![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 15-11-2019
Şehir: İstanbul - Fethiye
Mesajlar: 74
|
Yarın gerekli açıklamayı İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlunun yapacağı, İstanbul için tehlike sinyalleri veren projenin itiraz hakkı halka tanınan projenin açıklama ve itiraz yoludur.. HALKIMIZIN DİKKATİNE !!! KANAL İSTANBUL ÇED RAPORU ASKIYA ÇIKARILDI. Küçükçekmece, Avcılar, Arnavutköy, Başakşehir ilçesinde; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İnceleme ve Değerlendirme Komisyonunca yeterli bulunup kabul edilen “Kanal İstanbul” projesi için hazırlanan Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) raporu Halkın görüş ve önerileri için dün itibarı İle askıya çıkarıldı. Kanal İstanbul”un ÇED raporu 10 gün boyunca halkın görüş ve öneriler için askıda kalacak. İtirazı olan yurttaşlar, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na veya İllerdeki Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerine müracaat edebilirler. ÖNEMLİ: Avcılar Kent Konseyi olarak Tüm Vatandaşlarımızı ve Sivil Toplum Kuruluşlarını bu konuda Duyarlılığa Davet Ediyoruz. Sevgili Arkadaşlar, Kanal İstanbul için itirazınızı İstanbul Büyük Şehir Beyaz Masaya bildirebiliyorsunuz . Bunun için İstanbul dışından (veya cep telefonunuzla) arıyorsanız 0212.1530000 Numarayı arıyorsunuz Önce 5 sonra 4 e basıyorsunuz. Karşınıza çıkan Beyaz Masa yetkilisine itirazınızı bildiriyorsunuz. Onlar not alıyorlar ve cep telefonunuza mesajınızın alındığına dair bir cep mesajı geliyor. Gereği için bilgilerinize. Selam ve sevgiler. (Lütfen dağıtalım) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 08-07-2012
Şehir: KONYA
Mesajlar: 40
|
Biz gerici ekrem imamoğluna itiraz ediyoruz. İstanbulu geride bırakmak isteyen gericilere itiraz ediyoruz. Bu itirazımızı nereye yapacağız editör. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-02-2007
Şehir: İzmir
Mesajlar: 1,145
|
Herkes gibi sandıkta itirazınızı yapacaksınız, ama, Konya'da ikamet edip İstanbul'da oy kullanamazsınız. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
|
İstanbul'un doğal görüntüsünü bozan ve rant için yapılmak istenen bu projeye dur diyelim. Eğer yapılırsa oraya da 2-3 tane köprü yapılacak. Çöğu kişi evinden olacak. O kadar hafriyat nereye dökülecek. Her şeye para yok diyen bu devlet bu parayı nereden bulacak. Vatandaşın üstüne çökenler daha da çökecek. Ekrem İmamoğlu'na itiraz edenler dinleyip yapılmamasını istememesinin sebeplerini anlasalar ne kadar haklı olduğunu anlarlar. Deprem bölgesi olan bir yerde böyle depremi tetikleyici bir projenin yapılması aklı mantığa uygun değil. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-02-2007
Şehir: İzmir
Mesajlar: 1,145
|
Sayın Pria'nın 2013 yılında paylaştığı yazıyı tekrar okumalıyız: http://www.agaclar.net/forum/1183673-post118.htm |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-04-2009
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 308
|
Karadeniz suyu özellikleri Tuz oranı daha az Su sıcaklığı daha düşük Deniz suyu yoğunluğu daha düşük Marmara ve Akdeniz Suyu Özellikleri Tuz oranı daha fazla Su sıcaklığı daha yüksek Deniz suyu yoğunluğu daha yüksek Bu mevcut deniz suyu şartlarında su hareketleri Akdeniz’in suyunun Karadeniz’den daha tuzlu olması sebebiyle daha yoğun olmasından Akdeniz suyunun Karadeniz’e dip akıntı ile akmasına sebebiyet verir. Karadeniz’in suyu da az yoğun olması sebebiyle üst akıntı ile Akdeniz’e akmasına olanak sağlar |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-04-2009
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 308
|
