınıza demek istediniz sanırım.

Hayır sayın xiphos, körü körüne bir eleştiri değil, sadece yazdıklarınızdan sonra bana cevap hakkı doğduğunu mesajları tekrar dikkatle incelediğinizde farkedeceğinizi sanıyorum, umuyorum.

memet 30-04-2011 21:51

"bildiğimiz demokrasilerde insanların, düşüncelerini ifade özgürlüğü vardır ve karşı fikirler nefret, düşmanlık şeklinde algılanmaz.
Karşı fikirlere de bu denli gergin, tahammülsüz tepkiler verilmez."

Aynı kanıdayım. Birisiyle bütünüyle farklı fikre sahip olabilirim. Birisi Benim zaten oy vermediğm partilerden herhangi birine üye olabilir. Oy verebilir destekleyebilir. Sırf o söyledi diye fikrine karşı çıkmam. Önce doğrumu diye değerlendirmem gerekir.
Belki ben bütünüyle yanılıyorumdur. Herkes fikrini açıklar buna önce itiraz edip sonra argüman oluşturulmaz. Konu içeriği her ne ise karşı fikirler sunulur.
AKP dedi diye yanlıltır diye bir mantık yok. CHP iktidarında neler olduğunu unutanlar varsa cezaevlerini ben unutamadım mesela. Siyaset deyince benim aklıma bu geliyor.
Gündemi yarattı Erdoğan. Hepsi bu aslında da. Ülkemizde unutulan demokrasi geleneğinin
ne kadar gerekli olduğuna dair bir tartışamaya ihtiyacımız olduğuna işaret ediyor yazılanlar.

Siyaset ise eksen heykel yıklıyor mesela itiraz edenleri göremiyorum. Eksen demokratlık olmalıydı.
İçim acıyarak, ülkemizde yok demokrasi. Demokratlar. Öldü hepsi. Yok oldu.

aygün 30-04-2011 22:08

Ah ah ah kanayan bir yaraya öyle güzel parmak bastınız ki sayın memet...Ve sanırım biz konuşmayı da tartışmayı da kavramların anlamlarını özümsememş oarak yapıyoruz ve doğal olarak konu tıkanıyor. Siyast yapmaktan dem vuruluyor hatta suçmuş gibi yaklaşılıyor.
Allah aşkına siyaset nedir bir kere. Siyaset yaşamın her anında var olan, yaşayan bir şey.
Yaşadığım toplumda olup bitenleri izlemek, sorgulamak, anlamaya çalışıp irdelemk sorumluluğu da siyasettir ve bunun nesi yanlış ya da kötü?

Son olarak diyeceğim şu ki; galiba bizim kavramlarla sorunumuz var. Onları ya yok sayıyoruz
ya da içini boşaltıyoruz. Egolarımız tatmin olsun diye... Yazık ve bu çok tehlikeli bir şey.

Peki nasıl anlaşacağız biz?

sındırgılı 30-04-2011 22:53

1 Eklenti(ler)
Gündem mi dediniz ?
Amacım, politika değil; sadece rakamlar ile gerçekleri sizlere iletmek.

Yaylacı 30-04-2011 22:59

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi gossip (Mesaj 794878)
yazılanları dikkatli okumak gerekir :) Memet bey uzman değil, uzman görüşünü aktaran kişi




Proje istiyorsan İzmir'in Yamanlar dağı ben kendimi bildim bileli çıplak. Orayı ağaçlandıralım.




projeyi siyasi malzeme olarak sunarsan siyasi açıdan bakarız :)

Türkiye için, bu vatan için yapılan tüm güzellikleri desteklerim, siyasi parti gözetmeden kim ülke yararına çalışıyorsa ondan yanayım. Ben parti marti anlamam, tüm siyasi partilerin yapmış olduğu seçim çalışmalarına da karşıyım, trilyonlar seçim uğruna sokaklara saçılıyor, ne için kim için kimler için. Seçim çalışmalarının böylesini ancak Türkiyede görürsünüz, bir oy almak için binlerce takla atan insanları ancak Türkiyede görürsünüz, insanlar için çalışmayıp kendi ideolojilerini sürdürmek, siyasi görüşlerinin devamını sağlamak için elinden gelen çabayı sarfeden insanları ancak Türkiyede görürsünüz. Seçim var diye insanları oy uğruna kandıranları da Türkiyede görürsünüz. Bu güzel sitede siyasi düşünceleri savunmak, anmak ve eleştirmek hoş birşey değil, bu site doğa severlerin sitesi, bu tür polemiklerden uzak durmak gerekir.Ayrıca "çılgın proje" denilen kanal projesine de karşıyım, ağaçlandırma yapılacaksa sadece İzmirin dağları değil, doğuda yer alan bir çok dağ çırılçıplak, onlarıda düşünmek lazım. Ben kanal yapılacaksa ordan çıkarılan hafriyatın nasıl değerlendirileceğini düşünerek yapay dağ ve ağaçlandırılmasından söz etmek istemiştim, yoksa projeyi desteklediğimden değil, yanlış anlaşılmasın. Memet bey yazının alıntı olduğundan söz etmediği için ve kendisinin açıkça hangi mesleğe sahip olduğunu bilmediğim için kendisini deniz bilimleri uzmanı olduğunu sanmıştım, özür dilerim. Ben bir Fizikçiyim, doğaya karşı aşırı ilgim var, çevre kirliliği, doğal ortamların yok oluşu beni derinden üzer. Saygılarımla...

gossip 30-04-2011 23:15

Galiba bizim ülkede olmayan en önemlişey Devlet politikasıdır.
Hükümetler hep devlet sanılıp hükümet politikaları devlet politikasıymış gibi insanlara yutturuldu bugüne kadar.

amerikanın bugün hala dünyaya egemen olmasının arkasında yatan şey devlet politikasının olması. Hangi lider gelirse gelsin o doğrultuda hareket eder.Bizim ülkemizde her hükümet kendi devletini kuruyor. Ülkenin ve halkın ihtiyaçları doğrultusunda hareket etmesi gerekirken kendi dünyasını kurmanın hayaliyle ülke yönetiyor.

diyeceksiniz , bunun projeyle ilgisi yok. tabiiki var.

