![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-05-2009
Şehir: izmir
Mesajlar: 3
|
Sayın arkadaşlar, Aşağıda Afrika menekşemin hastalık sonucu geldiği hali görüyorsunuz. Lütfen bu hastalığın unlu bit mi yoksa başka bir sorun mu olduğu konusunda yardımcı olun. Maalesef diğer bir menekşemde de bu sorunu gözlemlemeye başladım. Ayrıca belirtmek isterim, sağlıklı menekşelerim de bulunuyor ve bu forumdaki arkadaşlarımın uyarısı sayesinde hastalıklı olanlarla onları ayırdım. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
|
Benim de Elma ağacımda var unlu bit yapraklarda değil gövdede. şu an mekanik yoldan temizliyorum sürekli ama boyumdan büyük ağaç sürekl temizle temizle canım çıktı. ayrıca bu şekilde bir çözüme ulaşamayacağım kesin. hekplan20sp diye bir ilacım var insektist. onu uygulasam fayda eder mi? aslında kimyasal sokmak istemiyordum ama pek arap sabnuya ölecek gibi değiller. incecik dalda cm lerce kalınlıkta pamuk tabakaları oluşuyor. elle kazı kazı nereye kadar . pamukları kazımadan ilacı atsam etkilenecekler mi peki? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
|
Sn. Mine Hanım; Elma ağacımda aşırı miktarda pamuklu bit var. Elle temizliyorum ancak sürekli ürüyorlar. Ve ağacın kabuğu sanki maket bıçağıyla kesilmiş dikey, boydan boya yarık. (irili ufaklı tüm dallar için böyle) ordan tutunca kabuğun tamamı kolayca soyulabilecek yumuşaklıkta. bu Elma ağacının bir özelliği mi bilmiyorum. bu yarıklara özellikle bitler dolmuş. ne yapabilirm. yıkıyorum olmuyor her gün elimle eziyorum. toprak sürtüyorum. kurtulamıyorum.ayrıca yaprak ve meyve saplarına tutunduklarında, çok yumuşatarak yaprağın ve meyvenin düşmesine de sebep oluyorlar. 20-30 tane de meyva var. bu sene elma yemek istiyordum.ağacım genç 3-4 yaşında. insektist ilaç da kullanabilirim. Bir yöntem söyleseniz, etkili çözüm için çok sevinirim. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
|
Kendim bir yöntem buldum sanırım. İlaç sıkmak için kullanılan pompalı bidon gibi şeyler var. 2 litrelik benimki. Onun ucunu aeresol gibi atsın diye değil tam tersine toplu olarak atması için ayarlıyorum. Sıvıyı toplu şekilde atıyor. İyice pompaladıktan sonra suyu bu tazyikli şekilde pamukların üstüne sıktığımda pamuklar hemen gidiyor. Fırçayla temizlemekten çok daha kolay. Meyve ve yaprak sapları da kırılmıyor. En son da insektisit bir ilaç attım. Ama suyu attığım şekilde özen gösteremedim ilaca. Çünkü bayağı zehirli. İnsana da elbet bir zararı vardır solumanın. Evde küçük bitkilerinizde rahatça kulanabilirsiniz bu yöntemi. Yeterince tazyikli su sıktığınızda sadece pamuklar değil bitler bile sökülüp gidiyor. İlaca gerek kalmadan bile çözebilirsiniz. Ben ağaçta uygulayabildiğime göre küçük bitkilerde hayli hayli olur. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaç Dostu
|
Bu bitten kurtuluş biraz zor gibi ancak mücadeleden bıkmayacağım.Menekşelerimden 2 saksı attım ve şu an bir saksım ve birde pet bardaktaki menekşemde var.İkisinide DDVP Em isimli çok zehirli bir ilaçla ilaçladım.BEnim sorum bu bitler pamuk bağlanmadan daha çabuk yok edeceğim bir yöntem var mı? |
|
|
|
![]() |
| Etiketler |
| beyaz benek, hastalık, mantar, yucca |
|
|