Kanal İstanbul Uzunluk 40-45 km; Genişlik yüzeyde 145-150 m, tabanda ise yaklaşık 125 m Suyun derinliği 25 m. İstanbul Boğazı En Geniş Yeri: Rumeli Feneri ile Anadolu Feneri arasındaki 3600 m lik kesimdir. En Dar Yeri: Rumeli Hisarı ile Anadolu Hisarı arasındaki 760 m lik kesimdir. En derin yeri Kandilli ile Bebek Arası 124 m derinlik En sığ yeri 36 m derinlik ![]() Düzenleyen bnymnblr : 26-12-2019 saat 13:47 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-09-2015
Şehir: Bursa/Emirsultan/Viyana
Mesajlar: 770
|
Bundan üç yıl önce bir akrabam ile 22 dekar tarla almıştım, kanal İstanbul bu alandan geçecekmiş isabet buyurmuş desenize gökdelenleri dikeceğiz... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 15-11-2019
Şehir: İstanbul - Fethiye
Mesajlar: 74
|
Yeni yerleşenler bilmez, çok eski de değil... Bir zamanlar apartmanlarda yaşayacağım diye İstanbul’da biz çocukken o güzelim bahçeli evleri müteahhitlere kat karşılığı verip yüksek yüksek evlere geçti bazı insanlar. Şimdi lüks yerde yaşıyorum diye sevinenler bir karış parka hasret kalıyor ya da başka şehirlere göçtü yeşil seven insanlar. Gençler bilmeyebilir ama biz şahidiz. Daha ölmedik. Forumlarda, Facebook’ larda, sosyal medya da anlatırız, anlatacağız. Mesela ben çocukken Çatalca’da topatan kavunu vardı, hani nerde? Büyükçekmece’de domates tarlaları vardı .. Nerde şimdi.. ? Söyleyince kıymeti bilinmiyor ama illa yaşayınca anlaşılacaksa, soruyorum.. Bu sitede yerel tohum peşinde koşuyoruz, üç karış yeşil toprakla mutlu olmaya çalışıyoruz. Kendinizden pay biçin.. Torununuza yüksek yüksek kuleler mi bırakmak istiyorsunuz yoksa doğal yeşil bahçeler mi? Bir şehir düşünün kime doğa desem herkes güneye, memleketine göçmekten, yerleşmekten bahsediyor. İnsan zaten zor yaşadığı bir yeri neden daha zorlaştıracak çözümler arar ki ? Bu kadar bilim insanı yanılıyor olamaz. Yanıldığını bile farzetsek kanal bittiğinde bu şehirde nasıl bir yaşam olabileceğini düşünemiyor muyuz ? Biz İstanbul’da ağaçlara çıkabilen son çocuklardık. Bizim torunlarımız yeşil gören son çocuklar olabilir. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
agaclar.net
|
Bu konuda başlık açmalı diyordum ki, yıllar önce açanın ben olduğunu gördüm... Nerede kalmıştık? ![]() |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-04-2009
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 308
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,027
|
Televizyonu gazeteleri bırakalı çok oldu, bu yüzden pek çok şeyi kaçırıyor olabilirim. Duyabildiğim kadarıyla maliyeti 75 milyar ($ mı TL mi bilemedim) olacakmış. Böyle bir kanalın ekolojik ve sosyolojik etkileri hakkında pek çok şey söyleniyor. Bunların bazılarını tahmin etmek de güç değil. Anladığım kadarıyla maliyet bütçeden karşılanacak, yani vergilerden. Anlamadığım ise, faydasının ve amacının ne olduğu. Harcanacak olan para, bu parayı ödeyenlere ne şekilde dönecek? Söz gelimi, bu paranın üretim yatırımlarına, sanayiye, teknolojiye, tarıma (eğitime de diyecektim ama eğitimin tanımı çok değişti) yönlendirilmesinin ekonomik ve sosyolojik etkileri hesaplanıp ölçülebilir, benzer şekilde bu kanalın parametreleri nelerdir? Bilen varsa sevinirim. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
agaclar.net
|
Forumda fikri olan biri var gibi görünüyor. Bizleri de bilgilendirirse seviniriz... ![]() |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 15-11-2019
Şehir: İstanbul - Fethiye
Mesajlar: 74
|
Kanal İstanbul
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 15-01-2013
Şehir: Eskişehir
Mesajlar: 73
|