Devlet politikalarımız olsaydı , acil ihtiyaç listesinde olmayan bir proje çılgınlık olarak adlandırılmaz delilik olarak adlandırılırdı.

yukarıda bir arkadaşımız yollardan uçaklardan falan bahsetmiş.Özel sektörün yapabildğini devlet neden yapamaz. yapamıyormuş gibi lanse edip satışın legal hale gelmesinin önünü açıyorlar.
Sadece şöyle bir atasözüm olabilir " minareyi çalan kılıfını hazırlar"

Sarıcan 01-05-2011 11:18

1 Eklenti(ler)
Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi Sarıcan (Mesaj 795019)
Bu memleket için yapılan her olumlu işe ve olumlu yatırıma olsa olsa teşekkür ederiz. Gerçi teşekkür etmeye bile gerek yok, çünki yönetime talip olanların asli görevi bu ülkenin çıkarlarını korumak ve kendisine bırakılan mirası bir sonraki kuşağa daha ileriye götürülmüş olarak devretmektir.

Genel tavrım budur. Yaptığım hiç bir eleştiriyide sadece karşıt görüşlü olduğum için yapmam. Mesela IMF' le anlaşma yapılmamasını tüm kalbimle destekledim. Ama Deniz Feneri yolsuzluğunu ve bu yolsuzluğun soruşturulmamasını hiç bir zaman kabullenemedim.

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi xiphos (Mesaj 795118)
bu ülkede yıllarca ülkeye tek bir çivi çakmadan gelip geçen hükümetleri bu ülkenin tarih hafızası kötü olan insanlarına hatırlatmak gerekir.

Asıl bu eleştiriye dikkat etmek lazım. Hatta daha ileri giderek bu karşıt görüşlüğü 1938 sonrası yapılan siyasi faaaliyetleri eleştirmeninde ötesine götürüp (Ki bu dönem sonrası yapılacak eleştirilerin bir çoğuna parti farkı gözetmeksizin katılabilirm de)

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi S Güngör (Mesaj 795081)
Thy almış başını gidiyor. Diğer şirketlerin girişi rekabet ortamı yarattı. Ayrıca kemalistlerin elinde kalmadığı, özelleştirildiği için mutluyum.

partileride bir yana bırakıp bugün elde ettiğimiz tüm kazanımları inkar edip böyle bir örnekleme yapılabiliyorsa başka bir şey söylemiyorum.

Bakın bu linkte IDO' nun özelleştirilmesine karşı çıkan ve eleştiri yapan birileri daha var. Halkın çıkarlarını gözetmek için siyasi görüş farketmiyor. Aynı linkte "milletin görüşü" diye slayt olarak bazı eleştiriler daha var isterseniz onlara da bir göz atın.

Özelleştirmelerle stratejik bütün kurumlarımızın elimizden nasıl uçup gittiğini ve bunun doğuracağı sonuçları herhangi bir uluslararası savaş veya ülkemiz üzerinde oynanacak bir emperyalist oyunda acımasızca göreceğiz ama iş işten geçmiş olacak. Bu ülke İstiklal savaşını henüz özelleştirme hışmına uğramamamış Posta İdaresi' nin telgraf düzeneği ile kazanmıştır. Unutan varsa hatırlatmak isterim. Bugün yatak odaları bile dinlenebilmektedir.

Çılgın proje için bir ağabey eleştirisi. Bari bunu ciddiye alın. Ben eleştirdiğim zaman farklı algılıyorsunuz.

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi xiphos (Mesaj 795118)
burdaki eleştiriler konu başlığını farklı yere kaydırmakta malesef, boğaz diyoruz ne olur diyoruz etkileri getirileri götürüleri nelerdir diyoruz, siyasi komplo deniyor eksikliklerin üstü örtülüyor deniyor. demokrasi demokrasi diyoruz ama burda projeyi destekleyen bir kişi çıksa siyasi bir etiket yapıştırmaktan kimse çekinmiyor bumudur demokrasi? demokrasi tarihimizi araştırırsanız ülkemizin ve haliyle halkımızın bu açıdan çok geride kaldığını görürsünüz.
burda herkes istediğini söyleyebilir ancak insanları ithamlarla yargılamak kimsenin haddine değil. sabit fikirleri dışındaki herhangi bir fikirde olanları vatana ihanet ediyormuş gibi görmek veya göstermek kimseye yakışmaz.

Eklenti 207742

Ama yine söylüyorum, bugün Kanal' dan daha güncel tartışılacak sorunlar var. Bunları daha sonra tartışalım.

kazanlik 02-05-2011 18:41

51.mesajdaki alintinin kaynagi nedir? sozcu gazetesi mi? Oda tv mi?

ayazkentli 02-05-2011 19:53

Bu açılması düşünülen kanal'dan,

1). Abd donanmasının nüklüer silahlı gemileri, rahatlıkla Karadenize geçiş yapabilir'mi?
2). Eğer geçerse, Rusya Türkiye'den bu geçişin engellenmesini isteyebilir'mi?
3). Türkiye engellemez ise, Rusya bunu savaş sebebi sayabilir'mi?
4). Yeni kanal, Rusya'nın işine gelir'mi, gelmez'mi?

Tv.ler'de konuşan bazı uzman ünvanlı kişiler " Bu kanal, Rusya'nın petrol tankerlerinin geçişine kolaylık sağlayacağı için, Rusya işine geliyor ve bu proje'ye sıcak bakıyor, destek veriyor" diyor'lar.

İyi'de, Abd donanması sık sık Karadenize açılırsa, bu durum yine Rusya'nın işine gelecek'mi? Bu konular'da konuşanı duymadım.

Kanal'ın statüsü ile Boğaz'ın statüsü farklı olacağı için, böyle bir durumda neler olur arkadaşlar? Bilgisi olan paylaşır'mı?

Sarıcan 02-05-2011 20:09

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi kazanlik (Mesaj 796474)
51.mesajdaki alintinin kaynagi nedir? sozcu gazetesi mi? Oda tv mi?

Mesajın altında alıntı yapılan adres yazılı. Link ise tıkladığınızda açılan site. Özellikle bu sitelerin eleştirilerini koydum. Adreslere girip hangi siteler olduğuna bakabilirsiniz.