Çorbada tuzum olsun, bir televizyon program sunucusu aleni bir şekilde kaptanlarla konuştugunu, onlarında kendi görüşlerini belirttiklerini yazmış, ben ana başlıklar halinde okudum, tv dede programında belirttimi kendisine iletilen bu görüşleri bilmiyorum..Hususun dogrulanması çok kolay olacagı için, ''bu tv sunucusuna'' çok güvenmesemde, yalan söyledigini, **** farklı egip bükmelerle konuyu tamamıyle farklı bir şekilde aktardıgını sanmıyorum, kendisine güvenmeme rezervimide koruyarak, bu konuda kendisine iletilenleri tarafsızca aktardıgını düşünmekteyim..Bu kadar peşrevden sonra gelelim vehbinin takkesine.. Kaptanların görüşleri şudur; bogazda üstten karadeniz suyu marmaraya akar, alttan marmara suyu karadenize akar. Bu akan suyun belli bir hızı vardır, bu hız 4 ila 6 - bogazın dar **** geniş yerinden ölçülmesine göre - km/ saat ( bu birimden emin degilim, knot olarak söylenmişte olabilir, fakat birim degişikligi kaptanların konu hakkındaki görüşlerini degiştirmiyor ), şu anda bogazdaki rüzgarsız vakitlerdeki akıntı hızları bile kendilerini zorluyormuş, kaptanlar karadenizden marmaraya iniş rotasını çok zor oldugu için sevmezlermiş ( zorlugu su akış hızından dolayı ), bunun yanında marmaraya iniş sırasında birde arkadan rüzgar aldıklarında hızları dahada artarak geminin kontrolünü iyice zorlaştırmakta imiş.....Bogaz hakkında bu kadar şey söyledim ama daha kanaldan bahsetmedim, kaptanların dedikleri şu; kanal daha dar ve derinligi az olacagı için buradaki akıntı hızının dahada fazla olacagı, bu durumda gemi kontrolünün çok daha zorlaşacagını belirtiyorlarmış., partili Cumhurbaşkanının söyledigine göre büyük tonajlı gemiler bu kanaldan geçecek ve bizleri paraya bogacaklarmış ya hani,....gerisini yazılanları buldum yapıştırıyorum,,25 metrelik derinlik çok yetersiz. Bugün tanker sınıfları kıyı tankerleri hariç minimum 20 metre su kesimine sahip. Daha net söylemek gerekirse en büyük tanker sınıfı olan ULCC’lerin draftı 35 metre, VLCC’lerin draftı 28 metre, Suezmax’ların 23 metre. Bugün petrol taşımacılığının büyük bölümü bu tankerlerle yapılıyor. Boğaz’da tehlike yaratacak büyüklükte olan tankerler bunlar ve 25 metrelik derinlikteki bir kanaldan bu tankerler geçemez...........Kanal Karadeniz suyunu Marmara’ya taşıyacak. Yani kanaldaki su az tuzlu Karadeniz suyu olacak. Bu suyun kaldırma kapasitesi daha düşük olduğu için, 25 metrelik derinlik iyiden iyiye az gelecek. Çünkü bu suda gemiler daha fazla suya gömülür...........Bu tankerlerin boyları 245 metre ile 415 metre arasında değişiyor. Kanalda tek bir tanker arıza yapsa veya kaza yapsa, kıyıya çarpsa 200 metre genişlikteki kanal tıkanır. Bu kadar dar bir kanalda tankerlerin manevra yapması çok ama çok zor olur....... İstanbul Boğazı’nda Karadeniz’den Marmara’ya doğru olan yüzey akıntısının hızı genelde 3-4 knot civarındadır. Yer yer daha hızlanır, yer yer yavaşlar ve ters döner. Kuvvetli poyraz fırtınalarında 7-8 knota kadar çıkar. Bu yüzden kaptanlar Karadeniz’den Marmara’ya doğru olan gidişi sevmezler. Bu akıntı hızı gemiyi rotada tutmayı zorlaştırır. Bir anlamda yokuş aşağı gidiştir ve geminin kontrolü zordur. Kanalda ise akıntı hızı Karadeniz’den Marmara’ya doğru yaklaşık 10 knot olacak. Hiçbir gemi kaptanı bu süratle aşağı doğru inmek istemez. Akılalmaz derecede zor bir seyirdir. Gemiyi kontrol altında tutamazsınız. Bunu engellemek için kıyıdan gemileri bağlayarak aşağı doğru indirmeniz gerekir. Bu durumda dolu gemiler bu yolu kullanmayacak, Boğaz’ı tercih edecektir. Yani tehlike arz eden gemiler yine İstanbul’un içinden geçecektir.......Şu anda Boğaz’ı geçmek için bekleme süresi çok uzun değil. 24 saati aşan pek yok. Çok büyük gemiler için hava koşulları uygun olmadığı zaman bekleme oluyor ama bu da genelde 3-4 günü aşmıyor.............Benim notum, şu anda İstanbul bogazı agzında bekleme ortalama süresi 22 saattir.. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 19-02-2018