Sarıcan 02-05-2011 20:12

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi ayazkentli (Mesaj 796510)
Bu açılması düşünülen kanal'dan,

1). Abd donanmasının nüklüer silahlı gemileri, rahatlıkla Karadenize geçiş yapabilir'mi?
2). Eğer geçerse, Rusya Türkiye'den bu geçişin engellenmesini isteyebilir'mi?
3). Türkiye engellemez ise, Rusya bunu savaş sebebi sayabilir'mi?
4). Yeni kanal, Rusya'nın işine gelir'mi, gelmez'mi?

Tv.ler'de konuşan bazı uzman ünvanlı kişiler " Bu kanal, Rusya'nın petrol tankerlerinin geçişine kolaylık sağlayacağı için, Rusya işine geliyor ve bu proje'ye sıcak bakıyor, destek veriyor" diyor'lar.

İyi'de, Abd donanması sık sık Karadenize açılırsa, bu durum yine Rusya'nın işine gelecek'mi? Bu konular'da konuşanı duymadım.

Kanal'ın statüsü ile Boğaz'ın statüsü farklı olacağı için, böyle bir durumda neler olur arkadaşlar? Bilgisi olan paylaşır'mı?

Zaten istenilen bu. Seçime giderken kimse yolsuzluk, yoksulluk tartışmasın, böyle havadan sudan meselelerle şu 45 gün geçsin diye yaratılmış suni gündem.

sındırgılı 02-05-2011 20:19

Sayin Kazanlik,
Sozcu Gazetesi okumak ya da Oda Tv seyretmek sucmu oldu ?

Ya da, hersey gullistan guzellik demek mi dogru :(

Sarıcan 02-05-2011 20:25

Ben o linkleri özellikle seçtim. Böyle bir soru geleceğini tahmin ediyordum çünki. Eleştiren kendi yetiştikleri ve içinden çıktıkları ocak. Ama o ocağın bir özelliği vardı, her zaman antiemperyalist bir söylemleri vardı. Zaten bütün mesele de bu ayrımda düğümleniyor. Yapılan eleştiride de bu fark gündeme getiriliyor.

kazanlik 02-05-2011 20:46

uzgunum ama 51. mesajda link goremiyorum.
Isteyen istedigi gazeteyi tabi ki okuyabilir.

ancak yukaridaki tabloya bakip insanin dehsete dusmemesi mumkun degil. benim anlamadigim nasil oluyorda hem ekonomimiz surunuyor hemde cumhuriyet tarihinin nisan ayi ihracat rekoru kiriliyor. nasil oluyorda enflasyon tek hane ve buyume iki hane,? nasil oluyorda krize ragmen buyuyen 3. ulke oluyoruz. ? nasil oluyorda dunyaya `one minute` ve `uno minute ` diyebiliyoruz.

2002 de borcum 100 lira bile degilken bugun 100binlira , bu benim ekonomik acidan coktugumu degil BUYUDUGUMU gosteriyor. tabloyu nasil okudugunuza bagli.

Son 8 yili bu kadar buyuk kayip olarak gormenize dogrusu uzuldum. bos yere 8 yilinizi zehir etmissiniz.

Sarp99 02-05-2011 20:51

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi kazanlik (Mesaj 796474)
51.mesajdaki alintinin kaynagi nedir? sozcu gazetesi mi? Oda tv mi?

Benzinin litre fiyatını görmek için herhangi bir benzincinin önünden geçmek, et ve ekmek fiyatı için bakkala, markete gitmek, dış borç, borç faizine giden para, cari açık, bireysel kredilerin toplamı için de TCMB web sitesine bakmak yeterli.

Özür dilerim bakmak dedim ama bakmakla kalmayıp görürseniz daha da iyi olur. Belki de bu sayede, 10 milyarca USD harcanacak bir projeyi(!) bir iki gazetenin sığlığında değerlendirmezsiniz.

sındırgılı 02-05-2011 21:03

Tabii ki ihracatimiz super hizda (katliyarak ) artiyor.Fabrikalarimiz, full calisip katma degeri cok yuksek urunleri ihrac ediyor.(Ya da ara mal uretip satiyoruz )
Tabii ki, enflasyon degerlerine baz alinan gercek ihtiyac maddeleri katilmaz ise o da dusuk gozukuyor.
Borc, yigidin kamcisi......( Borclu oldugunuz kuruma bagli ) (satin alinan, Yabanci sermayeli bankalari goz onune almayin lutfen :) )
One minute de ayri bir muamma :(
Davulun sesi uzaktan hos gelirmis.......
Ha, bir de bogazin iki yakasini birbirine bagliyan devasa Muzumuz oldu.....
Ye, ye bitmez.........
Buda, kalkinmamizin vergilerle bize donecek olan katma degeri....
Daha ne diyeyim. Bundan onceki Iktidarlarinda ak kasik olduklarini dusundugumu sakin aklinizdan gecirmeyin.
Bu, cok yillik bir proje ve de uygulamada sona gelindi.......
Allah, Turkiyeyi ve de Turk Ulusunu korusun....

ensar 02-05-2011 21:50

Sevgili Arkadşlar,

Önce İşin aşağıda bir uzmanı tarafından verilen bilgilendirmeyi izlemenizi rica edeceğim.

İşin ekonomik boyutuna sonra gelelim. Konumuz doğa ve çevre idid önce bu konuda bir mutabakata varalım mı ?

ÇILGIN PROJE VE GERÇEKLER

Beni bu köşede hep tozların etkileri veya meteoroloji ile ilgili haberlerden tanıdınız. Ama benim asıl uzmanlık alanım deniz bilimleridir. Uzmanlığım da Türk Denizleri özellikle de Marmara Boğazlar ve İstanbul Haliç'idir.

Yani bu konularda uzmanım, konuşabilirim hem de göğsümü gere gere. Şimdi gelelim en son proje önerisine. Size çok basit dilde anlatayım. Karadeniz'i bir tatlı su havuzu olarak düşünün. Nedeni de basit çünkü bu havuza giren tüm sular (nehir veya yağmur suyu) tatlı su. Peki o zaman Karadeniz neden tatlı su havuzu değil? Çünkü Çanakkale ve İstanbul Boğazı altından gelen ve belirli eşikleri belirli rüzgar koşulları altına aşan tuzlu ve de dolayısı ile yoğun Akdeniz suları Karadeniz'i bugünkü tuzluluk seviyesine getirdi. Geçmişi o kadar da taze ki en son hali 3500 senelik ve bildik tarihi de 12.000 senecik.

Durduk yerde neden Karadeniz havuzu diyorum değil mi? Karadeniz'i az tuzlu bir havuz diye düşünün hem de Akdeniz'den ortalama 30 cm yüksek. İşte bu nedenle bu havuzun fazla suyu Boğazlardan akar durur ama havuza giren su belli ve doğanın açtığı bu kısıtlı musluktan çıkan su belli. Yani Karadeniz havuzunu boşaltan bir musluk vardı. Ama doğanın yarattığı bir musluk ve dengesini ancak son 3500 senedir sürdüren bir musluk.

Şimdi siz bir ikinci musluk takmayı planlıyorsunuz hem de 25 metre derinlikte, yani musluk sadece Karadeniz'in suyunu Marmara'ya akıtabilecek ama alttan girmesi gereken su bu yeni kanala giremeyecek. Doğanın dengeleri bozulacak ve ne olacak?
Ne olur biliyormusunuz, ah keşke bilebilsek.

Ama her ne olursa hiçbir zaman geri dönüşü olmaz, doğal dengeler bozuldu mu geri dönüş maalesef yok.

Akıl mantık basit. Havuza takılı bir musluk vardı şimdi ikinci musluğu takmayı planlıyorsunuz. Eh iyi de havuza gelen su miktarı artmayacak ki.

Yani Tuna, Dinyeper Dinyester siz musluk taktınız diye debisini arttırmayacak ki? Diğer bazı kanalları örnek göstermek demek Karadeniz'in Marmara'nın oşinografik gerçeklerini bilmemek demektir. Böyle bir sisteme sahip bir deniz yerkürede yok, sadece bizde ama değerini bilirsek elbette.

Ben talebelerime derslerde Marmara'yı anlatırken onu sağlıklı Akdeniz ve sağlıksız Karadeniz'in astımlı doğan çocuğu derim. Yani doğuştan solunum zorluğu çeken bir deniz ve de dikkat edilmesi şart olan bir deniz. Onu kurtaran Karadeniz'den gelen ve jet akım halinde Boğazdan Marmara'ya çıkan ve 25 metrelik üst tabakayı 3 ayda bir değiştiren Karadeniz suyu. O çıkışta öyle harika işler yapıp alt tabakadaki suyu yukarı çekiyor ki sormayın gitsin. Marmara'ya oksijen pompalayan ise Çanakkale'den gelen alt su. Takın bu sisteme tek taraflı bir musluk ve seyreyleyin olacakları. Ben karada olacaklardan bahsetmiyorum denizdekiler benim uzmanlık alanım.

Başka tarafları da var elbette bence bu proje hiçbir zaman yapılamaz çünkü sınır aşan sular gibi sınır aşan deniz bu, debisi ile rejimi ile oynayamazsınız. Şimdi Almanya Avusturya Tuna'üzerinde muazzam bir baraj kursa suyu akıtmasa ne olur. Karadeniz'in felaketi olur. Altta verilen su bütçesi alt üst olur.

Kiminiz bu hoca da her şeyi biliyor demişsinizdir. Ama ben aşağıda verilen ve Marmara Denizinin bütçesini çıkartan ekibin parçasıydım. İstanbul Boğazının altını 4 defa al bayrak rengi kırmızıya boyayan (Rhodamin boyası ile) ekibin başı idim. Yani İstanbul Kanlizasyon Deşarj projesinin gerçekleşmesinde, Haliç'in temizlenmesinde emeğim, alın terim çoktur. Ve de dediklerim doğrudur. Havuza ikinci musluk takarken havuzun daha hızlı boşalacağını da hesaplamalısınız öyle iki mimara ısmarlama ile olmaz bu işler. Keşke iş, en boy yükseklik ve debi ile hallolabilseydi. Ben size hemen şimdiden diyeyim. Karadenizin su rejimini değiştirirseniz size hesap sorarlar daha da dos doğrusu yaptırmazlar. Hani neden boğaza köprü yaparken 64 metre yapmak zorunda kalıyoruz, 50 yapsak neden olmuyorun cevabı gibi.

İşte aşağıda Marmara'nın su ve tuz bütçesi, öyle şappadanak ortaya çıkan bir şey değil, kaç kişinin alın teri var ve bu sistemi sürdüren yegane güç Karadenize giren ama sadece Boğazdan çıktığı hesap edilen tatlı su. O da %95 Tuna suyu, yani Tuna'nın debisi bizim için hayati öneme sahip. Siz durduk yerde Karadeniz havuzuna giren tatlı suyun debisini arttırmadan havuzu tek muslukla boşaltmak yerine bir musluk daha takarsanız sistem alt üst olur.

Aslında bunu anlamak için ne bilim adamı olmak gerek ne de alim, basit havuz problemi hani şu ilk okul çocuklarına çözdürülen cinsten.

Saygılarımla,

Prof Dr A. Cemal Saydam

ODTÜ Erdemli Deniz Bilimleri Enstitüsü Öğretim Üyesi(Emekli)

Hacettepe Üniversitesi Çevre Mühendisliği Öğretim Üyesi



Sevgiyle kalın

ensar 02-05-2011 22:30

Sevgili Kazanlık,,

nasil oluyorda dunyaya `one minute` ve `uno minute ` diyebiliyoruz. Diyorsunuz !!!!

Mavi Marmara gemisiyle ilgili özür geldide benim mi haberim yok acaba. ?

Ya da bir ülkenin istihbarat örgütü başkanı hayatında tatil hariç hangi ülkede 5 gün kalmıştır da Türkiyede de bir hafta niye kaldı biliyormusunuz ?

Ya da siz ihracatı arttı denil en ülkede cari açığın neden arttığını düşündünüz mü hiç ?

Benim bilmediğim bazı yatırımlar mı var yoksa Amerikada karayolları, nükleer santraller aldık. Bulgaristanda Telefon sistemini hava alanlareını ve de limanları falan mı aldık?

Yoksa sattıklarımızın üstüne paralar mı verdik?