Şehir: Muğla
Mesajlar: 734
|
Anlaşılmamış görülen rakamlar için açıklama
Öngörülen kanal maliyeti 75 milyar TL. Bugünkü kurla 12,5 milyar $. Yaklaşımın doğruluğunu sorgulayayım: Son boğaz köprüsünün maliyeti 3 milyar $. Çanakkale ve İzmit'i kullanmama nedenim bağlantı yolları yok. Boğaz köprüsünde yollar köprünün maliyetini aşmış. (Köprü maliyetlerini karşılaştırdım.) Kanalın üzerine 55 m yüksekliği olan 10 köprü yapılacak. Bunların bağlantı yolları olmak zorunda. Hassas sayılmayacak bir yaklaşımla. öngörülen para, köprüler ve bağlantı yollarının maliyetini karşılayamaz görünüyor. Kanalın maliyetinin yanından bile geçemez. İstanbul Boğazı'nda kaç tane gözetleme radarı var ? Bunların kurulum ve işletme maliyetleri hesaplara dahil mi ? Ayrıntılı düşündükçe sorular artıyor. Sn Ketenhelva'nın alıntısındaki hızlar deniz mili. (x 1,85 = km ) Akıntı hızı neden önemli ? Su taşıtının dümen tutması (yönlendirilebilmesi) için, yüzdürüldüğü sudan daha hızlı olması gerekir. Taşıtın özelliklerine göre değişik hızlar vardır. Kaptanların anlatmak istediği : Akıntı hızına dümen tutabilme hızını eklerseniz geminin en düşük hızını bulursunuz. Sonuçta, akıntı hızı arttıkça geminin seyir hızı artar. Çok daha dar olan kanalda, Boğaz'dan daha hızlı seyir yapmak zorunda kalınacak. Akıntının nedeni : Karadeniz, Boğaz ile Marmara'ya bağlanan kapalı bir havza. Marmara ise iki boğaz ile dışa açılan bir havza. Her ikisine de akarsular su dolduruyor. Lisede öğrenilen bileşik kapları anımsayalım. Karadeniz'e akan sular denizi yükseltiyor ve Marmara'ya akmaya başlıyor. Marmara'ya akan sular ve Karadeniz'den gelen sular Marmara'yı yükseltiyor. Marmara, fazla suyu Çanakkale Boğazından Akdeniz'e akıtmaya çalışıyor. Ancak, yeterli boşaltmayı yapamadığı için bir bölüm suyunu Karadeniz'e geri gönderiyor. (Doğal denge) İstanbul Boğazı'ndaki alt ve üst akıntıların nedeni bu. Karadeniz, Marmara'dan 30 cm kadar yüksek. Dünyadaki iki büyük kanal, Afrika ve Güney Amerika'yı dolaşmamak için, en az 100 yıl önce yapılmış. İkisinde de bu akıntılara dikkat edilerek havuzlar kullanılmış. (Avrupa'daki nehir ulaşımlarında da kullanılıyor.) Kanalın iki yakasındaki sular doğal akışa bırakılmamış. Yüz yıl önceki bilime saygı ile günümüz Türkiye'sinde bilime ve akla saygı arasındaki fark. Ekoloji derin konu olsun. Haydarpaşa açıklarında İndependent tankeri yanmıştı. (İstanbul Boğazı'nda olabilecek gemi kazalarından kaçınılacak diye bir görüş var.) Günlerce sürdü. Felaket olarak adlandırıldı. Genç olanlar internette bulabilir. 100 m genişliğindeki kanalda tanker yanmaya başlarsa, çevresindeki yaşam ne hale gelir ? Olmaz mı diyorsunuz ? İlk hızlı tren faciasında TCDD Gn. Md. demişti. "Adı üstünde kaza bu. Allah'tan gelir." Bu raylarda hızlı tren işletilemez diyenler gericiydi yine. Sonra başka TCDD kazaları olmaya devam etti. Yakıt tankerlerinin yanmama özelliği olamayacaksa, yaşanabilir. Böyle bir durumda, karşı çıkanları gericilikle suçlayan Konyalı Forumdaşımızın, "İstanbul için dua ediyoruz" deyişini hayal edebiliyorum. Elden ne gelir ? İstanbul Boğazı tanker trafiği için yetersiz kalıyorsa Çanakkale Boğazı da yetersiz kalacak demektir. Saros'a da kanal yapacak mıyız ? |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 15-11-2019
Şehir: İstanbul - Fethiye
Mesajlar: 74
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-02-2007
Şehir: İzmir
Mesajlar: 1,145
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 15-11-2019