Bu işi benim 60 yıllık aklım almıyor. Her halde zamana ayak uyduramadım.

Yoksa başkalarının 8 yılı yanında benim de 60 yılım boşa mı gitti?

HA ŞU KANALIN NEREDEN BAŞLAYIP NERE YE GİDECEĞİNİ MERAK EDENLER VARSA BİR TÜYO VEREYİM.

Karaburun ile Yeniköy arasından başlayıp Durusu , Boyalık, Dursunköy güzergahını takip edebilir.

Merak edenler bu köylere gidip son beş yılda bu bölgeden kimlerin ne kadar arazi kapattıklarını ordaki köylülerden doğrudan öğrenebilirler.

Sevgiyle kalın,





Sevgiyle kalın

ensar 02-05-2011 23:04

Bir alıntı daha ekleyeyim. İzninizle,

Alıntı:

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD), "Bir Bakışta Toplum" başlıklı
bir rapor yayınlamış...
OECD'nin otuz ülkesini kapsayan bu raporunda Türkiye ile ilgili şu
saptamalar yer almış:

- En yüksek gelir eşitsizliğine sahip ülkeler Şili, Meksika ve Türkiye...

- En düşük istihdam oranına sahip ülke; Türkiye...

- İşsizlikte ikinci ülke; Türkiye...

- Yoksullukta üçüncü ülke; Türkiye...

- Çocuk eğitimine devlet kaynaklarından en az parayı harcayan ülke;
Türkiye...

-Kadınların doğurganlık oranının en yüksek olduğu ülke; Türkiye...

-Bebek ölümlerinde birinci ülke; Türkiye...

- İnsanlarının en kısa ömürlü oldukları ülke; Türkiye...

Bu araştırmayı yapan kuruluş, CHP ya da MHP için çalışan araştırma
şirketleri değil; OECD!
Bu yüzden Başbakan bu raporun doğru olmadığını, verilerin çarpıtıldığını
söyleyemez...
Ekonomiden Sorumlu Devlet Bakanı, yalanlayamaz...
Peki ne yaparlar?
Sadece görmezden gelirler...
Saklarlar, yok sayarlar!
Çünkü her şey tabak gibi ortada... Bu sözlerin üstüne söz söylenmez!
"Enflasyon düştü, paradan altı sıfır atıldı, büyümede rekor üzerine rekor
kırıyoruz..."

Yukarıdaki veriler ne?
Bu yoksulluğu, sefaleti, ayıbı kime, nasıl anlatacağız?
***
Aşk olsun sana OECD!

Tam da seçimlere 50 küsur gün kala... Yapılacak iş miydi bu raporu
yayınlamak!

Mustafa Mutlu - Vatan
Sevgiyle kalın,

warrior 02-05-2011 23:31

Alıntı:

Bu açılması düşünülen kanal'dan,

1). Abd donanmasının nüklüer silahlı gemileri, rahatlıkla Karadenize geçiş yapabilir'mi?
2). Eğer geçerse, Rusya Türkiye'den bu geçişin engellenmesini isteyebilir'mi?
3). Türkiye engellemez ise, Rusya bunu savaş sebebi sayabilir'mi?
4). Yeni kanal, Rusya'nın işine gelir'mi, gelmez'mi?
Bu ağır savaş gemileri Çanakkale Boğazından da geçemezler. Montrö Sözleşmesi bütün Karadeniz ülkelerinin ve Türkiye'nin yararınadır.

Ancak dünyada coni'lerin giremediği tek deniz Karadenizdir. Ve Hazar Denizi altında yatan enerji kaynaklarını bir şekilde elegeçirebilmek için herşeyi yapacaklar ve yapıyorlar. Yakın zamanda Gürcistanı karıştırdılar. Rusyanın cevabı sert olmuştu... Sahi ortadoğuda, kuzey afrikada, güney sınırlarımızda tatbikat mı var?

Konuya dair hukuki, siyasi ve doğa ile ilgili çok şey konuşulabilir de, başka arkadaşlarında dile getirdiği gibi biz bunları konuşurken gerçek dünyada neler oluyor?

kazanlik 03-05-2011 08:47

64. mesajdaki endilseler yerindedir ve haklilik payi vardir. konunun bu dogrultuda dusunulmesi gerekir. ekonomik gosregelere gelince dedigim gibi tabloya nereden baktiginiza bagli. Projenin 30milyar $ oldugunu varsaydigimizda bu para ile Turkiye ve Istanbul icin daha iyi ne yapilabilecegini tartisalim. Fikir uretelim. Paramiz yok, battik , bittik, rant var v.s. dusunceler bana gore gercekci degil. projenin bir ayagi anadolu otoyolu ve 3. kopru. trafigi rahatlatacak bir cozum. projenin diger ayagi yeni yapilacak konutlar ve yikilacak olan depreme dayaniksiz evler. belkide bogazin altina yerlestirilecek turbinler ve elektrik uretimi.

bu proje gibi ya da cok daha guzel ve akilli projeler onumuzu acacaktir. Olimpiyatlarin Turkiye`de yapilmasini saglayacaktir. bir cok yatirim pesinden gelecektir.

epsody 03-05-2011 09:50

Bakış açısında taraflılık eksiği.
 
Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi kazanlik (Mesaj 796878)
64. mesajdaki endilseler yerindedir ve haklilik payi vardir. konunun bu dogrultuda dusunulmesi gerekir. ekonomik gosregelere gelince dedigim gibi tabloya nereden baktiginiza bagli. Projenin 30milyar $ oldugunu varsaydigimizda bu para ile Turkiye ve Istanbul icin daha iyi ne yapilabilecegini tartisalim. Fikir uretelim. Paramiz yok, battik , bittik, rant var v.s. dusunceler bana gore gercekci degil. projenin bir ayagi anadolu otoyolu ve 3. kopru. trafigi rahatlatacak bir cozum. projenin diger ayagi yeni yapilacak konutlar ve yikilacak olan depreme dayaniksiz evler. belkide bogazin altina yerlestirilecek turbinler ve elektrik uretimi.

bu proje gibi ya da cok daha guzel ve akilli projeler onumuzu acacaktir. Olimpiyatlarin Turkiye`de yapilmasini saglayacaktir. bir cok yatirim pesinden gelecektir.

Arkadaşım kazanlık, görüşünün sunduğu pembe vaatlerin arkasındaki karamsar tablonun varlığından haberdar olmamayı hiç yakıştıramadım bu sitede olmandan çevrecilik bilgileri almamana şaşıyorum, olayın hiç şu yüzünden bakıp düşündünüzmü, kara denizin kot farkının ak denizden yüksekliğinin dolayı açılacak bir kanalla bu suların kotunun düşerek başta tuna kara denize akan akarsuların yataklarındaki çekilmeler yaşanarak bu ülkelerin ekolojilerindeki dengenin bozulma boyutlarını yok saymak bece biraz fazla saflık olmuyormu.

Sonra trakya topraklarının bu bölgedeki taban suyunun 25 mt kanala drene edilerek yaşanacak kuraklığın bedeli kanalın ekonomik getirisinin çok üstünde çevre zararlarına yol açacağını düşünmemek en büyük rant cambazlığı ile açıklamak bence inasan onura yakışmıyacak suçlardan daha beteri olduğunu anlamamak için büyük bir aczin içinde olmaktan öte bir duyguyla açıklanamaz.

Sizi sağ duyuya davet ederek dış dayatmaların içteki yönetim yandaşlarının bu seçim arifesindki gündemi meşgül ederek halkın temiz oyları üzerindeki kirli emellerine hizmet eden bu çılgın projeye yalakalık eden anlayışınızı kınıyorum.

Yaylacı 03-05-2011 10:38

Evet "Kanal Projesi" maliyeti 30 milyar $, çevreye verilecek zarar ve ekolojik dengenin bozulması ile çıkan maliyet kaç trilyon $ acaba ? Projeyi destekleyen ve mali yardımı yapan kim, ona bakmak lazım. Türkiye'ye ne derece faydası var, İstanbul'da yapay ada kimlere fayda sağlayabilir, elalem boş durmuyor Avrupa ve Amerika çok faal çalışıyor!

Sarıcan 03-05-2011 11:17

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi kazanlik (Mesaj 796878)
64. mesajdaki endilseler yerindedir ve haklilik payi vardir. konunun bu dogrultuda dusunulmesi gerekir. ekonomik gosregelere gelince dedigim gibi tabloya nereden baktiginiza bagli. Projenin 30milyar $ oldugunu varsaydigimizda bu para ile Turkiye ve Istanbul icin daha iyi ne yapilabilecegini tartisalim. Fikir uretelim. Paramiz yok, battik , bittik, rant var v.s. dusunceler bana gore gercekci degil. projenin bir ayagi anadolu otoyolu ve 3. kopru. trafigi rahatlatacak bir cozum. projenin diger ayagi yeni yapilacak konutlar ve yikilacak olan depreme dayaniksiz evler. belkide bogazin altina yerlestirilecek turbinler ve elektrik uretimi.

bu proje gibi ya da cok daha guzel ve akilli projeler onumuzu acacaktir. Olimpiyatlarin Turkiye`de yapilmasini saglayacaktir. bir cok yatirim pesinden gelecektir.

Sayın Kazanlik,

Sağlıklı düşünüldüğü zaman bir noktada uzlaşmamak mümkün değil. Bu platformda görüş bildiren herkes yuttaşlık bilinci içinde bu ülke için en iyisi ne ise onu istiyor. Bilinçli veya bilinçsiz olarak bazı sapmalar olduğu zaman da feveran ediyor. Bu eleştirilere kulak vermek lazım. Hiç kimse salt eleştirmek için eleştirmiyor.

Altmış yıldır bütün yatırımlar ağırlıkla Marmara Bölgesine yığılmaktadır ve artık nerede ise tüm Marmara' da kıymetli tarım arazileri ağır sanayi tesislerinin istilasına uğramış, Ergene nehrinin kirliliği tüm Trakya' ya zehir saçmaktadır. Istanbul son kırk yıl içinde 2,5 milyondan 13 milyona fırlamıştır. Bu nüfus artışı doğuma dayalı bir nüfus artışı değil herhalde.

Kanal' dan vazgeçtik gelin bu parayı 3. Köprü vb. gibi hala Istanbul bazlı ve hala Istanbul' u cazibe merkezi kılıp nüfus artış hızını körükleyecek yatırımlara yöneltmek Sn. Şevket Kazan' ın eleştirilerini gündemden düşürmeyecektir. Anadolu Istanbul' a boşalmaktadır. Bunun yanında yaratacağı doğa katliamı ve Istanbul' un akciğeri ve su deposu olan Kuzey İstanbul' uda elden çıkarmayı kabul etmek ismi agaclar.net olan bu forumun kuruluş felsefesine terstir sanırım.

Gelin bir uzlaşma ortamı yakalamışken yurt kalkınması için ne yapabiliriz onu tartışalım. Tarım ve hayvancılığımızı tekrar nasıl ayağa kaldırabiliriz. Uluslararası tekellerin elinden şeker ve tohum gibi stratejik kaynaklarımızı nasıl tekrar geri alabiliriz, özellikle Anadolu insanının geçim kaynağı olan hayvancılığı tekrar nasıl ayağa kaldırabiliriz. Buna bağlı yatırımlarla Anadolu' daki işsizliği nasıl çözeriz, Anadolu' yu tekrar nasıl cazibe merkezi haline getirebiliriz ona bakalım.