Şehir: İstanbul - Fethiye
Mesajlar: 74
|
İtiraz dilekçesi
Her ilden dilekçe verebilirsiniz. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 08-07-2012
Şehir: KONYA
Mesajlar: 40
|
Ben kanal istanbulu destekliyorum. Destekleme dilekçesini kime vermem gerekiyor. |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 15-11-2019
Şehir: İstanbul - Fethiye
Mesajlar: 74
|
Kanal İstanbul itiraz süreci ile ilgili yanlış anlaşılan noktalar olduğunu tespit ettiğimiz için bir bilgilendirme mesajı paylaşmak istiyoruz. 👉 Resmi olan tek itiraz yolu elden ve bizzat Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'ne dilekçe verilmesidir. Tüm illerde yapılabilir. 👉 Posta, faks, e-posta, CİMER gibi araçlarla gönderilen dilekçeler, görüş bildirme olarak değerlendirilir ve itiraz olarak kayda geçmez. Kamuoyu yaratmak ve baskı unsuru adına kullanılabilir ama öncelik elden itiraz dilekçesi vermek olmalıdır. İtiraz dilekçesini bizzat teslim eden kişiler de ayrıca CİMER üzerinden de dilekçe iletebilir. 👉 Muhtarlıklar vb. kurumlar aracılığıyla toplu dilekçe teslim edilmesi halinde, muhtarlık tarafından verilen tüm dilekçeler için tek bir alındı/kayıt numarası verileceği için, tek dilekçe gibi işlem görür. 👉 Dernekler, vakıflar, belediyeler ve kurumlar da toplu dilekçe veremezler. Kurumları adına dilekçe verebilirler. 👉 İBB Beyaz Masa (153) aracılığıyla itiraz edilmesi mümkün değildir. İBB bu konuyla ilgili itiraz kabul edememektedir. Herkesten ricamız, yanlış bilgilendirmeleri paylaşmadan buradaki detayları dikkatle okumanız ve gelen mesajları buna göre değerlendirmeniz. Lütfen siz de çevrenizi bu çerçevede bilgilendirin ve herkesi Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'ne bizzat giderek itiraz dilekçesi vermeye yönlendirin. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 15-11-2019
Şehir: İstanbul - Fethiye
Mesajlar: 74
|
İstanbul’da bir gemi Rumeli Hisarı’nda kıyıya çarptı. İstanbul Boğazı’nda kafa karıştıran kaza ‘da ilk belirlemelere göre can ve mal kaybı yaşanmadı. Geminin Liberya bandralı Songa Iridium olduğu öğrenildi. Ayrıca Kanal İstanbul tartışmalarının yaşandığı günlerde bu kazanın meydana gelmesi kafaları karıştırdı. https://www.abcgazetesi.com/istanbul...-olsaydi-67209 Düzenleyen Kaktüsbahçesi : 28-12-2019 saat 22:35 Neden: Eksik cümle |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 08-07-2012
Şehir: KONYA
Mesajlar: 40
|
Ha ha ha. TOGG yerli otomobil içinde itiraz dilekçesi verecek misiniz? Verinde biraz daha neşemizi bulalım. Forumun reytingi artsın. Ha ha ha... |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,027
|
Alıntı:
Bu başlığı ucuz siyaset veya desteksiz tarafgirlik alanı sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Ölçülebilir, ispatlı hesaba dayanan söyleyebileceğiniz bir şey varsa buyurun. Yoksa hahaha yeri değil. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 15-11-2019
Şehir: İstanbul - Fethiye
Mesajlar: 74
|
Alıntı:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-05-2010
Şehir: konya
Mesajlar: 963
|
İnsanı diğer canlılardan ayıran birinci özellik bence mantıktır. Sorgulamadan, size söylenenlere inandığınız ve tekrar ettiğiniz de papağandan ne farkınız kalıyor. Yüklediğim resimdeki bilgileri incelerseniz, Bu aracın seri üretime geçtiği yıllarda insanları hava araçları ile seyahat etmeleri normal bir olay gibi görünecektir. Fabrikanın yapılması için verilen süre 13 yıl ve bilim! ve Teknoloji! bakanlığı bu süreyi %50 oranında arttırma yetkisi var. Ülkemizde hiç bir proje zamanında bitirilmediğini düşünürsek, Bu aracın seri üretime başlaması için gereken süre 20 yıl. |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,027