Istanbul' da yapılabilecek tek şey bugünki varolan nüfus yapısını koruyarak veya Anadolu' nun tekrar cazibe merkezi olması nedeniyle azaltarak, çarpık kentleşmenin getirdiği aksaklıkları giderip alt yapısını ve depreme dayanıksız yapıları hızla yenilemektir. Istanbul' dan tarnsit geçen uluslararası TIR ve nakliye araçlarını Istanbul topraklarına hiç sokmadan üç tarafı denizle çevrili Istanbul' da hangi güzergah cazipse RO-RO ile by-pass edelim. Şehir içi trafiği rahatlatmak için Marmaray' ın yanına ikinci tüp geçitide yapalım ama bu geçişler sadece Istanbul' u rahatlatmak için olsun.

kazanlik 03-05-2011 12:01

kimseyle tartismak istemiyorum, bu yuzden yazdiklarimi sildim

kazanlik 03-05-2011 12:53

panama ve suveys kanallarinda bu is nasil yapiliyor? orada yillardir sistem calisiyor, ekolojik degisimler simdiye kadar kendini gosterirdi diye dusunuyorum. kanal istanbulda`da benzer yontem uygulanirsa dogal su akisi en aza indirilebilir belki,ya da baraj kapaklari gibi hareketli kapaklarla gemilerin buyuklugune gore kanal derinligi yer yer dusurulebilir. Hidrolik sistemlerle bu isi cok kolaydir.

nuribulduk 03-05-2011 13:03

kazanlık kardeşim boşver kimseyle tartışmaya girme bence. çünkü insanlar siyasi açıdan düşünüyorlar. iktidardaki partiyi sevmedikleri için türkiye ne kadar büyürse büyüsün görmezlikten geleceklerdir.

Sarp99 03-05-2011 14:42

Aslında, bizim gelecekteki kanalımıza benzer bir kanal dünya üzerinde var: Korint kanalı. http://tr.wikipedia.org/wiki/Korint_Kanal%C4%B1

Korint kanalını örnek alıp, biraz da Google Earth'a bakıp kafayı çalıştırırsak;

1.Bizim kanal hiç sağa sola sapmadan dümdüz giderse bu kanalın yaklaşık 9 -10 katı uzunluğunda olacak. Yani yaklaşık 55-60 km.
2.Gemiler geçsin diye zaman zaman 170-200 metre aşağıya kadar kazmak zorunda kalacağız.
3.Yok kazmayı da bu kadar da dibe vurmayalım dersek, onbinlerce ton ağırlığındaki gemileri havuz sistemleri ile beş on kere, 150 metre yukarılara çıkarıp indireceğiz. Malum biraz engebeli bizim buralar.
4.Olur da gemi sahiplerini bizim kanaldan geçmeye ikna edersek kanalın genişliği 45-50 metre arasında olacak. Hani petrol tankerleri falan sürüne sürüne geçsin diye.
5.Hadi adamları ikna ettik, bir geminin bu kadar mesafeyi geçmesi 3-4 saat süreceği için günde en fazla 6-7 gemi geçebilecek. Dolayısıyla, bizim kanalı iki yönlü yapıp en az 100-110 metre genişliğe çıkmamız gerekecek.
6.Mazallah ABD'de bu işi Montrö anlaşmasını aşma olanağı olarak görürse bize "Abiler ben buradan uçak gemilerimi de geçiririm, ama siz de her bir kulvarı en az 85-90 metre yapın." der mi, der? Bu durumda bizim kanalın genişliği çıkar nı 200 metreye? Çıkar.

İyi ihtimalle 500 ila 750 milyon metreküp taş ve toprağı atacak bir yer bulmamız gerekli? Hadi bunları Marmara denizine sallarız, nasıl olsa Marmaray'dan alışıktır Marmara.

Peki İstanbul'a su sağlayan Terkos Barajı'na gelen dereleri falan ne yapacağız? Bence bunlar içinde Çılgın Kanal üzerinden dere ve nehir yatakları yaparız. Olmadı kaparız Terkos Gölünü, Araplar gibi Karadeniz kıyısına tuzlu sudan tatlı su üreten devasa sistemler kurarız. Tamam biraz maliyetli ama nasıl olsa bu millet parayı bayılmaya alışık. Buna da alışırlar.

Hatta, Çılgın Kanalı geçmek için nasıl olsa sağa sola düzinelerce köprü yapacağız. Koyarız bunlara da gişeleri, kırarız parayı vallaha.

İş gene kaldı finansman bulmaya. Hişt Maliye Bakanı kardeşim, şu benzine bir 9 kuruş daha zam yapsana, Çılgınlık yapıyoruz burada engellemeyin bizi, ne demişler hep destek tam destek. :D

Not : Türkiye'de benzinin litresi 2 EURO, Bulgaristan'da kaçadır acaba Merak ettim bak şimdi.

S Güngör 03-05-2011 15:06

Panama Kanalı’nın çevreye etkilerini bilmiyorum ama Süveyş Kanalı yüzünden Akdeniz'e Kızıldeniz'den bazı istilacı balık türlerinin geldiğini duymuştum.

Yine de kanalı destekliyorum. Bu tür extreme projelerin ülkelere -bi nevi insanların spor yapması gibi- fayda sağlayacağını düşünüyorum. Ayrıca şaka gibi anlatılan kanal ölçülerini gayet ulaşılabilir buluyorum. Başbakanın çıkan toprağı nereye atacaklarıyla ilgili bir fikri var. Sönmüş taş ocaklarını çevreye kazandırmak için bu çıkan toprakları o bölgelere taşıyacaklarmış.

Planlanan proje tek kademeli yani Panama Kanalı gibi in çık olmayacak. Kimilerine göre imkansız bir şey herhalde, izleyip göreceğiz. ABD’den en çok korkan hükümetin akp olmadığını biliyorum o sebeple de içim rahat. İma edilen şeyler beni hiç rahatsız etmiyor.

Muhalif olmak kolay birşey gerçekten. Oecd raporları gibi hükümetin aleyhinde veya lehinde birçok haber, araştırma bulmak mümkün. Bütün bunlar insanın neyi görmek isteyip istemediğiyle ilgili. Bugün en pahalı benzini kullanıyoruz değil mi? Ama her nedense bu pahalılıktan yakınan, muhalefet eden kesim gelir seviyesi en yüksek semtlerden bölgelerden çıkıyor.. (istisnalar vardır muhakkak.)