|
Alıntı:
Kararnamade geçen 13 yıl + %50 süre yatırımın desteklenme süresi, seri üretime geçiş süresi değil. Seri üretime geçiş için 2 yıl deniyor. Bahsedilenden daha da büyük bir otomotiv yatırımının içinde bulunmuş biri olarak, 2 yıl otomotiv fabrikası kurup seri üretime geçmek için büyük ihtimal yeterli olmayacak. Ancak, 3, bilemedin 4 yılda olur. Saç parçaları ne yapacaklar bilmiyorum, kalıphane kurup kendileri kalıp hazırlayamacaklar herhalde. Pininfarina'dan hazır kalıp getirmeyeceklerse muhtemelen yurt içinde veya dışında kalıpları yaptıracaklar (ki bunun hemen başlaması gerekiyor). Fabrikada, preshane, gövde kaynak, boyahane ve montaj bandı kurulması gerekiyor. Her biri kendi içinde birer fabrika gibidir. Dahasi, bu bağımsız üretim birimlerini bir saat dakikliği ile senkronize çalıştırarak, preste basılan saç parçaların bir akışkanlık içinde kısa sürede gövde haline gelmesi, boyanması, doğradan montaja girip yürüyen araç haline gelmesi lazım. Bunlar hayli karmaşık sistemlerle olur. Ne ki, ülkemiz 50 yıllık bir otomotiv deneyimine sahip ve bu fabrikanın var olan diğer fabrikalardan hiç bir farkı olmayacak. Dolayısıyla araç mühendisliğinden fabrika tasarımına, üretim kontrol ve lojistik yönetim sistemlerine kadar hem yetişmiş insan gücü, hem yan sanayi, hem de her türlü deneyim olarak gereken her şey zaten var. Bu sebeplerle bu yatırım, mühendislik işleri de iyi kotarılırsa başarılı olur. Sıkıntı, ileride iç pazara hapsolunduğunda ortaya çıkar. O da muhtemelen başka bir global otomotivciyle hisse eşitleyerek çözülür. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-05-2010
Şehir: konya
Mesajlar: 963
|
Alıntı:
Seçimlerin yaklaştığını görmemek için ölü olmak lazım. Bir önceki genel seçim öncesi, Saab'a yaptırdıkları prototip ile milleti gazladılar. Geçen yerel seçim öncesi, yerli muharip uçağı yaptık diye maket uçak yapan birinin bile yapmayacağı saçmalığı yaptılar ve uçak kaportası ile milleti gazladılar. Yakın zamanda memurlara 3600 ek gösterge müjdesini bekliyorum. Bana göre kanal istanbulun yapılabilirliği sıfırın bile altında ancak ülkenin ekonomik şartlarını ve dış politikadaki saçmalıklarını halka unutturabilmek için ya uzaylılarla iletişim kurduk diyeceklerdi, ya uzaya otoban yapdık diyeceklerdi **** kanal istanbulu yapıyoruz diyeceklerdi. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-04-2009
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 308
|
Arkadaşlar Kanal İstanbul Projesi hakkındaki görüşleri irdeleyelim. Tez+Antitez= Sentez olsun. Yani destekleyenler neden desteklediklerini desteklemeyenler neden desteklemediklerini izah ederek açıklasın. Bu durumun siyasi argüman malzemesi yapılmasına izin verilmesin. Ben bu forumda buna dikkat edileceğini düşünüyorum. Düzenleyen bnymnblr : 31-12-2019 saat 09:11 |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-01-2018
Şehir: Balıkesir
Mesajlar: 372
|
İlber Ortaylı ve Celal Şengör niye destekliyor kanalı...bunlar cahil insanlar mı? Ayrıca yarar ve zarar ı bir kenara bıraktım.... Yaparız ve yaptirmayiz şeklindeki çıkışları tasvip etmiyorum... Bir sürü program izledik,montro tam metni okudum vesaire....eğer montro de %20 dahi olsa lehimize bir kazanıma yol açacak ileride EyvAllah....ticari gelire de eyvAllah...lakin köprü geçişleri extra vatandaşa yeni gider demek..millet geçiş ücretlerine bir yeni ekleme daha yeni köprü güzergahlari da istemiyor...neyse...Kemalen bilemiyorum ama faydasi zararından çok olacaksa olsun derim... Zararı faydasindan çok olacaksa tabi olmasın derim ...nihayette hayırlısı diyorum |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|