Belki de kemalistler hatayı kendilerinde aramaya başladıklarında (Cumhuriyet tarihinde görülmemiş birşey!) neden fakir kesimin kendilerini tercih etmediğini idrak edecekler. (Aziz Nesin’in Türk Halkı hakkında ulaştığı sonuca varmazlar umarım.) Kemal Kılıçtaroğlu bu özeleştiriyi yapabilmek adına doğru tercih! Başarılar dilerim kemalistlere! Kendilerini ikna etmek gibi bir niyetim yok tabi. Mümkün olmadığını biliyorum çünkü. Her bi şeyin en iyisini en doğrusunu en çağdaşını onlar bilir bu ülkede…

kazanlik 03-05-2011 15:27

75. mesajdaki bu kadar laubali bir yazidan sonra cevap vermezdim ama neyse, madem sarp99 kardes merak etmis ,, soyleyeyim,benzinin fiyati 1, 23euro/litre,, evet evet, dogru goruyorsun 1,23 euro. LPG nin litreside 0,64 euro. faizlerde daha dusuk, etin kilosu 4-5 euro civari. yanliz bir sorun var , ortalikda insanlar yok, 8milyon insanin 3 milyonu calismak icin avrupaya gitti. ayda 100euro gonderiyorlar ailelerine, masraf olmasin diye 1-2 yilda bir cocuklarini goruyorlar. ucak yerine otobusle yolculuk yapiyorlar. trenler en fazla 2 vagon. otobusler bos, en fazla 2 cocuk yapiyorlar. nufus yasli, cogunluk emekli,

bu manzaranin sebebi tabi ki issizlik. kalifiye adam bulamiyorsunuz. hepsi avrupada calisiyor. avrupa para verdide otobanlar yeni yollar yapildi.

orman, doga, yesillik diyorsaniz gani. yemyesil memleket. sokaklarda o kadar cok meyve agaci varki meyveler dokulup yollari kirletiyor. ama bu guzelligi gorecek insanlar is bulamadiktan sonra , ailelerini gecindiremedikten sonra, gecim korkusuyla 35 yasindan sonra tek cocuk sahibi olduktan sonra avrupaya calismaya gidip geri gelmedikten sonra bu guzelliklerin ne anlami var.? kanalistanbul Turkiye`nin gucunu gostermek acisindan yerinde bir proje. tatli-tuzlu su meselesi mutlaka akilci cozumlerle cozulecektir. Turkiye eskisi gibi degil . hayal ediyor uyguluyor.

Sarıcan 03-05-2011 16:17

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi kazanlik (Mesaj 797050)
kimseyle tartismak istemiyorum, bu yuzden yazdiklarimi sildim

Sayın Kazanlik,

Ben 71. nolu mesajı sizin tesbitiniz üzerine yazmıştım.

Alıntı:

Alıntı:

64. mesajdaki endilseler yerindedir ve haklilik payi vardir. konunun bu dogrultuda dusunulmesi gerekir.
Alıntı:

Projenin 30milyar $ oldugunu varsaydigimizda bu para ile Turkiye ve Istanbul icin daha iyi ne yapilabilecegini tartisalim. Fikir uretelim.

71 nolu mesaj hakkındaki görüşlerinizi merak ediyorum. Panama kanalı için daha önce görüşümü söylemiştim. Aynı şey Süveyş içinde geçerli. Süveyşi geçmezseniz Afrika Kıta' sının etrafını dolaşmak zorundasınız. Daha da ötesi bu kanallar zamanında emperyal güçler tarafından yapılmış ve yönetimi yüzünden bir sürü anlaşmazlıklar çıkmıştır. Süveyş gibi bir çılgın proje şu an Mısır' ın elinde diye Mısır' da abad olmamıştır. Durumları ortada.

Bizim Kanal' a alternatif olarak Samsun-Ceyhan boru hattımız var, gerekirse bir tanede Saroz körfezine uzanan bir boru hattı yapılarak petrol taşımacılığı boğazların üzerinden tamamen kaldırılabilir. Haksız mıyım?

Sarp99 03-05-2011 18:29

Sanırım boşa kürek çekiyoruz, ortaya konulan bir teze karşı anti-tez konulacağına yok kemalistsin(ne demekse bir de açıklasalar), yok şu gazeteyi okuyorsun ve benzeri peşin hükümlü, kerameti kendinden menkul ne idüğü belirsiz laflar. Hala şu projenin topluma getirisinin ne ve olacağına dair bir analiz kırıntısı bile yok.

Nasılsa proje yapmak bedava ben de birkaç projemi ortaya atayım:

Çılgın proje 1: "İki sene içinde dağları delip tren ile güneye ineceğim. Türkiye'nin Alanya, Manavgat,Antalya, Finike, Fethiye gibi Türkiye'nin sebze ve meyve cennetlerini tren ile kuzeye ve doğuya bağlayacağım. İstanbul Antalya arasındaki kamyon trafiğini sıfıra indireceğim ve hatta İstanbul-Antalya arasında çift katlı yataklı vagonlar koyacağım, isteyen arabasını da trene koyabilecek, akşam yatıp sabaha Antalya'da olacaksınız.". Maliyet 7-8 Milyar USD

Çılgın proje 2: "Bundan sonra doğa ile barışık yaşamak ve çevreye verdiğimiz zararı azaltmak ve enerjide dışa bağımlılığımızı azaltmak için evlerinin çatısına güneş enerjisi projesi yapanların proje maliyetinin yarısını hibe olarak vereceğim.". Maliyet 15-20 milyar USD

Çılgın proje 3: "Bundan böyle Çinekop ve Sarıkanat avlayanları hapse atacağım. Bundan sonra halkıma lüfer de yedireceğim.". Maliyet sıfıra yakın.

En Çılgın proje: "Genetiği değiştirilmiş ve F1 tohumları yasaklıyorum bundan böyle sadece geleneksel tohumlar ile üretilmiş gıdalar satılabilecek.". Maliyet sıfır.

gossip 03-05-2011 20:09

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi kazanlik (Mesaj 797074)
panama ve suveys kanallarinda bu is nasil yapiliyor? orada yillardir sistem calisiyor, ekolojik degisimler simdiye kadar kendini gosterirdi diye dusunuyorum. kanal istanbulda`da benzer yontem uygulanirsa dogal su akisi en aza indirilebilir belki,ya da baraj kapaklari gibi hareketli kapaklarla gemilerin buyuklugune gore kanal derinligi yer yer dusurulebilir. Hidrolik sistemlerle bu isi cok kolaydir.


bu kanal halkımızın ve ülkemizin ne işine yarayacak, aranızda bilen varsa yazabilir mi?


Kanalı, yerinde bir proje olarak değerlendiren arkadaşlarımızdan cevap bekliyorum.
çok iyi olur gibi havada cümleler kullanmazlarsa sevinirim.


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 09:02.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)

Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2025